Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

«Αν πέσει η Κύπρος, πέφτει και η Ελλάδα» – Προς Αθήνας: «Ακούστε τη φωνή μας… Αντέχετε μια τέτοια καταδίκη της Ιστορίας;»

Δημοσιεύτηκε στις

«Η Εκκλησία οφείλει να έχει λόγο για το Κυπριακό»

γράφει η Φανούλα Αργυρού*

Δύο μεγάλες φυσιογνωμίες που ξεχωρίζουν στην πρόσφατη  ιστορία της Ελληνικής Νήσου Κύπρου και στην υπεράσπιση των εθνικών της δικαίων και ελευθερίας είναι α) ο  μ. Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομος Α’ και β) ο νυν Αρχιεπίσκοπος κ.κ. Γεώργιος. 

Η φετινή Αρχιεπισκοπή Εγκύκλιος  διαβάστηκε σε όλες τις Εκκλησίες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Απευθύνεται ανοικτά και απερίφραστα και προειδοποιεί τόσο την  ΜΗΤΕΡΑ ΕΛΛΑΔΑ για τις καταστροφικές συνέπειες των ενεργειών της,  όσο και τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας που εκλιπαρεί…τον κατακτητή για συνομιλίες από εκεί που έμειναν άκουσον άκουσον στο Κράν Μοντανά! Προειδοποιεί την  Ελλάδα, (εγγυήτρια δύναμη με υπογραφή), να υπερασπίζεται την ελευθερία και ανεξαρτησία της Κυπριακής Δημοκρατίας.  Υπό το  ανήσυχο κλίμα που επικρατεί λόγω των  πολλαπλών ενδείξεων ότι η κυβέρνηση των Αθηνών εγκατέλειψε την Κυπριακή Δημοκρατία για ξένα συμφέροντα και εκείνα της ΤΟΥΡΚΙΑΣ, του αιμοσταγούς κατακτητή για 50 χρόνια της μισής μας πατρίδας.  Λέγει μεταξύ πολλών  ξεκινώντας με την  Ανάσταση του Κυρίου:

«…Η Εκκλησία, προβάλλοντας για δύο χιλιάδες χρόνια την Ανάσταση του Χριστού ,δεν προσφέρει επιστημονικές αποδείξεις του υπερφυούς αυτού γεγονότος. Καλεί όλους με την προτροπή «εξέρχεσθε οι πιστοί εις την Ανάστασιν» σε βιωματική εμπειρία του γεγονότος… η πίστη δεν επιδέχεται επιστημονική τεκμηρίωση. Μάρτυρες της Αναστάσεως υπήρξαν οι Απόστολοι, οι Μυροφόρες γυναίκες …»

Συνεχίζει με τα 50 χρόνια τουρκικής κατοχής 

«…Αν τα 50 χρόνια της κατοχής για κάποιους άλλους φαίνονται πολλά, οι Έλληνες που μετρούμε τρεισήμισι χιλιάδες χρόνια στον τόπο αυτό, έχουμε άλλη μονάδα μέτρησης του χρόνου, πολύ μεγαλύτερη από το βιολογικό όριο μιας γενιάς. Ζήσαμε κι άλλες μεγαλύτερες, σε χρονική διάρκεια, κατοχές. Τη σκυτάλη που πήραμε από τον Τεύκρο και τον Αγαπήνορα, τον Ευαγόρα και τον Ονήσιλο, τον άγιο Σπυρίδωνα και τον άγιο Νεόφυτο, τον Αυξεντίου και τον Μάτση θα την παραδώσουμε οπωσδήποτε στις επόμενες γενιές όσος χρόνος κι αν χρειασθεί. Το χρέος μας είναι ξεκάθαρο: να περιφρουρήσουμε την τιμή και την εθνική αξιοπρέπειά μας και να ανακτήσουμε την ελευθερία της πατρίδας μας. Για όσο χρόνο η μισή πατρίδα μας παραμένει υπό κατοχή και η υπόλοιπη κινδυνεύει, δεν έχουμε το δικαίωμα επανάπαυσης και ολιγωρίας. 

Μέσα στο ορυμαγδό των συγκρούσεων στην περιοχή μας και στις αναβαθμιζόμενες απαιτήσεις της κατοχικής δύναμης, θεωρούμε ότι είναι σφάλμα η αποδοχή των νέων τουρκικών προϋποθέσεων για επανέναρξη διαλόγου για επίλυση του προβλήματος μας. Η Τουρκία δεν επιδιώκει διάλογο. Επιδιώκει επιβολή των απαράδεκτων θέσεων της στην πλευρά μας. 

Οφείλουμε, υπό τις περιστάσεις, όσο οδυνηρό και ανεπιθύμητο κι αν είναι για μας, να περιφρουρήσουμε, επί του παρόντος, ό,τι κατέχουμε, κυρίως την κρατική μας υπόσταση, και να αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και για τον λαό μας. Είμαστε ισότιμο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δικαιούμαστε κι εμείς ό,τι απολαμβάνουν όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι. 

Παράλληλα οφείλουμε να ενισχύσουμε την άμυνά μας, δίνοντας το μήνυμα ότι όχι μόνο κάθε προσπάθεια επέκτασης της κατοχής θα έχει μεγάλο κόστος για τον εχθρό αλλά και ότι δεν θα αποδεχθούμε ποτέ τα τετελεσμένα της εισβολής και κατοχής και  ότι θα εργαζόμαστε συνεχώς για αποκατάσταση των δικαιωμάτων όλων των νόμιμων κατοίκων της Κύπρου. 

Θεωρούμε απαραίτητη προϋπόθεση για επιτυχία του αγώνα μας την κοινή δράση Ελλάδας και Κύπρου σε όλα τα μέτωπα για την προώθηση του εθνικού μας θέματος. Και μας ανησυχεί ιδιαίτερα η πρόσφατη απόφαση στο Συμβούλιο της Ευρώπης για το Κόσσοβο, που λήφθηκε με ελληνική εισήγηση. Επιτείνονται μάλιστα, οι φόβοι μας για επαλήθευση των φημών ότι η Ελλάδα αποδέχτηκε εισήγηση της Τουρκίας όπως το Κυπριακό μη επηρεάσει την ανάπτυξη των μεταξύ τους σχέσεων. 

Απευθύνουμε αγωνιώδη έκκληση προς  την Κυβέρνηση της  Μητρός Πατρίδας: «Ακούστε, όσο είναι καιρός, τη φωνή μας. Κρατηθήκαμε για αιώνες στη γη των πατέρων μας με πολλές θυσίες και ποταμούς αιμάτων. Φαίνεται, όμως, πώς οι  καιροί άλλαξαν κι αν δεν ενεργήσουμε αμέσως και με  τρόπο αποτελεσματικό, φοβούμαστε ότι σέ λίγο ως  Ελληνισμός θα  είμαστε  παρελθοντική αναφορά για τη Κύπρο. Αντέχετε μια  τέτοια καταδίκη της  Ιστορίας; Εμείς δεν θα εγκαταλείψουμε τον αγώνα. Η υπερ-τρισχιλιετής  Ελληνική παρουσία μας στην Κύπρο, όμως, μας δίνει το δικαίωμα να απαιτούμε τη συμπαράταξη ολόκληρου του  Έθνους!…»  

Ολόκληρη η Εγκύκλιος εδώ 

Η  συνέντευξη της Α.Μ Αρχιεπισκόπου κ.κ. Γεωργίου στην «Σημερινή» 4.5.2024 εδώ:

 «Σ»: «Αν πέσει η Κύπρος, πέφτει και η Ελλάδα» – «Η Εκκλησία οφείλει να έχει λόγο για το Κυπριακό»

ΟΧΙ στις ερμαφρόδιτες λύσεις 

Η δραματική έκκληση του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου κ.κ.  Γεωργίου, μας φέρνει στο νου και την χριστουγεννιάτικη εγκύκλιο του  Μακαρ. Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Α’ 25 Δεκεμβρίου 1995. Όταν με το ίδιο σθένος και εθνικό καθήκον η  Α.Μ ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Α’ κάλεσε το λαό να πεί  «ΟΧΙ στις ερμαφρόδιτες λύσεις, πέστε όχι στους λωτούς» εννοώντας την βρετανο-τουρκική ραδιουργία της ρατσιστικής Δικοινοτικής, Διζωνικής Ομοσπονδίας. 

Είπε τότε μεταξύ άλλων: «…Χρειαζόμαστε το υπερήφανο ελληνικό ΟΧΙ σε υποδείξεις ή πιέσεις για αποδοχή ερμαφρόδιτων λύσεων… Γιορτάζουμε Χριστούγεννα μέσα σε συνθήκες ημικατοχής της πατρίδας μας…δεν πρέπει να υποκύψουμε και να δεχθούμε λύσεις, που όχι μόνο δεν αποκαθιστούν τα δικαιώματα του λαού μας, αλλά θέτουν τα θεμέλια για ολοκληρωτική καταστροφή και μελλοντική τουρκοποίηση όλης της Κύπρου… Μας ζητούν να απαρνηθούμε πατρογονικές εστίες, αλλά και δημοκρατικές αρχές για να μας δώσουν τι; Μήπως κάποια από τα δικά μας εδάφη που μας άρπαξαν; 

Μη δεχθείτε να φάτε τους λωτούς που σκόπιμα σας προσφέρουν, για να λησμονήσετε τις πατρογονικές σας εστίες. Μην προδώσετε τους τάφους των πατέρων σας. Από τη δική σας αντίσταση, από τη δική σας αντοχή, από τη δική σας επιμονή και αγωνιστική απαίτηση των πατρογωνικών σας εστιών, θα εξαρτηθεί βασικά η έκβαση του αγώνα μας». 

Και είπαμε το ΟΧΙ στις 24 Απριλίου 2004. Αλλά οι «ηγέτες» Κύπρου και Ελλάδας δεν το σεβάστηκαν δυστυχώς …και 20 χρόνια αργότερα  ο ολοκληρωτικός κίνδυνος βρίσκεται προ των πυλών έτσι και η μεγάλη προειδοποίηση/ερώτημα προς κυβέρνηση Αθηνών  (ταυτόχρονα και Προεδρικό Κύπρου) της Α.Μ του Αρχιεπισκόπου Γεωργίου: «Αντέχετε μια  τέτοια καταδίκη της Ιστορίας; Αν πέσει η Κύπρος, πέφτει και η Ελλάδα».

Ας το βάλουμε πιο απλά, ενθυμούμενοι τον Ελευθέριο Βενιζέλο: Αντέχετε μια τέτοια ΑΤΙΜΙΑ; 

Η Κύπρος είναι  Ελληνική για 3 και πλέον χιλιάδες χρόνια 

Η κα Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου στην Ουάσιγκτον  

Και για όσους εγκάθετους,  φιλότουρκους,  αδιάβαστους ή  ξένους που τολμούν να αμφισβητούν την για 3  και πλέον χιλιάδες χρόνια ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ της Νήσου Κύπρου περιλαμβανομένου και του βρετανικού Φόρειν ΄Οφις,  θυμίζω ότι για δεκαετίες η πιο κάτω ιστορική παρακαταθήκη που δέσποζε στην ιστοσελίδα του Βρετανικού Υπουργείου Άμυνας,  το 2009 κατατέθηκε στο Βρετανικό Εθνικό Αρχείο στο σύνδεσμο που παραθέτω. 

Υ.Γ. Εμείς εντοπίσαμε ενωρίς και γράψαμε για την εγκατάλειψη της Κύπρου,  από τις δηλώσεις της υφυπουργού κας Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου στις ΗΠΑ . Βλέπε εδώ 26.2.2024

*Ερευνήτρια/δημοσιογράφος 

Φωτογραφία υπογραφής «Συνθήκης Εγγυήσεως» 16.8.1960  εκ μέρους της Ελλάδας  υπέγραψε ο Γεώργιος Χριστόπουλος 

Ιστορία της Κύπρου Λίγες χώρες έχουν ιστορία πάνω από 10.000 χρόνια, όμως σχεδόν 8.000 χρόνια προ Χριστού η νήσος Κύπρος ήταν ήδη κατοικημένη και διένυε τη νεολιθική εποχή της. Μία από τις πλέον σημαντικές ανασκαφές που έγιναν στη χώρα αυτήν ήταν η ανακάλυψη του χαλκού, copper, ή Kuprum στα Λατινικά, από τον οποίο και πήρε το όνομα Κύπρος, η ελληνική ονομασία της Κύπρου.

Η στρατηγική θέση της νήσου, τα αποθέματα χαλκού και η ξυλεία της ήταν εκείνα που έφεραν τους πρώτους Έλληνες στο νησί πριν από 3.000 και τόσα χρόνια, προς το τέλος των Τρωικών πολέμων. Εγκαταστάθηκαν στο νησί, φέρνοντας μαζί τους και δημιουργώντας την ελληνική ταυτότητα.

Διά μέσου των αιώνων η Κύπρος πέρασε από πολλούς δυνάστες, περιλαμβανομένων των Αιγυπτίων, Ασσυρίων και Περσών, που αντικατέστησαν τον Μέγα Αλέξανδρο και τους Ρωμαίους, προτού η Κύπρος γίνει μέρος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Αργότερα ήλθαν οι Σταυροφόροι, οι Φράγκοι, Λουζινιανοί και Ενετοί, οι Οθωμανοί και οι Βρετανοί.

Η Κύπρος κέρδισε την ανεξαρτησία της το 1960, για πρώτη φορά έπειτα από 3.500 χρόνια, όμως η ελληνική ταυτότητα της γλώσσας και πολιτισμού είχε διατηρηθεί.

MINISTRY OF DEFENCE 

Cyprus History

Few countries can trace the course of their history over 10,000 years, but in approximately 8,000 BC the island of Cyprus was already inhabited and going through its Neolithic Age. Of all the momentous events that were to sweep the country through the next few thousand years, one of the most crucial was the discovery of copper – or Kuprum in Latin – the mineral which took its name from “Kypros”, the Greek name of Cyprus, and generated untold wealth.

The island’s strategic position, its copper deposits and its timber attracted the first Greeks who came to the island over 3,000 years ago at the end of the Trojan wars.  They settled down, bringing in with them and establishing the Greek identity.

Over the centuries Cyprus came under the sway of various rulers including the Egyptians. Assyrians, Persians, the successors to Alexander the Great and the Romans, before Cyprus became part of the Byzantine Empire.  Later came the Crusaders, the Frankish Lusignans and Venetians, Ottomans and British.

Cyprus gained its independence in 1960, for the first time in 3,500 years, but the Greek identity of language and culture has been retained.

http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/+/http:/www.mod.uk:80/DefenceInternet/DefenceFor/ServiceCommunity/ACyprusPosting/Background/

ΠΗΓΗ:ΣΗΜΕΡΙΝΗ 12/5/2024

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Γενικά θέματα

Ανάξιοι απόγονοι ενδόξων προγόνων

Ο δρόμος της απαλλαγής από τους ανικάνους ,είναι μονόδρομος πλέον.

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει η Μαρία Γιαλαμά

Ι. Μ. Αγίας Αικατερίνης του Σινά, στην μεγάλη έρημο. Ένα μοναστήρι που κλείνει 1500 χρόνια, ενεργού λειτουργικής παρουσίας, από τότε που ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Ιουστινιανός και η Θεοδώρα, το ίδρυσαν ως θεματοφύλακα της Ορθοδοξίας και του Βυζαντίου. Μία συνέχεια του Βυζαντίου ανά τις χιλιετίες. Ακόμη μνημονεύονται στο μοναστήρι αυτό οι κτήτορές του, κάνοντας το Βυζάντιο να ζη στους αιώνες των αιώνων αδούλωτο. Μία γωνιά της γής, που ξαφνικά έγινε λεία χάριν της τουριστικής αναπτύξεως, ενός κράτους που δεν υπήρχε καν όταν ιδρύθηκε η μονή. Ένα κουκούλι ιερών κειμηλίων, που κρατά άσβεστο και αδούλωτο το Βυζάντιο μπήκε στο στόχαστρο των κερδοσκόπων, αλλά και των γεωπολιτικών βιαίων αλλαγών.Η επικινδυνότητα αμφοτέρων αδήριτη για τον εν λόγω πολύτιμο θρησκευτικό χώρο. Ένας τόπος επικοινωνίας με τον Θεό αλώθηκε από τον θεό του χρήματος και τον μουσουλμανικό επεκτατισμό.

Η είδηση ότι δημεύθηκε η περιουσία της Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνης του Σινά, που έγινε γνωστή την ημέρα μνήμης της αποφράδας 29/5/1453,κινητοποίησε τον Ελληνισμό. Κινητοποίησε όμως και τα έμμισθα κυβερνητικά παπαγαλάκια ,που προσπαθούν να καλύψουν την ανικανότητα της κυβερνήσεως να κρατήσει τον φάρο αυτό της Ορθοδοξίας, μακριά από τα αρπακτικά της ανάπτυξης του κοσμικού τουρισμού της Αιγύπτου. Όλα αυτά, επειδή το ΧΡΕΟΣ, αυτό του Έλληνος προς τις ιερές παρακαταθήκες του, έπαψε να υπάρχει. Αυτό το αίσθημα του μεγίστου χρέους προς το μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης, που αισθανόταν η μεγάλη Ελληνίδα, Ιωάννα Τσάτσου να την βασανίζει..Αυτό που την έκανε, αμέσως μετά την απελευθέρωση της χερσονήσου του Σινά, το 1979,να προγραμματίσει το ταξείδι –προσκύνημα, στις αρχές του 1980 στην «αδούλωτη Βυζαντινή γωνιά», όπως χαρακτηρίζει το μοναστήρι, διότι το θεωρεί «βυζαντινό κρίκο της μεγάλης αλυσσίδας του Ελληνισμού». Άλλωστε η ίδια λέει, «ότι λαοί όπως ο Ελληνικός με συνέχεια την υποχρέωσή τους προς την ιστορία, αυξάνουν και επιβάλλονται».

Εμείς ως λαός όμως, αφήσαμε ακουσίως μέχρι κάποιου βαθμού, ανάξιους να προστατεύουν την ιστορία του και κατέστησαν την χώρα ανυπόληπτη, όπως ανέφερε και ο Α.Σαμαράς σε δήλωσή του για το τραγικό της εκβάσεως του όλου θέματος. Το δυσάρεστο είναι, ότι πολιτικοί και πολιτικολογούντες, μη γνωρίζοντες την Ελληνική γλώσσα, επιμένουν στο ότι θα ιερουργούν οι μοναχοί της Μονής, ως δήλωση της μη αλλαγής του ιδιοκτησιακού της χαρακτήρος, προσπαθώντας να καλύψουν την αυθαίρετη μεταβολή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της μονής, που φέρεται δημευμένη, μετά την δικαστική απόφαση της 28/5/2025. Οι ίδιοι δεν αναφέρουν, ότι οι μοναχοί εγκαταβιούν στην μονή ,με ετήσια βίζα, η οποία χορηγείται ή όχι ,δεδομένου ότι είναι ατομική. Επί πλέον αποκρύπτουν ,ότι ο στόχος είναι τα σπουδαία χειρόγραφα που φυλάσσονται στην Ι.Μ μαζί με τις περίφημες μεμβράνες του σιναϊκού κώδικος και φυσικά η μεγαλύτερη πινακοθήκη ιερών εικόνων του κόσμου που συντηρούνται, κοσμούν και κρύπτονται στο μοναστήρι. Αποφεύγουν να προσεγγίζουν την αθέτηση επί της ουσίας των συμπεφωνημένων από τον Δεκέμβριο του 2024,μεταξύ αντιπροσωπείας Ελλήνων και Αιγυπτίων, από Αιγυπτίους υπουργούς χρονοτριβούντες και μη υπογράψαντες την συμφωνία, αφήνοντας το δικαστήριο να αποφασίσει για ήδη συμπεφωνημένα. Άλλη μία «γεραπετρίτιος φιλία», όπως αυτή με την Τουρκία γεννήθηκε, άνευ της συναινέσεως των Ελλήνων, μία Εθνική μειοδοσία δύσκολα αναστρέψιμος ανέτειλε.

Οι προσπάθειες της Ιωάννας Τσάτσου και του Ευαγγέλου Αβέρωφ να ενισχυθεί η μονή με εθελοντές για πενταετή παραμονή στην μονή με σύγχρονη απαλλαγή των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων, προκειμένου να εργασθούν στην συντήρηση των χειρογράφων των μεμβρανών και των αγίων εικόνων, βάλλεται 45 χρόνια μετά, από την ύποπτη αδιαφορία ή αφέλεια της Ελληνικής κυβερνήσεως. Οι σκέψεις πολλές για τους ενδοτικούς του ΥΠΕΞ, η Μονή εάν ισχύσει η απόφαση του δικαστηρίου, θα χαθεί. Ότι τροφοδοτεί και συντηρεί την μονή και τους μοναχούς, δημεύεται, όπως οι κήποι και η ύδρευση, αλλά και πάνω από 20 μνημεία μεγάλης θρησκευτικής αξίας.…αφήνοντάς την έρμαιο στα χέρια επικινδύνων αλλοθρήσκων. «Η Ελληνική σημαία απέραντη ένα με τον ουρανό» που υποδέχθηκε την Ιωάννα Τσάτσου την 1/3/1980 όπως γράφει, θα υποσταλεί μονίμως. Οι μοναχοί της Μονής ήδη πενθούν έχοντας κλείσει την Μονή μέχρι την 5η Ιουνίου και παρακαλούν για συνδρομή όλου του πολιτισμένου κόσμου ,για την σωτηρία ενός μνημείου της παγκοσμίου πολιτιστικής κληρονομιάς, ενός μνημείου Χριστιανικού ανεκτίμητης αξίας. Το προκύπτον ερώτημα ,αν θα σωθεί ή όχι, είναι δύσκολο να απαντηθεί. Η φερεγγυότητα των συνομιλητών έχει τρωθεί, όσον αφορά τους Αιγυπτίους. Ο ζών κρίκος του βυζαντίου με το παρόν, τείνει να ραγεί και η ρήξη αυτή θα είναι εάν πραγματοποιηθεί εθνικό ,θρησκευτικό έγκλημα διαρκείας, το οποίο θα χρεωθεί αποκλειστικώς στην ανύπαρκτη, ανυπόληπτη εξωτερική πολιτική των οσφυοκαμπτών, μπροστά στην μουσουλμανική επεκτατικότητα, την οποία παρακολουθούν ή ακόμη και συνδράμουν με την απραξία τους.

Ο δρόμος της απαλλαγής από τους ανικάνους ,είναι μονόδρομος πλέον.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Reuters: Σύμφωνη με την πρόταση των ΗΠΑ η Χαμάς για κατάπαυση του πυρός

Η νέα πρόταση, η οποία προβλέπει την απελευθέρωση δέκα ομήρων και 70 ημέρες εκεχειρίας, ελήφθη από τη Χαμάς μέσω διαμεσολαβητών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Χαμάς συμφώνησε με την πρόταση του ειδικού απεσταλμένου των ΗΠΑ, Στιβ Γουίτκοφ, για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, δήλωσε στο Reuters τη Δευτέρα Παλαιστίνιος αξιωματούχος της οργάνωσης, ανοίγοντας το δρόμο για ένα πιθανό τέλος του πολέμου.

Τι προβλέπει η πρόταση Γουίτκοφ

Η νέα πρόταση, η οποία προβλέπει την απελευθέρωση δέκα ομήρων και 70 ημέρες εκεχειρίας, ελήφθη από τη Χαμάς μέσω διαμεσολαβητών.

«Η πρόταση περιλαμβάνει την απελευθέρωση δέκα ζωντανών Ισραηλινών ομήρων που κρατούνται από τη Χαμάς σε δύο ομάδες με αντάλλαγμα μια εκεχειρία 70 ημερών και μια μερική απόσυρση από τη Λωρίδα της Γάζας», είπε η πηγή.

Η πρόταση προβλέπει επίσης την απελευθέρωση ορισμένων Παλαιστινίων κρατουμένων από το Ισραήλ, συμπεριλαμβανομένων εκατοντάδων εκείνων που εκτίουν μακροχρόνιες ποινές φυλάκισης.

Δεν υπήρξε κανένα άμεσο σχόλιο από το Ισραήλ.

Πηγή: Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Αυτή είναι η εκπαίδευση των φοιτητών στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων

Η φοίτηση, οι συνθήκες, αλλά και τις προοπτικές των αυριανών μας Αξιωματικών

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η ιστορική Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων αποτελεί το φυτώριο για τους αξιωματικούς του Ελληνικού Στρατού Ξηράς, από την απελευθέρωση μέχρι και σήμερα. Είναι εδώ, όπου οι νέοι και οι νέες μόλις τελειώσουν το σχολείο και εφόσον περάσουν στη σχολή, θα αποκτήσουν τις γνώσεις, πνευματικές και σωματικές, για να ανταποκριθούν σε αυτόν τον σημαντικό ρόλο.

Την επισκεφτήκαμε, μαζί με σχολεία λυκείου, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Μια Ημέρα Εύελπις», και σας παρουσιάζουμε την εκπαίδευση κι όσα πρέπει να γνωρίζουν όσοι σκέφτονται να γίνουν οι αυριανοί μας αξιωματικοί…

Δείτε το ρεπορτάζ:

Επισκεφτήκαμε τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων και σας παρουσιάζουμε την εκπαίδευση των φοιτητών

Με αποστολή τη μετάδοση της γνώσης της Στρατιωτικής Επιστήμης και των συναφών θεωρητικών, θετικών και εφαρμοσμένων επιστημών, οι Ευέλπιδες με τη φοίτησή τους αναπτύσσουν επίσης τις στρατιωτικές αρετές και τη στρατιωτική αγωγή, έτσι ώστε να εξελιχθούν στους ηγέτες του αύριο, σε αυτή την τόσο κρίσιμη υπηρεσία.

Η ιστορία της, συνυφασμένη με την ίδρυση του ελληνικού κράτους, αφού είναι το αρχαιότερο ανώτατο ίδρυμα της χώρας και λειτουργεί ήδη από το 1828 -ήταν από τις πρώτες ενέργειες που έκανε ο Ιωάννης Καποδίστριας, ο οποίος όρκισε ο ίδιος και τους πέντε πρώτους Ευέλπιδες. Έκτοτε, από αυτή τη σχολή αποφίτησαν οι αξιωματικοί που καθοδήγησαν τους Έλληνες στην εθνική ολοκλήρωση και στην απελευθέρωση των υπόλοιπων εδαφών.

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180120.jpg
Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180131.jpg

Η Σχολή μετεξελισσόταν διαρκώς στα σύγχρονα στρατιωτικά πρότυπα, και μάλιστα πέρσι συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τις 25 καλύτερες στρατιωτικές σχολές στον κόσμο, καταλαμβάνοντας μάλιστα και την έκτη θέση.

Ωστόσο, μέχρι πριν λίγα χρόνια, η βάση στις πανελλαδικές εξετάσεις για τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, αλλά και τις υπόλοιπες στρατιωτικές σχολές, ήταν πολύ υψηλή, αλλά πρόσφατα έπεσε αρκετά, εξαιτίας των ευρύτερων κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών. Πάντως με έναυσμα τις σημαντικές αυξήσεις στον μισθό που λαμβάνουν από την πρώτη ημέρα φοίτησης οι Ευέλπιδες, αλλά και με τις προοπτικές που διανοίγονται για μια ενδιαφέρουσα καριέρα, γίνεται προσπάθεια να αναστραφεί αυτή η τάση.

Οι Ευέλπιδες που ολοκληρώνουν την τετραετή φοίτηση ορκίζονται Ανθυπολοχαγοί και κατατάσσονται στα ανάλογα Όπλα (Πεζικό, Τεθωρακισμένα, Πυροβολικό, Μηχανικό, Διαβιβάσεις, Αεροπορία Στρατού) ή στα τρία Σώματα (Τεχνικό, Υλικού Πολέμου, Εφοδιασμού Μεταφορών). Από εκεί και πέρα, υπάρχει η δυνατότητα μεταπτυχιακών αλλά και διδακτορικών σπουδών, ενώ οι Αξιωματικοί μπορούν να φοιτήσουν στη συνέχεια σε σχολές του εξωτερικού, αλλά και να υπηρετήσουν σε διάφορες θέσεις στο εξωτερικό, όπως στα στρατηγεία του ΝΑΤΟ, σε πρεσβείες, ειρηνευτικές αποστολές κ.α.

Η εκπαίδευση

Η Σχολή προσφέρει επίσης ευρεία Ακαδημαϊκή μόρφωση, η οποία συμπληρώνει αλλά και διευρύνει την Στρατιωτική εκπαίδευση. Το πρόγραμμα της Ακαδημαϊκής εκπαίδευσης περιλαμβάνει αντικείμενα από ένα ευρύ φάσμα των επιστημών, από Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες μέχρι Εφαρμοσμένες Επιστήμες, από Χημεία σε Ιστορία και από Ψυχολογία σε Μηχανική.

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180518.jpg
Ο τριτοετής φοιτητής ξεναγεί τον φακό του Newsbomb στη Σχολή

Η στρατιωτική εκπαίδευση ξεκινά από το πρώτο έτος, οπότε ο Εύελπις υφίσταται Βασική Στρατιωτική Εκπαίδευση και εκπαιδεύεται στην ατομική τακτική. Συνεχίζει τα επόμενα χρόνια ώστε να καταστεί άριστος γνώστης στη διοίκηση ομάδος και διμοιρίας και μαθαίνει τα στοιχεία οργάνωσης και λειτουργίας του Λόχου Πεζικού.

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180104.jpg

Οι φοιτητές διαμένουν σε θαλάμους της σχολής, συνηθίζοντας έτσι την στρατιωτική ζωή.

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180243.jpg
Επιθεώρηση θαλάμου από τον Υπολοχαγό Θεόδωρο Γκιρεμέζη

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180204.jpg
Η τριτοετής φοιτήτρια επιδεικνύει ένα στρατιωτικό όργανο σε μαθήτρια λυκείου

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180800.jpg
Η στίγμης της φοίτησης για τους φοιτητές

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180330.jpg
Οι Ευέλπιδες μαθαίνου άριστα τον χειρισμό των όπλων, ενώ εξασκούνται και σε βολές

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180405.jpg

Σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση του Εύελπι παίζει και η φυσική αγωγή, με σκοπό αφ’ενός την προσωπική ενδυνάμωσή του ώστε να ανταπεξέρχεται στις κακουχίες και στον απαιτητικό τρόπο ζωής του στρατιωτικού και αφ’ετέρου τη δυνατότητα λειτουργίας του ως εκπαιδευτού, ο οποίος θα εκπονεί και εκτελεί ένα κατάλληλο, ασφαλές και αποτελεσματικό πρόγραμμα σωματικής αγωγής για τους υφισταμένους του.

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180112.jpg
Οι ασκήσεις και εκπαιδεύσεις με όπλα, σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις μάχης, είναι συνεχείς

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180631.jpg
Οι ασκήσεις αυτοάμυνας αποτελούν βασικό στοιχείο της εκπαίδευσης

Stigmiotypo-o8onhs-2025-05-18-180450.jpg

Ο Υπολοχαγός Θεόδωρος Γκιρεμέζης αναφέρει στο Newsbomb.gr ότι οι βασικοί λόγοι που έχει κάποιος για να φοιτήσει στη Σχολή, είναι «η εξασφαλισμένη επαγγελματική αποκατάσταση, η στρατιωτική και ακαδημαϊκή εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, η ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων, η προσφορά στην πατρίδα, η προσωπική ανάπτυξη και περιπέτεια, καθώς και η προσωπική εξέλιξη και ειδίκευση».

Ο τριτοετής φοιτητής Ζαννής Βεντούρης προσθέτει ότι όσοι το σκέφτονται, θα πρέπει να κατανοήσουν τις ειδικές απαιτήσεις της σχολής, και για το ειδικό πρόγραμμα, καθώς και αν εκφράζει κάποιον αυτό το επάγγελμα. «Το αίσθημα της πειθαρχίας και της ομαδικότητας είναι απαραίτητο», τονίζει, όπως και οι επαγγελματικές προσδοκίες από αυτή την καριέρα.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή5 ώρες πριν

O Αμερικανός πρέσβης στην Αγκυρα αποθεώνει την Τουρκία! Χώρα υπόδειγμα – Καλύτερα drones στον κόσμο τα Bayraktar

O Τομ Μπάρακ εξήρε το ρόλο της Τουρκίας

Διεθνή5 ώρες πριν

Gigachat: Το ρωσικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS)

Αναπτύχθηκε από την μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας την Sberbank, και είναι μία από τις δύο ναυαρχίδες των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων...

Διεθνή6 ώρες πριν

Πέντε νέα μη μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας εξελέγησαν για το 2026-2027

Το Μπαχρέιν, η Κολομβία, η ΛΔ Κονγκό, η Λετονία και η Λιβερία θα αντικαταστήσουν την Αλγερία, τη Σιέρα Λεόνε, τη...

Οικονομία7 ώρες πριν

Bloomberg: Παγώνουν τα σχέδια της Gazprom για φυσικό αέριο στην Ευρώπη μέσω Τουρκίας!

Με τους αγωγούς Nord Stream προς τη Γερμανία εκτός λειτουργίας, και τη διέλευση φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας να έχει...

Αναλύσεις7 ώρες πριν

Συμμαχία που θα “πονέσει” την Τουρκία

Συνέντευξη του πρέσβη ε.τ. Λεωνίδα Χρυσανθόπουλου στη Βεργίνα Τηλεόραση

Δημοφιλή