Τι θα γίνει με την ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού – Ερευνητή
[email protected]
Τι θα γίνει με την ύλη; Μαθητές, καθηγητές και γονείς αγωνιούν. Πρωτίστως οι μαθητές που διαβάζουν και σκέφτονται: Καλά κάνω και το διαβάζω αυτό; Θα είναι μέσα στην ύλη; Κι αν δεν είναι και το διαβάζω τσάμπα; Μήπως χάνω το χρόνο μου και μελετώ πράγματα που θα είναι εκτός ύλης, και τελικά δεν δώσω τον απαραίτητο χρόνο σ’ αυτά που θα είναι εντός ύλης; Γιατί το Υπουργείο δεν ανακοινώνει τώρα την ύλη; Τι περιμένουν;
Αγωνιώδη ερωτήματα που δεν έχουν απάντηση. Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά. Αν το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώσει τώρα την ύλη, αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν ξανά ή αν ανοίξουν για μικρό διάστημα θα κάνουν επαναλήψεις. Θα μπορούσε να είναι αυτό μία λύση, αλλά αυτοί που θα αποφασίσουν είναι οι… γιατροί.
Υποθέτοντας ότι το Υπουργείο Παιδείας αποφασίζει να ανακοινώσει τώρα την ύλη. Έχει ήδη ζητήσει από τα σχολεία να μάθει που βρισκόταν ο κάθε καθηγητής σε κάθε σχολείο στα Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Άρα γνωρίζει ακριβώς τι συμβαίνει, ενώ εμείς απλά υποθέτουμε.
Στις 11 Μαρτίου, που σταμάτησε η φυσική λειτουργία των σχολείων, είχαν διανυθεί τα 2/3 του διδακτικού έτους. Συνήθως το διδακτικό έτος περιλαμβάνει 25 εβδομάδες και από τις 11 Μαρτίου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων υπολείπονται 8,5 εβδομάδες μαθημάτων. Απλό θα ήταν η ύλη να περικοπεί κατά 30% και να τελειώσει εκεί η ιστορία. Δεν είναι όμως τόσο εύκολα τα πράγματα όσο δείχνουν.
Με βάση τις οδηγίες διδασκαλίας του Υπουργείου Παιδείας έχουμε το εξής χρονοδιάγραμμα στα Μαθηματικά, για παράδειγμα. Ώρες διδασκαλίας 6 την εβδομάδα και μία ώρα για επίλυση των αποριών. Ο ελάχιστος αριθμός ωρών που προτρέπουν οι οδηγίες του καθηγητές να αφιερώσουν σε κάθε παράγραφο έχουν άθροισμα 124 ώρες και αντιστοιχούν σε 21 διδακτικές εβδομάδες με έξι ώρες διδασκαλία, αφού η έβδομη ώρα αφιερώνεται σε επίλυση αποριών.
Θα έμεναν, δηλαδή, και 4 εβδομάδες για την επανάληψη της ύλης, αν ένας καθηγητής αφιέρωνε το ελάχιστο προτεινόμενο για κάθε παράγραφο. Αν επέμενε κάπου περισσότερο γιατί έβλεπε ότι υπήρχαν ζητήματα κατανόησης ή για όποιον άλλο λόγο έκρινε αυτός θα ροκάνιζε από το χρόνο για επανάληψη. Λογικά, λοιπόν, με μία μείωση της ύλης κατά 20-25% θα ήταν όλα εντάξει στο συγκεκριμένο μάθημα. Τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα.
για τη συνέχεια Naftemporiki