Weather Icon

Ενώ η ΕΚΤ θα απαντήσει στο Γερμανικό Δικαστήριο στις 4/6 ή 16/7… Πολωνία και Ουγγαρία επικροτούν την Γερμανική στάση

Ενώ η ΕΚΤ θα απαντήσει στο Γερμανικό Δικαστήριο στις 4/6 ή 16/7… Πολωνία και Ουγγαρία επικροτούν την Γερμανική στάση
Η ΕΚΤ δεν είναι ένας θεσμός που λειτουργεί με δημοκρατική νομιμοποίηση, λογοδοτεί στο ευρωκοινοβούλιο αλλά αποφασίζει μια μικρή ομάδα του διοικητικού της συμβουλίου για τα συμφέροντα των κρατών μελών της ευρωζώνης
Ενώ η ΕΚΤ σχεδιάζει να απαντήσει στο Γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο στις 4 Ιουνίου ή το αργότερο 16 Ιουλίου 2020… Πολωνία και Ουγγαρία επικροτούν την Γερμανική στάση με τους Πολωνούς μάλιστα να αναφέρουν ότι ήταν μια σωστή απόφαση.
Η απάντηση της ΕΚΤ προς το Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας έχει σημασία γιατί πρέπει να αποδείξει στην πράξη με σοβαρά επιχειρήματα και όχι αερολογίες τύπου πληθωρισμού ή μετάδοσης της νομισματικής πολιτικής ισόποσα στα κράτη της ευρωζώνης.
Η ΕΚΤ δεν είναι ένας θεσμός που λειτουργεί με δημοκρατική νομιμοποίηση, λογοδοτεί στο ευρωκοινοβούλιο αλλά αποφασίζει μια μικρή ομάδα του διοικητικού της συμβουλίου για τα συμφέροντα των κρατών μελών της ευρωζώνης.

Η ΕΚΤ δεν είναι άρχοντας του Σύμπαντος

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (EKT) δεν είναι ο άρχοντας του Σύμπαντος, υποστηρίζει στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg Γερμανός δικαστής του συνταγματικού δικαστηρίου της Καρλσρούης.
Το συνταγματικό δικαστήριο της Γερμανίας δεν είχε καμία τεράστια απαίτηση από την ΕΚΤ με την απόφαση-ορόσημο που αμφισβήτησε τη νομιμότητα του προγράμματος επαναγοράς αξιών του μπλοκ, δήλωσε ο δικαστής που συνέταξε την απόφαση.
O Peter Huber υποστήριξε ότι το δικαστήριο απλώς απαίτησε από την ΕΚΤ να λάβει την ευθύνη για το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης και να επιχειρηματολογήσει για ποιον λόγο δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη γερμανική οικονομία.
Το μήνυμα προς την ΕΚΤ είναι ομοιοπαθητικό.
Δεν θα πρέπει να θεωρεί τον εαυτό της άρχοντα του Σύμπαντος.
Ένας θεσμός όπως η ΕΚΤ, ο οποίος δεν έχει δημοκρατική νομιμοποίηση μπορεί να είναι αποδεκτός μόνο εάν τηρεί αυστηρά τις ευθύνες που του έχουν ανατεθεί».
Το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε «εν μέρει αντισυνταγματικό» το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων της ΕΚΤ που άρχισε τον Μάρτιο του 2015.
Η αγορά κρατικών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παραβιάζει εν μέρει το Σύνταγμα, διότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο δεν εξέτασαν τις αποφάσεις της ΕΚΤ, αποφάσισε το Δικαστήριο στην Καρλσρούη, με ψήφους επτά προς μία.
Ο Huber είπε ότι το γερμανικό δικαστήριο το μόνο που θέλει είναι αποδείξεις ότι το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ εμπίπτει στο πλαίσιο των καθηκόντων της τράπεζας.
Η ΕΚΤ θα πρέπει να αποδείξει ότι δεν έχει υπερβεί τις εξουσίες της, καθώς δεν έχει το δικαίωμα να προβαίνει σε κινήσεις μόνο και μόνο επειδή η Ευρώπη βρίσκεται σε κρίση, είπε.

Η ΕΚΤ θα απαντήσει 4 Ιουνίου ή 16 Ιουλίου 2020

Η ΕΚΤ θα χρησιμοποιήσει διπλωματική γλώσσα για να αντικρούσει τα βασικά επιχειρήματα του Ανώτατου Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας που έκρινε μερικώς αντισυνταγματικό και μερικώς παράνομο το Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης.
Με βάση ορισμένες πληροφορίες η ΕΚΤ σχεδιάζει έως τις 4 Ιουνίου ή 16 Ιουλίου θα έχει απαντήσει στο Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο.
Γιατί έως αυτές τις ημερομηνίες;
Γιατί το αργότερο έως 16 Ιουλίου 2020 η ΕΚΤ θέλει να ξεδιπλώσει την νέα στρατηγική της ειδικά για το πρόγραμμα Πανδημίας.
Τι θα επικαλεστεί η ΕΚΤ;
Προφανώς όλες τις μελέτες που παρουσίασε και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο πριν χρόνια αλλά θα επιχειρήσει να τεκμηριώσει πως η ποσοτική χαλάρωση επιδρά τον πληθωρισμό και δεν «χειραγωγεί» τις αγορές.
Υποσημείωση bankingnews: Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι ακροβασίες θα επικαλεστεί η ΕΚΤ για να εξηγήσει ότι η ποσοτική χαλάρωση δεν έχει στόχο τις τιμές και επίσης να εξηγήσει γιατί βρέθηκαν ομόλογα ύψους 14 τρισεκ. δολαρίων με αρνητικό επιτόκιο και γιατί οι αποδόσεις των ομολόγων της ευρωζώνης σημείωσαν ιστορικά χαμηλά όλων των εποχών προ κορωνοιού.
 Πάντως οι νομικοί της ΕΚΤ έχουν ήδη ξεκινήσει να συντάσσουν το κείμενο της απαντητικής επιστολής προς το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο.

Αλλάζει η στρατηγική της ΕΚΤ

Η ΕΚΤ έως τις 16 Ιουλίου 2020 σχεδίαζε τριπλό χτύπημα μέσω του Προγράμματος Πανδημίας.
Ωστόσο μετά την απόφαση του Γερμανικού Διαιτητικού Δικαστηρίου η ΕΚΤ θα ακολουθήσει πιο συντηρητική νομισματική πολιτική.
Και ενώ σχεδίαζε να προβεί σε αύξηση του Προγράμματος Πανδημίας, χρονική επέκταση του Προγράμματος και επαναγορές κρατικών ομολόγων θα προβεί μόνο σε μια από τις τρεις επιλογές που δυνητικά διαθέτει.

Τι περιμένουν οι αγορές από την ΕΚΤ;

Η πορεία των αγορών χρηματιστηρίων και ομολόγων το επόμενο διάστημα αλλά και η συμπεριφορά των οικονομιών κατά την επιστροφή της κανονικότητας θα αποτελέσουν τους βασικούς πυλώνες για τις νέες αποφάσεις της ΕΚΤ.
Η ΕΚΤ καλείται να αποφασίσει πιθανότητα στις 16 Ιουλίου ή και στις 4 Ιουνίου

1)Απαιτείται αύξηση του Προγράμματος Πανδημίας;
Το Πρόγραμμα Πανδημίας έχει ύψος 750 δισεκ. ευρώ και αποτελεί ένα παράλληλο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Η ΕΚΤ αγοράζει ομόλογα των χωρών της ευρωζώνης και μαζί και τα ελληνικά ομόλογα τα οποία δεν φέρουν επενδυτική βαθμίδα είναι ομόλογα σκουπίδια.
Εάν υπάρξει αύξηση του προγράμματος Πανδημίας από 750 δισεκ. θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 500 δισεκ στα 1,25 τρισεκ. ευρώ.

 2)Το Πρόγραμμα Πανδημίας ολοκληρώνεται τέλος του 2020.
Θα υπάρξει παράταση;
Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι θα μπορούσε να παραταθεί έως το Ιούνιο του 2021 δηλαδή να πάρει 6 μήνες παράταση.

3)Τι θα γίνει με τις λήξεις των ομολόγων;
Η ΕΚΤ μέσω του προγράμματος Πανδημίας θα μπορούσε να επαναγοράζει τα κρατικά ομόλογα που λήγουν.

Στις 4 Ιουνίου ή 16 Ιουλίου 2020 η ΕΚΤ θα μπορούσε να αυξήσει το ύψος του Προγράμματος Πανδημίας από 750 δισεκ. σε 1,25 τρισεκ.
Θα μπορούσε να επιμηκύνει την λήξη του Προγράμματος Πανδημίας από τέλος του 2020 στα μέσα του 2021.
Επίσης θα μπορούσε να αποφασίσει και επαναγορές ομολόγων που λήγουν.
Με μια τέτοια στρατηγική θα έδινε καθαρό μήνυμα στις αγορές που έχουν πάθει εξάρτηση από τα τοξικά προγράμματα της ΕΚΤ.
Το πρόγραμμα Πανδημίας, όπως και η Ποσοτική Χαλάρωση αποτελούν δύο προβληματικά τοξικές επιλογές της ΕΚΤ συντηρώντας τις αποδόσεις των κρατικών ομολόγων χαμηλά και αυξάνοντας τα όρια του χρέους.
Το λάθος συνεχίζει να διαιωνίζεται.

Η ΕΚΤ χειραγωγεί τις αγορές μέσω της ποσοτικής χαλάρωσης

Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας ήταν σταθμός απέναντι στην ακραία χειραγώγηση της ΕΚΤ, απέναντι στις τοξικές, παράλογες αποφάσεις νομισματικής πολιτικής της ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ.
Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας ήταν απόφαση σταθμός στο προμελετημένο σχέδιο κατάργησης των ελεύθερων αγορών.
Η ποσοτική χαλάρωση η διαδικασία με την οποία η ΕΚΤ αγοράζει κρατικά ομόλογα χωρών της ευρωζώνης, πολιτική που ξεκίνησε η Ιαπωνική Κεντρική Τράπεζα που στηρίζεται στον εσωτερικό δανεισμό και ακολούθησε η FED το 2008… αποτελεί μια ωμή, προκλητική, προσβλητική παρέμβαση στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Όταν ένα κράτος γνωρίζει ότι η ΕΚΤ θα αγοράσει τα ομόλογα γνωρίζει ότι οι τιμές των ομολόγων θα αυξηθούν και οι αποδόσεις θα υποχωρήσουν.
Η μείωση των αποδόσεων, δηλαδή η μείωση του επιτοκίου που πληρώνει ένα κράτος αποτελεί έμμεση κρατική ενίσχυση ενώ την ίδια στιγμή ως αγοραστής έσχατης ανάγκης καθορίζει το πλαίσιο τιμολόγησης του κινδύνου όχι με όρους αγοράς αλλά διαμορφώνοντας ένα εικονικό περιβάλλον.
Εάν μια χώρα ξέρει ότι η ΕΚΤ θα αγοράσει τα ομόλογα της στην δευτερογενή αγορά, γιατί πρωτογενώς ακόμη η ΕΚΤ δεν το έχει πράξει, το θεωρεί παράνομο… συμβαίνουν τα εξής
-Τιμές και επιτόκια ομολόγων δεν αντικατοπτρίζουν πραγματικές αξίες, έχουν διοικητικά καθοριστεί δια των αγοραστικών παρεμβάσεων
-Ο κίνδυνος χώρας χειραγωγείται, χώρες με υψηλό και μη βιώσιμο χρέος επιβιώνουν, εταιρίες ή τράπεζες zombie επίσης επιβιώνουν
-Η ελεύθερη αγορά δεν λειτουργεί, λειτουργεί μόνο ο μηχανισμός αγορών της ΕΚΤ, οπότε ποια είναι η πραγματική πιστοληπτική διαβάθμιση μιας χώρας;
Όταν η ΕΚΤ χειραγωγεί τις τιμές αυτομάτως, δεν διαμορφώνονται επιτόκια αναντίστοιχα με τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες μιας χώρας;
Οι οίκοι αξιολόγησης δεν βαθμολογούν έτσι υψηλότερα μια χώρας χωρίς να το αξίζει;
-Πως μπορεί να αποδειχθεί ότι η ποσοτική χαλάρωση είναι ακραία τοξική παρέμβαση στις αγορές;
Συνολικά οι κεντρικές τράπεζες έχουν αυξήσει τους ισολογισμούς τους στα 24 τρισεκ. δολάρια, περισσότερο δηλαδή από το ΑΕΠ των ΗΠΑ στα 22 τρισεκ. δολάρια τέλη του 2019.
Εάν οι Κεντρικές Τράπεζες και η ΕΚΤ θεωρούν ότι ακολουθούν κλασσικές νομισματικές πολιτικές ας πουλήσουν το 20% αυτών που αγόρασαν, κρατικών και εταιρικών ομολόγων για να αποδείξουν ότι δεν παρεμβαίνουν στις αγορές.
Εάν αποφασίσουν να πουλήσουν τι θα συμβεί;
Τι θα συμβεί εάν η ΕΚΤ που έχει αγοράσει ομόλογα χωρών και εταιριών 3 τρισεκ. ευρώ πουλήσει το 20% ή 600 δισεκ;
Θα καταρρεύσουν ή όχι ομόλογα και μετοχές;
Θα καταρρεύσουν όπως απέδειξε η FED τον Δεκέμβριο του 2018 που επιχείρησε να πουλήσει αμερικανικά ομόλογα που κατείχε.

Πόσο κινδυνεύει η Ελλάδα από τις αποφάσεις του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας;

Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας αφορά το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης όχι το νέο Πρόγραμμα Πανδημίας.
Ωστόσο εάν Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης θεωρείται μερικώς αντισυνταγματικό και μερικώς παράνομο τι θα συμβεί με το Πρόγραμμα Πανδημίας που θα θεωρηθεί ολικώς παράνομο;
Να σημειωθεί ότι το Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας ζήτησε μεταξύ άλλων και χρονοδιάγραμμα από την Γερμανική Κεντρική Τράπεζα να πουλήσει τα ομόλογα που κατέχει
Τι θα συμβεί όμως εάν μπει το Πρόγραμμα Πανδημίας των 750 δισεκ. στο νομικό μικροσκόπιο του Γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου;
Μπορεί ένα εθνικό δικαστήριο να υπερφαλαγγίσει την ευρωπαϊκή νομοθεσία;
Η ΕΚΤ υπάγεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά πουθενά δεν υπάρχει ότι η ΕΚΤ μπορεί να κάνει ότι θέλει όποτε θέλει κατά το δοκούν.
Η Merkel η Γερμανίδα Καγκελάριος στήριξε το Γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο.
Εάν το Γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο βάλει στο μικροσκόπιο το Πρόγραμμα Πανδημίας η Ελλάδα, η Ιταλία θα έχουν πρόβλημα.
Τι είναι το Πρόγραμμα Πανδημίας της ΕΚΤ;
Είναι το νέο παράλληλο Πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης μέσω του οποίου η ΕΚΤ μπορεί να αγοράσει κρατικά ομόλογα έως 750 δισεκ. ευρώ, χωρίς όρια του 33% και χωρίς τα όρια του κλειδιού κάθε χώρας και χωρίς να την δεσμεύει η ρήτρα ότι όλα τα ομόλογα είναι αποδεκτά σε πράξεις νομισματικής πολιτικής αρκεί να φέρουν επενδυτική βαθμίδα.
Τι σημαίνουν όλα αυτά απλά;
Η ΕΚΤ από το καταστατικό της έχει ορίσει ότι δεν μπορεί να αγοράσει στην δευτερογενή αγορά – ποτέ στην πρωτογενή – πάνω από το 33% του χρέους κάθε χώρας
Η ΕΚΤ έχει ορίσει τα λεγόμενα κλειδιά ή ποσόστωση κάθε χώρας στην ΕΚΤ.
Επίσης η ΕΚΤ ποτέ δεν είχε παραβιάσει την ρήτρα ότι ομόλογα που θεωρούνται σκουπίδια junk bond δηλαδή δεν φέρουν επενδυτική βαθμίδα δηλαδή ΒΒΒ- έως ΑΑΑ συνολικά 8 βαθμίδες, δεν μπορούν να αγοραστούν σε πράξεις νομισματικής πολιτικής.
Η ΕΚΤ όμως με το Πρόγραμμα Πανδημίας παραβίασε αυτά τα όρια δύο φορές.
1)Την πρώτη φορά με την Ελλάδα καθώς τα ελληνικά ομόλογα είναι hunk bond σκουπίδια και δεν μπορούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Ωστόσο εντάχθηκαν τα ελληνικά ομόλογα στο πρόγραμμα Πανδημίας κατά παράβαση των κανόνων της ΕΚΤ.
2)Η απόφαση της ΕΚΤ να αγοράζει και ομόλογα ΒΒ δηλαδή junk bond αρκεί έως τις 5 Απριλίου να είχαν βαθμολογία κατ΄ ελάχιστη ΒΒΒ- δηλαδή επενδυτική βαθμίδα.
Η απόφαση αυτή ήταν φωτογραφική για να στηρίξει την Ιταλία από τον πιθανό κίνδυνο υποβάθμισης των ιταλικών ομολόγων από investment grade – επενδυτική βαθμίδα – σε ομόλογα σκουπίδια.
To Πρόγραμμα Πανδημίας της ΕΚΤ είναι προφανές ότι θα καταπέσει στο Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας

Υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα

Η ΕΚΤ σχεδίαζε να επεκτείνει το Πρόγραμμα Πανδημίας των 750 δισεκ. και ποσοτικά στα 1,25 τρισεκ. και χρονικά έως τα μέσα του 2021 από τέλη του 2020 που ολοκληρώνεται.
Επίσης η ΕΚΤ σχεδίαζε να προβαίνει και σε αγορές ομολόγων στις λήξεις τους.
Η απόφαση του Γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου όχι μόνο βάζει veto σε αυτά τα σχέδια αλλά απειλεί και την Ελλάδα αλλά και την Ιταλία, ειδικά την Ελλάδα που εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Πανδημίας παραβιάζοντας τους βασικούς κανόνες της ΕΚΤ.
Τα ελληνικά ομόλογα χαρακτηρίζονται junk bond δηλαδή ομόλογα σκουπίδια, δεν διαθέτουν επενδυτική βαθμίδα και δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στο Πρόγραμμα Πανδημίας των 750 δισεκ. της ΕΚΤ.
Είναι πολύ πιθανό να τεθεί στο μικροσκόπιο του Γερμανικού Συνταγματικού Δικαστηρίου και το Πρόγραμμα Πανδημίας της ΕΚΤ οπότε είναι βέβαιο ότι θα καταπέσει.

Η ΕΚΤ έχει μοχλεύσει 50 φορές τα κεφάλαια της

Η ποσοτική χαλάρωση αποτελεί μια ακραία στρεβλωτική, παθογενή, τοξική και προβληματική νομισματική πολιτική που με μιμητισμό έχουν υιοθετήσει όλες οι κεντρικές τράπεζες στον πλανήτη.
Η ΕΚΤ στην προσπάθεια της να συνδράμει στην αντιμετώπιση του κορωνοιού έχει υποκαταστήσει τις κυβερνήσεις, εφαρμόζει προγράμματα Πανδημίας 750 δισεκ. που παραβιάζουν τους όρους ποσοτικής χαλάρωσης και συνολικά έχει παραβιάσει τις βασικές αρχές του καταστατικού της.
Το βασικό θέμα όλα αυτά η ΕΚΤ τα κάνει επειδή θέλει να στηρίξει τις οικονομίες της ευρωζώνης από την πρωτοφανή ύφεση ή επειδή θέλει να διασώσει τα 3 τρισεκ. κρατικά και εταιρικά ομόλογα που έχει αγοράσει από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης;
Η ΕΚΤ πριν λίγα χρόνια είχε ισολογισμό 2 τρισεκ. ευρώ και σήμερα έχει 5,28 τρισεκ. ευρώ με τα περιουσιακά στοιχεία που έχει αγοράσει να αντιστοιχούν σε 3 τρισεκ. ευρώ.
Με 108,8 δισεκ. κεφάλαια η μόχλευση επί του ενεργητικού αγγίζει τις 50 φορές όταν π.χ. για τις εμπορικές τράπεζες η αντίστοιχη μόχλευση είναι 8-10 φορές.
Όμως ακόμη και εάν αξιολογηθούν τα κεφάλαια ως προς τα περιουσιακά στοιχεία που έχει αγοράσει δηλαδή τα 3 τρισεκ. η μόχλευση είναι 28 φορές.
Η ΕΚΤ διατηρεί χρυσό αξίας 509 δισεκ. λέμε διατηρεί και όχι κατέχει γιατί ο χρυσός ανήκει στα έθνη κράτη.
Την ίδια στιγμή η ΕΚΤ με 2,3 δισεκ. κέρδη εμφανίζει την χαμηλότερη απόδοση κεφαλαίου μόλις 2%.
Θα πουν πολλοί η ΕΚΤ είναι Κεντρική τράπεζα δεν είναι ο στόχος της το κέρδος αλλά η σταθερότητα του συστήματος, των οικονομιών και των τραπεζών.
Όλα αυτά ισχύουν στην θεωρία, όχι στην πράξη καθώς η συμπεριφορά της ΕΚΤ με όρους μόχλευσης, με όρους παρέμβασης στην ελεύθερη αγορά δείχνει ότι χειραγωγεί το σύστημα, διαμορφώνει τιμές σε ομόλογα και μετοχές και γενικώς επιδεικνύει συμπεριφορά που ξεφεύγει από τα πλαίσια της κλασσικής νομισματικής πολιτικής.
Η ΕΚΤ είναι μια κεντρική τράπεζα που έχει φορτωθεί 3 τρισεκ. ομόλογα πολλά εξ αυτών προσεχώς μπορεί να είναι και junk bond.
Η απόφαση της ΕΚΤ να δέχεται και ομόλογα σκουπίδια με βαθμολογία ΒΒ αρκεί στις 7 Απριλίου 2020 οι χώρες να είχαν ελάχιστη βαθμολογία ΒΒΒ- δηλαδή επενδυτική βαθμίδα αποτελεί μια ακόμη πράξη πανικού.
Η ΕΚΤ ουσιαστικά έσπευσε να προλάβει τις επικείμενες υποβαθμίσεις κρατών και ειδικά της Ιταλίας και αποφάσισε να παραβιάσει το καταστατικό της, την σοβαρότητα της.
Η ΕΚΤ γιατί τώρα δέχθηκε να αγοράζει και ομόλογα σκουπίδια επειδή φοβάται για την Ιταλία και τόσα χρόνια εξαντλούσαν την αυστηρότητα τους στην Ελλάδα;
Γιατί ίσχυαν οι κανόνες για την Ελλάδα και δεν ισχύουν οι κανόνες για την Ιταλία ή διαμορφώνονται οι κανόνες κατά το δοκούν;
Πρόκειται για μια ακόμη προβληματική, παθογενή και άρρωστη απόφαση της ΕΚΤ που το μόνο που κάνει είναι να επιδεινώνει το πρόβλημα, να συσσωρεύει τοξικό χρέος στον ισολογισμό της και να αυξάνει το ρίσκο.
Προσέξτε και την υποκρισία.
Η Ελλάδα έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Πανδημίας που έχει βαθμολογία ΒΒ αλλά δεν είναι ενταγμένη στο κλασσικό πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Πραγματικά όλα αυτά αποτελούν θλίψη.

www.bankingnews.gr

σχετικά άρθρα