Γενικά θέματα 8 Σεπτεμβρίου 2010

Κανένας επιπλέον Τούρκος δάσκαλος στη Θράκη

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας

Άνοιξε επί της ουσίας η συζήτηση για τη μειονοτική εκπαίδευση; Το ερώτημα αυτό γεννάται κάθε φορά που μία ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας έρχεται να ανακινήσει το ζήτημα της πολύπαθης μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη. Θετικά στο παραπάνω ερώτημα απαντά το υπουργείο Παιδείας με νέο χθεσινό δελτίο Τύπου, το οποίο βέβαια δόθηκε στη δημοσιότητα με αφορμή δημοσιεύματα του Κυριακάτικου Τύπου (05/09/2010) που αναφέρονται στη λειτουργία της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.). Ενδεικτικό είναι αυτό που δημοσίευσε η εφημερίδα «Πρώτο θέμα» με τίτλο «Η Θάλεια Δραγώνα άνοιξε την κερκόπορτα σε Τούρκους δασκάλους», όπου αναφέρεται, ότι, με το «λουκέτο» στην Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, ουσιαστικά ικανοποιείται το πάγιο αίτημα της Άγκυρας να κλείσει την ακαδημία και οι εκπαιδευτικοί να διορίζονται από την Τουρκία. Η εφημερίδα δεν ήταν η μοναδική που αφιέρωσε χώρο στην απόφαση του υπουργείου να μην εισάγει πλέον σπουδαστές στην ΕΠΑΘ.
Το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει τα ακόλουθα:
«Το υπουργείο Παιδείας εγκαινίασε από τον Φεβρουάριο του 2010 δημόσια συζήτηση, η οποία και συνεχίζεται, για το μέλλον της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) και για την εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη. Επιδίωξη του υπουργείου είναι η αναβάθμιση των σπουδών των μειονοτικών δασκάλων προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά της μειονότητας. Η μέχρι σήμερα λειτουργία της Ε.Π.Α.Θ. δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα για ισότιμη κατάρτιση των μειονοτικών δασκάλων με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της χώρας οι οποίοι είναι από εικοσαετίας απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων τετραετούς διάρκειας σπουδών.
Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας. Επιπλέον, το υπουργείο αποκλείει κατηγορηματικά τη διδασκαλία των μειονοτικών μαθητών από Τούρκους μετακλητούς εκπαιδευτικούς πέραν των ήδη υπηρετούντων με βάση τις διμερείς ρυθμίσεις. Αναφορικά με τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για το κενό δασκάλων που μπορεί να προκύψει στο μέλλον στα μειονοτικά σχολεία από τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών φέτος στην Ε.Π.Α.Θ., το υπουργείο Παιδείας θα ήθελε να ενημερώσει τους ενδιαφερομένους ότι με την πλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2011-12 θα έχουν αποφοιτήσει 38 ακόμα φοιτητές από την Ε.Π.Α.Θ., καθώς επίσης ότι σήμερα ο κατάλογος των αδιόριστων αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ. στα μειονοτικά σχολεία αριθμεί 224 αποφοίτους. Δεδηλωμένη πρόθεση του υπουργείου είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης για την ισότιμη ένταξη των παιδιών στην κοινωνία και την οικονομία».
Βασική κατεύθυνση για το μέλλον της ΕΠΑΘ, σύμφωνα με όσα το υπουργείο εξήγγειλε, είναι η κατάργηση και η ένταξή της ως οργανικό κομμάτι στα ΑΕΙ.
ΧΡΟΝΟΣ

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube