Weather Icon

Emirates στη «Ν»: Στρατηγικός προορισμός η Αθήνα, σύμμαχος των ελληνικών επιχειρήσεων η εταιρεία

Emirates στη «Ν»: Στρατηγικός προορισμός η Αθήνα, σύμμαχος των ελληνικών επιχειρήσεων η εταιρεία

Η Emirates με δυναμική παρουσία στην Ελλάδα

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, έχοντας καταστεί αφανείς σύμμαχος των ελληνικών επιχειρήσεων, επιδιώκει η Emirates.

Η Αθήνα, όπως αναφέρει σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Ν» ο Khalid Al Zarooni, Country Manager της Emirates για την Ελλάδα και την Αλβανία, αποτελεί έναν από τους πιο σταθερούς και κυρίως δυναμικούς προορισμούς. Η εταιρεία το 2022 συμπληρώνει 26 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας καθώς ξεκίνησε τις πτήσεις το 1996 όταν ακόμη λειτουργούσε το Ελληνικό και το Ντουμπάι ήταν στα πρώτα βήματα της τουριστικής του ανάπτυξης.

Πέρα από την σημαντική συμβολή που έχει η συγκεκριμένη πτήση στην αύξηση των Αμερικανών τουριστών στην Ελλάδα – το 2019 ξεπέρασαν τις 314.000 – ακόμη μεγαλύτερη είναι η συμβολή της στην αύξηση των ελληνικών εξαγωγών πέρα από τον Ατλαντικό. Μέσω της υπηρεσίας Emirates SkyCargo τα φρέσκα ελληνικά τρόφιμα μικρής διάρκειας ζωής, καταφέρνουν να διοχετευθούν σε όλες τις αγορές του κόσμου – μεταφέρθηκαν 10.800 τόνοι φορτίου- από την Αμερική με την απευθείας πτήση, έως το Τόκιο και την Αυστραλία μέσω Ντουμπάι.

Μάλιστα η αεροπορική στήριξε και σε δύσκολες περιόδους, όπου κινδύνευαν να χαθούν αγορές και συνεργασίες τις οποίες οι ελληνικές επιχειρήσεις είχαν δημιουργήσει με μεγάλες προσπάθειες. Το πάγωμα των πτήσεων λόγω του πρώτου εμπάργκο καθιστούσε ασύμφορη την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων προς τις ΗΠΑ. Η Emirates επέτρεψε την απρόσκοπτη εξαγωγή ελληνικών αλιευτικών κυρίως προϊόντων στις ΗΠΑ, μέσω των απευθείας επιβατικών πτήσεων από Αθήνα προς Ντουμπάι, με πτήσεις επόμενης μέρας από Ντουμπάι προς Νέα Υόρκη.

Στο διάστημα αυτό, διακινήθηκαν περισσότεροι από 1.200 τόνοι ψαριών. “Μετά την αποκατάσταση της σύνδεσης μεταφέρουμε 210 τόνους φρέσκου ψαριού σε μηνιαία βάση στα εστιατόρια της Νέας Υόρκης και τις υπόλοιπες αγορές” σημείωνει ο Khalid Al Zarooni.

“Τον Μάρτιο του 2017, η Emirates επέκτεινε το δίκτυο των πτήσεων Ντουμπάι-Αθήνα προσθέτοντας πτήσεις προς το Νιούαρκ στις ΗΠΑ. Σήμερα, η Emirates αποτελεί τη μοναδική αεροπορική εταιρεία που παρέχει καθημερινά, απευθείας πτήσεις, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ. Από το 1996, σχεδόν 4,5 εκατομμύρια επιβάτες έχουν ταξιδέψει από και προς την Αθήνα με την αεροπορική εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Η Emirates συμβάλλει στη σύνδεση της Ελλάδας με τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία. Η Emirates απασχολεί πάνω από 280 Έλληνες υπηκόους παγκοσμίως. Σύμφωνα με μελέτη της Frontier Economics το 2015, οι καθημερινές πτήσεις της Emirates προς την Αθήνα είχαν συμβολή στο ΑΕΠ ύψους 79 εκατ. ευρώ, ενώ δημιούργησε περισσότερες από 1.650 άμεσες, έμμεσες και συνεπαγόμενες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα”, σημειώνει ο κ. Al Zarooni.

Σε ότι αφορά την νέα χρονιά ο εκπρόσωπος της Emirates σημείωσε ότι, ο αρχικός στόχος είναι η αεροπορική να φθάσει τα επίπεδα πτήσεων και αριθμού επιβατών που είχε προ κορονοϊού. Ωστόσο, η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις γεωπολιτικές εξελίξεις – πόλεμος στην Ουκρανία- και τις πιθανές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, με σκοπό να προσαρμόζει τις δραστηριότητές της ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.

Προχωρήσαμε, αποκαλύπτει ο κ. Al Zarooni, σε κάποιες μεταβολές δρομολογίων στη Στοκχόλμη, τη Μόσχα, την Αγία Πετρούπολη και σε ορισμένες από τις πτήσεις της εταιρείας στις ΗΠΑ που επηρεάζονται από το κλείσιμο του εναέριου χώρου πάνω από ένα τμήμα της Ρωσίας και σε όλη την Ουκρανία. Ως αποτέλεσμα, οι χρόνοι πτήσεων σε αυτές τις διαδρομές ενδέχεται να είναι ελαφρώς μεγαλύτεροι.

Τέλος, όπως υπογραμμίζει, αναζητά συνεχώς ευκαιρίες για να επεκτείνει το δίκτυο της εταιρείας και να αυξήσει τη συχνότητα των πτήσεων, ανάλογα με τη ζήτηση. “Το 2021 ξεκινήσαμε μια νέα απευθείας πτήση από το Ντουμπάι στο Μαϊάμι της Φλόριντα  -μια κίνηση που έδωσε μια θετική προοπτική για το μέλλον, ειδικά τη στιγμή που είμαστε ακόμη αντιμέτωποι με την πανδημία. Συνεχίζουμε να αξιολογούμε προσεκτικά τις τωρινές δραστηριότητές μας και συνεργαζόμαστε στενά με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές για να αξιολογήσουμε πιθανές ευκαιρίες στην εγχώρια αγορά”, καταλήγει ο Khalid Al Zarooni, Country Manager της Emirates για την Ελλάδα και την Αλβανία.

Σύμφωνα με τις εξαμηνιαίες επιδόσεις του Ομίλου Emirates για το 2021-22, όπως σημειώνει ο κ. Al Zarooni, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο όσον αφορά την ανάκαμψη, με θετικές ταμειακές συναλλαγές και ισχυρό ταμειακό υπόλοιπο, γεγονός που δείχνει την ισχυρή επιστροφή σε λειτουργική κερδοφορία. Η Emirates, προσθέτει, κατέγραψε EBITDA 5,6 δισ. AED (1,5 δισ. δολάρια), μια δραματική ανάκαμψη από το αρνητικό EBITDA των 43 εκατ. AED (12 εκατ. δολάρια) κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα έσοδα του Ομίλου κατά το α’ εξάμηνο του 2021-22 ήταν 24,7 δισ. AED (6,7 δισ. δολάρια), από 13,7 δισ. AED (3,7 δισ. δολάρια) την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, τα οποία αντιστοιχούν σε αύξηση κατά 81%.

Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών παγκοσμίως και η αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης για αερομεταφορές, καθώς οι χώρες υιοθετούσαν τα προγράμματα εμβολιασμού για τον κορονοϊό, συνέβαλαν σε αυτή την ισχυρή ανάκαμψη εσόδων, με τις εμπορευματικές δραστηριότητες να διαδραμάτισαν κρίσιμο ρόλο στην περίοδο της πανδημίας, επισημαίνει ο Country Manager της εταιρείας.

Ωστόσο, η άνοδος των τιμών των καυσίμων δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει την εταιρεία, όπως συνολικά τις αερομεταφορές. “Η Emirates, όπως και άλλες αεροπορικές εταιρείες, έχει επηρεαστεί από την άνοδο των τιμών των καυσίμων. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στις τιμές, καθώς αυτή τη στιγμή αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα του λειτουργικού μας κόστους και θα συνεχίσει να το αποτελεί για αρκετό καιρό. Εργαζόμαστε σκληρά για να αντισταθμίσουμε το αυξανόμενο κόστος καυσίμων τύπου jet όπου είναι δυνατόν. Ελέγχουμε συνεχώς τις τιμές των εισιτηρίων και τις προσαρμόζουμε όποτε είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τη δυναμική της αγοράς, τον ανταγωνισμό, τις εποχικές επιπτώσεις και την ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια, τις κρατήσεις των καταναλωτών, τις τιμές των καυσίμων, μαζί με μια σειρά από άλλους παράγοντες” τονίζει κ. Al Zarooni.

Ναυτεμπορική

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube