Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Κυπριακό: Η Λευκωσία μεταφέρει τις προσπάθειες για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων στο γήπεδο των Βρυξελλών

Δημοσιεύτηκε στις

Σε τι αποσκοπεί η “άδεια” σε Φιντάν να καθήσει στο τραπέζι των ΥΠΕΞ της Ε.Ε.

Φρίξος Δαλίτης

Στο γήπεδο των ευρωτουρκικών μεταφέρεται πλέον η προσπάθεια της Λευκωσίας για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων και δημιουργίας προϋποθέσεων για νέα πρωτοβουλία στο Κυπριακό. Το πράσινο φως από την Κυπριακή Δημοκρατία για συμμετοχή του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών, ήταν μία κίνηση καλής θέλησης, όπως χαρακτηρίζεται.

Αυτό το οποίο έχει σημασία, όπως σημειώνουν διπλωματικοί κύκλοι είναι η χρονική στιγμή που γίνεται η κίνηση από πλευράς Λευκωσίας, να μην μπολοκάρει δηλαδή την παρουσία της Τουρκίας όπως γινόταν στο παρελθόν. Αυτή τη φορά κρίθηκε ότι  μετά τα συμπεράσματα Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Απριλίου υπάρχει διαδικασία εντός της οποίας να μπορούν να προσκληθούν και άρα θα ήταν προτιμότερο, αυτό να γίνει με την καλή θέληση της Λευκωσίας.

Η οποία ουσιαστικά ως κράτος μέρος της ΕΕ, στέλνει και το μήνυμα ότι είναι αποφασισμένη να προβεί σε κινήσεις στο μέτωπο των ευρωτουρκικών, από τις οποίες η Τουρκία να έχει πολιτικά οφέλη. Συνεπώς, είναι μία διαδικασία η οποία ρίχνει το γάντι στην Άγκυρα ενόψει Νέας Υόρκης και των επαφών που θα πραγματοποιηθούν στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων, για το Κυπριακό.

Η διασύνδεση των ευρωτουρκικών με το Κυπριακό αποτελεί επιδίωξη της κυβέρνησης, θεωρώντας ότι είναι ένα πεδίο από το οποίο μπορούν να υπάρξουν αμοιβαία οφέλη για να μπορέσει να ξεκλειδώσει ξανά η διαδικασία στο Κυπριακό. Η παρουσία στο άτυπο Συμβούλιο είναι μία διαδικασία «On– Off»,και ως εκ τούτου, από την παρουσία Φιντάν και την όλη στάση της Τουρκίας θα εξαρτηθεί σε ένα βαθμό και η συνέχεια της σχέσης Άγκυρας- Βρυξελλών.

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι το «οκ» της Λευκωσίας δόθηκε σε μια περίοδο που βρισκόταν σε εξέλιξη και η διαδικασία βολιδοσκόπησης των δύο πλευρών από τα Ηνωμένα Έθνη για πραγματοποίησης τριμερούς συνάντησης. Οπόταν ήταν μία κίνηση με την οποία η Κυβέρνηση αφαιρεί και το όποιο επιχείρημα για έλλειψη ουσιαστικής βούλησης για τη συνέχεια, ενόψει και της πιθανότητας πραγματοποίησης τελικά της τριμερούς συνάντησης στη Νέα Υόρκη.

Σημειώνεται ότι στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Απριλίου αναφερόταν μεταξύ άλλων πώς «συνιστά στρατηγικό συμφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης η διασφάλιση σταθερού και ασφαλούς περιβάλλοντος στην Ανατολική Μεσόγειο και η ανάπτυξη μιας συνεργατικής και αμοιβαίως επωφελούς σχέσης με την Τουρκία». Στα συμπεράσματα του Απριλίου, αναφερόταν επίσης ότι «η εποικοδομητική συμμετοχή της ίδιας της Τουρκίας θα συμβάλει καθοριστικά στην προώθηση των διαφόρων τομέων συνεργασίας που προσδιορίζονται στην κοινή ανακοίνωση».

Σε σχέση με το Κυπριακό, αναφερόταν ότι «η Ευρωπαϊκή Ένωση αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην επανέναρξη και την πρόοδο των συνομιλιών για τη διευθέτηση του ζητήματος της Κύπρου με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας ΕΕ-Τουρκίας» και γινόταν υπενθύμιση προηγούμενων συμπερασμάτων, σύμφωνα με τα οποία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο παραμένει πλήρως προσηλωμένο στη συνολική διευθέτηση του Κυπριακού, στο πλαίσιο του ΟΗΕ.

Λετυμπιώτης: Στρατηγική κίνηση

Η απόφαση της Λευκωσίας να επιτρέψει τη συμμετοχή του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν, στο επόμενο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις 29 Αυγούστου, αποτελεί στρατηγική κίνηση, υψηλής πολιτικής αξίας, δήλωσε ο Kυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης.

Μιλώντας στο κρατικό ραδιόφωνο υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια ενέργεια καλής θέλησης και πραγματικής βούλησης, η οποία εντάσσεται στις προσπάθειες της ελληνοκυπριακής πλευράς, για επανέναρξη διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό.

Ο κ. Λετυμπιώτης τόνισε, ακόμη, πως η συγκεκριμένη κίνηση, εμπίπτει και στο πλαίσιο των συμπερασμάτων που καθορίζουν τα ευρωτουρκικά, για σταδιακή, αναλογική και αναστρέψιμη προσέγγιση στις σχέσεις Βρυξελλών – Άγκυρας, πάντοτε υπό το πρίσμα της όποιας προόδου μπορεί να υπάρξει στο Κυπριακό.

Ξεκαθάρισε την ίδια στιγμή, ότι πρόκειται για μία ad–hoc πρόσκληση, η οποία αφορά μόνο το επόμενο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών.

Ανέφερε ότι η Κυπριακή Δημοκρατίας απέδειξε για ακόμη μία φορά την εποικοδομητική της στάση και εναπόκειται στην Τουρκία να επιδείξει την ίδια βούληση.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Λετυμπιώτης διαβεβαίωσε ότι δεν ασκήθηκαν πιέσεις προς την Κυπριακή Δημοκρατία, προκειμένου να αποδεχθεί συμμετοχή της Τουρκίας στην άτυπη σύνοδο. Σημείωσε ότι ζητήθηκε η άποψη της Λευκωσίας και δόθηκε η σχετική συγκατάθεση, μόνο για την προσεχή σύνοδο στις Βρυξέλλες.

Η απάντηση Φιντάν

Προς το παρόν δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί κατά πόσο ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν θα απαντήσει θετικά και θα παραστεί στο άτυπο Συμβούλιου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ. εκτιμάται ωστόσο ότι η απάντηση θα είναι θετική. Στο σενάριο αυτό είναι πολύ πιθανό να υπάρξει μία συνάντηση και με τον Υπουργό Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Κόμπο. Σημειώνεται πάντως ότι η παρουσία της Τουρκίας στο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών είναι μια διαδικασία με απαιτήσεις στην οποία θα πρέπει να ανταποκριθεί ανάλογα.

Φιλελεύθερος

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Διεθνή

Πούτιν: Τα ΗΑΕ ένας από τους πιθανούς τόπους συνάντησης με τον Τραμπ

Παράλληλα ο πρόεδρος της Ρωσίας ισχυρίσθηκε ότι δεν υπάρχουν οι «προϋποθέσεις» για μια κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι, καθώς ο Ουκρανός ομόλογός του επιμένει σε μια τέτοια συνάντηση κορυφής.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε σήμερα ότι η συνάντησή του με τον Αμερικανό ομόλογό του Ντόναλντ Τραμπ, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με το Κρεμλίνο, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

«Έχουμε πολλούς φίλους που είναι έτοιμοι να μας βοηθήσουν να οργανώσουμε αυτό το είδος της συνάντησης. Ένας από αυτούς είναι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων», δήλωσε ο Πούτιν σε δημοσιογράφους μιλώντας στο πλευρό του προέδρου των Εμιράτων Μοχάμεντ μπιν Ζάγεντ, τον οποίο υποδέχτηκε ο Ρώσος πρόεδρος στο Κρεμλίνο.

Παράλληλα ο Πούτιν ισχυρίσθηκε ότι δεν υπάρχουν οι «προϋποθέσεις» για μια κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι, καθώς ο Ουκρανός ομόλογός του επιμένει σε μια τέτοια συνάντηση κορυφής. «Δεν έχω τίποτα εναντίον του γενικά. (Μια συνάντηση) είναι εφικτή, αλλά πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις για να γίνει. Δυστυχώς, είμαστε ακόμα μακριά από αυτές τις προϋποθέσεις», σημείωσε ο Ρώσος πρόεδρος.

Νωρίτερα σήμερα, ο κορυφαίος σύμβουλος του Κρεμλίνου Γιούρι Ουσακόφ ανακοίνωσε πως Πούτιν και Τραμπ θα συναντηθούν τις επόμενες ημέρες. «Με πρόταση της αμερικανικής πλευράς, επιτεύχθηκε συμφωνία επί της αρχής για την διεξαγωγή διμερούς συνάντησης στο υψηλότερο επίπεδο τις επόμενες ημέρες, δηλαδή μία συνάντηση ανάμεσα στον πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν και τον Ντόναλντ Τραμπ. Αρχίζουμε τώρα ειδικές προετοιμασίες από κοινού με τους αμερικανούς εταίρους», δήλωσε ο Ουσακόφ σε ανακοίνωση που μεταδόθηκε από την τηλεόραση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

European Times: Βαθιά ριζωμένες στην κοινωνία του Πακιστάν οι πατριαρχικές ισλαμικές δομές

Η πραγματική αλλαγή απαιτεί όχι απλώς εκπροσώπηση, αλλά απελευθέρωση — όχι απλώς επιβίωση μέσα στην παράδοση, αλλά τον επαναπροσδιορισμό της, γράφει ο αναλυτής Ματέο Μπιάνκι.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Ματέο Μπιάνκι, European Times

Η μεταφεμινιστική τάση στο Πακιστάν δεν εμφανίζεται ως διάδοχος του φεμινισμού, αλλά ως μια πολιτισμική προσαρμογή — ένα πλαίσιο που «πακετάρει» την έννοια της ενδυνάμωσης σε μορφές πιο εύπεπτες για μια πατριαρχική κοινωνία. Αντί να αμφισβητεί κατά μέτωπο τους καταπιεστικούς κανόνες, λειτουργεί συχνά εντός τους, δημιουργώντας ένα προσωπείο προόδου που αφήνει τις βαθύτερες ανισότητες ανέγγιχτες.

Ο φεμινισμός, στη βάση του, υπερασπίζεται την ισότητα ανδρών και γυναικών. Στο Πακιστάν, ωστόσο, όπου οι πατριαρχικές και θρησκευτικές δομές κυριαρχούν στην κοινωνική ζωή, ο φεμινισμός παραμένει βαθιά αμφιλεγόμενος. Πολλοί, κυρίως άνδρες, βλέπουν τα αιτήματα των φεμινιστριών ως απειλή για τις παραδοσιακές ιεραρχίες. Παρά την αυξανόμενη ορατότητα των γυναικών στη δημόσια και επαγγελματική σφαίρα, έρευνες καταδεικνύουν ότι οι γυναίκες συνεχίζουν να στοχοποιούνται στο όνομα της θρησκείας, του πολιτισμού και της ηθικής. Γυναικείες κινητοποιήσεις, όπως η Aurat March, έχουν μετατραπεί σε συμβολικά πεδία μάχης, αντιπαρατιθέμενες στις πατριαρχικές ερμηνείες της πίστης και διεκδικώντας αυτοδιάθεση, νομικές μεταρρυθμίσεις και αναπαραγωγικά δικαιώματα. Συνθήματα όπως το «Mera jism, meri marzi» («Το σώμα μου, η επιλογή μου») έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, φανερώνοντας πόσο ταμπού παραμένει η γυναικεία αυτενέργεια.

Αντίθετα, ο μεταφεμινισμός προσφέρει μια πιο εύπεπτη και λιγότερο συγκρουσιακή εκδοχή της ενδυνάμωσης. Προβάλλει την επιλογή και την ορατότητα, χωρίς όμως να εξετάζει το πλαίσιο και τους περιορισμούς που διαμορφώνουν αυτές τις επιλογές. Ευδοκιμεί ιδιαίτερα στις αστικές ελίτ, όπου η σύγχρονη ζωή συνυπάρχει με βαθειά ριζωμένες παραδόσεις. Εκεί, η ενδυνάμωση ορίζεται συχνά μέσα από την επαγγελματική επιτυχία, τη μόδα και τον τρόπο ζωής — τομείς που επιτρέπουν στις γυναίκες να φαίνονται απελευθερωμένες, ενώ στην πραγματικότητα συμμορφώνονται σε αποδεκτούς ρόλους θηλυκότητας.

Η λογοτεχνία και τα μέσα ενημέρωσης έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της μεταφεμινιστικής ευαισθησίας. Στο μυθιστόρημα Karachi, You’re Killing Me! της Saba Imtiaz, η πρωταγωνίστρια Ayesha Khan κινείται στους χαοτικούς δρόμους του Καράτσι, αντιμέτωπη με τον σεξισμό με χιούμορ και αντοχή. Η παρουσία της σε δημόσιους χώρους — από αίθουσες σύνταξης μέχρι καφέ — λειτουργεί ως αντίσταση, αλλά μέσα από σατιρική, ειρωνική αφήγηση που προσαρμόζεται αντί να συγκρούεται με το πατριαρχικό σύστημα. Αυτό αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πολιτισμική μετατόπιση προς την ατομική, συμβολική αντίσταση, που αποφεύγει τη δομική κριτική που χαρακτηρίζει τον ακτιβιστικό φεμινισμό.

Ένα από τα πιο εμβληματικά παραδείγματα αυτής της διαπραγμάτευσης είναι η φιγούρα της «γιατρού-νύφης», μιας γυναίκας που θαυμάζεται για την εκπαίδευσή της αλλά συχνά πιέζεται να θέσει ως προτεραιότητα τα οικογενειακά της καθήκοντα έναντι της ιατρικής σταδιοδρομίας. Παρότι αυτές οι γυναίκες διαθέτουν ισχυρό μορφωτικό κεφάλαιο, η επαγγελματική τους ταυτότητα συχνά υποτάσσεται στην «καταλληλότητα» για γάμο και μητρότητα. Αυτή η έμφυλη υβριδικότητα, όπου καριέρα και οικιακοί ρόλοι μπλέκονται, ενισχύει παραδοσιακές αξίες υπό το πρόσχημα της ενδυνάμωσης. Κάποιες γυναίκες γιατροί διαχειρίζονται και τους δύο τομείς, προβάλλοντας εικόνα επαγγελματία αλλά και «πρώτα οικογένεια», ενώ άλλες αποσύρονται στο σπίτι, αξιοποιώντας το πτυχίο τους όχι για προσφορά, αλλά για την κοινωνική ανέλιξη της οικογένειας. Σε κάθε περίπτωση, οι πολιτισμικοί κανόνες γύρω από την παράδοση και την ανδρική υπεροχή μένουν ανέπαφοι.

Αυτές οι μεταφεμινιστικές αφηγήσεις τείνουν να αποκλείουν τις γυναίκες της υπαίθρου, τις εργαζόμενες των χαμηλότερων τάξεων και τις μειονότητες — δηλαδή εκείνες που αντιμετωπίζουν τις πιο σκληρές συνέπειες της έμφυλης βίας, του οικονομικού αποκλεισμού και της νομικής αδράνειας. Ο φεμινιστικός ακτιβισμός, παρά την υπονόμευση και τη συχνά βίαιη δαιμονοποίησή του, συνεχίζει να θίγει ευθέως αυτά τα ζητήματα. Αμφισβητεί τη θρησκευτική συντηρητικότητα που στηρίζεται από το κράτος, από τους νόμους Hudood μέχρι την εξουσία του Ομοσπονδιακού Ισλαμικού Δικαστηρίου, διεκδικώντας να αντιμετωπίζονται τα δικαιώματα των γυναικών όχι ως προνόμια αλλά ως θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα.

Σε πολλές μουσουλμανικές κοινωνίες, συμπεριλαμβανομένου του Πακιστάν, οι φιλελεύθερες φεμινίστριες προωθούν την ισότητα των φύλων με όχημα τη γλώσσα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τον πολιτικό κοσμικισμό. Αυτό τις φέρνει αντιμέτωπες όχι μόνο με τους θρησκευτικούς συντηρητικούς, αλλά και με κριτικούς που θεωρούν τον κοσμικισμό «δυτική επιβολή». Το φεμινιστικό κίνημα στο Πακιστάν βάλλεται όχι μόνο από πολιτισμικές αντιστάσεις, αλλά και από σκόπιμες παρερμηνείες και προσπάθειες απονομιμοποίησής του. Οι φεμινίστριες συκοφαντούνται ως «πράκτορες της Δύσης», λοιδορούνται ως ελιτίστριες «φεμιναζί» και κατηγορούνται για ηθική εκτροπή. Τα αιτήματά τους για ισότητα συγχέονται με δήθεν αξιώσεις υπεροχής, ενώ η πολιτική τους κριτική παρουσιάζεται ως προδοσία του πολιτισμού. Αυτή η δημόσια και ιδιωτική δαιμονοποίηση έχει τραυματίσει σοβαρά την αξιοπιστία του κινήματος στην ευρύτερη κοινωνία, δημιουργώντας ένα πολωμένο κλίμα όπου οι φεμινιστικές φωνές είτε απορρίπτονται ως «ξένοι πράκτορες» είτε απορροφώνται από ένα εξωραϊσμένο μεταφεμινιστικό αφήγημα που τιμά τη φόρμα αλλά όχι το περιεχόμενο.

Επιπλέον, η «μη κυβερνητικοποίηση» (NGO-ization) του φεμινισμού, δηλαδή η μετάφρασή του σε έργα με βάση ατζέντες δωρητών και κύκλους χρηματοδότησης, έχει αμβλύνει την ιδεολογική του αιχμή. Ο χρηματοδοτούμενος ακτιβισμός κινδυνεύει να συντηρήσει έναν αποπολιτικοποιημένο διάλογο για το φύλο, που θεραπεύει συμπτώματα αντί για τις ρίζες των προβλημάτων. Η συμπόρευση με κυβερνητικά προγράμματα κατακερματίζει περαιτέρω τη φεμινιστική αλληλεγγύη, καθώς μεταρρυθμίσεις «με το σταγονόμετρο» αποφεύγουν να συγκρουστούν ευθέως με την πατριαρχία, για να μη διακινδυνεύσουν συμμαχίες με την εξουσία.

Τελικά, ο μεταφεμινισμός στο Πακιστάν προκαλεί ανησυχία διότι μειώνει το μετασχηματιστικό δυναμικό των φεμινιστικών κινημάτων. Αντικατοπτρίζει την ένταση ανάμεσα στη συμβολική πρόοδο και την ουσιαστική αλλαγή. Επιτρέπει την αισθητική «εξέγερση», την καριερίστικη φιλοδοξία και την επιλεκτική ανεξαρτησία, αφήνοντας όμως ανέπαφα τα δομικά κέντρα εξουσίας. Η ανησυχία δεν προκύπτει επειδή προβάλλει την ορατότητα, αλλά επειδή συγχέει την ορατότητα με την πραγματική απελευθέρωση.

Με το να «πακετάρει» την αυτενέργεια σε κοινωνικά αποδεκτές νόρμες, προσφέρει ορατότητα χωρίς μεταμόρφωση, επιλογή χωρίς ελευθερία και ενδυνάμωση χωρίς ισότητα. Έτσι διατηρεί, αντί να ανατρέπει, τις πατριαρχικές ισλαμικές δομές που είναι βαθιά ριζωμένες στην κοινωνία. Η πραγματική αλλαγή απαιτεί όχι απλώς εκπροσώπηση, αλλά απελευθέρωση — όχι απλώς επιβίωση μέσα στην παράδοση, αλλά τον επαναπροσδιορισμό της.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Ιράν: Πυρηνικός επιστήμονας ο άνδρας που εκτελέστηκε για κατασκοπεία

Καταδικάσθηκε για κατασκοπεία υπέρ του Ισραήλ και επειδή διοχέτευσε πληροφορίες για έναν πυρηνικό επιστήμονα που σκοτώθηκε τον Ιούνιο κατά τις ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές εναντίον της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Ρουζμπέχ Βαντί, για τον οποίο κρατικά μέσα ενημέρωσης γνωστοποίησαν πως εκτελέσθηκε χθες, Τετάρτη, επειδή είχε δώσει πληροφορίες για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα στην Μοσάντ, την ισραηλινή υπηρεσία κατασκοπείας, ήταν και ο ίδιος πυρηνικός επιστήμονας, μετέδωσε σήμερα το κρατικό ιρανικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο IRIB.

Το πρακτορείο ειδήσεων του ιρανικού δικαστικού σώματος Mizan μετέδωσε χθες πως ο Βαντί καταδικάσθηκε για κατασκοπεία υπέρ του Ισραήλ και επειδή διοχέτευσε πληροφορίες για έναν πυρηνικό επιστήμονα που σκοτώθηκε τον Ιούνιο κατά τις ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές εναντίον της Ισλαμικής Δημοκρατίας.

«Οι σημαντικές εγκαταστάσεις ήταν το Φορντό και η Νατάνζ (εργοστάσια εμπλουτισμού ουρανίου), για τα οποία έστειλα πληροφορίες. Τους είπα ότι ήξερα κάποια πράγματα για το Φορντό και μου είπαν (οι πράκτορες της Μοσάντ) να στείλω τα πάντα», λέει ο Βαντί σε βίντεο που περιέχει την ομολογία του, σύμφωνα με το IRIB που το δημοσιοποίησε.

«Η είσοδος και η έξοδος πυρηνικού υλικού στην Εγκατάσταση Μετατροπής Ουρανίου (UCF) και στο Σταθμό Παρασκευής Καυσίμου (FMP) ήταν πολύ σημαντικές γι’ αυτούς», προσθέτει στο βίντεο ο Βαντί, ο οποίος είχε διδακτορικό στην πυρηνική φυσική από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Αμίρ Καμπίρ.

Μια φωνή στο βίντεο λέει πως ο Βαντί συναντήθηκε πέντε φορές με πράκτορες της Μοσάντ ενώ βρισκόταν στη Βιέννη και του ζητήθηκε να ανοίξει ένα λογαριασμό κρυπτονομισμάτων για να πληρωθεί για τις υπηρεσίες του. Ο κατηγορούμενος λέει στο βίντεο πως η Μοσάντ του υποσχέθηκε ένα ξένο διαβατήριο, όταν θα ολοκλήρωνε μια μακροπρόθεσμη συνεργασία.

Οι εκτελέσεις Ιρανών καταδικασμένων για κατασκοπεία υπέρ του Ισραήλ έχουν αυξηθεί σημαντικά φέτος, καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει τουλάχιστον οκτώ.

Το Ισραήλ πραγματοποίησε επί 12 ημέρες τον Ιούνιο αεροπορικά πλήγματα με στόχο κορυφαίους ιρανούς στρατηγούς, πυρηνικούς επιστήμονες και πυρηνικές εγκαταστάσεις. Το Ιράν απάντησε με ομοβροντίες πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών εναντίον του Ισραήλ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ4 ώρες πριν

Θρήνος για τον Αντώνη Σαμαρά! Πέθανε η κόρη του μετά από επιληπτική κρίση

Νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, από όπου είχε μεταφερεθεί από το Σισμανόγλειο.

Πολιτική4 ώρες πριν

Δεν υπήρξε καταγγελία για παρεμπόδιση ερευνών σκάφους στην κυπριακή ΑΟΖ, λένε κυβερνητικές πηγές στο ΚΥΠΕ

Πρόκειται για περιφερειακό έργο ξένων συμφερόντων (με εμπλεκόμενες / ενδιαφερόμενες στο έργο χώρες την Ελλάδα, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία),...

Αναλύσεις6 ώρες πριν

Κατάντια! Ο παλιάτσος που έγινε επικεφαλής ΝΑΤΟ

Ένας θλιβερός πρώην αποτυχημένος πολιτικός, εκτός από βλακωδώς ανεπαρκής και κοροῖδία-φιγουρίνι για να γελάει και το παρδαλό κατσίκι, που μας...

Ιστορία - Πολιτισμός7 ώρες πριν

Κατενά ποντιακά! Στην Ακρινή Κοζάνης χτύπησε φέτος η καρδιά του “Ατά Παζάρ”

Το 5ο Αντάμωμα Ποντίων “Ατά Παζάρ” στην Ακρινή Κοζάνης

Διεθνή7 ώρες πριν

Πούτιν: Τα ΗΑΕ ένας από τους πιθανούς τόπους συνάντησης με τον Τραμπ

Παράλληλα ο πρόεδρος της Ρωσίας ισχυρίσθηκε ότι δεν υπάρχουν οι «προϋποθέσεις» για μια κατ' ιδίαν συνάντηση με τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι,...

Δημοφιλή