Διεθνή
Financial Post: Μια μεγάλη αποτυχία στην Κίνα τα ηλεκτρικά οχήματα! Τεράστια κατασκευαστικά προβλήματα και ζητήματα ασφάλειας

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποδεικνύονται μεγάλη αποτυχία στην Κίνα. Πολλά οχήματα παίρνουν φωτιά χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Τμήματος Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης της Κίνας, το πρώτο τρίμηνο του 2023 έπιασαν φωτιά κατά μέσο όρο 8 EVS κάθε μέρα σημειώνοντας αύξηση 32% σε σύγκριση με προηγούμενες περιόδους. Επιπλέον, μια άλλη περίπτωση ανέδειξε ένα περιστατικό που αφορούσε ένα αυτοκίνητο της Lee Auto που έπεσε πάνω σε ένα μεγάλο φορτηγό καταστρέφοντας τις κολώνες που ήταν υπεύθυνες για τη στήριξη της πλευράς της οροφής και των θυρών του οχήματος. Δεν είναι μόνο τα ίδια τα ατυχήματα που είναι ανησυχητικά αλλά και το πόσο εύκολα καταστράφηκαν οι κολώνες του αυτοκινήτου. Η ασφάλεια των επιβατών δεν βασίζεται αποκλειστικά στον αριθμό των αερόσακων, αλλά εξαρτάται από ένα στιβαρό και στιβαρό σώμα. Χωρίς πυλώνες οι επιβάτες δεν έχουν πού να αναζητήσουν καταφύγιο. Σε μια άλλη περίπτωση, ένα μικρό αυτοκίνητο X-peng που έπιασε φωτιά ενώ περνούσε πάνω από μια πέτρα, ο Blogger επεσήμανε ότι ενώ οι σοβαρές συγκρούσεις μπορεί να οδηγήσουν σε πυρκαγιές, είναι απαράδεκτο μια απλή συνάντηση με μια πέτρα να αναφλέγει την κάτω πλευρά της μπαταρίας. Αυτό το περιστατικό, το δεύτερο του είδους του μέσα σε ένα μήνα, εγείρει αμφιβολίες για την ασφάλεια των αυτοκινήτων X-peng και ζητά από την εταιρεία να επενδύσει περισσότερους πόρους στην ανάπτυξη έρευνας και στις δοκιμές ασφάλειας. Μερικοί χρήστες του Διαδικτύου είπαν ότι δεν εξεπλάγησαν όταν υπέδειξαν ότι πρέπει να είναι οι μπαταρίες λιθίου. Καθώς το ΚΚΚ πιέζει για την ανάπτυξη αυτού που αποκαλούν Νέα Ενεργειακά Οχήματα, το απόθεμα της χώρας έφτασε τα 20,4 εκατομμύρια.
Ωστόσο, η εξάρτηση από τις μπαταρίες λιθίου οδηγεί σε περιστασιακά ατυχήματα φόρτισης, οι ειδικοί του κλάδου αποδίδουν πυρκαγιές σε συστοιχίες μπαταριών ως την κύρια αιτία ατυχημάτων φόρτισης. Τα κατασκευαστικά ελαττώματα ή η αδυναμία πλήρους εξάλειψης του στατικού ηλεκτρισμού μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα βραχυκύκλωμα ή θερμικές εκκενώσεις με την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Τέτοια περιστατικά ασφάλειας αναμένεται να αυξηθούν. Τα ηλεκτρικά οχήματα New Energy όχι μόνο αντιμετωπίζουν συχνά περιστατικά όπως αυθόρμητες καύσεις και εκρήξεις, αλλά δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν ελαφρώς αντίξοες καιρικές συνθήκες. Κατά τη διάρκεια της ταξιδιωτικής περιόδου του 2024, η κινεζική Πρωτοχρονιά, η χώρα αντιμετώπισε το πιο ισχυρό χιόνι βροχής και παγωμένο καιρό τα τελευταία 15 χρόνια. Τέτοιες συνθήκες άφησαν πολλά οχήματα εγκλωβισμένα σε αυτοκινητόδρομους ιδιαίτερα, επηρεάζοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη και όταν τα ακίνητα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο διακοπής ρεύματος. Λόγω της κατανάλωσης μπαταρίας, με την έλλειψη σταθμών φόρτισης στην πορεία, πολλοί οδηγοί αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν θερμάστρες επιλέγοντας να αντέξουν το κρύο. Κατά συνέπεια, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων συχνά περιμένουν βοήθεια ρυμούλκησης, ενώ κάποιοι καταφεύγουν σπρώχνουν τα οχήματά τους αρκετά χιλιόμετρα για να βρουν σημεία φόρτισης.
Μέχρι το 2023 το απόθεμα ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας ξεπέρασε τα 17 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 117% από έτος σε έτος. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης με μέσο όρο μόνο έναν για κάθε επτά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η ανισορροπία οδηγεί τους οδηγούς να αγωνίζονται για σημεία φόρτισης. Υπάρχουν περισσότερα προβλήματα με τα ηλεκτρικά οχήματα. Πολλοί επιλέγουν το EVS για να εξοικονομήσουν κόστος καυσίμου, αλλά αναγκάζονται να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες. Ορισμένοι έχουν επισημάνει ότι σχεδόν όλοι οι κλάδοι της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων λειτουργούν με ζημία, με τη BYD να είναι η μόνη κερδοφόρα οντότητα λόγω των κρατικών επιδοτήσεων και της πολιτικής υποστήριξης. Κάποιοι μάλιστα παρομοιάζουν τη βιομηχανία EV με δόλωμα και διακόπτη. Ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν δωρεάν αντικαταστάσεις μπαταριών για να επιτύχουν την πώληση γνωρίζοντας ότι θα κάνουν πίσω τα χρήματα με άλλες υπηρεσίες. Η Κίνα ανακοίνωσε προηγουμένως μια σειρά πολιτικών για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών ελαφρύνσεων και των επιδοτήσεων σε μετρητά και της κατανομής προτεραιότητας πινακίδων κυκλοφορίας και θέσεων στάθμευσης. Αυτές οι πολιτικές τροφοδότησαν μια τριετή διαδοχική άνοδο της καταναλωτικής ζήτησης σε σημείο που υπήρχε έλλειψη. Ωστόσο, στις αρχές του περασμένου έτους η κεντρική κυβέρνηση απέσυρε τις επιδοτήσεις για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με αποτέλεσμα την απότομη μείωση της αύξησης των πωλήσεων EV από 74% σε 21%. Αντίθετα, οι αναλυτές ανέφεραν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 47% και 37% αντίστοιχα το 2023. Η μείωση της ζήτησης στην κινεζική αγορά έχει πυροδοτήσει σκληρούς πολέμους τιμών. Σύμφωνα με στοιχεία της κοινής επιτροπής πληροφοριών για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας, οι δραστηριότητες προώθησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα κλιμακώθηκαν πέρυσι φτάνοντας σε ιστορικά υψηλά περίπου 8%. Ο αναλυτής αυτοκινήτων Ming Shun Lee από την Bank of America τόνισε ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία προέρχεται από την αντίληψη πολλών επωνυμιών αυτοκινήτων για τη μαζική ζήτηση της αγοράς και την εμπιστοσύνη τους στη διατήρηση της ισχυρής ανάπτυξης. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε από το γραφείο πληροφοριών του Κρατικού Συμβουλίου της Κίνας, ο υφυπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής Xin Guobin επεσήμανε ότι λόγω της ανεπαρκούς ζήτησης των καταναλωτών, οι περισσότερες αναδυόμενες βιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει κέρδη. Αδυναμίες όπως η έλλειψη chip εξακολουθούν να μαστίζουν τις πωλήσεις σε αυτούς τους κλάδους.
Η συνολική οικονομική κατάσταση της Κίνας, η βιομηχανία υποφέρει από κακή δεξιοτεχνία, κακή τεχνολογία και διαχείριση και χαμηλή κερδοφορία λόγω του φαύλου ανταγωνισμού. Αυτά τα ζητήματα έχουν εγείρει αμφιβολίες για τα εγχώρια ηλεκτρικά οχήματα της Κίνας. Ορισμένοι αναλυτές προτείνουν ότι από το 2024 και μετά οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα αρχίσουν να κλείνουν εργοστάσια συναρμολόγησης που δεν ανταγωνίζονται στην τεχνολογία, θα επιβιώσουν μόνο μέσω περικοπών τιμών, διαφορετικά ενδέχεται να κλείσουν. Επί του παρόντος, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας βρίσκεται σε κατάσταση χάους. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται να επιβιώσουν. Δεν θα ήταν περίεργο εάν οι μισές επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατέρρευσαν φέτος και μπορεί να υπάρξει μεγάλο απόθεμα μη ηλεκτρικών οχημάτων το επόμενο έτος.
ΠΗΓΗ: Financial Post

Διεθνή
Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Κινεζική δορυφορική εταιρεία υποστηρίζει τις επιθέσεις των Χούθι κατά των αμερικανικών συμφερόντων

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ κατηγόρησε την Πέμπτη μια κινεζική εταιρεία, την Chang Guang Satellite Technology, ότι υποστηρίζει – άμεσα – επιθέσεις κατά των συμφερόντων των ΗΠΑ από μαχητές Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν.
Νωρίτερα, οι Financial Times επικαλέστηκαν Αμερικανούς αξιωματούχους ότι η δορυφορική εταιρεία, που συνδέεται με τον κινεζικό στρατό, προμήθευε στους αντάρτες Χούθι με εικόνες για να στοχοποιήσουν αμερικανικά πολεμικά πλοία και διεθνή πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε την αναφορά ότι η Chang Guang Satellite Technology Company Limited υποστηρίζει άμεσα τις τρομοκρατικές επιθέσεις των Χούθι που υποστηρίζονται από το Ιράν εναντίον των συμφερόντων των ΗΠΑ», δήλωσε η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Τάμι Μπρους σε τακτική ενημέρωση των συντακτών.
Με πληροφορίες από Reuters
Διεθνή
Ανοιχτό το ενδεχόμενο επίθεσης στο Ιράν από Τραμπ!
«Δεν απέρριψα το ισραηλινό σχέδιο, αλλά δεν βιάζομαι», λέει ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Κατά τη διάρκεια των δηλώσεων, στο πλαίσιο της συνάντησής του με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι, ο Ντόναλντ Τραμπ ρωτήθηκε για ένα δημοσίευμα των New York Times ότι «απορρίφθηκε» ένα ισραηλινό σχέδιο για χτύπημα στις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις τον επόμενο μήνα.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ απάντησε: «Δεν θα έλεγα ότι απορρίφθηκε».
Και πρόσθεσε: «Δεν βιάζομαι να το κάνω», επιβεβαιώνοντας ως έναν βαθμό το δημοσίευμα, το οποίο ανέφερε ότι το Ισραήλ ήθελε να προχωρήσει σε μια μεγάλη ισραηλινοαμερικανική επίθεση στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν τον επόμενο μήνα, αλλά ο Τραμπ επέλεξε τη διπλωματία.
«Το Ιράν έχει την ευκαιρία να έχει μια σπουδαία χώρα και να ζει ευτυχισμένα χωρίς θάνατο, και θα ήθελα να το δω αυτό», εξήγησε ο Αμερικανός πρόεδρος, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Οβάλ Γραφείο. «Αυτή είναι η πρώτη μου επιλογή», συμπλήρωσε.
«Εάν υπάρχει μια δεύτερη επιλογή, νομίζω ότι θα ήταν πολύ κακή για το Ιράν και νομίζω ότι το Ιράν θέλει τις συνομιλίες. Ελπίζω ότι θέλουν να μιλήσουν. Θα είναι πολύ καλό για αυτούς αν το κάνουν. Το Ιράν δεν μπορεί να έχει πυρηνικό όπλο. Είναι πολύ απλό», υπογράμμισε ο Ντόναλντ Τραμπ.
Διεθνή
Η Ρωσία αφαιρεί τους Ταλιμπάν από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ρωσίας ανακοίνωσε σήμερα ότι επικύρωσε την απόφαση αφαίρεσης των Ταλιμπάν από τον ρωσικό κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων, ένα συμβολικό μέτρο που αποσκοπεί στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ Μόσχας και Καμπούλ.
Αφότου οι Ταλιμπάν επανήλθαν στην εξουσία στο Αφγανιστάν το καλοκαίρι του 2021, η χώρα είναι απομονωμένη από τη διεθνή κοινότητα.
«Η απόφαση τίθεται αμέσως σε ισχύ», τόνισε ο δικαστής που είχε επιφορτιστεί με την υπόθεση, μετέδωσαν ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων έπειτα από μια ακροαματική διαδικασία κεκλεισμένων των θυρών.
Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ωστόσο, δεν ισοδυναμεί με επίσημη αναγνώριση της κυβέρνησης των Ταλιμπάν από τη Μόσχα σε αυτό το στάδιο.
Τον Μάρτιο, η ρωσική εισαγγελία ζήτησε να αφαιρεθούν οι Ταλιμπάν από τον κατάλογο των οργανώσεων που χαρακτηρίζονται «τρομοκρατικές» στη Ρωσία και ως εκ τούτου έχουν τεθεί εκτός νόμου. Οι Ταλιμπάν βρίσκονταν στον κατάλογο από το 2003, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Οι Ταλιμπάν κατέλαβαν την πρωτεύουσα του Αφγανιστάν την Καμπούλ στις 15 Αυγούστου 2021, μετά την κατάρρευση της υποστηριζόμενης από τις ΗΠΑ κυβέρνησης, ενώ λίγες μέρες αργότερα ακολούθησε η πλήρης αποχώρηση του αμερικανικού στρατού.
Έκτοτε, η Μόσχα έχει προχωρήσει στην εξομάλυνση των σχέσεων με τη νέα αφγανική κυβέρνηση των Ταλιμπάν, την οποία βλέπει ως πιθανό οικονομικό εταίρο και εταίρο κατά της τρομοκρατίας.
Εντούτοις, μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση Ταλιμπάν δεν έχει αναγνωριστεί επισήμως από καμία χώρα, ιδίως λόγω της επιδείνωσης της κατάστασης των δικαιωμάτων των γυναικών στο Αφγανιστάν.
Ωστόσο, εκτός από τη Ρωσία, το Πακιστάν, η Κίνα, το Ιράν και οι περισσότερες χώρες της Κεντρικής Ασίας διατηρούν de facto διπλωματικές σχέσεις με τις αφγανικές αρχές.
Προσέγγιση Κρεμλίνου – Καμπούλ
Η Μόσχα έχει δεχθεί απεσταλμένους των Ταλιμπάν στη Ρωσία σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και πριν από την επιστροφή τους στην εξουσία.
Η προσέγγιση μεταξύ του Κρεμλίνου και της Καμπούλ φάνηκε να επιταχύνεται έπειτα από μια επίθεση τον Μάρτιο του 2024 κοντά στη Μόσχα, όταν 145 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε μια αίθουσα συναυλιών από τέσσερις ενόπλους του Ισλαμικού Κράτους στο Χορασάν, παρακλάδι της τζιχαντιστικής οργάνωσης στο Αφγανιστάν.
Τον Ιούλιο του 2024, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε ότι θεωρεί τους Ταλιμπάν «συμμάχους στην μάχη κατά της τρομοκρατίας».
Στη συνέχεια, στα τέλη του 2024, υπέγραψε έναν νόμο που επιτρέπει στις ρωσικές αρχές να αφαιρέσουν μια οργάνωση από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων, οι οποίες απαγορεύονται επομένως στη χώρα.
Τον περασμένο Οκτώβριο, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ κάλεσε τη Δύση να άρει τις κυρώσεις κατά του Αφγανιστάν και να αναλάβει «ευθύνη» για την ανοικοδόμηση της χώρας, η οποία έχει καταστραφεί από δεκαετίες πολέμου.
Ο γραμματέας του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας Σεργκέι Σόιγκου επισκέφθηκε την Καμπούλ στα τέλη Δεκεμβρίου, μια σπάνια επίσκεψη υψηλόβαθμου ξένου αξιωματούχου, κατά την οποία δήλωσε την επιθυμία του να ενισχύσει τη «συνεργασία» με το Αφγανιστάν.
Πολλοί ηγέτες των Ταλιμπάν πολέμησαν στον δεκαετή πόλεμο της Σοβιετικής Ένωσης στο Αφγανιστάν τη δεκαετία του 1980.
Πηγή: ΑΜΠΕ
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις4 εβδομάδες πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Άμυνα1 μήνα πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική1 μήνα πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Αποκάλυψη Στρος Καν! Με έφαγαν οι ΗΠΑ όπως και τον Καραμανλή!
-
Απόψεις3 μήνες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον