Weather Icon
Λίβανος , Μέση Ανατολή 5 Αυγούστου 2020

Rhosus: Η ιστορία της «πλωτής βόμβας» που μετέφερε τους 2.750 τόνους νιτρικής αμμωνίας

Rhosus: Η ιστορία της «πλωτής βόμβας» που μετέφερε τους 2.750 τόνους νιτρικής αμμωνίας

Λίγα είναι γνωστά για τον Ρώσο ιδιοκτήτη του φορτηγού πλοίου «Rhosus} που μετέφερε το φονικο φορτίο των 2.750 τόνων νιτρικής αμμωνίας, και κατασχέθηκε από τις αρχές το Λιβάνου το 2014, στο λιμάνι της Βηρυτού. το φορτηγό πλοίο που κατακλύστηκε στη Βηρυτό το 2014.

Ο τότε καπετανιος του Rhosus, σε δηλώσεις του στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης την Τρίτη λίγες ώρες μετά από τη φονική έκρηξη, χαρακτήρισε το πλοίο ως μια «τεράστια πλωτή βόμβα».

Επίσης,άλλα πρώην μέλη του πληρώματος, τα οποία θέλησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους μιλώντας στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, δήλωσαν ότι το πλοίο ανήκε στον Ιγκόρ Γκρέουσκιν (Igor Grechushkin), έναν Ρώσο υπήκοο που πιστεύεται ότι σήμερα ζει και εργάζεται στην Κύπρο, όπου κατέχει είτε ιθαγένεια είτε διαμονή.

Ο Γκρέουσκιν, που προέρχεται από την ανατολική πόλη του Καμπαρόφσκ, φέρεται να διαχειρίζεται την Teto Shipping, στο στόλο της οποίας ανήκε και το Rhosus.

Το πλοίο έφτασε στη Βηρυτό το 2013 ενώ έπλεε από τη Γεωργία στη Μοζαμβίκη.

Παρέμεινε αγκυροβολημένο για μήνες και εν τέλει του απαγορεύθηκε να εγκαταλείψει το λιμάνι της Βηρυτού το 2014 για μια απροσδιόριστη διαφορά,

Συγκεγχιμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι είτε κατόπιν επιθεώρησης κρίθηκε μη αξιόπλοο, είτε επειδή ο Γκρέουσκιν δεν κατέβαλε τα τέλη ελλημενισμού στον Οργανισμό Λιμένος της Βηρυτού.

Συνέπεια των παραπάνω ήταν τόσο το πλοίο όσο και το πλήρωμα του να μπουν σε καραντίνα, με τον Ιγκόρ Γκρεούσκιν να εξαφανίζεται δίχως τουλάχιστον να καταβάλει την εγγύηση για την απελευθέρωση των ναυτικών.

Σε καταγγελίες στον Τύπο το 2014, πρώην μέλη του πληρώματος δήλωσαν ότι «εγκαταλείφθηκαν» στη Βηρυτό και δεν είχαν καταβάλει τους μισθούς τους για σχεδόν ένα χρόνο.

Ένα διαγραμμένο προφίλ στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn αναφέρει ότι σήμερα ο Γκρέουσκιν ζει στην Κύπρο και εργάζεται ως διευθυντής της Unimar Service Ltd.

Οι κλήσεις προς μια εταιρεία με παρόμοιο όνομα και προφίλ, Unimar Safety Services and Equipment, απο δημιοσιογράφους των ρωσικών μέσων ενημέρωσης, τις δύο τελευταίες ημέρες, δεν απαντήθηκαν.

Επιπλέον, σε ένα δημοσίεμα του 2014, το οποίο αποδίδεται στον Ρώσο καπετάνιο του πλοίου, ο ίδιος φέρεται να υποστήριζει ότι οι αρχές της Βηρυτού «δεν θέλουν ένα εγκαταλελειμμένο πλοίο στο λιμάνι, ειδικά με φορτίο εκρηκτικών, το οποίο είναι το νιτρικό αμμώνιο.

Έλεγε, μεταξύ άλλων ο Ρώσος πλοιαρχος ότι το Rhosus «είναι μια πλωτή βόμβα, και το πλήρωμα είναι όμηρος πάνω σε αυτήν τη βόμβα.».

Τόσο ο πλοίαρχος όσο και το υπόλοιπα πλήρωμα του πλοίου, οι περισσότεροι Ουκρανοί ναυτικολι, παρέμειναν κρατούμενοι τουλάχιστον για 12 μήνες προτού απελευθερωθούν από τις αρχές του Λιβάνου.

Όσο για τους 2.750 νιτρικής αμμωνίας κατασχέθηκαν και αποθηκεύτηκαν στην αποθήκη, όπου την περασμένη Τρίτη σημειώθηκε η έκρηξη που έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες και τραυματίσει χιλιάδες άλλους κατοίκους, της Βηρυτού.

σχετικά άρθρα