Weather Icon
Cyberwar , Εθνικά Θέματα , Εθνική Άμυνα 6 Σεπτεμβρίου 2022

Αντιμετωπίζοντας την τουρκική προπαγάνδα

Αντιμετωπίζοντας την τουρκική προπαγάνδα

1. Δεν αρκεί ότι η καθημερινή τους ύβρις «διανθίζεται» και με ανθρωπολογικά (ρατσιστικά) κατά της Ελλάδος χαρακτηριστικά. H ερντογανική Τουρκία στερείται επιχειρημάτων. Επιπόλαιο εντούτοις είναι να θεωρήσουμε ότι η προπαγάνδα που στηρίζεται στο ψέμα και στην εξαπάτηση (deception) δεν μας βλάπτει. Ενόσω γράφω το κείμενο αυτό η αναζήτηση στο Google «Greek S-300 lock turkish jets» δίδει πάνω από 5.800.000 αποτελέσματα. H Ελλάδα, στόχος της Αγκυρας, οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και η Ουάσιγκτον –οι S-400 άμεσα την αφορούν– δεν δείχνουμε διατεθειμένοι να αντιδρούμε με τα ίδια μέσα.

Οι ελληνικές διαψεύσεις ειδικότερα, στηρίζονται μεν στην αλήθεια, μοιάζουν όμως στους τρίτους τυποποιημένες. Η ευπρέπεια και ο αυτοσεβασμός ερμηνεύονται ως ένδειξη αδυναμίας. Το ψέμα επιχειρεί να κερδίσει τις στιγμιαίες έστω εντυπώσεις. Δεν είναι νέα η διαπίστωση ότι οι ιθύνοντες της Αγκυρας έχουν μελετήσει και εφαρμόζουν την παραπληροφόρηση και την προπαγάνδα. Από την εποχή του Ηροδότου και του Θουκυδίδη η εξαπάτηση αποτελεί πολυχρησιμοποιημένο μέσο πολιτικής, διπλωματίας, ψυχολογικών επιχειρήσεων και πολέμου. Συχνά είναι αποτελεσματική. Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με τους κλασικούς κανόνες και επίσημους μηχανισμούς και φορείς επικοινωνίας και δημόσιας διπλωματίας.

2. Σκέψεις-προτάσεις:

A. Παρά την εμπειρία που θα έπρεπε να είχαμε αποκτήσει από τις διαδοχικές κρίσεις και προσπάθειες αποσταθεροποίησης του Μαρτίου – Αυγούστου 2020, εξακολουθούμε να υστερούμε στους αυτοματοποιημένους μηχανισμούς δημιουργίας και αξιοποίησης λογαριασμών προβολής των θέσεών μας στο Twitter και γενικότερα στα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι δραστήριοι λογαριασμοί του πρωθυπουργού, των υπουργών Εξωτερικών και Αμυνας, άλλων κυβερνητικών στελεχών, καθώς και του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, δεν μπορούν να διαγκωνίζονται επώνυμους ή ανώνυμους σχολιαστές και επαγγελματίες αμφισβητίες, αρνητές, συχνά δε και υβριστές.

Β. Επιπλέον, δεν είμαστε πάνω από δέκα-δώδεκα επώνυμοι που τακτικά τουιτάρουμε στην αγγλική προβάλλοντας τα συμφέροντα και τις θέσεις της Ελλάδος. Tις εθνικές μας θέσεις. Οταν όμως δέχεσαι υβριστικά σχόλια από κατευθυνόμενους επώνυμους ή ανώνυμους –κυρίως τουρκικής προέλευσης– τότε ή τους διαγράφεις –πρακτική που ακολουθώ– ή δεν δίνεις συνέχεια για λόγους αυτοπροστασίας και αυτοσεβασμού. Πρακτική που επίσης ακολουθούμε χωρίς να είναι όμως η πλέον αποτελεσματική.

Γ. Επείγει η δημιουργία ενός συστημικού επικοινωνιακού «επιχειρησιακού θαλάμου» (war room) με τεχνητά (virtual) παραρτήματα σε αρκετές χώρες ώστε να χειρίζονται στην αγγλική ποικιλώνυμους λογαριασμούς προβολής, αναμετάδοσης, επιθετικής προώθησης των θέσεών μας και διαρκούς αντίκρουσης αρνητικών σχολίων. Το «war room» άλλωστε προτείνουν και στήνουν οι μεγάλες εταιρείες λόμπι και δημοσίων σχέσεων της Κ Street στην Ουάσιγκτον. Aναλογία και συμμετρία συνεπώς στον επικοινωνιακό πόλεμο ουσίας και εντυπώσεων.

Δ. Παρατηρώ την αμεσότητα και την ευκολία με την οποία δημιουργούνται καθημερινά λογαριασμοί προώθησης κομματικών θέσεων και δυσφήμησης –χαρακτηρισμός υποτονικός– των πολιτικών αντιπάλων. Δεν είναι δύσκολο να γίνει κάτι ανάλογο σε εθνικό επίπεδο για την προβολή των θέσεών μας και την αντίκρουση της ανώνυμης και επώνυμης τουρκικής –και όχι μόνο– προπαγανδιστικής παραπληροφόρησης και εξαπάτησης. Διαθέτουμε αναξιοποίητη υπεραξία γνώσης και μυαλού.

για τη συνέχεια Kathimerini

 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube