Αθλητικά 5 Ιουλίου 2024

Euro 2024: Το χρυσωρυχείο της UEFA

Euro 2024: Το χρυσωρυχείο της UEFA

Δισεκατομμύρια από τηλεοπτικά δικαιώματα, εμπορικές συμφωνίες και εισιτήρια

Το EURO 2024 αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για την UEFA να ενισχύσει τα ταμεία της μέσω μιας σειράς εσόδων. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα έφτασαν τα 1,440 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι εμπορικές συμφωνίες απέφεραν 568 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τους «λογαριασμούς» της UEFA όπως τους αποτυπώνει η ισπανική εφημερίδα «Marca».

Εκτός από αυτά, οι πωλήσεις εισιτηρίων απέφεραν 300 εκατομμύρια ευρώ και τα έσοδα που σχετίζονται με τα γήπεδα ενδέχεται να φτάσουν τα 100 εκατομμύρια ευρώ, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται κοντά στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η UEFA εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, εμπλέκοντας ομοσπονδίες, συλλόγους και έμμεσα τους παίκτες, στηρίζοντας την πυραμίδα του ποδοσφαίρου, η οποία θεωρείται η βάση της επιτυχίας.

Παρόλο που η UEFA δεν διανέμει απευθείας χρήματα στους παίκτες, οι ομοσπονδίες διαπραγματεύονται τα λεγόμενα μπόνους συμμετοχής. Για παράδειγμα, στην περίπτωση της Ισπανίας, το τελικό έπαθλο για κάθε παίκτη μπορεί να φτάσει τα 400.000 ευρώ, προερχόμενα από τα 28,25 εκατομμύρια ευρώ που θα κέρδιζε η Ομοσπονδία για μια νίκη στο Βερολίνο στις 14 Ιουλίου.

Εκτός από τα 331 εκατομμύρια ευρώ που μοιράστηκαν στις ομοσπονδίες, 140 εκατομμύρια ευρώ θα κατευθυνθούν στους συλλόγους. Στα πρωταθλήματα κατηγορίας ένα, το ημερήσιο εισόδημα για κάθε παίκτη κατά τη διάρκεια του τουρνουά είναι 10.000 ευρώ την ημέρα.

Μοιράζει χρήμα

Η UEFA διανέμει σχεδόν όλα τα έσοδά της, μειώνοντας μόνο τα λειτουργικά έξοδα. Μέσω του προγράμματος HatTrick, οι υπόλοιπες ομοσπονδίες θα λάβουν 571 εκατομμύρια ευρώ.

Οι βασικοί διαιτητές λαμβάνουν αμοιβή 5.000 ευρώ ανά αγώνα στη φάση των ομίλων, η οποία αυξάνεται στα 10.000 ευρώ στη φάση των νοκ άουτ. Οι βοηθοί και οι τέταρτοι διαιτητές λαμβάνουν 2.500 ευρώ στη φάση των ομίλων και 5.000 ευρώ από τη φάση των «16» και μετά.

Το EURO 2024 συνοδεύεται επίσης από μια «βροχή» χορηγών, με 14 εταιρείες να συσχετίζονται με το διαφημιστικό κομμάτι της UEFA. Ανάμεσά τους, το Κατάρ με τη Visit Qatar, η στοιχηματική εταιρεία Betano, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα BYD, οι μάρκες του ομίλου Alibaba (Aliexpress και Alipay+), και οι γερμανικές εταιρείες Lidl και Engelbert Strauss. Η Adidas και η Coca-Cola συνεχίζουν τη συνεργασία τους με την UEFA, ενώ άλλες γερμανικές εταιρείες όπως η Deutsche Bahn (DB), η Deutsche Telekom, η ζυθοποιία Bitburger, η ασφαλιστική εταιρεία Ergo και η εταιρεία κρέατος Wiesenhof συμμετέχουν επίσης.

ΠΗΓΗ: Newpost.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube