REAL TIME |

Ινδία , Παιδεία , Πολιτισμός 21 Ιουνίου 2024

Αναβίωση ενός αρχαίου πανεπιστημίου στην Ινδία

Αναβίωση ενός αρχαίου πανεπιστημίου στην Ινδία

Η ιδέα πίσω από την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Nalanda ήταν να αναβιώσει η αρχαία μάθηση που είχε κάνει τη Nalanda διεθνές κέντρο γνώσης.

Το πρόσφατα αναβιωμένο Πανεπιστήμιο Nalanda στοχεύει να επηρεάσει τη σύγχρονη εκπαίδευση και να προωθήσει την παγκόσμια εκπαίδευση και την πολιτιστική αρμονία.

Ο κόσμος φαίνεται να είναι συνεχώς στο μεταίχμιο. Η αρένα των συγκρούσεων που μπορεί να κλιμακωθούν σε παγκόσμια καταστροφή έχει επεκταθεί πάρα πολύ τον 21ο αιώνα. Η κλιματική αλλαγή και τα ζητήματα της περιβαλλοντικής υποβάθμισης έχουν εγείρει πιεστικά ερωτηματικά σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης του σύγχρονου κόσμου με τη φύση. «Ο κόσμος μας βρίσκεται σε μια μοναδική καμπή της ιστορίας, που χαρακτηρίζεται από ολοένα και πιο αβέβαιες και σύνθετες τροχιές που αλλάζουν με πρωτοφανή ταχύτητα», ξεκινά μια έκθεση της UNESCO για το «Μέλλον της Εκπαίδευσης». Ανακύπτει το ερώτημα, μπορεί να φανταστεί κανείς ένα βιώσιμο ανθρώπινο μέλλον, εκτός εάν η ανθρωπότητα μάθει να φροντίζει τη φύση και δεν είναι σε θέση να φιλοξενεί διαφορετικούς ανθρώπους και τους πολιτισμούς τους σε ένα αρμονικό σύνολο αντί να επιδιώκει να διεκδικήσει την κυριαρχία του ενός πάνω στον άλλο; Ο ινδικός πολιτισμός, επί αιώνες, διακηρύσσει στον κόσμο πώς να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του εσωτερικού και του εξωτερικού κόσμου, συμφιλιώνοντας το υλικό και το πνευματικό και δημιουργώντας ένα κοινό έδαφος όπου κάθε είδους διαφορές μπορούν να φιλοξενηθούν μέσα στην λαχτάρα για αλήθεια. Η εκπαίδευση στην αρχαία Ινδία ήταν αποφασιστικής σημασίας για την ανάπτυξη ιδεών και στάσεων που παραμένουν επίκαιρες ακόμη και στον σημερινό κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης. Ένα από τα καλύτερα παραδείγματά του ήταν το αρχαίο Πανεπιστήμιο Nalanda που άκμασε στο βορειοανατολικό τμήμα του Bihar.

Η ιδέα πίσω από την ίδρυση του νέου Πανεπιστημίου Nalanda ήταν να αναβιώσει η αρχαία μάθηση που είχε κάνει τη Nalanda διεθνές κέντρο γνώσης. Ήταν μια ιδέα που θα έφερνε την Ανατολική Ασία και την Ινδία σε μια εταιρική σχέση για την ανάκτηση και την ανανέωση της κληρονομιάς της αρχαίας ινδικής σκέψης και πρακτικών Ενώ ιδρύθηκε από το Κοινοβούλιο το 2010, η πραγματική ώθηση στο έργο δόθηκε το 2014, όταν δόθηκε μια νέα ώθηση στο ανακτήσει τη δόξα του αρχαίου πανεπιστημίου Nalanda. Μέχρι το 2017, οι εργασίες για μια υποδομή παγκόσμιας κλάσης είχαν αρχίσει να κάνουν το Πανεπιστήμιο Nalanda σημαντικό διεθνές κέντρο εκπαίδευσης.

Σε μια σημαντική μελέτη του αρχαίου Πανεπιστημίου Nalanda, ο ιστορικός Pintu Kumar είπε: «Η εμφάνιση του SrīNālandāMahāvihāra και οι νέες οργανωμένες διδακτικές πρακτικές του σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής στην εκπαίδευση της Νότιας Ασίας. Συμβόλιζε το ύψος του αρχαίου ινδικού εκπαιδευτικού συστήματος… Η μετατροπή των mahāvihāras σε ιδρύματα μάθησης και κατάρτισης ήταν η αρχή της θεσμοθετημένης διδασκαλίας στη Νότια Ασία, η οποία ήταν η ίδια διαφορετική από τους γκουρούκουλα ». Οι βουδιστικές πηγές μας λένε ότι ήταν ο βασιλιάς Sakaraditya (Kumara Gupta I) που έθεσε τα θεμέλια του Πανεπιστημίου Nalanda στα μέσα του 5ου αιώνα μ.Χ. Ενώ η Δύση δυσκολευόταν ιστορικά να προσαρμόσει αποκλίνουσα θρησκευτική και πολιτιστική έμπνευση, είναι αξιοσημείωτο ότι οι αρχαίοι ηγέτες Γκούπτα μπορούσαν να επεκτείνουν σημαντική προστασία σε αυτό που ξεκίνησε ως βουδιστικό κέντρο μάθησης, ενώ ήταν αφοσιωμένοι στις θρησκευτικές ιδέες και πρακτικές των Ινδουιστών Βαϊσνάβα.

Η γνώση για την ένδοξη εποχή που αντιπροσώπευε το αρχαίο Πανεπιστήμιο Nalanda προέρχεται κυρίως από τον Hsuan Tsang και άλλους ταξιδιώτες που ήρθαν και διέμεναν εδώ για κάποιο διάστημα. Αυτό το πανεπιστήμιο προσέλκυσε μελετητές από πολύ μακριά. Ο AL Basham αναφέρει ότι η αρχαία Nalanda «δεν περιοριζόταν στην εκπαίδευση αρχαρίων για το βουδιστικό τάγμα, αλλά δίδασκε επίσης τις Βέδες, την ινδουιστική φιλοσοφία, τη λογική, τη γραμματική και την ιατρική. Φαίνεται ότι ο φοιτητικός πληθυσμός δεν περιοριζόταν στη βουδιστική τάξη, αλλά ότι μαθητές άλλων θρησκειών που πέτυχαν να περάσουν μια αυστηρή προφορική εξέταση έγιναν δεκτοί». Από τον 5ο έως τον 12ο αιώνα έως ότου έπεσε στη λεηλασία του Bakhtiyar Khilji, το αρχαίο Πανεπιστήμιο Nalanda συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της φιλοσοφίας, της λογικής, της ιατρικής, της αστρονομίας και άλλων γνωστικών τομέων. Άνθρωποι όπως ο Nagarjuna, ο Diganaga και ο Asanga διέμεναν και δίδαξαν στο Πανεπιστήμιο Nalanda και στο Shisksha Sammucchchyaya από τον Shantideva, μια επιτομή για τη μάθηση γράφτηκε εδώ.

Ο Πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι έχει μιλήσει συχνά για τη μετατροπή του 21ου αιώνα σε ασιατικό αιώνα. Όταν εγκαινιάσει την πανεπιστημιούπολη του νέου Πανεπιστημίου Nalanda, θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Η πανεπιστημιούπολη έχει φοιτητές από όλο τον κόσμο και το ίδιο το πανεπιστημιακό έργο έχει συμμετοχή από 17 διαφορετικές χώρες. Είναι εύλογο να παραστούν στα εγκαίνια οι πρεσβευτές των χωρών αυτών. Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Πανεπιστήμιο Nalanda είναι ένα βήμα προς τα εμπρός για την προώθηση της ινδικής και ασιατικής κληρονομιάς προς όφελος της ανθρωπότητας στην ώρα της κρίσης.

ΠΗΓΗ: Hindustan Times

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube