Weather Icon

Γιώργος Σιδέρης στη Hellas Journal: Διερευνάται τρόπος ομογενοποίησης, του στόλου ελικοπτέρων στους τρεις κλάδους των ΕΔ

Γιώργος Σιδέρης στη Hellas Journal: Διερευνάται τρόπος ομογενοποίησης, του στόλου ελικοπτέρων στους τρεις κλάδους των ΕΔ

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL

Με 18 διαφορετικοί τύποι ελικοπτέρων πετούν οι Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας.

Ίσως αυτή η πολυτυπία ν’ αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η οποία βεβαίως συντηρείται από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου. Και από τους 18 τύπους ελικοπτέρων, όλοι το να πετούν όλοι με τον τύπο της ίδιας «οικογένειας» ελικοπτέρων, είναι ένα δύσκολο αλλά κατορθωτό εγχείρημα.

  • Στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι αν τοποθετήσουμε τους τύπους των μέσων που προορίζονται για ίδια χρήση, θα βρεθούν πολλά παρόμοια παραδείγματα πολυτυπίας και όλοι γνωρίζουν ότι αποτελεί οικονομική αιμορραγία. Παράλληλα είναι έναν καθημερινό γρίφο για όλα εκείνα τα στελέχη που ασχολούνται με τα προς διάθεση ανταλλακτικά ώστε τα μέσα αυτά να παραμένουν επιχειρησιακά.

Στους περισσότερους στρατούς και σώματα ασφαλείας ανά τον κόσμο, μέσα από εικόνες που αναζητά κανείς στο διαδίκτυο ή σε τηλεοπτικά πλάνα διεθνών Μέσων, μπορεί οποιοσδήποτε να παρατηρήσει ότι οι τύποι των ελικοπτέρων που χρησιμοποιούνται είτε για μεταφορά προσωπικού, στρατιωτικών τμημάτων, υλικών, κ.α, είτε για έρευνα- διάσωση, είναι συνήθως ιδίου τύπου.

Πάντως για πρώτη φορά στην ιστορία των Ενόπλων Δυνάμεων διερευνάται ο τρόπος ομογενοποίησης, του στόλου ελικοπτέρων στους τρεις κλάδους.

Από τα ΜΗ-60 Romeo στο «αδελφό» Black Hawk

Η διακλαδική διερεύνηση έχει ξεκινήσει με αφορμή την τελευταία αγορά των υπερσύγχρονων παγκοσμίως ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων ΜΗ-60 Romeo της Sikorsky από το πολεμικό ναυτικό. Το επόμενο βήμα αφορά τους δυο άλλους κλάδους, αλλά κυρίως τον στρατό ξηράς ο οποίος παραμένει εν έτει 2023 στην εποχή της ιστορίας του Βιετνάμ, με τα Bel UH-1 ή αλλιώς “Χιούι”.

Η υπόθεση των πραγματικά σύγχρονων υφιστάμενων ελικοπτέρων ΝΗ-90 οδεύει από το κακό, στο χειρότερο παρά τις προσπάθειες συμβασιοποίησης για την πολύτιμη μετέπειτα τεχνική υποστήριξη (FOS).

  • Η αποστολή επιστολής «P & A», δηλαδή για τιμή και διαθεσιμότητα ελικοπτέρων Black Hawk από το ελληνικό «πεντάγωνο», ήταν το πρώτο βήμα με το οποίο η Αθήνα εκδήλωσε το ενδιαφέρον της για σχεδόν 50 ελικόπτερα αυτού του τύπου. Πρόθεση πάντως είναι- το είχαμε γράψει σε προγενέστερο ρεπορτάζ μας- ένα εκ των νέων προγραμμάτων που θέλει το επιτελείο να τρέξει, είναι αυτό της αρχής της προσπάθειας για την ομοιοτυπία του στόλου των ελικοπτέρων.

Και οι Αμερικανοί ναι μεν απάντησαν θετικά, αλλά επισήμαναν ότι υπάρχει πίεση χρόνου για το πρόγραμμα των «μαύρων γερακιών» καθώς οι παραγγελίες τρέχουν μέσω του προγράμματος multiyear 10, στο οποίο αν «κλειδώσει» η συμφωνία τα ελικόπτερα θ’ αγοραστούν στην τιμή που προσφέρονται στον στρατό των Ηνωμένων Πολιτειών, ίσως μέσω των FMS.

  • Στο χθεσινό μας ρεπορτάζ επισημάναμε τη λογική με την οποία βλέπει τα Black Hawk το υπουργείο Εθνικής άμυνας και τα επιτελεία, μιας και τα ΜΗ-60 Romeo του πολεμικού ναυτικού είναι το «αδελφό» ελικόπτερο με τα Black Hawk. Κατά συνέπεια μια δυνητική αγορά αυτών των ελικοπτέρων για τον στρατό ξηράς και την πολεμική αεροπορία θα επιτρέψει μέσω της ομοιοτυπίας τη μείωση του επιχειρησιακού κόστους του ελικοπτέρου και σαφώς μέσω της κοινής εφοδιαστικής αλυσίδας (σ.σ. εκπαίδευση, συντήρηση, κ.α.)  θα υπάρξει καλύτερη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και στους τρεις κλάδους.

 

Στην έκδοση «Μ» αλλά με προσθήκες για κάθε κλάδο

Η αεροπορία στρατού ήδη μελετά την διαμόρφωση που χρειάζεται για τις αποστολές που καλύπτει ανά την επικράτεια. Όλες οι πληροφορίες και από το Palm Beach της Φλόριντα που βρέθηκε η Hellasjournal και είδε από κοντά τα Black Hawk λένε, ότι τα ελικόπτερα, εφόσον υπάρξει συμφωνία θα είναι της έκδοσης «Μ». Αλλά και οι κατασκευαστές είναι βέβαιοι ότι θα υπάρξουν διαφορετικές προσθήκες στον στρατό ξηράς, τις εναέριες διακλαδικές ειδικές επιχειρήσεις και την πολεμική αεροπορία.

  • Σ’ ότι αφορά την τελευταία, είναι γνωστό πως επιχειρεί πάνω από 23 χρόνια με τα υπερπολύτιμα και αξιόπιστα Super Puma που έχουν γράψει χιλιάδες ώρες κυρίως δύσκολων πτήσεων στο Αιγαίο ή όπου αλλού χρειάστηκε να επέμβουν οι διασώστες για την έρευνα και διάσωση.

Παράλληλα τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί πολλά χρόνια με την μετέπειτα τεχνική υποστήριξη θεωρούνται σοβαρά «αγκάθια» στον τομέα αυτόν, με την πολεμική αεροπορία να γίνεται διαχρονικά μάρτυρας ακυρώσεων διαγωνισμών υποστήριξης για τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου.

Για την ιστορία και μόνο, ο στρατός ξηράς έχει στις πίστες των ταγμάτων της αεροπορίας στρατού- συμπεριλαμβανομένων των επιθετικών Apache & Kiowa- 7 βασικούς τύπους ελικοπτέρων και 10 παραλλαγές των τύπων αυτών.

Η πολεμική αεροπορία διαθέτει 4 τύπους, το λιμενικό σώμα 1 τύπο (AS365 N3 Aegean), το πυροσβεστικό σώμα 2 τύπους και η ελληνική αστυνομία επίσης 2 τύπους ελικοπτέρων…

 

Από τους 18 τύπους ελικοπτέρων των ΕΔ και των ΣΑ προς την ομοιοτυπία: Δρόμος μακρύς, με αγκάθια, εκλογές αλλά και αποφάσεις…

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube