Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Κείμενο συμπερασμάτων της διεθνούς διάσκεψης για τη Λιβύη: Ζητούν αποχώρηση μισθοφόρων, ξένων μαχητών, ξένων δυνάμεων – Απορρίπτουν όλες τις ξένες παρεμβάσεις

Δημοσιεύτηκε στις

Οι συμμετέχοντες στην Διεθνή Διάσκεψη για τη Λιβύη που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι προτρέπουν στα συμπεράσματά τους τον Λιβυκό Μηχανισμό Παρακολούθησης της Κατάπαυσης του Πυρός να συμφωνήσει γρήγορα ένα σχέδιο παρακολούθησης και επαλήθευσης της παρουσίας και αποχώρησης όλων των μισθοφόρων, ξένων μαχητών και ξένων δυνάμεων από την Λιβύη και επιβεβαιώνουν τον πλήρη σεβασμό και την προσήλωση στην κυριαρχία, την ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα και την εθνική ενότητα της Λιβύης. Απορρίπτουν όλες τις ξένες παρεμβάσεις στις λιβυκές υποθέσεις και προτρέπουν όλους τους Λίβυους εμπλεκομένους και υποψηφίους να σεβασθούν τις δεσμεύσεις τους για τη διεξαγωγή εκλογών στις 24 Δεκεμβρίου 2021.

Καλούν επίσης όλους τους σχετικούς δρώντες να εφαρμόσουν και να επιβάλουν κυρώσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας, μεταξύ άλλων μέσω εθνικών και διεθνών μέτρων εφαρμογής, κατά παραβιάσεων του εμπάργκο όπλων και της κατάπαυσης του πυρός. Τέλος επαναβεβαιώνουν την ανάγκη να καταπολεμηθεί η τρομοκρατία στη Λιβύη με κάθε μέσο, σύμφωνα με τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και το διεθνές δίκαιο.

Το κείμενο των συμπερασμάτων της Διεθνούς Διάσκεψης για τη Λιβύη που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι έχει ως εξής:

Στις 12 Νοεμβρίου 2021, ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας, η Ομοσπονδιακή Καγκελάριος της Γερμανίας, ο Πρόεδρος του Υπουργικού Συμβουλίου της Ιταλικής Δημοκρατίας, ο Πρωθυπουργός της προσωρινής Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας της Λιβύης και ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, συγκάλεσαν διάσκεψη αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων για τη Λιβύη, στο Παρίσι, προς υποστήριξη της υλοποίησης μιας πολιτικής διαδικασίας υπό την ηγεσία και την ευθύνη της Λιβύης, επικουρούμενη από τα Ηνωμένα Έθνη, που θα οδηγήσει σε μία πολιτική λύση στη λιβυκή κρίση.

Στη Διάσκεψη συμμετείχαν οι ακόλουθες χώρες και περιφερειακοί οργανισμοί: Αλγερία, Τσαντ, Κίνα, Κύπρος, Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Προεδρία της Αφρικανικής Ένωσης), Αίγυπτος, Ελλάδα, Ιορδανία, Κουβέιτ (Προεδρία του Συμβουλίου Υπουργών του Συνδέσμου Αραβικών Κρατών), Μάλτα, Μαρόκο, Κάτω Χώρες, Νίγηρας, Κατάρ, Ρωσία, Ισπανία, Ελβετία, Τυνησία, Τουρκία, Δημοκρατία του Κονγκό (Προεδρία της Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου της Αφρικανικής Ένωσης για τη Λιβύη), Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Αφρικανική Ένωση, Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Σύνδεσμος Αραβικών Κρατών και η Εκτελεστική Γραμματεία της Ομάδας των Πέντε για το Σαχέλ.

α. Εμείς, οι συμμετέχοντες, επιβεβαιώνουμε τον πλήρη σεβασμό και την προσήλωση στην κυριαρχία, την ανεξαρτησία, την εδαφική ακεραιότητα και την εθνική ενότητα της Λιβύης. Απορρίπτουμε όλες τις ξένες παρεμβάσεις στις λιβυκές υποθέσεις.

β. Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε προς αποκατάσταση της ειρήνης και της σταθερότητας στη Λιβύη από τη Διάσκεψη του Βερολίνου Ι, με την υπογραφή της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στις 23 Οκτωβρίου 2020, την υιοθέτηση του πολιτικού οδικού χάρτη της Λιβύης στην Τύνιδα στις 15 Νοεμβρίου 2020, και την έγκριση της προσωρινής Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας στις 10 Μαρτίου 2021. Επαναλαμβάνουμε τη δέσμευσή μας για επιτυχία της πολιτικής διαδικασίας της Λιβύης, για την πλήρη εφαρμογή της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός της 23ης Οκτωβρίου 2020 και για τη διεξαγωγή προεδρικών και κοινοβουλευτικών εκλογών στις 24 Δεκεμβρίου 2021, σύμφωνα με τον πολιτικό οδικό χάρτη της Λιβύης και τα ψηφίσματα 2570 και 2571 (2021) του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών (ΣΑΗΕ) και τα συμπεράσματα της Διάσκεψης του Βερολίνου II.

γ. Αναγνωρίζουμε, μετά τη Λιβυκή Πολιτική Συμφωνία του 2015, τα αποτελέσματα των διασκέψεων των Παρισίων και του Παλέρμο και άλλων διεθνών και περιφερειακών προσπαθειών για τη Λιβύη και, κυρίως, την πρόοδο που σημειώθηκε μέσω της Διαδικασίας του Βερολίνου για τη Λιβύη. Καλωσορίζουμε τη Διάσκεψη Σταθεροποίησης της Λιβύης της 21ης ​​Οκτωβρίου 2021 στην Τρίπολη ως σημαντική συμβολή, υπό την ηγεσία της Λιβύης, στις διεθνείς προσπάθειες που στοχεύουν σε μια πολιτική λύση στη λιβυκή κρίση, και ως ιστορικό ορόσημο δέκα χρόνια μετά τη Λιβυκή Επανάσταση. Επικροτούμε τη δέσμευση του προσωρινού Προεδρικού Συμβουλίου και της προσωρινής Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας να διασφαλίσουν την επιτυχία της πολιτικής μετάβασης μέσω της διεξαγωγής προεδρικών και βουλευτικών εκλογών στις 24 Δεκεμβρίου 2021 και να εφαρμόσουν τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μέσω του συνολικού «Σχεδίου Δράσης για την αποχώρηση μισθοφόρων, ξένων μαχητών και ξένων δυνάμεων από το λιβυκό έδαφος».

δ. Επαναβεβαιώνουμε τη συνεχή δέσμευση της διεθνούς κοινότητας, σε συνεργασία με την προσωρινή εκτελεστική αρχή της Λιβύης (προσωρινό Προεδρικό Συμβούλιο και προσωρινή Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας) και άλλες αρμόδιες αρχές της Λιβύης, για μια ειρηνική, σταθερή και ευημερούσα Λιβύη, μέσω μιας πολιτικής διαδικασίας υπό την ηγεσία και την ευθύνη της Λιβύης, επικουρούμενη από τα Ηνωμένα Έθνη. Υπενθυμίζουμε τη δημιουργία της Ύπατης Επιτροπής Εθνικής Συμφιλίωσης υπό την αιγίδα του προσωρινού Προεδρικού Συμβουλίου και καλούμε όλους τους δρώντες να δεσμευθούν ειλικρινώς για την εθνική συμφιλίωση.

ε. Επικροτούμε το ρόλο των Ηνωμένων Εθνών στην πρακτική υλοποίηση των συμπερασμάτων της πρώτης και της δεύτερης Διάσκεψης του Βερολίνου και στην εφαρμογή των σχετικών ψηφισμάτων του ΣΑΗΕ, συμπεριλαμβανομένων των 1325, 1970, 2570 και 2571. Εκφράζουμε ισχυρή υποστήριξη για τις συνεχιζόμενες προσπάθειες της Αποστολής Υποστήριξης των Ηνωμένων Εθνών στη Λιβύη (UNSMIL) για την προώθηση οδών συνολικού διαλόγου για την πολιτική, την ασφάλεια και την οικονομία, υπό την ηγεσία και την ευθύνη της Λιβύης, καθώς και για την παρακολούθηση και αναφορά κακοποιήσεων και παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων και παραβιάσεων διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου. Αναγνωρίζουμε τον σημαντικό ρόλο και τις προσπάθειες των γειτονικών χωρών, του Κουαρτέτου της Λιβύης (Αφρική Ένωση, Σύνδεσμος Αραβικών Κρατών, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένα Έθνη) και της Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου της Αφρικανικής Ένωσης για τη Λιβύη, προς υποστήριξη της ειρηνευτικής διαδικασίας υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών.

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΚΕΛΟΣ

1. Τονίζουμε τη σημασία όλοι οι Λίβυοι εμπλεκόμενοι να δεσμευθούν απερίφραστα για τη διεξαγωγή ελεύθερων, δίκαιων, χωρίς αποκλεισμούς και αξιόπιστων προεδρικών και κοινοβουλευτικών εκλογών στις 24 Δεκεμβρίου 2021, όπως ορίσθηκε στον πολιτικό οδικό χάρτη της Λιβύης και εγκρίθηκε στα ψηφίσματα 2570 και 22171 (2021) του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και στα συμπεράσματα της δεύτερης Διάσκεψης του Βερολίνου της 23ης Ιουνίου 2021, και να δεχθούν τα αποτελέσματά τους. Επικροτούμε τα τεχνικά βήματα που έχουν ήδη γίνει για την προετοιμασία της ψηφοφορίας, όπως επιβεβαιώθηκε από την Ύπατη Εθνική Εκλογική Επιτροπή (HNEC), συμπεριλαμβανομένης της εγγραφής 2,8 εκατομμυρίων Λίβυων στους εκλογικούς καταλόγους. Σημειώνουμε την ανακοίνωση της έναρξης της διαδικασίας εγγραφής προεδρικών και κοινοβουλευτικών υποψηφίων, καθώς και το εκλογικό χρονοδιάγραμμα για τις προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές που ξεκινούν στις 24 Δεκεμβρίου 2021. Σημειώνουμε επίσης την ανακοίνωση της HNEC ότι τα τελικά αποτελέσματα και για τις δύο προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογικές θα ανακοινωθούν ταυτόχρονα. Προσβλέπουμε στην επισημοποίηση από την HNEC του πλήρους εκλογικού χρονοδιαγράμματος και την υλοποίησή του σε ειρηνικό περιβάλλον. Κατανοούμε ότι, για να αποφευχθεί οποιοδήποτε κενό εξουσίας, η μεταφορά της εξουσίας από την τρέχουσα προσωρινή εκτελεστική αρχή στη νέα εκτελεστική αρχή θα πραγματοποιηθεί μετά την ταυτόχρονη ανακοίνωση από την HNEC των τελικών αποτελεσμάτων τόσο των προεδρικών όσο και των κοινοβουλευτικών εκλογών.

2. Τονίζουμε τη σημασία μιας χωρίς αποκλεισμούς και συμπεριληπτικής εκλογικής διαδικασίας. Ως εκ τούτου, καλούμε τα ενδιαφερόμενα μέρη της Λιβύης να λάβουν μέτρα, μεταξύ άλλων με τις καλές υπηρεσίες της UNSMIL, για την ενίσχυση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης και την οικοδόμηση συναίνεσης στις επερχόμενες εκλογές της 24ης Δεκεμβρίου 2021.

3. Υποστηρίζουμε πλήρως τις προσπάθειες της HNEC να θέσει σε εφαρμογή την τεχνική βάση για επιτυχείς προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές στις 24 Δεκεμβρίου 2021, συμπεριλαμβανομένης της ταυτόχρονης ανακοίνωσης των τελικών αποτελεσμάτων των κοινοβουλευτικών και προεδρικών εκλογών. Συμμεριζόμαστε τη φιλοδοξία του λιβυκού λαού να ασκήσει το δικαίωμα ψήφου για τους εκτελεστικούς και νομοθετικούς εκπροσώπους του. Αναγνωρίζουμε την ανάγκη ενοποίησης των λιβυκών θεσμών ώστε να απολαύουν δημοκρατικής νομιμοποίησης από τον λαό και ενθαρρύνουμε το νέο κοινοβούλιο, μόλις εκλεγεί, να εστιάσει στη θέσπιση ενός μόνιμου συντάγματος ευρέως αποδεκτού σε ολόκληρη τη Λιβύη.

4. Καλούμε όλες τις αρμόδιες αρχές και θεσμούς της Λιβύης να παράσχουν στην HNEC την απαιτούμενη υποστήριξη για τη διεξαγωγή ελεύθερων, δίκαιων, χωρίς αποκλεισμούς και αξιόπιστων εκλογών και για την πλήρη, ισότιμη και ουσιαστική συμμετοχή των γυναικών και τη συμπερίληψη των νέων. Προτρέπουμε τους ηγέτες και τους θεσμούς της Λιβύης να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα για να εξασφαλίσουν ουσιαστική εκπροσώπηση των γυναικών στο νέο νομοθετικό σώμα και να εμπλέξουν την κοινωνία των πολιτών σε αυτές τις προσπάθειες. Υπενθυμίζουμε ότι οι επερχόμενες εθνικές προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές θα δώσουν τη δυνατότητα στον λιβυκό λαό να εκλέξει αντιπροσωπευτικούς και ενοποιημένους θεσμούς μεταξύ όλων των λιβυκών πολιτικών παραγόντων και θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας, της κυριαρχίας, της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής ενότητας της Λιβύης. Επικροτούμε τις προσπάθειες της προσωρινής Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας σε συντονισμό με την HNEC για τη λήψη των απαραίτητων μέτρων για τη διασφάλιση της ασφάλειας της εκλογικής διαδικασίας και της δημοκρατικής παράδοσης της εξουσίας στη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές. Υπογραμμίζουμε τον ρόλο της UNSMIL στην υποστήριξη των εκλογών της 24ης Δεκεμβρίου 2021 και εκφράζουμε τη δέσμευση να υποστηρίξουμε πλήρως τη Λιβύη στην εκλογική διαδικασία.

5. Προτρέπουμε όλους τους Λίβυους εμπλεκομένους και υποψηφίους να σεβασθούν τις δεσμεύσεις τους για τη διεξαγωγή εκλογών στις 24 Δεκεμβρίου 2021, να δεσμευθούν δημοσίως για τον σεβασμό των δικαιωμάτων των πολιτικών τους αντιπάλων, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας των εκλογών, να αποδεχθούν τα αποτελέσματα ελεύθερων, δίκαιων και χωρίς αποκλεισμούς εκλογών και να δεσμευθούν από τον Κώδικα Δεοντολογίας που έχει καταρτίσει η HNEC. Καλούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της Λιβύης να συνεχίσουν να εργάζονται από κοινού με πνεύμα ενότητας μόλις τα αποτελέσματα ανακοινωθούν και να απόσχουν από οιεσδήποτε ενέργειες θα μπορούσαν να εμποδίσουν ή να υπονομεύσουν το αποτέλεσμα των εκλογών και τη δημοκρατική παράδοση της εξουσίας στις νεοεκλεγείς αρχές και θεσμούς. Επιβεβαιώνουμε ότι άτομα ή οντότητες, εντός ή εκτός Λιβύης, που ενδέχεται να επιχειρήσουν να παρεμποδίσουν, υπονομεύσουν, χειραγωγήσουν ή παραποιήσουν την εκλογική διαδικασία και την πολιτική μετάβαση θα καταστούν υπόλογοι και ενδέχεται να υποδειχθούν από την Επιτροπή Κυρώσεων του ΣΑΗΕ σύμφωνα με την απόφαση 2571 του ΣΑΗΕ (2021). Δεσμευόμαστε να σεβασθούμε τις εκλογικές διαδικασίες της Λιβύης και παροτρύνουμε όλους τους άλλους διεθνείς δρώντες να πράξουν το ίδιο.

6. Ενθαρρύνουμε τα κ-μ των Ηνωμένων Εθνών και τους διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς να παράσχουν εκλογικούς παρατηρητές, σε συντονισμό με τις αρχές της Λιβύης, ιδίως με την προσωρινή Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας και την HNEC.

7. Τονίζουμε την ανάγκη για μια συνολική και χωρίς αποκλεισμούς διαδικασία εθνικής συμφιλίωσης, βασισμένη στην αρχή της μεταβατικής δικαιοσύνης και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθοδηγούμενης από αρχές της Λιβύης, συμπεριλαμβανομένης της Ύπατης Εθνικής Επιτροπής Συμφιλίωσης, με την υποστήριξη των Ηνωμένων Εθνών, της Αφρικανικής Ένωσης, του Συνδέσμου Αραβικών Κρατών, περιφερειακών και γειτονικών χωρών. Τονίζουμε τον ρόλο και τα δικαιώματα των γυναικών, καθώς και την πλήρη, ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους στην πολιτική και δημόσια ζωή.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

8. Επαναβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για πλήρη εφαρμογή της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός της 23ης Οκτωβρίου 2020 και χαιρετίζουμε την επαναλειτουργία της παραλιακής οδού. Επικροτούμε θερμά το έργο της Μικτής Στρατιωτικής Επιτροπής 5+5 (JMC) και δεσμευόμαστε να στηρίξουμε και να συντονισθούμε πλήρως με τις αρμόδιες αρχές της Λιβύης και την 5+5 JMC και να υποστηρίξουμε τον κομβικό ρόλο της τελευταίας στη διατήρηση και λήψη μέτρων για την πλήρη και έγκαιρη εφαρμογή της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός. Χαιρετίζουμε την ανταλλαγή κρατουμένων και τις κοινές επιχειρήσεις ασφαλείας υπό την αιγίδα της JMC 5+5.

9. Εκφράζουμε την πλήρη στήριξή μας στο συνεκτικό «Σχέδιο Δράσης για την αποχώρηση μισθοφόρων, ξένων μαχητών και ξένων δυνάμεων από το λιβυκό έδαφος» που αναπτύχθηκε από την JMC 5+5, σύμφωνα με την απόφαση 2570 (2021) του ΣΑΗΕ, συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ανάπτυξης χρονοδιαγραμμάτων, ως πρώτο βήμα προς την πλήρη εφαρμογή της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός της 23ης Οκτωβρίου 2020 και της απόφασης 2570 ΣΑΗΕ. Χαιρετίζουμε τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Γενεύη από τις 6 έως τις 8 Οκτωβρίου 2021 στο πλαίσιο αυτό. Δεσμευόμαστε να διευκολύνουμε τη συγχρονισμένη, σταδιακή, βαθμιαία και ισορροπημένη εφαρμογή της, όπως ορίζεται στο σχέδιο δράσης και καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς να εφαρμόσουν τις διατάξεις της χωρίς καθυστέρηση. Σημειώνουμε ότι ο επαναπατρισμός μισθοφόρων, ξένων μαχητών, ξένων δυνάμεων και μη κρατικών ενόπλων δρώντων θα απαιτήσει την ηγεσία της JMC 5+5 με την υποστήριξη της UNSMIL και τον γρήγορο συντονισμό μεταξύ των χωρών καταγωγής τους και της Λιβύης. Επικροτούμε τη συνάντηση της JMC 5+5 με τις γειτονικές χώρες (Τσαντ, Νίγηρας, Σουδάν) στο Κάιρο από τις 30 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου 2021, προκειμένου να συμφωνηθεί ένα σχέδιο μηχανισμού επικοινωνίας και συντονισμού.

10. Χαιρετίζουμε την άφιξη του αρχικού τμήματος της ομάδας παρακολούθησης της κατάπαυσης του πυρός της UNSMIL για την υποστήριξη του Λιβυκού Μηχανισμού Παρακολούθησης Εκεχειρίας που ιδρύθηκε υπό την ηγεσία της JMC 5+5, καλούμε για την πλήρη ανάπτυξή του και, σύμφωνα με την απόφαση 2570 (2021) ΣΑΗΕ προτρέπουμε τον Λιβυκό Μηχανισμό Παρακολούθησης της Κατάπαυσης του Πυρός να συμφωνήσει γρήγορα ένα σχέδιο παρακολούθησης και επαλήθευσης της παρουσίας και αποχώρησης όλων των μισθοφόρων, ξένων μαχητών και ξένων δυνάμεων.

11. Καλούμε όλους τους σχετικούς δρώντες να εφαρμόσουν και να επιβάλουν κυρώσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας, μεταξύ άλλων μέσω εθνικών και διεθνών μέτρων εφαρμογής, κατά παραβιάσεων του εμπάργκο όπλων και της κατάπαυσης του πυρός. Σημειώνουμε το έργο της Μεσογειακής Επιχείρησης των Ναυτικών Δυνάμεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUNAVFOR MED) IRINI σχετικά με την εφαρμογή του εμπάργκο όπλων μέσω επιθεωρήσεων πλοίων στην ανοιχτή θάλασσα στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης.

12. Χαιρετίζουμε τις συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες της Λιβύης για Αφοπλισμό, Αποστράτευση και Επανένταξη (DDR) μελών ένοπλων ομάδων και μη κρατικών δρώντων στην κοινωνία, με τη συμμετοχή όλων των λιβυκών θεσμών, συμπεριλαμβανομένων των δήμων, των εμπορικών επιμελητηρίων και των κοινοτήτων, με συμπερίληψη των γυναικών, που ανοίγουν το δρόμο για ένα ολοκληρωμένο, χωρίς αποκλεισμούς, εθνικό σχέδιο DDR ως μέρος μιας πολιτικής διευθέτησης στη Λιβύη. Τονίζουμε την ανάγκη για επείγουσες πρωτοβουλίες ώστε να βοηθηθούν οι αρχές της Λιβύης στην εφαρμογή ενός αποτελεσματικού σχεδίου DDR. Επισημαίνουμε τη σημασία αντιμετώπισης της έμφυλης βίας, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής βίας που σχετίζεται με συγκρούσεις, κατά την παρακολούθηση της κατάπαυσης του πυρός, τις ρυθμίσεις DDR και τη Μεταρρύθμιση του Τομέα Ασφάλειας (SSR), τον έλεγχο των ενόπλων δυνάμεων ασφαλείας, τη δικαιοσύνη, τις αποζημιώσεις και την ανάκαμψη και ανάπτυξη. Τονίζουμε τη σημασία της εποπτείας της JMC 5+5 για την πλήρη εφαρμογή του σχεδίου αυτού, σε συντονισμό με τις αρχές της Λιβύης και την UNSMIL.

13. Εκφράζουμε την υποστήριξη στην SSR και τονίζουμε τη σημασία της δημιουργίας μιας ενιαίας, συμπεριληπτικής, υπόλογης, με πολιτική καθοδήγηση στρατιωτικής δομής και αρχιτεκτονικής ασφάλειας για τη Λιβύη και ενθαρρύνουμε τις λιβυκές αρχές να εμπλακούν περαιτέρω και να επιτύχουν πρόοδο μέσω καθολικού διαλόγου για τα ζητήματα αυτά, χωρίς ξένες παρεμβάσεις, και λαμβάνοντας, ιδίως, υπ’ όψιν τις συνομιλίες του Καΐρου.

14. Επαναβεβαιώνουμε την ανάγκη να καταπολεμηθεί η τρομοκρατία στη Λιβύη με κάθε μέσο, σύμφωνα με τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και το διεθνές δίκαιο, αναγνωρίζοντας ότι η ανάπτυξη, η ασφάλεια και τα ανθρώπινα δικαιώματα αλληλοενισχύονται και είναι ζωτικής σημασίας για μια αποτελεσματική και συνολική προσέγγιση για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας. Επικροτούμε και αναγνωρίζουμε τον σημαντικό ρόλο των Λιβύων στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας στην επικράτειά τους. Καλούμε όλα τα μέρη να διαχωρίσουν τη θέση τους από ομάδες και άτομα που έχουν καταχωρισθεί από τα ΗΕ ως τρομοκράτες. Ζητούμε την εφαρμογή του ψηφίσματος 2368 (2017) ΣΑΗΕ και άλλων σχετικών ψηφισμάτων σχετικά με το ISIL (Da’esh), την Al-Qaida και καταχωρισμένα άτομα, ομάδες και οντότητες, ιδίως τις διατάξεις που σχετίζονται με την απαγόρευση ταξιδίων, το εμπάργκο όπλων και τη δέσμευση χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων. Επαναβεβαιώνουμε την ανάγκη για ενισχυμένη συνεργασία για την αντιμετώπιση της απειλής ξένων τρομοκρατών μαχητών, σύμφωνα με την απόφαση 2322 (2015) ΣΑΗΕ και χαιρετίζουμε τη σύσταση της Εθνικής Αρχής της Λιβύης για καταπολέμηση της τρομοκρατίας, σύμφωνα με την Παγκόσμια Στρατηγική των Ηνωμένων Εθνών κατά της Τρομοκρατίας.

15. Επαινούμε το προσωρινό Προεδρικό Συμβούλιο για τον δραστήριο ρόλο του στην προώθηση του διαλόγου με τις γειτονικές χώρες της Λιβύης, δεδομένης της περιφερειακής διάστασης της κρίσης, συμπεριλαμβανομένων των απειλών που προκύπτουν από την παράνομη μεταφορά και συσσώρευση όπλων και την ελεύθερη κυκλοφορία ενόπλων ομάδων και μισθοφόρων και ξένων τρομοκρατών μαχητών κατά μήκος των συνόρων. Χαιρετίζουμε τις προσπάθειες των γειτονικών χωρών να στηρίξουν τους Λίβυους για να αποκαταστήσουν τη σταθερότητα της χώρας τους, μεταξύ άλλων μέσω της ενεργοποίησης της τετραμερούς συμφωνίας διαχείρισης των συνόρων μεταξύ Λιβύης, Σουδάν, Τσαντ και Νίγηρα και μέσω προσπαθειών υπό την ηγεσία της Αφρικανικής Ένωσης και του Συνδέσμου Αραβικών Κρατών.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

16. Υπογραμμίζουμε τη σημασία περαιτέρω λιβυκών βημάτων προς την ενοποίηση της Κεντρικής Τράπεζας της Λιβύης και για την εφαρμογή, χωρίς καθυστέρηση, των συστάσεων της διεθνούς επισκόπησης οικονομικού ελέγχου. Τονίζουμε την ανάγκη για διαφανή διαχείριση και δίκαιη κατανομή των πόρων και παροχή δημόσιων υπηρεσιών σε ολόκληρη τη χώρα και καλούμε την προσωρινή Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας να συνεχίσει τις προσπάθειές της για την αποκατάσταση της ενότητας των λιβυκών οικονομικών και χρηματοπιστωτικών θεσμών και τη βελτίωση βασικών υπηρεσιών προς όφελος όλων των ανθρώπων στη Λιβύη, όπου κι αν διαβιούν στη χώρα. Στη συνάφεια αυτή, επικροτούμε προσπάθειες που καταβάλλονται για την ενοποίηση κυρίαρχων λιβυκών θεσμών.

17. Καλούμε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να σεβασθούν και να διαφυλάξουν την ακεραιότητα και την ενότητα των λιβυκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου (NOC), σύμφωνα με τα ψηφίσματα 2259 (2015), 2441 (2018) και 2571 (2021) ΣΑΗΕ. Εκφράζουμε ανησυχία σχετικά με συνεχείς προσπάθειες ενόπλων ομάδων να ασκήσουν έλεγχο στη NOC και στις εξαγωγές πετρελαίου και επιβεβαιώνουμε ότι τέτοιες ενέργειες μπορεί να αποτελέσουν απειλή για την ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα της Λιβύης.

18. Καλούμε τη Βουλή των Αντιπροσώπων της Λιβύης και την προσωρινή Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας να επανεκκινήσουν διαβουλεύσεις για την έγκριση ενός ισορροπημένου και συναινετικού εθνικού προϋπολογισμού. Τονίζουμε τη σημασία της ρύθμισης της διαδικασίας διαμόρφωσης και δημοσίευσης του προϋπολογισμού για την ενίσχυση της δημοσιονομικής διακυβέρνησης, της διαφάνειας και της λογοδοσίας και, εν τω μεταξύ, της δημοσίευσης πληροφοριών σχετικά με τις δαπάνες στο πλαίσιο δημοσιονομικών ρυθμίσεων.

19. Υπογραμμίζουμε ότι οι ενοποιημένες, δημοκρατικά εκλεγμένες αρχές, υπόλογες έναντι του λαού και αφοσιωμένες στη διαφάνεια, την ενότητα, την καταπολέμηση της διαφθοράς και την κάλυψη των αναγκών του λαού σε όλη τη Λιβύη θα έστελναν ένα θετικό μήνυμα ότι τα περιουσιακά στοιχεία, αφού αποδεσμευθούν, θα τυγχάνουν διαχείρισης και χρήσης για τη σταθερότητα και την ανάπτυξη της Λιβύης και για την ευημερία του λιβυκού λαού. Από αυτή την άποψη, επιβεβαιώνουμε την πρόθεσή μας να διασφαλίσουμε ότι τα περιουσιακά στοιχεία που δεσμεύθηκαν σύμφωνα με την παράγραφο 17 της απόφασης 1970 (2011) του ΣΑΗΕ θα τεθούν στη διάθεση του λιβυκού λαού, προς όφελος, σε μελλοντική στιγμή που θα αποφασίσει το ΣΑΗΕ. Δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε τις αρμόδιες αρχές της Λιβύης να προωθήσουν την ακεραιότητα και την ενότητα και τη χρηστή διακυβέρνηση της Αρχής Επενδύσεων Λιβύης – Libyan Investment Authority (LIA), μεταξύ άλλων μέσω ενός αξιόπιστου, ολοκληρωμένου ελέγχου αυτής και των θυγατρικών της.

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

20. Υπενθυμίζουμε την υποχρέωση των λιβυκών προσωρινών αρχών και όλων των δρώντων στη Λιβύη να σέβονται πλήρως το διεθνές δίκαιο, ιδίως το διεθνές δίκαιο για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούν την προστασία των αμάχων και των πολιτικών υποδομών. Χαιρετίζουμε τις προσπάθειες των προσωρινών αρχών της Λιβύης να σεβασθούν και να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Κάνουμε έκκληση σε όλους τους δρώντες στη Λιβύη να εγγυηθούν την πλήρη, ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση των Ηνωμένων Εθνών και των διεθνών ανθρωπιστικών οργανισμών σε όλους τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη, Λίβυους και μη, σε συντονισμό με τις λιβυκές αρχές, συμπεριλαμβανομένων όλων των χώρων κράτησης. Υπογραμμίζουμε τη σημασία της πρόσβασης στην ανθρωπιστική βοήθεια σε όλους τους ανθρώπους στη Λιβύη, με πλήρη σεβασμό στις αρχές του ανθρωπισμού, της ουδετερότητας, της αμεροληψίας και της ανεξαρτησίας και σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο.

21. Τονίζουμε ότι όλοι όσοι είναι υπεύθυνοι για παραβιάσεις και καταχρήσεις του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου και του διεθνούς δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, Λίβυοι και ξένοι, θα λογοδοτήσουν, μεταξύ άλλων μέσω των μέτρων που ορίζονται στα σχετικά ψηφίσματα του ΣΑΗΕ, συμπεριλαμβανομένου του 1970 (2011). Υπενθυμίζουμε την επείγουσα ανάγκη για τερματισμό όλων των παραβιάσεων και καταχρήσεων του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου και του διεθνούς δικαίου για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη Λιβύη, συμπεριλαμβανομένων των αυθαίρετων συλλήψεων και κρατήσεων, των απάνθρωπων και εξευτελιστικών συνθηκών κράτησης και της εξασφάλισης πρόσβασης στη δικαιοσύνη για όλους, ιδιαίτερα τις γυναίκες και τα κορίτσια, για θέματα σεξουαλικής και έμφυλης βίας. Στο πλαίσιο αυτό, αναγνωρίζουμε το έργο της επιτροπής Λίβυων εμπειρογνωμόνων και ακτιβιστών για τα ανθρώπινα δικαιώματα, που συγκλήθηκε από την UNSMIL και την OHCHR, για την ανάπτυξη κατάλληλης νομοθεσίας με στόχο την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.

22. Δεσμευόμαστε να καταδικάζουμε και να ενεργούμε ενάντια σε όλες τις παραβιάσεις και κακοποίησης μεταναστών, πράξεις παράνομης διακίνησης μεταναστών και εμπορίας ανθρώπων ή τη διευκόλυνσή τους. Σημειώνοντας ότι η Λιβύη δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση του 1951 για τους Πρόσφυγες, χαιρετίζουμε το έργο της UNSMIL και των υπηρεσιών, ταμείων και προγραμμάτων των ΗΕ για τον συντονισμό και την υποστήριξη της παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας και προστασίας για πρόσφυγες, μετανάστες και αιτούντες άσυλο. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες και τη δέσμευση των μεταβατικών αρχών της Λιβύης για την επίλυση ζητημάτων που σχετίζονται με τη μετανάστευση, παρά τις προκλήσεις επί του πεδίου. Ζητούμε την πλήρη εφαρμογή των υφιστάμενων μέτρων και την αναφορά παραβιάσεων στην Επιτροπή Κυρώσεων του ΣΑΗΕ για τη Λιβύη. Υπενθυμίζουμε ότι όλες οι παραβιάσεις και κακοποιήσεις μεταναστών, οι πράξεις παράνομης διακίνησης μεταναστών και εμπορίας ανθρώπων, καθώς και όλες οι άλλες παραβιάσεις του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου και του διεθνούς δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Λιβύη, που συνιστούν απειλή για τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια, μπορεί να αποτελέσουν βάση για την επιβολή στοχευμένων κυρώσεων από το ΣΑΗΕ, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης ταξιδίων και της δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων.

23. Υπενθυμίζουμε την ανάγκη εφαρμογής των διατάξεων του οδικού χάρτη της Λιβύης για σεβασμό των πολιτικών δικαιωμάτων, των δημοκρατικών αρχών και της ισότητας όλων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένης της απόρριψης της ρητορικής μίσους, της υποκίνησης ή της χρήσης βίας στην πολιτική διαδικασία. Καλούμε όλους τους Λίβυους δρώντες να σεβασθούν τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά δικαιώματα, καθώς και τις θεμελιώδεις ελευθερίες, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων στην ελευθερία του συνέρχεσθαι και του συνεταιρίζεσθαι και της ελευθερίας της έκφρασης και την αναγνώριση του κρίσιμου ρόλου της κοινωνίας των πολιτών στη διασφάλιση της νομιμότητας των εκλογικών διαδικασιών. Η λιβυκή κοινωνία των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δημοσιογράφων, πρέπει να προστατεύονται ως βασικοί εταίροι και συνομιλητές για τη συμβολή στη διασφάλιση της ειρήνης και της σταθερότητας στην πολιτική διαδικασία.

24. Υπογραμμίζουμε τον σημαντικό ρόλο της Ανεξάρτητης Διερευνητικής Αποστολής που έχει εξουσιοδοτηθεί από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των ΗΕ (στο ψήφισμα 43/39 της 22ας Ιουνίου 2020) για τη διαπίστωση γεγονότων και περιστάσεων και την τεκμηρίωση εικαζόμενων παραβιάσεων και καταχρήσεων του διεθνούς δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου από όλα τα μέρη στη Λιβύη από τις αρχές του 2016, με σκοπό τη διασφάλιση της λογοδοσίας που θα πρέπει επίσης να αποτελεί μέρος της διαδικασίας εθνικής συμφιλίωσης, και σημειώνουμε την έκθεση της Αποστολής στο Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τον Σεπτέμβριο 2021. Καλούμε για πλήρη, ασφαλή και ανεμπόδιστη πρόσβαση της Αποστολής σε όλα τα μέρη της χώρας για την εκπλήρωση της εντολής της. Χαιρετίζουμε τις προσπάθειες και τα βήματα που έκανε η προσωρινή Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας προς τη μεταρρύθμιση και την αναδιάρθρωση του εθνικού θεσμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και χαιρετίζουμε τη συνεχιζόμενη πλήρη συνεργασία της με την Ανεξάρτητη Διερευνητική Αποστολή, συμπεριλαμβανομένης της επίσκεψής της στη Λιβύη από τις 23 έως τις 26 Αυγούστου 2021. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της προσωρινής κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας να σεβασθεί και να εκπληρώσει τις διεθνείς υποχρεώσεις της Λιβύης, συμπεριλαμβανομένου του διεθνούς ανθρωπιστικού δικαίου και του διεθνούς δικαίου για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τονίζουμε τη σημασία της παροχής τεχνικής βοήθειας και δημιουργίας ικανοτήτων στη Λιβύη.

25. Χαιρετίζουμε τη συνεχιζόμενη επανέναρξη της εθελοντικής ανθρωπιστικής εκκένωσης και των πτήσεων εθελοντικής ανθρωπιστικής επιστροφής μεταναστών και προσφύγων από τη Λιβύη και αναγνωρίζουμε τη συνεργασία των λιβυκών προσωρινών αρχών προς την κατεύθυνση αυτή. Δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε, με τον προσήκοντα τρόπο, τις λιβυκές αρχές να αναπτύξουν μια συνολική προσέγγιση που να λαμβάνει υπόψη και τη διάσταση του φύλου, για την αντιμετώπιση της μετανάστευσης και του αναγκαστικού εκτοπισμού, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες και τα προγράμματα του ΟΗΕ, σύμφωνα με τις αρχές της περιφερειακής και διεθνούς συνεργασίας και σε συμμόρφωση με το διεθνές δίκαιο. Υπογραμμίζουμε τον θετικό ρόλο που διαδραματίζουν τα Ηνωμένα Έθνη, η Αφρικανική Ένωση και η Ευρωπαϊκή Ένωση ως μέρος του τριμερούς μηχανισμού και τους καλούμε να εντείνουν τις προσπάθειές τους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Πώς σκέφεται η Αρμενία να ξεπληρώσει το χρέος στη Μόσχα

Ελληνόφωνο δελτίο ειδήσεων με την υποστήριξη της Δημόσιας Ραδιοφωνίας της Αρμενίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η φωνή της Αρμενίας – Παρουσιάζει η Λιάνα Μανουκιάν
Ελληνόφωνο δελτίο ειδήσεων με την υποστήριξη της Δημόσιας Ραδιοφωνίας της Αρμενίας
Ενημέρωση στις 26 Δεκεμβρίου 2024

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Μαζικά πλήγματα σε στρατιωτικές υποδομές της Ουκρανίας!

Από τις 21 έως τις 27 Δεκεμβρίου 2024, οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις πραγματοποίησαν 37 πλήγματα σε στρατιωτικές υποδομές του καθεστώτος του Κιέβου.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Χτυπήματα στη Ρωσία

Το πρωί της 27ης Δεκεμβρίου , το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της νύχτας η αεράμυνα του κατέρριψε 13 UAV που εκτοξεύτηκαν σε ρωσικές περιοχές από τις ουκρανικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Πέντε UAV καταρρίφθηκαν πάνω από το έδαφος της περιοχής Bryansk, τρία – πάνω από το έδαφος της περιοχής Kursk, ένα – πάνω από την περιοχή Belgorod, ένα – πάνω από την περιοχή Tula και ένα – πάνω από το έδαφος της περιοχής Astrakhan.

Σύμφωνα με τον ρωσικό στρατό, από τις 21 έως τις 27 Δεκεμβρίου 2024, οι μονάδες αεράμυνας κατέρριψαν τέσσερις βρετανικούς πύραυλους κρουζ Storm Shadow, έναν κατευθυνόμενο πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς Neptune, δύο κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες γαλλικής κατασκευής Hammer, 31 ΗΠΑ. κατασκεύασε βλήματα HIMARS MLRS και 496 μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα σταθερής πτέρυγας.

Στις 27 Δεκεμβρίου, ο Ντμίτρι Γιαντρόφ, ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορικών Μεταφορών της Ρωσίας αποκάλυψε ότι το Embraer E190AR, το οποίο αργότερα συνετρίβη κοντά στο Ακτάου, δεν μπόρεσε να προσγειωθεί στη ρωσική πόλη της Τσετσενίας, λόγω ουκρανικών επιθέσεων με drone.

Το επιβατικό αεροπλάνο της Αζερμπαϊτζάν που συνετρίβη στο Καζακστάν αυτή την εβδομάδα χρειάστηκε να εκτραπεί από το αεροδρόμιο του Γκρόζνι επειδή έκλεισε προσωρινά λόγω επιθέσεων με ουκρανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, είπε ο Γιαντρόφ. Πρόσθεσε ότι ένας άλλος λόγος ήταν οι κακές καιρικές συνθήκες.

Επισκόπηση των απεργιών της Ρωσίας και της Ουκρανίας στις 27 Δεκεμβρίου 2024

Χτυπήματα στην Ουκρανία

Από τις 21 έως τις 27 Δεκεμβρίου 2024, οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις πραγματοποίησαν 37  πλήγματα με όπλα ακριβείας και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα σε στρατιωτικές υποδομές του καθεστώτος του Κιέβου. Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δήλωσε ότι τα χτυπήματα προκάλεσαν ζημιές από πυρκαγιά σε ενεργειακές εγκαταστάσεις που εξασφάλισαν τη λειτουργία επιχειρήσεων της ουκρανικής αμυντικής βιομηχανίας, υποδομές στρατιωτικών αεροδρομίων, αποθήκες πυρομαχικών, αποθήκες καυσίμων, εργαστήρια, χώρους αποθήκευσης, χώρους εκτόξευσης UAV και κέντρα εκπαίδευσης UAV. Περιοχές προσωρινής ανάπτυξης μονάδων AFU, εθνικιστικών σχηματισμών και ξένων μισθοφόρων ήταν επίσης μεταξύ των στόχων.

Τις τελευταίες 24 ώρες, οι ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις συνέχισαν να πραγματοποιούν πλήγματα σε στρατιωτικούς στόχους. Εκρήξεις αναφέρθηκαν στις περιοχές Κιέβου, Σούμι, Χάρκοβο, Ζαπορίζια, Τσερκάσι και Κιρόβογκραντ και σε ορισμένες άλλες περιοχές. Απεργίες αναφέρθηκαν επίσης σε τμήματα των περιοχών του Ντόνετσκ και της Χερσώνας που ελέγχονται από τις δυνάμεις του Κιέβου.

Κατάσταση στο χώρο συγκέντρωσης ξένων μισθοφόρων στην περιοχή Zatoka, στην περιοχή της Οδησσού:

Πρόσφατη απεργία σε θερμοηλεκτρικό σταθμό στην περιοχή της πόλης Dnipro:

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Nordic Monitor: Απάτη με διαβατήρια! Η κυβέρνηση Ερντογάν αθώωσε δίκτυο λαθρεμπορίας ανθρώπων που στέλνει Τούρκους στη Γερμανία

Πώς ένα Δίκτυο Λαθρεμπορίου Ανθρώπων συνδεδεμένο με το Κόμμα του Ερντογάν διέφυγε της δικαιοσύνης στην Τουρκία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αρκετοί δήμοι σε όλη την Τουρκία έχουν εμπλακεί σε απάτες με διαβατήρια, όπου οι Τούρκοι που προσπαθούσαν να παρακάμψουν τους περιορισμούς της έκδοσης βίζας και να εγκατασταθούν στην Ευρώπη ως μετανάστες έλαβαν παράνομα επίσημα υπηρεσιακά διαβατήρια έναντι δωροδοκίας. Δικαστήριο στην Τουρκία αποφάσισε να αθωώσει όλους τους κατηγορούμενους, επικαλούμενο ανεπαρκή στοιχεία για να τους καταδικάσει για διευκόλυνση της λαθρεμπορίας ανθρώπων.

Πώς ένα Δίκτυο Λαθρεμπορίου Ανθρώπων συνδεδεμένο με το Κόμμα του Ερντογάν διέφυγε της δικαιοσύνης στην Τουρκία

Γράφει ο Αμπντουλάχ Μποζκούρτ, Nordic Monitor

Παρά τις σημαντικές αποδείξεις εγκληματικών δραστηριοτήτων, από κατάχρηση εξουσίας έως δωροδοκία, μια δίκη που αποκάλυψε την περίπλοκη λειτουργία ενός εξελιγμένου δικτύου λαθρεμπορίας ανθρώπων που εμπλέκονταν ανώτερα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ολοκληρώθηκε με την αθώωση όλων των κατηγορουμένων, μεταξύ των οποίων Γερμανός υπήκοος τουρκικής καταγωγής.

Η υπόθεση ξεκίνησε από τον δήμο Yeşilyurt της επαρχίας Malatya της Τουρκίας, ο οποίος έστειλε 90 άτομα σε δύο ξεχωριστές ομάδες στη γερμανική πόλη Αννόβερο με το πρόσχημα της παρακολούθησης ενός περιβαλλοντικού εργαστηρίου που διοργάνωσε μια τουρκική γερμανική εταιρεία στις 15 Φεβρουαρίου και στις 19 Σεπτεμβρίου. 2020, κανένας από τους οποίους δεν επέστρεψε ποτέ.

Αργότερα αποκαλύφθηκε ότι ο δήμος Yeşilyurt, που διοικείται από το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Προέδρου Ερντογάν, είχε διευκολύνει την έκδοση ειδικών γκρι διαβατηρίων — διαβατήρια που εξαιρούνται από τις απαιτήσεις θεώρησης Σένγκεν και ισχύουν για είσοδο χωρίς βίζα σε πολλές άλλες χώρες που έχουν συμφωνίες με την Τουρκία — επιτρέποντας την παράνομη μετανάστευση. Σημαντικές δωροδοκίες φέρεται να άλλαξαν χέρια για να διευκολύνουν την έκδοση αυτών των διαβατηρίων.

Κανένας από τους μετανάστες, που μεταμφιέζονταν σε τουρίστες ή επισκέπτες σε σύντομο επαγγελματικό ταξίδι, που έφτασαν στη Γερμανία με το λεωφορείο με το πρόσχημα της συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα πράσινου περιβάλλοντος που εγκρίθηκε από τον τουρκικό δήμο, δεν επέστρεψε στην Τουρκία. Ωστόσο, τα επίσημα γκρίζα υπηρεσιακά διαβατήριά τους – χωρίς σφραγίδες επανεισόδου από τις τουρκικές συνοριακές αρχές ή σφραγίδες εξόδου από τη γερμανική συνοριακή αστυνομία – επιστράφηκαν ανεξήγητα στις τουρκικές αρχές από τον δήμο. Οι κανονισμοί απαιτούν κάθε κάτοχος διαβατηρίου να παραδίδει προσωπικά το υπηρεσιακό του διαβατήριο στην Επαρχιακή Διεύθυνση Υπηρεσιών Πληθυσμού και Ιθαγένειας μετά την ολοκλήρωση μιας επίσημης επίσκεψης.

 

Ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (δεξιά) εμφανίζεται μαζί με τον Mehmet Çınar (αριστερά), πρώην δήμαρχο της περιοχής Yeşilyurt στην επαρχία Malatya.

Αφού το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποκάλυψε δημοσίως το σκάνδαλο τον Απρίλιο του 2021, η κυβέρνηση – παρά το γεγονός ότι είχε προηγούμενη γνώση του θέματος – αναγκάστηκε να ξεκινήσει έρευνα. Ωστόσο, η έρευνα κατέληξε στην απόρριψη των κατηγοριών και στην αθώωση τοπικών αξιωματούχων του AKP που εμπλέκονται στην απάτη με διαβατήρια. Παρόλο που ενεπλάκησαν δεκάδες άτομα, συμπεριλαμβανομένων κυβερνητών και άλλων αξιωματούχων από διάφορους κυβερνητικούς θεσμούς, κανένα άτομο δεν λογοδοτούσε τελικά.

Η όλη έρευνα, το κατηγορητήριο και η δίκη ήταν κάτι περισσότερο από μια πρόσοψη, σχεδιασμένη για να δώσει την εμφάνιση της αποφασιστικότητας της κυβέρνησης Ερντογάν να εξαρθρώσει το δίκτυο λαθρεμπορίου, ενώ η πραγματικότητα έλεγε μια διαφορετική ιστορία. Χρησιμοποίησε επίσης στη μείωση της αυξανόμενης πίεσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ανησυχεί όλο και περισσότερο για το λαθρεμπόριο μεταναστών που προέρχονται από την Τουρκία με την υποστήριξη της κυβέρνησης Ερντογάν.

Το 2020, δύο ξεχωριστές ομάδες στάλθηκαν στη Γερμανία μετά την έκδοση ειδικών διαβατηρίων, μετά από επίσημη έγκριση του δήμου Yeşilyurt σε συνεργασία με έναν ελάχιστα γνωστό τοπικό οργανισμό, τον Παγκόσμιο Σύνδεσμο Προσωπικής Ανάπτυξης Malatya (Malatya Kişisel Gelişim Dünyası Derneği στα Τουρκικά). Το πρωτόκολλο που υπογράφηκε μεταξύ του δήμου και της ένωσης, το οποίο εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο, επέτρεψε στους μετανάστες να αποκτήσουν επίσημα γκρίζα διαβατήρια, παρέχοντάς τους το ταξίδι χωρίς βίζα στη Γερμανία.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, καταβλήθηκαν δωροδοκίες από 4.500 έως 7.000 ευρώ ανά άτομο σε αξιωματούχους που συμμετείχαν στην απάτη. Οι περισσότεροι από αυτούς που στάλθηκαν στη Γερμανία δεν ήταν κάτοικοι της πόλης, αλλά Κούρδοι από τις νοτιοανατολικές επαρχίες, ορισμένοι από τους οποίους φέρεται να είχαν δεσμούς με το παράνομο Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν (PKK), με ένα άτομο σύμφωνα με πληροφορίες Σύρο υπήκοο.

Μια επιστολή αναφοράς από τον Τούρκο δήμαρχο Mehmet Çınar απονεμήθηκε στον Ersin Kilit, έναν Τουρκο-Γερμανό διπλή υπήκοο που φέρεται να είναι ο συντονιστής της εμπορίας ανθρώπων από την Τουρκία στη Γερμανία:

2872be09-ab5e-4c3a-8c84-7fba530d6baf

Κατά τη διάρκεια του πρώτου ταξιδιού, τέσσερις δημοτικοί υπάλληλοι — μέλος του δημοτικού συμβουλίου Nusret Aslan αντιδήμαρχοι Yeşilyurt, Bekir Karakuş και Şahin Özer και ο διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων του δήμου, Χασάν Ντεβίρεν — ταξίδεψαν στη Γερμανία για να δώσουν την όψη νομιμότητας στην επίσκεψη.

Τα έξοδα ταξιδίου και διαμονής καλύφθηκαν από τον Ερσίν Κιλίτ, μέλος του φιλοκουρδικού Κόμματος Ισότητας και Δημοκρατίας των Λαών (DEM) και ύποπτο που κατηγορείται για ενορχήστρωση της επιχείρησης από τη Γερμανία. Ενώ βρισκόταν στη Γερμανία, ο Κιλίτ παρέδωσε την τελευταία δόση της δωροδοκίας, ύψους 40.000 ευρώ, στους επισκέπτες Τούρκους αξιωματούχους.

Μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, ο δημόσιος εισαγγελέας Fahri Ersoy ξεκίνησε έρευνα, καταθέτοντας κατηγορητήριο στις 15 Σεπτεμβρίου 2022. Ωστόσο, μόνο τρεις ύποπτοι κατονομάστηκαν ως δράστες, ενώ δεκάδες άλλοι, μεταξύ των οποίων ο δήμαρχος και ο κυβερνήτης της επαρχίας, αποκλείστηκαν από την έρευνα — παρά τις υπογραφές τους που εξουσιοδοτούσαν τα ταξίδια να εμφανίζονται ευδιάκριτα στα έγγραφα.

Μεταξύ των υπόπτων ήταν ο Bekir Karakuş. Ali Ayrancı, πρώην δήμαρχος του χωριού Servi στο Bingöl. και ο Κιλίτ. Κατηγορήθηκαν για λαθρεμπόριο ανθρώπων και αντιμετώπισαν πιθανές ποινές φυλάκισης από τρία έως οκτώ χρόνια. Ωστόσο, παρά τις κατηγορίες, και οι τρεις ύποπτοι αφέθηκαν αμέσως ελεύθεροι μετά από σύντομη προφυλάκιση. Ο Κιλίτ ήταν ο τελευταίος που αφέθηκε ελεύθερος.

 

Ο δήμαρχος Mehmet Çınar (δεξιά) εμφανίζεται με τον Ibrahim Kalin, επικεφαλής της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών της Τουρκίας.

Ο Τούρκος δικηγόρος του Κιλίτ, Εμιρχάν Ερέν, αποκάλυψε ότι ενώ ο πελάτης του βρισκόταν ακόμη υπό κράτηση, οι οργανωτές της απάτης με διαβατήρια του έστειλαν μήνυμα, διαβεβαιώνοντάς τον ότι θα ελευθερωνόταν αν σιωπούσε. Το μήνυμα ανέφερε: «Έρσιν, μείνε ήσυχος. θα βρούμε τρόπο να σε βγάλουμε. Είναι μια σύντομη διαδικασία και θα είμαστε όλοι έξω. Απλά φροντίστε να μην στραφείτε ο ένας εναντίον του άλλου». Τελικά, αυτό ακριβώς συνέβη.

Είναι ενδιαφέρον ότι ο δήμαρχος του Yeşilyurt, Mehmet Çınar, ο οποίος είχε εξουσιοδοτήσει τα ταξίδια, γλίτωσε από κατηγορίες και αντ’ αυτού καταχωρήθηκε ως μάρτυρας στην υπόθεση. Οι ισχυρές του διασυνδέσεις —από τον Πρόεδρο Ερντογάν και τον επικεφαλής της υπηρεσίας πληροφοριών της Τουρκίας, Ιμπραήμ Καλίν, έως τον γενικό εισαγγελέα στη Μαλάτια — φαινόταν να του προσφέρουν ισχυρή προστασία από οποιαδήποτε ποινική ευθύνη.

Στην κατάθεσή του στον ανακριτή, ο δήμαρχος Çınar αρνήθηκε ότι γνώριζε τους διοργανωτές ή την απάτη με τα διαβατήρια, αντ’ αυτού μεταβίβασε την ευθύνη στον αναπληρωτή του, Karakuş, ο οποίος κατέθεσε στο δικαστήριο ότι είχε ενεργήσει με πλήρη γνώση και έγκριση του δημάρχου. Ο δήμαρχος υποστήριξε ψευδώς ότι δεν είχε συναντήσει ποτέ τον Kilit και απέρριψε οποιαδήποτε πρόταση για ένα quid pro quo  (σ.σ. ανταλλαγή υπηρεσιών).

Παρά το γεγονός ότι γλίτωσε από την έρευνα και ορίστηκε ως μάρτυρας παρά ως ύποπτος, ο Çınar δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη διαδικασία, αποτυγχάνοντας να παρευρεθεί στις ακροάσεις της δίκης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εμφανίστηκε μόνο προς το τέλος της δίκης όταν το δικαστήριο εξέδωσε εντολή στην αστυνομία να τον φέρει αναγκαστικά στο δικαστικό μέγαρο.

Τα δικαστικά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι οι διοργανωτές πρόσφεραν σημαντικά χρηματικά ποσά τόσο στον δήμο όσο και στον σύλλογο για να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στο σχέδιο. Ο δήμαρχος Çınar μάλιστα έγραψε προσωπικά μια επιστολή εκτίμησης στον Kilit για τις δωρεές του στο έργο που διευθύνει ο δήμος. Αρκετοί μάρτυρες κατέθεσαν ότι ο δήμαρχος Çınar γνώριζε στην πραγματικότητα την απάτη και προσπάθησε να τη συγκαλύψει όταν άρχισαν να κυκλοφορούν φήμες. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση της έγκρισης του δημοτικού συμβουλίου για το ταξίδι.

 

Ο Ersin Kilit (στο κέντρο), ο φερόμενος ως συντονιστής του δικτύου λαθρεμπορίας ανθρώπων μεταξύ Τουρκίας και Γερμανίας, εμφανίζεται με τους δικηγόρους του μετά την αποφυλάκισή του στην Τουρκία.

Κατά τη διάρκεια της δίκης, ο Kilit κατέθεσε ότι είχε συναντήσει τον δήμαρχο Çınar στο γραφείο του στις αρχές του 2020, ισχυριζόμενος ότι ο δήμαρχος τον παρουσίασε ως κάποιον που θα μπορούσε να βοηθήσει στο ταξίδι του δήμου στη Γερμανία. Ο Kilit παραδέχτηκε ότι παρείχε μια επιστολή πρόσκλησης για λογαριασμό μιας εταιρείας που ανήκει στην οικογένειά του στη Γερμανία και ότι συντονίστηκε με δήμους στο Αννόβερο και τη Νυρεμβέργη για τη διοργάνωση συναντήσεων που θα έκαναν την επίσκεψη να φαίνεται επίσημη. Υποστήριξε ότι τα μετρητά που παρέδωσε σε αξιωματούχους στη Γερμανία προορίζονταν για τον αδελφό του στην Τουρκία.

Ο Mehmet Sait Aytekin, δάσκαλος σε δημόσιο σχολείο και επικεφαλής του Malatya Personal Development World Association, γλίτωσε επίσης από την έρευνα, παρόλο που διαπιστώθηκε ότι κατέγραψε παράνομα 103 άτομα ως μέλη χωρίς κατάλληλες εγγραφές στο μητρώο της ένωσης ή γραπτές αιτήσεις. Ομοίως, προσκλήσεις από τη Γερμανία και πρωτόκολλα συνεργασίας με τον δήμο εγκρίθηκαν χωρίς σωστή διακυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένων αποφάσεων που υπογράφηκαν αποκλειστικά από τον Aytekin.

Ήταν προφανές ότι η κυβέρνηση Ερντογάν προσπάθησε να προστατεύσει τον δήμαρχο από οποιαδήποτε ποινική ευθύνη, χρησιμοποιώντας τον αναπληρωτή του ως αποδιοπομπαίο τράγο και τελικά θωρακίζοντας αυτόν και τους συνεργάτες του μέχρι το τέλος της δίκης.

Η δίκη ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2024 στο 10ο Ποινικό Πρωτοδικείο της Μαλάτια, αφού η υπόθεση είχε αναδιαταχθεί επανειλημμένα μεταξύ διαφόρων επαρχιών, συμπεριλαμβανομένης της Άγκυρας, λόγω δικαστικής διαμάχης. Τελικά, το δικαστήριο αποφάσισε να αθωώσει όλους τους κατηγορούμενους, επικαλούμενο ανεπαρκή στοιχεία για να τους καταδικάσει για διευκόλυνση της λαθρεμπορίας ανθρώπων.

 

Τύποι τουρκικών διαβατηρίων: υπηρεσιακά διαβατήρια (γκρι), διαβατήρια γενικής χρήσης (κόκκινο), ειδικά διαβατήρια (πράσινα) και διπλωματικά διαβατήρια (μαύρα).

Δεν υποβλήθηκαν ποτέ κατηγορίες για κατάχρηση εξουσίας ή δωροδοκία εναντίον οποιουδήποτε υπαλλήλου που εμπλέκεται στην έκδοση ειδικών υπηρεσιακών διαβατηρίων σε άτομα που, στην πραγματικότητα, δεν ήταν επιλέξιμα. Ο Τσινάρ δεν είναι πλέον δήμαρχος, αλλά συνεχίζει να συνεργάζεται στενά με τον Πρόεδρο Ερντογάν και ανώτερα κυβερνητικά στελέχη. Η οικογενειακή του επιχείρηση στην κατασκευή τσιμέντου και τούβλων ευδοκιμεί, επωφελούμενος από γενναιόδωρες συμβάσεις που ανατίθενται από κρατικούς φορείς.

Αποκαλύφθηκε επίσης ότι η κυβέρνηση Ερντογάν γνώριζε ολόκληρο το σχέδιο αφού έλαβε μια πληροφορία από έναν υπάλληλο του Τουρκικού προξενείου στο Αννόβερο, ο οποίος υποπτευόταν ότι η λαθρεμπορία μεταναστών συμμετείχε σε αυτά τα ταξίδια. Η αναπληρώτρια πρόξενος Güler Fidan, που εργάζεται στο προξενείο της Τουρκίας στο Ανόβερο, ενημέρωσε τη γενική πρόξενο Gül Özge Kaya για την απάτη. Όταν η γενική πρόξενος απέτυχε να ενεργήσει, η Φιντάν και ο σύζυγός της, Μεχμέτ Φιντάν, μοιράστηκαν τα ευρήματά τους με το κοινό.

Το ζευγάρι αντιμετώπισε την οργή της κυβέρνησης Ερντογάν και τιμωρήθηκε από το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο τους απέλυσε από τις θέσεις τους τον Φεβρουάριο του 2021 με προεδρικό διάταγμα, επανατοποθετώντας τους στα κεντρικά γραφεία. Τον Μάιο του 2021, υποβλήθηκαν επίσης σε εσωτερική πειθαρχική έρευνα από την Τουρκική Πρεσβεία στο Βερολίνο.

Τον Φεβρουάριο του 2022, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών αφαίρεσε τον Μεχμέτ Φιντάν από το καθεστώς του δημοσίου υπαλλήλου, παρά το γεγονός ότι είχε ήδη συνταξιοδοτηθεί λόγω συμπλήρωσης της υποχρεωτικής ηλικίας συνταξιοδότησης των 65 ετών. Αν και ο Φιντάν αμφισβήτησε επιτυχώς την απόφαση νομικά, το υπουργείο εξέδωσε μια δεύτερη απόφαση για την ανάκληση του πολιτικού του την ιδιότητα του υπαλλήλου, στερώντας του ουσιαστικά το πράσινο διαβατήριό του, το οποίο συνήθως χορηγείται σε εν ενεργεία και συνταξιούχους κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Εν τω μεταξύ, μια ποινική μήνυση που υποβλήθηκε από τη Γκιουλέρ Φιντάν στην Άγκυρα κατά της Γενικής Πρόξενου Καγιά απορρίφθηκε από την Εισαγγελία της Άγκυρας, Γραφείο Διερεύνησης Εγκλημάτων Δημοσίων Υπαλλήλων, η οποία έκρινε ότι δεν υπήρχαν λόγοι για έρευνα.

Η πρώην γενική πρόξενος της Τουρκίας, Gül Özge Kaya, στο Αννόβερο της Γερμανίας, η οποία κατηγορείται ότι προσπάθησε να αποσιωπήσει το σκάνδαλο απάτης με διαβατήρια.

Αποδεικνύεται ότι η απάτη με τα διαβατήρια στη Μαλάτια δεν ήταν ένα μεμονωμένο περιστατικό. Αρκετοί δήμοι σε όλη την Τουρκία έχουν επίσης εμπλακεί σε παρόμοιες απάτες με διαβατήρια, όπου οι Τούρκοι που προσπαθούσαν να παρακάμψουν τους περιορισμούς της έκδοσης βίζας και να εγκατασταθούν στην Ευρώπη ως μετανάστες έλαβαν παράνομα επίσημα υπηρεσιακά διαβατήρια έναντι δωροδοκίας.

Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό Εσωτερικών Süleyman Soylu τον Απρίλιο του 2021 κατά τη διάρκεια συνέντευξης σε τουρκικό τηλεοπτικό κανάλι, 2.872 άτομα είχαν χρησιμοποιήσει υπηρεσιακά διαβατήρια σε σχέση με τοπικούς δήμους για να ταξιδέψουν στο εξωτερικό από το 2018, με 804 από αυτούς να μην επιστρέφουν ποτέ. Ανέφερε επίσης ότι η έρευνα του υπουργείου, η οποία κάλυψε 27 τοπικούς δήμους σε 19 επαρχίες, ήταν ακόμη σε εξέλιξη.

Τίποτα ουσιαστικό δεν προέκυψε ποτέ από αυτές τις διοικητικές έρευνες του υπουργείου Εσωτερικών, όπως οι κακές ποινικές έρευνες που ξεκίνησαν οι εισαγγελείς σε σχετικές υποθέσεις. Όχι μόνο η εκτελεστική και η δικαστική εξουσία στην Τουρκία απέτυχαν να τιμωρήσουν τους δράστες, αλλά μια νομοθετική πρόταση για τη διερεύνηση καταγγελιών για τους δήμους που κρύβουν δεκάδες Τούρκους στην Ευρώπη με ειδικά διαβατήρια απορρίφθηκε επίσης στο κοινοβούλιο τον Απρίλιο του 2021 από το κόμμα του Ερντογάν και τον σύμμαχό του, το ακροδεξιό Κόμμα Εθνικιστικού Κινήματος.

Αν και η κυβέρνηση Ερντογάν κατάφερε να εκτροχιάσει όλες τις οδούς έρευνας για τέτοιες απάτες, οι Γερμανοί ομοσπονδιακοί και τοπικοί εισαγγελείς έχουν ξεκινήσει τις δικές τους έρευνες για το δίκτυο λαθρεμπορίας ανθρώπων που περιλαμβάνει την παράνομη χρήση τουρκικών υπηρεσιακών διαβατηρίων. Ο Kilit, ο οποίος ζει στη Γερμανία από την ηλικία των 10 ετών και πιστεύεται ότι είναι ο κύριος συντονιστής του δικτύου λαθρεμπορίας, μαζί με την οικογενειακή του εταιρεία, Kilit GmbH, έγιναν αντικείμενο ποινικής έρευνας στη Γερμανία.

Ο δικηγόρος του Κιλίτ στη Γερμανία, Μαχμούτ Ερντέμ, ισχυρίστηκε ότι ο πελάτης του ήταν αποδιοπομπαίος τράγος σε ένα τεράστιο δίκτυο διακίνησης που διευκολύνθηκε με την έγκριση των τουρκικών αρχών, οι οποίες έστειλαν λεωφορεία με άτομα στη Γερμανία μεταξύ 2018 και 2021. Υποστήριξε ότι ο Κιλίτ ήταν θύμα είχε εξαπατηθεί από τους Τούρκους συνεργάτες του.

 

ΣΧΟΛΙΟ GEOPOLITICO.GR: Το δημοσίευμα αναφέρει τη μια όψη του νομίσματος. Δεν απαντά στο κυρίαρχο ερώτημα που προκύπτει. Ποιά είναι αυτά τα 2872 άτομα που πήραν υπηρεσιακά διαβατήρια από τοπικούς δήμους από το 2018 μέχρι σήμερα και ποιοί είναι οι 804 που δεν επέστρεψαν στην Τουρκία; Τί κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια είναι η απάντηση, είναι πράκτορες που δρούνε στη Γερμανία και εξυπηρετούν τα συμφέροντα του Ερντογάν, ο οποίος έχει ήδη εξαγγείλει δημιουργία τουρκικού κόμματος για να επηρεάσει το πολιτικό πεδίο και να αποσυντονίσει τη χώρα…
Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις36 λεπτά πριν

Οικονομία και πόλεμος! Η παρακμή συνεχίζεται

Το πρόβλημα είναι ότι, δυστυχώς, δεν υπάρχουν ισχυροί ηγέτες στην Ευρώπη για να βάλουν τη σφραγίδα τους στην πορεία της...

Άμυνα1 ώρα πριν

Μιχάλης Ιγνατίου στη Hellas Journal: Προς μετωπική σύγκρουση η Ουάσιγκτον με την Άγκυρα για τους S-400

Αυστηρή απάντηση στην τουρκική ενεργοποίηση του ρωσικού συστήματος, απειλή για τα F-35

Πολιτική2 ώρες πριν

Επίσκεψη στη φυλακή της Καλόλιμνου όπου κρατείται ο Οτζαλάν πραγματοποιεί αντιπροσωπεία του φιλοκουρδικού κόμματος DEM

Δόθηκε η άδεια για να επισκεφθεί αντιπροσωπεία του DEM το Ιμραλί.

Άμυνα2 ώρες πριν

Times of Israel: THAAD εναντίον Χούθι

Για πρώτη φορά , το αμερικανικό σύστημα THAAD που αναπτύχθηκε στο Ισραήλ συμμετείχε στην αναχαίτιση πυραύλων Χούθι 

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Οι Κούρδοι εξευτέλισαν το τουρκικό υπουργείο Άμυνας

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Πέμπτης 27 Δεκεμβρίου 2024

Δημοφιλή