REAL TIME |

Weather Icon

Αξιολόγηση στα Βρετανικά πανεπιστήμια: μια ιστορία πρωταθλητισμού

Αξιολόγηση στα Βρετανικά πανεπιστήμια: μια ιστορία πρωταθλητισμού

Μια σημαντική μέρα για τα ανώτατα ιδρύματα (και όχι μόνο)

Πανεπιστήμια της Βρετανίας: Ανακοινώθηκαν από τον αρμόδιο κρατικό οργανισμό οι αξιολογήσεις για την έρευνα σε όλα τα πεδία
Σήμερα ήταν σημαντική μέρα – για όλα τα πανεπιστήμια στη Βρετανία, για το δικό μου πανεπιστήμιο, για την ομάδα μου, αλλά και προσωπικά. Ένα λεπτό μετά τα μεσάνυχτα ανακοινώθηκαν από τον αρμόδιο κρατικό οργανισμό οι αξιολογήσεις για την έρευνα σε όλα τα πεδία σε όλα τα πανεπιστήμια της Βρετανίας (το λεγόμενο REF – Research Excellence Framework). Αυτό γίνεται κάθε 8 περίπου χρόνια (η τελευταία αξιολόγηση ήταν το 2014) και η προετοιμασία για την επόμενη REF ξεκινάει την επόμενη μέρα της κατάθεσης της προηγούμενης γιατί η αξιολόγηση καλύπτει όλη την έρευνα όλων των ακαδημαϊκών καθόλη τη διάρκεια της οκταετίας.

Με βάση αυτή την αξιολόγηση η κυβέρνηση δίνει τη χρηματοδότηση στα πανεπιστήμια, που είναι και τα μόνα κρατικά χρήματα που παίρνουμε ως ίδρυμα αφού οι φοιτητές πλέον πληρώνουν πλήρη δίδακτρα (υπάρχει και κρατική χρηματοδότηση για συγκεκριμένα ερευνητικά προγράμματα αλλά αυτή γίνεται από τον εκάστοτε οργανισμό σε συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες). Επομένως η REF είναι μια φοβερά κρίσιμη και ανταγωνιστική διαδικασία τόσο για την οικονομική βιωσιμότητα και πορεία του κάθε πανεπιστημίου, όσο και για το σκορ στους πίνακες κατάταξης (league tables), τη φήμη τους, αλλά και τις «μετοχές» και τη ζήτηση του κάθε ακαδημαϊκού στην κιμαδομηχανή των μεταγραφών και της αγοράς.

Η αξιολόγηση της REF γίνεται από μεγάλα πάνελ με τους κορυφαίους ακαδημαϊκούς της χώρας ως αξιολογητές, σε 34 Γνωστικά Πεδία (Units of Assessment). Κάθε πανεπιστήμιο επιλέγει σε ποια θα καταθέσει (π.χ. το πανεπιστήμιό μου κατέθεσε σε 13). Το δικό μου Γνωστικό Πεδίο είναι το 34: Έπικοινωνία, Πολιτισμικές Σπουδές και ΜΜΕ.

Η αξιολόγηση χωρίζεται σε τρία κομμάτια:

Δημοσιεύσεις (Outputs, 65% του συνολικού βαθμού), κυρίως σε επιστημονικά περιοδικά και δευτερευόντως σε ακαδημαϊκές μονογραφίες, όπου ο κάθε ακαδημαϊκός καταθέτει μέχρι και 5 από τις καλύτερές του δημοσιεύσεις
Αντίκτυπος της έρευνας στην κοινωνία (Impact, 25% του συνολικού βαθμού), όπου καταθέτουμε case studies (4 σελίδες το κάθε ένα) όπου αποδεικνύουμε πώς κάποια συγκεκριμένα ερευνητικά πρότζεκτ οδήγησαν σε μετρήσιμη βελτίωση ή αλλαγή στην κοινωνία∙ είτε σε κυβερνητική πολιτική, είτε σε επιχειρήσεις, είτε σε τοπικές κοινωνίες, είτε σε κλάδους, οργανισμούς ή ακόμα και στην κοινωνία συνολικά. Ωστόσο, ο κάθε ισχυρισμός πρέπει να αποδεικνύεται με αναλυτικά στοιχεία (evidence) απτής βελτίωσης π.χ. σε κέρδη ή έσοδα, συμπεριφορά πολιτών ή εμπλοκή χρηστών, δημόσια υγεία κλπ.
Ερευνητικό περιβάλλον (10% του συνολικού βαθμού) που καλύπτει τις ερευνητικές δομές του ιδρύματος, τον αριθμό των διδακτορικών φοιτητών, τις πολιτικές συμπερίληψης και όλες τις άλλες ερευνητικές δραστηριότητες και τη συνολική παρουσία μιας ομάδας στον τομέα της στη χώρα ή και διεθνώς

 

για τη συνέχεια AthensVoice

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube