Weather Icon

Η νέα κούρσα εξοπλισμών – Συνδεσιμότητα και Ανταγωνισμός

Η νέα κούρσα εξοπλισμών –  Συνδεσιμότητα και Ανταγωνισμός
Ένας επιβάτης βλέπει μέσα από το παράθυρο ενός τρένου, καθώς περιμένει να αποκατασταθεί η διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σιδηροδρομικό σταθμό στο Νέο Δελχί, στις 31 Ιουλίου του 2012. ADNAN ABIDI / REUTERS
Στον εικοστό πρώτο αιώνα, οι κούρσες εξοπλισμών δεν είναι για τα όπλα αλλά για την συνδεσιμότητα -και οι Ηνωμένες Πολιτείες [1] χάνουν έδαφος. Στην καρδιά του ανταγωνισμού για την συνδεσιμότητα βρίσκονται οι υποδομές. Μεταξύ του 2005 και του 2012, για να συμβαδίσουν με την αστικοποίηση, την αύξηση των διεθνών ταξιδιών, την αύξηση του εμπορίου [2], την διασπορά των αλυσίδων εφοδιασμού και την αυξημένη εξάρτηση από τις διεθνείς [3] ψηφιακές υπηρεσίες, οι δαπάνες για τις υποδομές μεταφορών, ενέργειας και επικοινωνιών διπλασιάστηκαν από περίπου 2 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως γύρω στο 2005 στα 4 τρισεκατομμύρια το 2012. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί στα 9 τρισεκατομμύρια μέχρι το 2020.
Με τον κόσμο τώρα να διασχίζεται από ένα πλέγμα συνδέσεων, η εποχή των εδαφικών κατακτήσεων έχει σε μεγάλο βαθμό τελειώσει. Οι διεθνές συγκρούσεις έχουν μειωθεί˙ αντ’ αυτού, τα έθνη ανταγωνίζονται για να αποκτήσουν επιρροή στον διασυνδεδεμένο κόσμο.
ΔΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ
Η υπό κινεζική ηγεσία Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων (Asian Infrastructure and Investment Bank, AIIB) [4] είναι ένα από τα κύρια παραδείγματα της ανταγωνιστικής διασύνδεσης. Από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1990, διαδοχικά κύματα κινεζικών επενδύσεων σε υποδομές έχουν διαχυθεί στα πρώην σοβιετικά κράτη. Η Κίνα [5] διευθέτησε γρήγορα τις συνοριακές διαφορές (συνορεύει με περισσότερες μετα-σοβιετικές δημοκρατίες της Κεντρικής Ασίας από όσες η Ρωσία [6]), ενεργοποίησε τελωνειακές συμφωνίες, και ολοκλήρωσε πολλαπλούς αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου από την Κασπία Θάλασσα μέσω του Καζακστάν [7] και του Τουρκμενιστάν [8].

Για τη συνέχεια FA

σχετικά άρθρα