REAL TIME |

Weather Icon
Εθνική Άμυνα , Ελλάδα , Τουρκία 29 Αυγούστου 2020

Υποταγή χωρίς Μάχη: H τουρκική εφαρμογή του Σουν Τζου του Κινέζου θεωρητικού της πολεμικής στρατηγικής

Υποταγή χωρίς Μάχη: H τουρκική εφαρμογή του Σουν Τζου του Κινέζου θεωρητικού της πολεμικής στρατηγικής

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, ο κύριος και πιο κρίσιμος παράγοντας στην έκβαση ενός ελληνο-τουρκικού πολέμου, θα είναι το μεγαλύτερο θύμα του πολέμου φθοράς.

Η παρατεταμένη κρίση στην Ανατολική Μεσόγειο ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία έχει μια αθέατη αλλά πολύ επικίνδυνη πλευρά: τον πόλεμο φθοράς που εφαρμόζουν οι Τούρκοι με σκοπό να φτάσουμε σε σημείο όπου η διαθεσιμότητα αεροσκαφών, πλοίων, καυσίμων και ανταλλακτικών των Ενόπλων Δυνάμεων θα είναι τόσο χαμηλή που θα καθιστά αδύνατη την διεξαγωγή έστω και ενός σύντομου πολέμου.
Σε μια τέτοια περίπτωση, αναπόφευκτα, οι Τούρκοι θα έχουν νικήσει χωρίς να
πολεμήσουν, όπως προστάζει μια από τις κύριες αρχές της φιλοσοφίας του πολέμου του Κινέζου θεωρητικού της στρατηγικής Σουν Τζου.
Ορισμένες από τις θεωρίες του που διατυπώθηκαν τον 5ο αιώνα προ Χριστού είναι
Προσποιήσου ότι είσαι κατώτερος και ενθάρρυνε την αλαζονεία του εχθρού.
Να φαίνεσαι αδύναμος όταν είσαι δυνατός και δυνατός όταν είσαι αδύναμος.
Η μεγαλύτερη τέχνη στον πόλεμο είναι να υποτάξεις τον εχθρό χωρίς μάχη.
Όταν περικυκλώνεις έναν εχθρό, άφηνέ του μια διέξοδο φυγής.
Το να είσαι ανίκητος εξαρτάται από την άμυνα.
Η πιθανότητα να νικήσεις εξαρτάται από την επίθεση.
Θα νικήσει αυτός που ξέρει πότε να πολεμήσει και πότε να μην πολεμήσει.
Ο πολεμιστής είναι δυνατός, όταν αναγκάζει τον εχθρό να του απαντήσει.
Είναι αδύναμος, όταν αυτός απαντά στον εχθρό.
Όλος ο πόλεμος βασίζεται στην παραπλάνηση.
Στρατηγική με τακτικούς ελιγμούς είναι ο πιο σίγουρος δρόμος για τη νίκη.
Τακτικοί ελιγμοί χωρίς στρατηγική, είναι ο θόρυβος πριν την ήττα.
Οι αρχές της στρατηγικής είναι να ξέρεις το πεδίο μάχης, να ξέρεις τις δυνάμεις του αντιπάλου σου και να κάνεις κάτι που ο αντίπαλος σου δεν περιμένει.
Όπως η ροή του νερού διαμορφώνεται από τη μορφολογία του εδάφους, έτσι και η ροή της νίκης διαμορφώνεται από τις ενέργειες του αντιπάλου.
Ένας επιδέξιος πολεμιστής κινεί τον αντίπαλό του. Δεν περιμένει ο αντίπαλός του να κινήσει αυτόν.
Η επιβίωση εξαρτάται από τις δικές μας ενέργειες. Η ευκαιρία για θρίαμβο εξαρτάται από τις ενέργειες των άλλων.
Μην καταλαμβάνεις μια θέση που είναι απομονωμένη και αποκομμένη από πόρους.

Ορισμένες αλήθειες….

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, ο κύριος και πιο κρίσιμος παράγοντας στην έκβαση ενός ελληνο-τουρκικού πολέμου, θα είναι το μεγαλύτερο θύμα του πολέμου φθοράς.
Ήδη πριν την έναρξη της κρίσης υπήρχε χαμηλή διαθεσιμότητα, με νούμερα που δεν
πρέπει να ειπωθούν.
Ένα “δώρο” του Σύριζα, που είχε μειώσει δραστικά τη χρηματοδότηση της συντήρησης των αεροσκαφών και της εκπαίδευσης των πιλότων.
Σε αυτό συνέτεινε και η ΕΑΒ, που η αργοπορία της στην συντήρηση των αεροσκαφών
βρίσκεται σε επίπεδο εγκληματικής αμέλειας.
Όλος σχεδόν ο “στόλος” των C-130 και ένας αριθμός μαχητικών περιμένουν εδώ
και τρία χρόνια (!) να συντηρηθούν.
Και τώρα η “τέλεια καταιγίδα”: τα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας εκτελούν καθημερινά δεκάδες εξόδους για να αντιμετωπίσουν παραβιάσεις και παραβάσεις της Τουρκικής Αεροπορίας.
Παράλληλα, διεξάγουν πολυήμερες ασκήσεις, σε ακτίνες χιλιάδων μιλίων μέχρι την Κύπρο και πίσω.
Κάθε αεροσκάφος έχει ένα αριθμό ωρών πτήσης μέχρι να απαιτηθεί η συντήρησή του. Έπειτα καθίσταται επικίνδυνο ή απλώς μη λειτουργικό.
Αυτές οι ώρες “τρώγονται” ταχύτατα τους τελευταίους δύο μήνες.
Και πιθανότατα θα συνεχίσουν και τους επόμενους.
Το αποτέλεσμα θα είναι η απόσυρση μαχητικών από ενεργό υπηρεσία, και ο συνωστισμός τους έξω από την ΕΑΒ για συντήρηση.
Η οποία θα αργεί απελπιστικά.
Το αποτέλεσμα περί τον Οκτώβριο θα είναι να μεγάλο μέρος της Πολεμικής Αεροπορίας να έχει “εξουδετερωθεί” χωρίς να έχει ριχτεί ούτε μια σφαίρα.
Από την άλλη μεριά, η Τουρκική Αεροπορία διαθέτει περισσότερα αεροσκάφη και μια τεράστια αεροπορική βιομηχανία ικανή να τα συντηρεί ταχύτατα. Νομοτελειακά, κάποια στιγμή – χωρίς καν να πολεμήσει – η Τουρκική Αεροπορία θα κυριαρχεί αριθμητικά και θα έχει μετατρέψει μια ανεκτή αναλογία μαχητικών Πολεμικής Αεροπορίας Ελλάδος  – Τουρκικής Αεροπορίας  σε καταστροφική για την Ελλάδα.

Το ίδιο περίπου αρχίζει να συμβαίνει και με το Πολεμικό Ναυτικό…..

Ο στόλος είναι “έξω” εδώ και ένα μήνα σχεδόν συνεχώς.
Πιθανώς θα συνεχίσει και για τον επόμενο μήνα ή μήνες.
Τα πληρώματα ήδη είναι στα όρια της εξάντλησης αλλά αυτό είναι το λιγότερο, δεδομένης της αυτοθυσίας των στελεχών.
Ωστόσο, τα πλοία καίνε απίστευτες ποσότητες καυσίμων, και φυσικά “τρώνε” πολύτιμα πολεμικά αποθέματα.
Ήδη καταγράφεται μια σημαντική δαπάνη για τον εφοδιασμό του στόλου με καύσιμα όλο αυτό το διάστημα.
Φυσικά, τα πλοία έχουν συστήματα (κινητήρες, ραντάρ, κ.λπ.) που χρήζουν συντηρήσεων και επισκευών.
Από την άλλη μεριά το Τουρκικό Ναυτικό διαθέτει νεώτερα πλοία και ενεργεί πολύ κοντά στους ναυστάθμους του (σε αντίθεση με τα ελληνικά πολεμικά).
Η δημιουργία ναυστάθμου στην Σούδα ήταν έναν βασικό αίτημα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο εισακούστηκε μόλις πρόσφατα.
Τώρα από το ΥΠΕΘΑ “τρέχουν”, αλλά κάποια πράγματα δεν γίνονται απλώς με ένα μαγικό ραβδί.
Χρειάζονται χρόνο και χρήμα.
Η αριθμητική υπεροχή του Τουρκικού Ναυτικού είναι δεδομένη, αν και ισοβαθμίζεται από την ελληνική ναυτοσύνη και ικανότητα.
Όμως η ποσότητα από κάποιο σημείο και μετά γίνεται ποιότητα.
Το συμπέρασμα από την ανωτέρω κατάσταση είναι ότι πρέπει να βρεθούν έκτακτα κονδύλια αγοράς μεγάλων ποσοτήτων καυσίμων και ανταλλακτικών.
 Άσχετα από το αν η κυβέρνηση τα προορίζει για οποιοδήποτε άλλο σκοπό πέρα της άμυνας.
Το πρόβλημα της ΕΑΒ είναι το μεγαλύτερο.
Υπό το βάρος της περίστασης ίσως θα έπρεπε η εταιρεία να υπαχθεί προσωρινά υπό στρατιωτική διοίκηση.
Να καταργηθεί ο πρόεδρος και το διοικητικό συμβούλιο και να αντικατασταθούν με διοικητή και επιτελείο, ενώ οι υπάλληλοι να επιστρατευθούν, στερούμενοι συνδικαλιστικών δικαιωμάτων.
Θα εργάζονται πλέον ως στελέχη και υπό τον στρατιωτικό κανονισμό.
Με τις προβλεπόμενες ποινές σε περιπτώσεις ολιγωρίας και ενδεχομένως υπερωριακά, ώστε να καλύπτεται ταχύτατα η συντήρηση και η διαθεσιμότητα των μαχητικών αεροσκαφών.
Η δύσκολη διευθέτηση ίσως είναι εθνικά επιβεβλημένη.
Αλλιώς η στρατηγική φθοράς που εφαρμόζει ο αντίπαλος θα επιτύχει, επιβάλλοντας μας βαριές απώλειες στον εθνικό χώρο.

www.bankingnews.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube