REAL TIME |

Τύπος 30 Αυγούστου 2024

Ραγδαία μείωση του ενδιαφέροντος των Ελλήνων για την παρακολούθηση των ειδήσεων

Ραγδαία μείωση του ενδιαφέροντος των Ελλήνων για την παρακολούθηση των ειδήσεων

Μεγάλο το έλλειμμα εμπιστοσύνης και για την δημοσιογραφία και τα ελληνικά ΜΜΕ

Οι παραπάνω διαπιστώσεις ασφαλώς και δεν αποτελούν εξαίρεση στον παγκόσμιο κανόνα και γενικότερη τάση, παρά μόνο ίσως στο μέγεθος των ποσοστών, τα οποία στην χώρα μας είναι σαφώς μεγαλύτερα σε σύγκριση τις υπόλοιπες χώρες που αξιολογούνται.

Σύμφωνα με συγκριτική παρατήρηση δεδομένων του 2022 και του 2024 του Ινστιτούτου Ρόιτερς της Οξφόρδης στο κομμάτι της παγκόσμιας έρευνας που αφορά στην Ελλάδα η πτώση είναι ραγδαία…

Παρατηρείται πτώση στο ενδιαφέρον για όλα τα είδη ειδήσεων. Στην πολιτική ειδησεογραφία το ενδιαφέρον διαμορφώθηκε φέτος στο 43% από 58% το 2022. Για τα νέα από τον κόσμο το ενδιαφέρον έπεσε στο 50% φέτος από 66% που ήταν πριν από δυο χρόνια.

Ως και στις ειδήσεις lifestyle η αποστροφή διαμορφώθηκε στο 79% το 2024 από 68% που ήταν το 2022. Ακόμα και για την ειδησεογραφία για την κλιματική αλλαγή η αδιαφορία διαμορφώθηκε στο 53% όταν δύο χρόνια πίσω ήταν στο 40%.

Μία πιθανή εξήγηση είναι η πτώση της εμπιστοσύνης στις ειδήσεις, όπως καταγράφεται σε αρκετές χώρες του δείγματος της έκθεσης του Ρόιτερς για τη Δημοσιογραφία.

Ωστόσο, στην Ελλάδα, η εμπιστοσύνη στις ειδήσεις βρίσκεται σταθερά σε χαμηλά επίπεδα, ενώ η πτώση στο ενδιαφέρον για τις ειδήσεις είναι σχετικά απότομη.

Μία άλλη εξήγηση, σύμφωνα με τους ερευνητές του ακαδημαϊκού ερευνητικού οργανισμού, που παρακολουθούν τις στάσεις και τις συμπεριφορές της κοινής γνώμης για τα ΜΜΕ και την ενημέρωση στην Ελλάδα, έχει να κάνει με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και γενικότερα με την αρχιτεκτονική των ψηφιακών μέσων.

Ενδεικτικό παράδειγμα, όπως σημειώνεται, η πρωτοβουλία της Meta να ιεραρχήσει τις ειδήσεις ή τις συζητήσεις για την επικαιρότητα χαμηλά στον αλγόριθμο των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσής της (το Facebook, το Instagram ή το Threads).

Τα ΜΚΔ, αλλά και πλατφόρμες περιεχομένου όπως το Netflix, το Spotify ή το YouTubeέχουν αντικαταστήσει την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο για μεγάλα κομμάτια του πληθυσμούκατάσταση που σημειώνεται και στο σκέλος της έρευνας του Ρόιτερς που αφορά στην ελληνική πραγματικότητα.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube