REAL TIME |

Nikkei Asia: Ο δρόμος για την παγκόσμια επέκταση της ιαπωνικής εταιρείας παραγωγής τρακτέρ Kubota περνάει από την Ινδία!

Nikkei Asia: Ο δρόμος για την παγκόσμια επέκταση της ιαπωνικής εταιρείας παραγωγής τρακτέρ Kubota περνάει από την Ινδία!

Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής τρακτέρ θέλει να εξάγει στην Αφρική σε συνεργασία με την ινδική Escorts

Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής αγροτικού εξοπλισμού Kubota προσπαθεί να αντιγράψει το βιβλίο παιχνιδιού της Suzuki Motor για να επεκτείνει το παγκόσμιο αποτύπωμά της: να καθιερώσει την Ινδία ως κόμβο παραγωγής.

«Το τοπικό προσωπικό έχει αρχίσει να ασχολείται με το kaizen μόνο του», είπε ο Κατσουνόρι Ασάνο, επικεφαλής του τμήματος παραγωγής στην ινδική θυγατρική Escorts Kubota, τον Δεκέμβριο, ενώ έκανε μια ξενάγηση σε ένα εργοστάσιο στην πολιτεία Haryana της Ινδίας. Το Kaizen είναι ένας ιαπωνικός όρος που σημαίνει “συνεχής βελτίωση”.

Όταν έφτασε για πρώτη φορά στο Escorts Kubota τον Μάιο του 2022, «οι διάδρομοι και οι αυλές ήταν γεμάτες με μισοτελειωμένο προϊόν που περίμενε να ξαναδουλευτεί», είπε ο Asano.

Για να επιλύσει αυτά τα ζητήματα, ο Asano καθιέρωσε την ιαπωνική προσέγγιση στην κατασκευή που μεγιστοποιεί τον ποιοτικό έλεγχο σε κάθε βήμα της παραγωγικής διαδικασίας. Ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών, πάνω από το 70% των προϊόντων που βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης μπορούν να αποσταλούν χωρίς επιπλέον λεπτομέρεια.

Ο προκάτοχος της μονάδας, Escorts, ήταν ένας Ινδός κατασκευαστής μηχανημάτων που ιδρύθηκε το 1944. Αργότερα έγινε γνωστό όνομα χάρη στις μοτοσυκλέτες που παράγονται από κοινού με την ιαπωνική Yamaha Motor. Τη δεκαετία του 1990, η Escorts αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα σε διάφορες λειτουργίες, ιδιαίτερα στο βραχίονα κινητής τηλεφωνίας της, η οποία οδήγησε σε μια αναδιάρθρωση που επικεντρώθηκε στην εταιρεία γύρω από τα τρακτέρ.

Το 2020, η Kubota αποφάσισε να αγοράσει μερίδιο 10% στην Escorts για περίπου 16 δισεκατομμύρια γιεν (106 εκατομμύρια δολάρια με τρέχουσες τιμές), επεκτείνοντας την ιδιοκτησία της πάνω από 50% δύο χρόνια αργότερα για περίπου 140 δισεκατομμύρια γιεν και μετονομάζοντας την εταιρεία σε Escorts Kubota.

Οι εγκαταστάσεις παραγωγής έχουν μετατραπεί σε κάτι εντελώς διαφορετικό, δήλωσε ο Nikhil Nanda, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Escorts Kubota και εγγονός του ιδρυτή της Escorts, Har Prasad Nanda.

Η αγορά της Escorts ήταν η μεγαλύτερη στην ιστορία της Kubota. Βασικός παράγοντας στη συμφωνία ήταν ο πρόεδρος της Maruti Suzuki, Ravindra Chandra Bhargava, ο οποίος έχτισε την ινδική αυτοκινητοβιομηχανία μαζί με τον Osamu Suzuki, πρώην πρόεδρο και σημερινό ανώτερο σύμβουλο της Suzuki Motor.

Το 2019, όταν ο πρόεδρος της Kubota Yuichi Kitao ήταν ακόμα αντιπρόεδρος, συνάντησε τον Bhargava σε ένα κτήμα κοντά στο Δελχί. Μετά από μια ήσυχη συζήτηση, ο Bhargava στράφηκε σε έναν άντρα που καθόταν δίπλα του.

Πιστέψτε σε αυτήν την ιαπωνική εταιρεία και πάρτε την ευκαιρία να δημιουργήσετε μια συνεργασία, είπε ο Bhargava. Ο άντρας, ο οποίος αποδείχθηκε ότι ήταν ο Nikhil Nanda, έλαβε υπόψη του αυτή τη συμβουλή. Ο Nanda θεωρούσε τον Bhargava, ο οποίος γνώριζε τον παππού του, ως κηδεμόνα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Escorts Kubota Nikhil Nanda, αριστερά, κάθεται με τον Πρόεδρο της Maruti Suzuki, RC Bhargava. (Φωτογραφία Hisashi Iwato) 

Η Kubota εισήλθε για πρώτη φορά στην Ινδία το 2008, αλλά είχε κατακτήσει μονοψήφιο μερίδιο αγοράς μετά από μια δεκαετία. Τα τρακτέρ είναι μεγάλα στην Ινδία, η οποία αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας ζήτησης με 900.000 μονάδες ετησίως. Ωστόσο, τα τρακτέρ χρησιμοποιούνται συχνά για μη γεωργικούς σκοπούς στην Ινδία, όπως η μεταφορά εμπορευμάτων.

«Δυσκολευτήκαμε γιατί τα ελαφρά τρακτέρ στα οποία ειδικεύεται η Kubota δεν είχαν αρκετή δύναμη έλξης», είπε ο Kitao.

Πριν από την αγορά της Kubota, η Escorts κατείχε το Νο. 4 μερίδιο αγοράς στον κόσμο, ξεπερνώντας το 10%, αλλά υστερούσε σε σχέση με τον ηγέτη της αγοράς Mahindra & Mahindra και άλλους τοπικούς αντιπάλους στην επέκταση στο εξωτερικό. Η Kubota, η οποία έψαχνε για έναν Ινδό εταίρο, συμπλήρωσε την Escorts με τη σταθερή της θέση στις δυτικές οικονομίες.

Ο Bhargava, ο οποίος είναι επίσης ανεξάρτητος διευθυντής στο Escorts Kubota, οραματίζεται την εταιρεία να επαναλαμβάνει την ιστορία επιτυχίας της Maruti Suzuki. Η Maruti, τότε κρατικής ιδιοκτησίας, συνήψε συμφωνία κοινής επιχείρησης με τη Suzuki το 1982. Η ομάδα έχει εξελιχθεί σε ισχυρό κέντρο.

Αλλά η μελλοντική επιτυχία δεν είναι εγγυημένη. Η ιαπωνική φαρμακοβιομηχανία Daiichi Sankyo ξόδεψε περίπου 500 δισεκατομμύρια γιεν για να αγοράσει έναν Ινδικό κατασκευαστή γενόσημων φαρμάκων το 2008, μόνο για να ξεπουλήσει τη λειτουργία το 2015 μετά από ένα σκάνδαλο ποιοτικού ελέγχου.

Τα πράγματα θα πάνε καλά, εφόσον και οι δύο πλευρές καταλαβαίνουν η μία τις διαφορές της άλλης και οι συνοδοί είναι αγκαλιασμένοι, είπε ο Μπαργκάβα. Αναμένει από τον Nanda να κατανοήσει σε βάθος τη διοίκηση της Kubota και να μοιραστεί τις γνώσεις του με στελέχη και υπαλλήλους στην Ινδία.

Οι συνολικές πωλήσεις της Kubota στην Ινδία πέρυσι ανήλθαν σε περίπου 175 δισεκατομμύρια γιεν. Η εταιρεία κατέχει περίπου 12% μερίδιο στην αγορά τρακτέρ της Ινδίας. Ελπίζει να διπλασιάσει το μερίδιο μέχρι το 2030, υστερώντας μόνο από τη Mahindra.

Η Kubota στρατολογεί προμηθευτές στην Ινδία για να χρησιμοποιήσει εξαρτήματα που είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος ακόμη και στην Ιαπωνία. Αυτοί οι προμηθευτές συχνά επικαλύπτονται με την εφοδιαστική αλυσίδα της Maruti Suzuki. Η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιο της Ινδίας στις προμήθειες σε επίπεδο ομίλου από περίπου 10% σε 20% το 2030.

«Το κόστος παραγωγής θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Kubota Masato Yoshikawa.

Η Ινδία θα χρησιμεύσει ως εξαγωγικός κόμβος προς την Αφρική, η οποία αναμένεται να είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά. Η ζήτηση τροφίμων στην Αφρική προβλέπεται σε 350 εκατομμύρια τόνους το 2050, αυξανόμενη κατά 2,4 φορές από το 2010. Η αγροτική αγορά βρίσκεται σε καλό δρόμο για να φτάσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η Escorts σχεδιάζει επίσης να εξάγει τρακτέρ στη Νότια Αφρική και την Τανζανία. Φέτος, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει μια νέα σειρά τρακτέρ φτιαγμένη με την τεχνική βοήθεια της Kubota.

Η Escorts κατασκεύαζε παραδοσιακά αγροτικό εξοπλισμό στο μπλε χρώμα, αλλά η εταιρεία κυκλοφόρησε επίσης προϊόντα σε πορτοκαλί Kubota. Η Ινδία θα κατασκευάσει τα προϊόντα που πωλούν σε όλο τον κόσμο, είπε ο Bhargava.

ΠΗΓΗ: Nikkei Asia

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube