REAL TIME |

Weather Icon
Διαφθορά , Κίνα , Παιδεία 9 Ιουλίου 2023

Χάος και σκάνδαλα στο κινεζικό εκπαιδευτικό σύστημα!

Χάος και σκάνδαλα στο κινεζικό εκπαιδευτικό σύστημα!

Οι ανησυχίες που εγείρονται υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια ισορροπημένη και χωρίς αποκλεισμούς προσέγγιση στην εκπαίδευση που καλλιεργεί την κριτική σκέψη, καλλιεργεί την αίσθηση της ιθαγένειας και ενθαρρύνει την Εξερεύνηση διαφορετικών προοπτικών.

 Ο εκπαιδευτικός τομέας της Κίνας αντιμετωπίζει επί του παρόντος ατελείωτο χάος, που καταστρέφεται από συχνά σκάνδαλα, αμαυρώνει τη φήμη του και προκαλεί εκτεταμένες ζημιές. Η πρωταρχική ευθύνη για αυτά τα θέματα ανήκει στην ηγεσία του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος (ΚΚΚ). Ο ένοχος πίσω από αυτό το αποτέλεσμα είναι η ηγεσία του κόμματος του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος (ΚΚΚ). Το κόμμα επικεντρώνεται στην παραγωγή και την κατήχηση δασκάλων που αναμφισβήτητα προσκολλούνται στην ατζέντα του κόμματος αντί να προωθούν την κριτική σκέψη και την προσωπική ανάπτυξη.

Ένα ιδιαίτερα διαβόητο περιστατικό αφορά τον Liu Aiye, τον πρώην διευθυντή του σχολείου Ειδικής Εκπαίδευσης Bo’ai στην κομητεία Suixian, Hubei. Ο Liu είχε εμπλακεί σε σεξουαλική κακοποίηση αρκετών ανήλικων κοριτσιών με αναπηρία μέσα στις εγκαταστάσεις του σχολείου. Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να ολοκληρώσει το δικαστήριο την υπόθεση, με τον Liu να κατηγορείται τελικά για το αισχρό έγκλημα τον Μάιο του 2022. Κατά ειρωνικό τρόπο, ο Liu είχε προηγουμένως χαιρετιστεί ως ηρωική φιγούρα στην προπαγάνδα μόλις ένα χρόνο πριν από αυτές τις αποκαλύψεις.

Η βασική αιτία αυτών των προβλημάτων μπορεί να εντοπιστεί στον ιδεολογικό προσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος στην Κίνα. Δίνει μεγάλη έμφαση στην ενστάλαξη πατριωτικών, κολεκτιβιστικών και σοσιαλιστικών αξιών, παραμελώντας τις κρίσιμες πτυχές της ηθικής και της προσωπικής ευθύνης. Η εκπαίδευση θα πρέπει ιδανικά να καλλιεργεί μια αίσθηση ηθικής και λογοδοσίας στα άτομα, ωφελώντας την κοινωνία στο σύνολό της. Ωστόσο, το σημερινό σύστημα στην Κίνα υπολείπεται από αυτή την άποψη, συμβάλλοντας στην αναταραχή και τα αρνητικά αποτελέσματα που παρατηρήθηκαν.

Το κινεζικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει επικριθεί για την έντονη έμφαση που δίνει στις εξετάσεις και την αντιληπτή εστίασή του στη διαμόρφωση των ατόμων ώστε να συμμορφώνονται με την ιδεολογία του Κομμουνιστικού Κόμματος. Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού τους ταξιδιού, οι μαθητές διδάσκονται να δίνουν προτεραιότητα στην πίστη στο κόμμα πάνω απ ‘ όλα, εγείροντας ανησυχίες για την επιρροή του συστήματος στην ανεξαρτησία της σκέψης τους.

Αυτή η απόκλιση από τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης υπονομεύει τον ουσιαστικό σκοπό της. Τα σχολικά εγχειρίδια συχνά περιέχουν προπαγάνδα που προωθεί μια τζινγκιστική αφήγηση, ενσταλάζοντας στα παιδιά μια αίσθηση ακλόνητης αφοσίωσης στο κόμμα. Ορισμένοι επικριτές υποστηρίζουν ότι αυτή η ακραία κατήχηση διαγράφει ακόμη και την έννοια του “πολίτη” από εκπαιδευτικό υλικό, αφήνοντας τους μαθητές με περιορισμένη κατανόηση του ρόλου τους στην κοινωνία.

Στον μαρξισμό, υπάρχει η πεποίθηση ότι η ηθική συνδέεται στενά με την κοινωνική τάξη. Ως αποτέλεσμα, το εκπαιδευτικό σύστημα στο πλαίσιο του ΚΚΚ δεν έχει δώσει προτεραιότητα στην προώθηση των καθολικών αξιών. Αντί να δίνεται έμφαση στη φιλοσοφική σκέψη, η εστίαση έχει μετατοπιστεί προς την πολιτική και οι αρχές του κράτους δικαίου και της εκπαίδευσης των πολιτών έχουν επισκιαστεί από την έννοια της “Σοσιαλιστικής ηθικής”. “Επιπλέον, η κριτική σκέψη έχει αντικατασταθεί από την κατήχηση.

Ένας εξέχων μελετητής προτείνει ότι τα σκάνδαλα που αφορούν τον Liu Aiye προκύπτουν από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που διαμορφώνεται από την ηγεσία του κόμματος, χωρίς ηθικές αρχές ή καθολικές αξίες. Σε αυτό το σύστημα, ο χαρακτηρισμός κάποιου ως ηθικού ατόμου εξαρτάται αποκλειστικά από την τήρηση της ιδεολογίας του κόμματος.

Οι δάσκαλοι που έχουν μεταναστεύσει από την Κίνα ισχυρίζονται ότι η διδασκαλία στην τάξη είναι συχνά ανεπαρκής και παρέχεται πρόσθετη διδασκαλία μετά το σχολείο με επιπλέον κόστος. Η έννοια της ενιαίας εξέτασης στην Κίνα θεωρείται αμφισβητήσιμη, δεδομένου, ότι τα έγγραφα εξέτασης διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των επαρχιών και οι βαθμολογίες εισαγωγής διαφέρουν μεταξύ των περιφερειών.

Το κινεζικό εκπαιδευτικό σύστημα χαρακτηρίζεται από μια αξιοσημείωτη συνιστώσα γνωστή ως “ειδική πρόσληψη”. “Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στα παιδιά από προνομιούχα υπόβαθρα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από την ελίτ τάξη, να αποκτήσουν πρόσβαση σε ιδρύματα κορυφαίας κατηγορίας, ανεξάρτητα από τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις. Ο πρωταρχικός στόχος του ΚΚΚ είναι να καλλιεργήσει άτομα που πληρούν τα επιθυμητά προσόντα, που συχνά αναφέρονται ως “κατάλληλα πράσα”.”

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτές οι κριτικές αντικατοπτρίζουν τις απόψεις ορισμένων παρατηρητών και δεν περιλαμβάνουν το σύνολο του κινεζικού εκπαιδευτικού συστήματος. Ωστόσο, οι ανησυχίες που εγείρονται υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια ισορροπημένη και χωρίς αποκλεισμούς προσέγγιση στην εκπαίδευση που καλλιεργεί την κριτική σκέψη, καλλιεργεί την αίσθηση της ιθαγένειας και ενθαρρύνει την Εξερεύνηση διαφορετικών προοπτικών.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube