Weather Icon

Διώρυγα του Σουέζ: Οικονομική ζημιά 10 δισ. δολαρίων ημερησίως από την «ασφυξία» που προκαλεί το γιγαντιαίο πλοίο

Διώρυγα του Σουέζ: Οικονομική ζημιά 10 δισ. δολαρίων ημερησίως από την «ασφυξία» που προκαλεί το γιγαντιαίο πλοίο

Σχεδόν 10 δισ. δολάρια ημερησίως υπολογίζεται η ζημιά στο Σουέζ, την ώρα που πάνω από 160 πλοία αποκλεισμένα και

Το κοντέινερ Ever Green μήκους 400 μέτρων και 200.000 τόνων έχει κολλήσει και στις δύο πλευρές της διώρυγας του Σουέζ.

Πρόκειται για τεράστιο πλοίο, τόσο μεγάλο σε μήκος όσο το Empire State building σε ύψος εμποδίζοντας τη διέλευση των πλοίων για περισσότερο από 48 ώρες.

Η διώρυγα του Σουέζ είναι ο πιο σημαντικός εμπορικός δρόμος του κόσμου που ενώνει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά θάλασσα και αυτό το περιστατικό θα έχει συνέπειες στο διεθνές εμπόριο.

Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες ρυμουλκών για την απομάκρυνση του έχουν αποτύχει

Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια του πλοίου, ζήτησε συγνώμη και δήλωσε η επιχείρηση αποκόλλησης είναι «εξαιρετικά δύσκολη».

Άκαρπες οι προσπάθειες αποκόλλησης του γιγαντιαίου πλοίου

Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».

Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα «αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου.

Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε μια ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.

«Μόλις αποκολληθεί, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση του πλοίου και η BSM θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση του περιστατικού».

Την Πέμπτη, η αιγυπτιακή αρχή διαχείρισης της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε πως η θαλάσσια κυκλοφορία έχει «προσωρινά ανασταλεί» έως την αποκόλληση του μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων Ever Given.

Όπως φαίνεται σε έναν χάρτη του ιστότοπου vesselfinder, δεκάδες πλοία περιμένουν στις δύο πλευρές της διώρυγας και στη ζώνη αναμονής στη μέση της διώρυγας.

Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen Kaisha, ιδιοκτήτρια του πλοίου, ανακοίνωσε σήμερα ότι εργάζεται με τις αρχές της διώρυγας για την αποκόλληση, όμως η επιχείρηση είναι «εξαιρετικά δύσκολη».

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube