Ελλάδα 26 Αυγούστου 2024

Στην έβδομη θέση παγκοσμίως το ναυτιλιακό κέντρο του Πειραιά

Στην έβδομη θέση παγκοσμίως το ναυτιλιακό κέντρο του Πειραιά

 Ξεπέρασε και το Αμβούργο

Της Αναστασίας Βαμβακά

Στην έβδομη θέση – την υψηλότερη θέση των τελευταίων 10 χρόνων- μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη κατατάσσεται η Ελλάδα και συγκεκριμένα ο Πειραιάς σύμφωνα με την ετήσια έκθεση 2024 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI).

Η έκθεση συντάχθηκε από την Xinhua China Economic Information Service και το Baltic Exchange και αξιολόγησε 43 πόλεις-λιμάνια και ναυτιλιακά κέντρα. Από το 2015-2017 ο Πειραιάς ήταν στην 10η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, το 2018 ήταν εκτός της δεκάδας, ενώ σταδιακά από το 2019 ανεβαίνει θέσεις, μέχρι την σημερινή κατάταξη του στην έβδομη θέση ξεπερνώντας το ναυτιλιακό κέντρο του Αμβούργου, της Νέας Υόρκης και του Τόκυο.

Η δεκάδα αποτελείται από τις υπερδυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας όπως η Σιγκαπούρη, η οποία σταθερά είναι στην πρώτη θέση, το Λονδίνο και την Σανγκάη και το Χονγκ- Κονγκ, το Ρότερνταμ και το Ντουμπάι.

Η κατάταξη των χωρών έγινε καταγράφοντας  κάθε πτυχή δραστηριότητας ενός ναυτιλιακού κέντρου, από τα επιχειρηματικά στοιχεία που αφορούν παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως δικηγόρους, χρηματοδότες και ναυλομεσίτες, αριθμό ναυτιλιακών εταιρειών μέχρι δείκτες των λιμανιών όπως η διακίνηση φορτίων, το βύθισμα και το μήκος των θέσεων ελλιμενισμού εμπορευματοκιβωτίων, κ.α. ενώ επιπλέον, ο δείκτης αξιολογεί το συνολικό επιχειρηματικό κλίμα, συνυπολογίζοντας τις τελωνειακές πολιτικές και τις επιδόσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Όπως αναφέρει η έκθεση, η σημαντική άνοδος του Πειραιά στην κατάταξη οφείλεται  ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να διαδραματίζει έναν από τους σημαντικότερους ρόλους στον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα, στην σταθερή της οικονομική ανάπτυξη και στην αξιοπιστίας της.  Στην Ελλάδα, περισσότερα από 1.000 ναυτιλιακά γραφεία έχουν έδρα είτε στην Αθήνα είτε στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, ενώ από το 2022, περισσότερα από 5.500 πλοία ή περίπου το 22% του παγκόσμιου στόλου ανήκουν σε Έλληνες, σύμφωνα με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ). Η δύναμη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας έχει βελτιωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία, καθώς ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί περισσότερο από 50%, σημειώνει η έκθεση επικαλούμενη στοιχεία της ΕΕΕ.

Η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας είναι αναμφισβήτητη καθώς ελέγχει το 31% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 25% του στόλου των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 22% των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, το 15% των πλοίων μεταφοράς χημικών και προϊόντων και το 11% των πλοίων μεταφοράς υγραερίου.

Η θέση της Ελλάδας ενισχύεται και από τη θέση του λιμανιού του Πειραιά ως ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης. Η έκθεση τονίζει μεταξύ άλλων ότι τα τελευταία χρόνια, σημαντικές επενδύσεις και αναβαθμίσεις από την Cosco, εκσυγχρόνισαν τις υποδομές του λιμανιού και αύξησαν τη χωρητικότητά του.

Στην έβδομη θέση παγκοσμίως το ναυτιλιακό κέντρο του Πειραιά - Ξεπέρασε και το Αμβούργο

capital.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube