Θα προχωρήσει “τίποτα” στο ΠΝ; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ, τορπίλες, MH-60R, νέα ή μεταχερισμένα πλοία;

Υπάρχει ένα σημείο που η όποια υπομονή εξαντλείται. Αν έχει εξαντληθεί η δική μας, φανταζόμαστε την υπομονή που έχουν τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού που επιχειρούν με τα πλοία του. Δεν μιλάμε μόνο για τις φρεγάτες κλάσης S, που οι άνθρωποι πάνω σε αυτές δεν πρέπει απλά να τις βγάζουν στο πέλαγος, αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να πολεμήσουν κιόλας, αλλά για πολλά από τα πλοία, από υποβρύχια μέχρι πυραυλακάτους και κανονιοφόρους.
Ή μήπως θα ευθύνονται όσοι θα στείλουν πανάκριβα κορυφαία υποβρύχια 214ΗΝ να πολεμήσουν τον εχθρό με απαρχαιωμένες τορπίλες, αναγκαζόμενα να πλησιάσουν επικίνδυνα πολύ τον αντίπαλο;
Αυτοί που θα πρέπει να πολεμήσουν με υποβρύχια 50 ετών;
Όταν οι φρεγάτες S δεν θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν επιθέσεις κορεσμού ακόμη και από σμήνος εχθρικών μαχητικών, πάλι, ποιος θα φταίει;
Όταν τα εχθρικά υποβρύχια πετσοκόβουν τις δυνάμεις ενίσχυσης για τα νησιά γιατί τα Ρ-3 δεν “κάνουν” ή τα S70B6/MH-60R δεν ήρθαν ποτέ;
Όταν χάνουμε τις 50ετείς πυραυλακάτους μας ακόμη κι από UCAV, γιατί χωρίς ικανή αντιαεροπορική άμυνα δεν έχουν καμία ελπίδα επιβίωσης, αλλά τα πληρώματα πήγαν να κάνουν το καθήκον τους;Ας μην μείνουμε εκεί, μπορούμε να γράψουμε κι άλλα…
Όταν χάνουμε υπερσύγχρονα Leo2 από ενέδρες πεζικού γιατί δεν τα συνοδεύουν ΤΟΜΑ;
Όταν έχουμε απώλειες στρατιωτών μέσα σε Μ113 της εποχής του Βιετνάμ;
Και δεν μπαίνουμε καν στο θέμα Πολεμική Αεροπορία… που θα χρειαστεί να κάνει την ανάγκη φιλοτιμία και τις ironbombs… κατευθυνόμενες. Δεν συζητούμε καν για τις ανάγκες για ανταλλακτικά, για τα C-130 που έχουν περάσει σε χρόνο αξιοποίησης τα C-47 κοκ
Απλά, είναι πια εξαιρετικά κουραστικό να μαθαίνουμε “πολλά και διάφορα”, στελέχη του ΠΝ να δουλεύουν νυχθημερόν να φτιάξουν προδιαγραφές, να κάνουν διαγωνισμούς, να κάνουν αξιολογήσεις, και τελικά το αποτέλεσμα να είναι μηδέν. Όχι απλό μηδέν βέβαια, αλλά μηδέν με τόνο. Και η ζωή συνεχίζεται (με πλοία 40 και 50 ετών).
Ας τα πιάσουμε ένα-ένα.
Συμπληρώθηκαν δυο έτη από τότε που ο τότε ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος μίλησε ξεκάθαρα για εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ (βασικά τον “ξεκίνησε” αλλά μόνο στα λόγια). Τι έγινε γίνει από τότε; Το ΠΝ ξέρει ποια το short list για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, ξέρει με ποιους θα κάνει τον ανταγωνιστικό διάλογο για να πετύχει αυτά που θέλει. Γιατί δεν προχωράμε επιτέλους; μήπως δεν βιαζόμαστε; Όλα καλά με τις ΜΕΚΟ200ΗΝ;
Το ΠΝ πλέον έχει εξαντλήσει τους ενδιαφερόμενους για τις τορπίλες σε ότι αφορά τις αξιολογήσεις. Δεν είναι και κανά τεράστιο ποσό η αγορά τους. Τα 214ΗΝ μπορούν από μόνα τους να νικήσουν τον εχθρικό στόλο. Πως όμως; με τις τορπίλες των 40 ετών; Γιατί δεν προχωρά επιτέλους αυτό το τόσο σημαντικό πρόγραμμα;
Τα MH-60R έχουν “κλείσει” σαν συμφωνία εδώ και περισσότερο από ένα έτος. Ξέρουμε τα πάντα, έχουν συμφωνηθεί και οι τελευταίες λεπτομέρειες. Το κόστος, μιας και θα πάνε μαζί με παραγγελία του USN και τρίτης χώρας (Ταϊβάν), θα είναι εξαιρετικά χαμηλό, και έτσι θα αποσύρουμε τα παρωχημένα ΑΒ-212ASW. Μέχρι πότε θα πετούν τα ΑΒ212; Μέχρι να παγώσει ο ήλιος, οκ…
Τι θα γίνει επιτέλους με τις ανάγκες για νέα πλοία; Καταρχάς ας δούμε τι γίνεται με τις “ενδιάμεσες λύσεις”. Υπάρχουν μεταχειρισμένα;
Είναι κοινό μυστικό πως το ΠΝ συζητά για ΑΒ, και δεν είναι κάτι που το έχει γράψει μόνο η ΠΤΗΣΗ, αλλά και αρκετές έγκυρες εφημερίδες και ιστοσελίδες. Τα ΑΒ με εναλλακτικά τα Ticonderoga “παίζουν” και οι συζητήσεις σε διπλωματικό επίπεδο έχουν προχωρήσει. Τι περιμένουμε να δούμε; τι λείπει για να κλείσει μια κάποια συμφωνία; τι πρέπει να γίνει; τουρκική γεώτρηση ανάμεσα στη Γαύδο και την Κρήτη;
Θέλει νέα πλοία, που ειλικρινά το αποδεχόμαστε σαν άποψη, μάλλον και την στηρίζουμε σα θέση. Το τελικό κόστος θα είναι πολύ χαμηλότερο σε βάθος χρόνου, ένα θέμα που θα αναλύσουμε στο μέλλον. Τι κάνουμε όμως με νέα πλοία; Γίνεται κάτι και δεν το ξέρουμε;
Τι γίνεται πλέον με τις [email protected]; Θα κλείσει η συμφωνία; Πόσες θα είναι τελικά; πόσο θα κοστίσουν; πως θα πληρωθούν; ποιο είναι επιτέλους το χρηματοδοτικό, υπάρχει; πότε θα έρθουν; μέχρι τότε τι κάνουμε; κι όταν λέμε δυο πλοία, μας αρκούν για την αποκατάσταση μιας ισορροπίας στο Αιγαίο; είναι αυτό που θέλουμε; μας φτανουν; Θα τις πάρουμε με CAMM, ECM, RAM, με κουπιά και έμβολο, με τι επιτέλους; ή μήπως δεν θα τις πάρουμε; Αν όχι, ας πάμε παρακάτω…
Οι ΗΠΑ τι προτείνουν; πως θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός; Μήπως αν είχαμε κάνει έναν διαγωνισμό, από πχ το 2016, θα είχαμε τώρα φέρει όλο τον πλανήτη να “σκοτώνετε” στην πόρτα μας για να πάρει τον εκσυγχρονισμό του ΠΝ; μήπως έφερναν μεταχειρισμένα πλοία, χρηματοδοτήσεις κοκ; Το κάνουν τώρα οι ΗΠΑ, αλλά κάποιος πρέπει να μιλήσει μαζί τους…
Τι γίνεται με την σχεδιαστική ομάδα της ALS; Το 2015 “πετάχτηκε” εκτός ΥΠΕΘΑ μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών. Όλη η δουλειά που είχε γίνει μέχρι τότε θα μπορούσε να έχει οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα. Σήμερα, μιλά κάποιος μαζί τους; ενδιαφέρεται το ΠΝ; Το Εθνικό Πλοίο θα πρέπει να σχεδιαστεί εκτός Ελλάδος;
Και στην τελική, τα 530 εκ. ευρώ της Άμυνας θα σώσουν την παρτίδα; γιατί πάντα πρέπει να πληρώνει η Άμυνα τα σπασμένα; ξεχάσαμε σε λιγότερους από δυο μήνες το τι έγινε στον Έβρο; Τι πρέπει να κάνει η Τουρκία για να αποφασίσουμε πως πρέπει να δώσουμε κάτι σε αμυντικές δαπάνες; Υπερπτήση πάνω από την Κέρκυρα; Έχουν φτάσει οι “κόκκινες” γραμμές να αποτελούν το πιο σύντομο ανέκδοτο.
Και στην τελική, μπορούμε να μετατρέψουμε τα εκσυγχρονισμένα Ρ-3Β να μεταφέρουν ασθενείς. Γιατί έτσι όπως πάμε, θα είναι το μόνο που θα παραλάβει το ΠΝ στο μέλλον. Μην ξεχνάμε, πως άλλη μια φορά στην Ιστορία μας είχαμε καταργήσει το Ναυτικό για οικονομικούς λόγους. Λίγο πριν την Άλωση. Εντάξει, αποφάσισαν να το διακινδυνεύσουν τότε οι άνθρωποι…
www.ptisidiastima.gr