Weather Icon

Το Ινδικό Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνει οικολογικές πρωτοβουλίες! Κορυφαίες πράσινες τεχνολογίες για την προστασία του περιβάλλοντος

Το Ινδικό Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνει οικολογικές πρωτοβουλίες! Κορυφαίες πράσινες τεχνολογίες για την προστασία του περιβάλλοντος

«Καθαρό και Πράσινο Ναυτικό» με χρήση, ηλιακής ενέργειας για τη μείωση των εκπομπών κινητήρων ντίζελ, εγχώριων θαλάσσιων βιοθεραπευτικών μέσών φιλικών προς το περιβάλλον για την καταπολέμηση των πετρελαιοκηλίδων στα λιμάνια, υδρογόνου ως πιθανής εναλλακτικής πηγής καυσίμου

Το Πολεμικό Ναυτικό, ως αυτόνομη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη δύναμη, ήταν πάντα δεσμευμένο για την προστασία του περιβάλλοντος και τις πράσινες πρωτοβουλίες. Ως φύλακας των θαλασσών, το Πολεμικό Ναυτικό απασχολεί έναν αριθμό πλοίων, υποβρυχίων και αεροσκαφών που έχουν υψηλή ενεργειακή ένταση, επομένως η αυξημένη ενεργειακή απόδοση είναι πρωταρχικής σημασίας σε κάθε επιχείρηση και διαδικασία που αναλαμβάνει το Πολεμικό Ναυτικό, ανέφερε του ινδικό πολεμικό ναυτικό σε επίσημη ανακοίνωσή του την Κυριακή 4 Ιουνίου 2023.

Μερικές από τις αξιοσημείωτες πρωτοβουλίες για το «Καθαρό και Πράσινο Ναυτικό», αναλύονται στις επόμενες παραγράφους.

Το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό έχει θέσει σε λειτουργία ηλιακή ενέργεια με αθροιστική ισχύ 15,87 MW, η οποία είναι σύμφωνη με τον στόχο του Ναυτικού να εκπληρώσει την αποστολή της κυβέρνησης της Ινδίας «Jawaharlal Nehru National Solar Mission (JNNSM)». Αυτές οι εγκαταστάσεις είναι συνδεδεμένες στο δίκτυο χρησιμοποιώντας τεχνολογία παρακολούθησης του ήλιου μονού άξονα με ηλεκτρονική παρακολούθηση και έλεγχο. Επιπλέον, η ισχύς των 16 MW των SPV βρίσκεται σε διάφορα στάδια εκτέλεσης.

Ως παρθενική πρωτοβουλία, μια εγχώρια κατασκευή και κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας συσκευή μετασκευής που αναπτύχθηκε από την M/s Chakr Innovations για τη μείωση των εκπομπών κινητήρων ντίζελ εγκαταστάθηκε σε μια γεννήτρια ντίζελ στην ξηρά για μακροχρόνιες δοκιμές. Οι δοκιμές έχουν δείξει μείωση 70 % στους υδρογονάνθρακες, το μονοξείδιο του άνθρακα και τα σωματίδια στις εκπομπές καυσαερίων του κινητήρα. Η εκ των υστέρων συσκευή για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων κινητήρων ντίζελ εισάγεται σταδιακά σε όλα τα χερσαία Gensets Diesel, και μόλις εισαχθεί, θα βοηθήσει πολύ στο ναυτικό να μειώσει περαιτέρω τα επίπεδα εκπομπών.

Για την καταπολέμηση των πετρελαιοκηλίδων στα λιμάνια του Ναυτικού, έχουν αναπτυχθεί εγχώρια θαλάσσια βιοθεραπευτικά μέσα φιλικά προς το περιβάλλον μέσω του NMRL. Η τεχνολογία αιχμής είναι μοναδική στον ναυτιλιακό τομέα. Το προϊόν αποτελείται από έναν συνδυασμό μικροοργανισμών και διεγερτικών της ανάπτυξής τους, οι οποίοι καταναλώνουν διάφορα είδη ελαίων όπως ντίζελ, λιπαντικά, βρώμικα λάδια κ.λπ., καθαρίζοντας έτσι το θαλασσινό νερό από τυχόν ρύπανση από πετρέλαιο και την επακόλουθη ζημιά του στο θαλάσσιο οικοσύστημα.

Το Ινδικό Ναυτικό σε συνεργασία με την IISc (Bengaluru) έχει θέσει σε λειτουργία μια «πρώτη στο είδος της» μονάδα AC χωρητικότητας 100 KW στη χώρα με βάση το φυσικό ψυκτικό διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση της χρήσης συμβατικών HCFC με υψηλό δυναμικό υπερθέρμανσης του πλανήτη (GWP) με τη χρήση φυσικού ψυκτικού με GWP 1 και είναι σύμφωνο με τη Συμφωνία του Κιγκάλι του 2016 που επικυρώθηκε από την Ινδία. Το εργοστάσιο έχει εγκατασταθεί στο Centre of Excellence (Marine Engineering), INS Shivaji για δοκιμές και εκμετάλλευση. Μέχρι στιγμής, το εργοστάσιο έχει μετρήσει με επιτυχία 850 ώρες λειτουργίας.

Η χρήση του Υδρογόνου ως πιθανής εναλλακτικής πηγής καυσίμου επιδιώκεται επίσης από το Indian Navy, έχουν ολοκληρωθεί επιτυχημένες δοκιμές στην ξηρά του κινητήρα ντίζελ με αναρρόφηση υδρογόνου, ο οποίος έχει βελτιώσει την καθαρή καύση, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις εκπομπές CO. Η συσκευή έχει πλέον τοποθετηθεί σε πλοίο για πιλοτικές δοκιμές. Περαιτέρω, σύμφωνα με την πρωτοβουλία GoI της Make in India, ένα αναπτυξιακό έργο για οχηματαγωγά πλοία με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου συνεχίζεται επίσης με ναυπηγεία. Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως το βιοντίζελ με βάση το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, έχει επίσης προχωρήσει τον τελευταίο χρόνο για τη μείωση των εκπομπών από οχήματα. Συνολικά 192KL βιοντίζελ μείγματος B-7 έχουν χρησιμοποιηθεί σε μηχανοκίνητα οχήματα μεταφοράς του Πολεμικού Ναυτικού.

Για να μειώσει το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα και να ενισχύσει την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, το Ινδικό Ναυτικό είναι «Ετοιμασμένο και Δεσμευμένο» να επιδιώξει Πράσινες Πρωτοβουλίες, πραγματοποιώντας τον εθνικό στόχο, να διασφαλίσει ένα «Πράσινο και Καθαρότερο μέλλον για τις επόμενες γενιές μας».

ΠΗΓΗ: Ινδικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ANI)

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube