REAL TIME |

Weather Icon
Ενεργειακά , Ινδία 1 Μαρτίου 2024

Η Εθνική αποστολή Green Hydrogen της Ινδίας

Η Εθνική αποστολή Green Hydrogen της Ινδίας

Το Υπουργείο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της Ινδίας (MNRE) έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακας στον τομέα των μεταφορών με την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών για πιλοτικά έργα στο πλαίσιο της Εθνικής Αποστολής Πράσινου Υδρογόνου.

Η Εθνική Αποστολή Πράσινου Υδρογόνου επιδιώκει να προωθήσει την καινοτομία και την ευρεία υιοθέτηση των τεχνολογιών πράσινου υδρογόνου στον κλάδο των μεταφορών.

Ο πρωταρχικός του στόχος είναι να ενσωματώσει το πράσινο υδρογόνο ως πηγή καυσίμου για διάφορα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων τετράτροχων, λεωφορείων και φορτηγών.

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, το MNRE ελπίζει να τονώσει την ανάπτυξη υποδομών και τεχνολογιών που σχετίζονται με το πράσινο υδρογόνο, με ειδικό προϋπολογισμό 496 crores INR που θα διατεθεί μέχρι το οικονομικό έτος 2025-2026.

Η πρωτοβουλία υπογραμμίζει τη δέσμευση της κυβέρνησης για την προώθηση λύσεων καθαρής ενέργειας και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσω της προόδου στον τομέα των μεταφορών.

Τα προγράμματα αυτά, που πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οδικών Μεταφορών και Αυτοκινητοδρόμων και άλλους φορείς, δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη υποδομών, όπως η κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο και η διερεύνηση καινοτόμων εφαρμογών υδρογόνου.

Αυτό περιλαμβάνει τη διερεύνηση της σκοπιμότητας χρήσης μεθανόλης/αιθανόλης που προέρχεται από πράσινο υδρογόνο και άλλων συνθετικών καυσίμων στα οχήματα.

Νωρίτερα την 1η Φεβρουαρίου, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης ανακοίνωσης του Ενδιάμεσου Προϋπολογισμού, ο υπουργός Οικονομικών, Νιρμάλα Σιθαράμαν, ενέκρινε σημαντικές νέες δημόσιες επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια.

 Ανακοίνωσε σημαντική αύξηση 102% στη χρηματοδότηση για την Εθνική Αποστολή Πράσινου Υδρογόνου, η οποία μεταφράζεται σε 600 ₹ crore για το 2024-25, σε σύγκριση με ₹ 297 crore το προηγούμενο έτος.

Η δημοσίευση των κατευθυντήριων γραμμών για πιλοτικά έργα στο πλαίσιο της τότε Εθνικής Αποστολής Green Hydrogen ήρθε στον απόηχο αυτής της κατανομής.

Η ινδική κυβέρνηση ξεκίνησε την Εθνική Αποστολή Green Hydrogen στις 15 Αυγούστου 2021.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο έθνος για την 75η Ημέρα Ανεξαρτησίας της Ινδίας, ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μέσω της εισαγωγής της Εθνικής Αποστολής Υδρογόνου.

Αναγνωρίζοντας την εξάρτηση της Ινδίας από τις εισαγωγές ενέργειας, ο Μόντι ζήτησε ενεργειακή ανεξαρτησία έως το 2047, αναφέροντας την Εθνική Αποστολή Υδρογόνου και διάφορα άλλα συστήματα ως βασικούς μοχλούς για αυτή τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια.

Τόνισε τον στόχο της υπέρβασης του στοχευόμενου επιτεύγματος των 100 GW ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 και τόνισε τον κρίσιμο ρόλο του πράσινου υδρογόνου στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ινδίας.

Το πράσινο υδρογόνο, που παράγεται με ανανεώσιμες πηγές όπως ο άνεμος και η ηλιακή ενέργεια, αποτελεί κρίσιμο στοιχείο στο φιλόδοξο σχέδιο για τη μετατροπή της Ινδίας σε παγκόσμιο πράσινο κόμβο υδρογόνου.

Οι δυνατότητες του υδρογόνου ως καθαρού καυσίμου χρονολογούνται αιώνες πίσω, από τα όνειρα του Ιουλίου Βερν μέχρι την τροφοδοσία των αποστολών Apollo.

Παρά τις εξελίξεις από εταιρείες όπως η Honda και η Toyota, οι προκλήσεις παραμένουν.

Το υδρογόνο που εξάγεται από νερό ή ορυκτά καύσιμα έχει ποικίλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Το πράσινο υδρογόνο, που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι το πιο καθαρό αλλά χρειάζεται κλιμακούμενη παραγωγή.

Στην Ινδία, με ένα δίκτυο με επίκεντρο τον άνθρακα που περιορίζει τα ηλεκτρικά οχήματα, το υδρογόνο αναδύεται για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων.

Οι κυψέλες καυσίμου σε αυτά τα οχήματα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μόνο με εκπομπές υδρατμών, διεκδικώντας ελάχιστα αποτυπώματα άνθρακα και πλεονεκτήματα απόδοσης.

Η αργή υιοθέτηση οφείλεται στην έλλειψη σταθμών τροφοδοσίας υδρογόνου, σε ανησυχίες για την ασφάλεια και στην κρίσιμη πρόκληση της κλιμάκωσης της τεχνολογίας.

Η αποστολή ενέργειας υδρογόνου της Ινδίας προσπαθεί να ξεπεράσει αυτά τα εμπόδια για ένα καθαρότερο μέλλον με υδρογόνο.

Τον Σεπτέμβριο του 2022, ανώτατοι αξιωματούχοι από την ΕΕ και την Ινδία ξεκίνησαν ένα φόρουμ για να επιταχύνουν τη συνεργασία για το πράσινο Υδρογόνο.

Και οι δύο περιοχές έχουν φιλόδοξα σχέδια για το πράσινο υδρογόνο, με την εθνική αποστολή υδρογόνου της Ινδίας και τη στρατηγική της ΕΕ για το υδρογόνο να περιγράφουν τους στόχους παραγωγής.

Και τα δύο μέρη οραματίστηκαν το πράσινο υδρογόνο ως κλειδί για την ενεργειακή ασφάλεια, την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Η ΕΕ παρακινήθηκε ιδιαίτερα από την πρόσφατη κρίση στην Ουκρανία, η οποία πυροδότησε την επιθυμία τους για ενεργειακή ανεξαρτησία.

Το κοινό φόρουμ είχε ως στόχο την ανταλλαγή γνώσεων, τη διερεύνηση κοινών έργων και τη θέσπιση προτύπων για την παραγωγή, το εμπόριο και τις εφαρμογές υδρογόνου. Έθεσε τις προϋποθέσεις για μελλοντική συνεργασία μεταξύ της ΕΕ και της Ινδίας σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα.

Η National Green Hydrogen Mission έλαβε μια αρχική επένδυση 19.744 crore, η οποία διανεμήθηκε σε τέσσερις βασικούς τομείς. 17.490 crore διατίθενται για το πρόγραμμα Στρατηγικές Παρεμβάσεις για την Πράσινη Μετάβαση στο Υδρογόνο (SIGHT), το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της υποδομής και της παραγωγικής ικανότητας.

1.466 crore διατέθηκαν για πιλοτικά έργα για να δοκιμαστεί η σκοπιμότητα και η αποτελεσματικότητα της χρήσης πράσινου υδρογόνου σε διάφορους τομείς όπως οι μεταφορές και η βιομηχανία.

400 crore διατέθηκαν για έρευνα και ανάπτυξη για να προωθηθούν οι τεχνολογίες πράσινων υδρογόνου και να γίνουν πιο προσιτές. 388 crore προορίζονται για άλλες βασικές πτυχές της αποστολής, όπως η ανάπτυξη ικανοτήτων και οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης.

Ένα σημαντικό μέρος της χρηματοδότησης της αποστολής θα κατευθυνόταν απευθείας για την οικοδόμηση μιας εγχώριας βιομηχανίας για την κατασκευή ηλεκτρολύσεων, την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την εξαγωγή υδρογόνου από το νερό.

Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσό αφιερώθηκε στην έρευνα και την ανάπτυξη, με στόχο να μας κατατάξει ως παγκόσμιους ηγέτες σε αυτόν τον τομέα. Το να χαθεί ξανά αυτή η ευκαιρία δεν ήταν επιλογή και αυτή η πρωτοβουλία φαινόταν να οδηγεί τη χώρα στη σωστή κατεύθυνση.

Η Μαχαράστρα έγινε η πρώτη πολιτεία της χώρας που εισήγαγε μια πολιτική πράσινου υδρογόνου.

Το υπουργικό συμβούλιο της Μαχαράστρα ενέκρινε την Πολιτική Πράσινου Υδρογόνου της πολιτείας τον Ιούλιο του 2023 για την προώθηση έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και πράσινου υδρογόνου στην πολιτεία. Το κρατικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε επίσης 8.562 crore για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής.

Η πολιτική στοχεύει να παράγει πέντε εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως στη χώρα μέχρι το 2023.

Θα παρέχει κίνητρα σε έργα που προμηθεύονται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέσω ανοικτής πρόσβασης, από εταιρείες διανομής ηλεκτρικής ενέργειας εντός ή εκτός του κράτους, ανταλλακτήρια ηλεκτρικής ενέργειας, για ιδιοκατανάλωση.

Το 50 τοις εκατό και το 60 τοις εκατό θα παραχωρηθούν στα τέλη μετάδοσης και στα τέλη τροχού αντίστοιχα για τα επόμενα δέκα χρόνια από τη στιγμή της υλοποίησης του έργου.

Οι αυτόνομοι και οι υβριδικοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής θα λάβουν 100% παραχώρηση στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας για τα επόμενα 10 και 15 χρόνια αντίστοιχα και θα εξαιρούνται επίσης από διασταυρούμενη επιδότηση και προσαύξηση.

Την ίδια περίοδο, η Παγκόσμια Τράπεζα ανακοίνωσε την επένδυση 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει την Ινδία να αναπτύξει ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Αυτό περιελάμβανε την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την ανάπτυξη πράσινου υδρογόνου (καύσιμο που δημιουργείται από νερό με χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας) και προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων. Το πράσινο υδρογόνο είναι ζωτικής σημασίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες βιομηχανίες όπως ο χάλυβας και τα λιπάσματα.

Το έργο στόχευε στην κλιμάκωση της ικανότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στη βελτίωση της ολοκλήρωσης στο δίκτυο και στη στήριξη της έναρξης μιας εθνικής αγοράς άνθρακα, σε αρμονία με τις ευρύτερες προσπάθειες της Παγκόσμιας Τράπεζας για την προώθηση της ανάπτυξης καθαρής ενέργειας παγκοσμίως.

Η μεγαλύτερη εταιρεία καυσίμων της Ινδίας, η Indian Oil Corporation (IOC), άρχισε να δοκιμάζει πράσινα λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο στο Δελχί και τις γύρω περιοχές τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ο υπουργός Πετρελαίου Hardeep Singh Puri ξεκίνησε τη δοκιμή με δύο λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου που κατασκευάστηκαν από την Tata Motors, με στόχο να επεκταθούν σε 15 λεωφορεία μέχρι το τέλος του έτους.

Αυτά τα λεωφορεία επρόκειτο να καλύψουν μια προκαθορισμένη διαδρομή 100+ km στο Δελχί NCR, συγκεντρώνοντας πάνω από 3 lakh χιλιόμετρα για να αξιολογήσουν τη μακροπρόθεσμη απόδοση και την αντοχή τους. Αρχικά, επρόκειτο να λειτουργούν χωρίς επιβάτες, καθώς τα πρότυπα ασφαλείας για τη χρήση καυσίμου υδρογόνου στα οχήματα εξακολουθούσαν να αναπτύσσονται.

Αυτά τα λεωφορεία προσέφεραν μια ελκυστική εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά καύσιμα, με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων και μεγαλύτερη απόδοση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της Indian Oil Corporation για αυτό το αρχικό έργο, η κυβέρνηση πήρε μια σοφή απόφαση.

Ωστόσο, η επέκταση της πρόσβασης στο πράσινο υδρογόνο θα απαιτήσει περαιτέρω ανάπτυξη εμπειρογνωμοσύνης και διεθνείς συνεργασίες.

Αυτά τα πιλοτικά έργα οραματίζονται να καλλιεργήσουν ένα πράσινο οικοσύστημα υδρογόνου στον κλάδο των μεταφορών.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ενεργά αυτόν τον στόχο προωθώντας την ανάπτυξη υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών ανεφοδιασμού και των δικτύων διανομής, για τη διευκόλυνση της ευρύτερης υιοθέτησης του πράσινου υδρογόνου.

Συγκεκριμένα, με την αναμενόμενη μείωση του κόστους παραγωγής πράσινου υδρογόνου, τα πράσινα οχήματα με βάση το υδρογόνο αναμένεται να γίνουν πιο πρακτικά και να υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα χρόνια, προωθώντας τελικά περιβαλλοντικά υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές στις μεταφορές.

Η επίτευξη του φιλόδοξου στόχου «Net Zero» της Ινδίας έως το 2070 εξαρτάται από τις εκτεταμένες προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές σε διάφορους τομείς. Το Green Hydrogen έχει αναδειχθεί ως μια πολλά υποσχόμενη επιλογή σε αυτό το πλαίσιο, επιτρέποντας σε βιομηχανίες όπως σιδηρομετάλλευμα και χάλυβα, λιπάσματα, διύλιση, μεθανόλη και θαλάσσια ναυτιλία να μεταβούν σε καθαρότερες λειτουργίες.

Η υιοθέτηση του πράσινου υδρογόνου παρουσιάζει επίσης μια ευκαιρία για ενεργειακή ανεξαρτησία, αντικαθιστώντας, ή τουλάχιστον μειώνοντας, τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων αξίας 1 lakh crore έως το 2030.

Αναγνωρίζοντας αυτό το δυναμικό, έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις για την ενίσχυση της ικανότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος με κίνητρα που ευνοεί την ανάπτυξη του πράσινου υδρογόνου.

Αυτές οι συνδυασμένες προσπάθειες ανοίγουν το δρόμο για ένα πιο πράσινο μέλλον που τροφοδοτείται από βιώσιμες και αυτάρκεις πηγές ενέργειας.

ΠΗΓΗ: indiablooms

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube