Ακολουθήστε μας

Άμυνα

«Κληρώνει» την ερχόμενη Δευτέρα για την ελληνική φρεγάτα που θα κληθεί να σταθεί απέναντι στους επικίνδυνους αντάρτες Χούθι της Υεμένης: Ύδρα ή Ψαρά;

Δημοσιεύτηκε στις

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα

Τη Δευτέρα το βράδυ πιθανά θ’ αποφασιστεί, ποια θα είναι η φρεγάτα της οποίας το πλήρωμα θα κληθεί ν’ ανταποκριθεί σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των τελευταίων ετών και δεν είναι άλλη από την αποστολή στην Ερυθρά θάλασσα στο πλαίσιο της επιχείρησης «Prosperity Guardian».

Οι επιτελείς στον στόλο και τη Διοίκηση Φρεγατών φαίνεται, ότι έχουν καταλήξει σε δύο πλοία ως υποψήφια για την αποστολή. Το πρώτο είναι η φρεγάτα ΥΔΡΑ και το δεύτερο, επίσης ΜΕΚΟ η φρεγάτα ΨΑΡΑ.

Και είναι πολύ λογικό ότι η προετοιμασία, εφόσον «κλειδώσει» ποιο εκ των δυο πλοίων θα είναι αυτό που θα πάρει την αποστολή, να γίνει με όλους εκείνους τους τρόπους, για έναν πλου ιδιαίτερα μακρύ, «βαρύ» για το καράβι και με πολλές αιφνιδιαστικές προκλήσεις για το πλήρωμα.

Τα πληρώματα εστιάζουν στα ηλεκτρονικά του κάθε πλοίου καθώς και σε λεπτομερή μηχανολογικό έλεγχο, διότι κανείς δεν θα ήθελε ν’ αντιμετωπιστεί εν πλω το παραμικρό πρόβλημα και τόσο μακριά από ακτή που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει το πλοίο.

Στην περίπτωση βεβαίως που το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει απαξιωθεί εδώ και δεκαετίες από όλες τις κυβερνήσεις, δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη ανάγκη για λεπτομερείς ελέγχους και υπολογισμούς που έχουν να κάνουν με το ταξίδι αλλά και τον πλου διαρκείας…

  • Οι σκέψεις για την εμπλοκή της φρεγάτας ΛΗΜΝΟΣ απομακρύνθηκαν καθώς βρίσκεται ήδη σε αποστολή εκτός Ελλάδας. Και για να ετοιμαστεί η «γηραιά» φρεγάτα απαιτούνται πολλά που δεν είναι επί της παρούσης ν’ αναλυθούν…

Η επιλογή των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ σχετίζεται με ορισμένα standards που διαθέτει ο συγκεκριμένος τύπος πλοίου και κάτι ακόμα που έρχεται άμεσα να «κουμπώσει».

Το πρώτο αφορά τον μεγαλύτερης εμβέλειας πύραυλο από εκείνον των φρεγατών τύπου S.

Ο πύραυλος ESSM Block II, είναι πιο σύγχρονο όπλο σε σχέση με τους Sea Sparrow. Επιπλέον οι ΜΕΚΟ έχουν το σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx.

Τα βασικά δεδομένα που τα γνωρίζουν άπαντες είναι ότι οι αντιαεροπορικές δυνατότητες των υφιστάμενων φρεγατών είναι πολύ συγκεκριμένες, καθώς και η γήρανση των πλοίων, των συστημάτων που διαθέτουν, καθώς και το γεγονός ότι η αποστολή ενέχει κινδύνους.

Και μια λεπτομέρεια που μπορεί να θεωρηθεί σημαντική, είναι ότι στα πυραρχεία των ΜΕΚΟ, τις αποθήκες πυρομαχικών δηλαδή, υπάρχει προβλεπόμενος χώρος για τους πυραύλους των ελικοπτέρων S-70.

Με νέο ανεξάρτητο gadget η ΜΕΚΟ στην Ερυθρά θάλασσα

Στο περιβάλλον της Ερυθράς Θάλασσας δεν θα μπορούσε να λείπει το οργανικό ελικόπτερο της 2ης Μοίρας του πολεμικού ναυτικού, S-70 SeaHawk. Και μάλιστα ως το μακρύ δόρυ της ελληνικής φρεγάτας, το «γεράκι του Αιγαίου», θεωρείται βέβαιο ότι θα μπορεί να φέρει, ακόμη και για λόγους ασφαλείας, τόσο τους αντιπλοϊκούς πυραύλους που έχουν πιστοποιηθεί για τον τύπο, Penguin Mk2 Mod7, αλλά και τους γνωστούς Hellfire.

Πέρα από τα παραπάνω όμως σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, όποια εκ των δυο φρεγατών επιλεγεί, δεν αποκλείεται να «φορά» κι ένα νέο, stand alone σύστημα υποκλοπών ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.

Πρόκειται για μια κίνηση στην οποία έχει προχωρήσει το ναυτικό επιτελείο, σε συνεργασία με σύμμαχο χώρα η οποία έχει αναπτύξει ιδιαίτερα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα για την άμυνα.

Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι η συγκεκριμένη προσθήκη δεν εμπλέκεται με το σύστημα μάχης του πλοίου, καθώς λειτουργεί αυτόνομα ως επιπλέον «πηγή πληροφοριών» μάχης και δεν σχετίζεται με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ που οι πάντες αναμένουν στο ναυτικό.

Οι ελληνικές φρεγάτες ΜΕΚΟ 200ΗΝ έχουν ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου (ESM-ECM), με το σύστημά τους να παρακολουθεί έως 200 στόχους.

Τέλη Ιανουαρίου η αποστολή;

Η αποστολή της ελληνικής φρεγάτας δεν γίνεται από τη μια ημέρα στην άλλη. Απαιτείται προετοιμασία, αλλά και η εξεύρεση του κατάλληλου πληρώματος, διότι είναι σίγουρο ότι το πλοίο θα «δανειστεί» στελέχη από κάποιο άλλο του τύπου.

Επιπλέον ο ελληνικός σύνδεσμος- Αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού δεν έχει ταξιδέψει προς το παρόν στο Μπαχρέϊν για να λάβει μέρος στον επιτελικό σχεδιασμό της επιχείρησης «Prosperity Guardian» και να πάρει όλες εκείνες τις πληροφορίες που αφορούν το «στήσιμο» του ελληνικού πλοίου στην περιοχή.

Ο απόπλους είτε της φρεγάτας ΥΔΡΑ, είτε της φρεγάτας ΨΑΡΑ προσδιορίζεται προς τα τέλη Ιανουαρίου, αν όλα πάνε καλά και δεν εμφανιστούν προβλήματα.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την αποστολή αυτή απαιτείται η απόφαση του ΚΥΣΕΑ, στο οποίο θ’ αποφασιστούν ακόμη και οι Κανόνες Εμπλοκής τους οποίους θα γνωρίζει εξ αρχής ο κυβερνήτης και το πλήρωμα του πλοίου.

Στην Ερυθρά θάλασσα και με τα όσα βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας, με τους αντάρτες Χούθι να μην σταματούν να δημιουργούν δεκάδες προβλήματα στη ναυσιπλοΐα των εμπορικών πλοίων, τα δεδομένα γίνονται ολοένα και πιο περίπλοκα καθώς το πολεμικό ναυτικό δεν θα χει απέναντι του πειρατές που θυμίζουν την κατάσταση του 2008-2009 στον κόλπο του Άντεν.

Έχουμε να κάνουμε με πολύ καλά οπλισμένους αντάρτες, πλήρως καθοδηγούμενους από την Τεχεράνη, που έχουν βάλει σκοπό να δυναμιτίσουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής και του Περσικού Κόλπου.

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Prisma Electronics: Η πρώτη ελληνική εταιρεία που στέλνει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή του MICE-1 εντάσσεται στο εθνικό σχέδιο Ελλάδα 2.0, στα πλαίσια του «Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενώ την ευθύνη παρακολούθησης και έγκρισης την έχει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA).

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο MICE-1 (Marine Identification and Communications CubEsat) είναι ο πρώτος νανοδορυφόρος που σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και πρόκειται σύντομα να εκτοξευθεί από την ελληνική εταιρεία Prisma Electronics. Η έναρξη της συγκεκριμένης προσπάθειας ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023 και σήμερα έχει εξελιχθεί σε ένα ολοκληρωμένο τεχνολογικό επίτευγμα ικανό να υποστηρίξει τα σχέδια και τα προϊόντα της εταιρείας.

Στο διάστημα αυτό, πέρασε επιτυχώς όλα τα στάδια σχεδίασης, παραγγελίας υλικών, παραγωγής και ποιοτικού ελέγχου, ενώ υποβλήθηκε σε μια σειρά αυστηρών και απαιτητικών δοκιμών – θερμικών, δονητικών και λειτουργικών – ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης επιχειρησιακή του ετοιμότητα για τις προκλήσεις του διαστήματος και να μπορεί να προχωρήσει στην επόμενη φάση.

Ο MICE-1 έχει σχεδιαστεί για να προσδώσει μοναδικές λειτουργικότητες στο σύστημα LAROS, το ολοκληρωμένο σύστημα τηλεπαρακολούθησης της αποδοτικής λειτουργίας πλοίων που έχει αναπτύξει η Prisma Electronics και λειτουργεί σήμερα σε πολλές εκατοντάδες πλοία. Η τεχνολογία του νανοδορυφόρου επιτρέπει ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο με κέντρα επιχειρήσεων με στόχο έγκαιρη πρόβλεψη βλαβών, τον εντοπισμό δυσλειτουργιών, τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και τη ουσιαστική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσω εξειδικευμένης ανάλυσης λειτουργικών δεδομένων.

Η εκτόξευση του MICE-1 θα γίνει σε συνεργασία με τις SPACE-X και EXOLAUNCH (Αναμενόμενη ημερομηνία εκτόξευσης στα μέσα Νοεμβρίου), μέσω πύραυλου της SpaceX από την βάση Vanderbouk στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτείων, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα της Prisma Electronics σε μια ευρύτερη στρατηγική για την ανάπτυξη ενός σμήνους μικρών δορυφόρων (constellation), με στόχο την παροχή εξελιγμένων υπηρεσιών στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Η αποστολή του MICE-1 εντάσσεται στο εθνικό σχέδιο Ελλάδα 2.0, στα πλαίσια του «Εθνικού Προγράμματος Μικροδορυφόρων» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενώ την ευθύνη παρακολούθησης και έγκρισης την έχει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA).

Μία πραγματικά διαστημική ομάδα για μία Ναυτιλία πιο φιλική προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Στον τουρκικό Τύπο η πρόταση των Νοτιοκορεατών για συμπαραγωγή υποβρυχίων με την Ελλάδα

Η Ελλάδα απαιτεί εθνική συμμετοχή στην κατασκευή των υποβρυχίων, ζητά την υποβολή τεχνικών προδιαγραφών για τον εκσυγχρονισμό των Type-214 και θέτει ως όρο η ελληνική συμμετοχή στα έργα να ανέρχεται σε τουλάχιστον 25%.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αναφορά στον τουρκικό Τύπο έγινε η η πρόταση των Νοτιοκορεατών για συμπαραγωγή υποβρυχίων με την Ελλάδα. Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα ulusavunma μεταφέρει ρεπορτάζ που δημοσίευσε η εφημερίδα “Καθημερινή” με τίτλο «Τρεις προτάσεις από τη Σεούλ για εξοπλισμούς».

Αναφέρεται αναλυτικά στο τουρκικό δημοσίευμα:

Η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής στρατηγικής της για την Ελλάδα, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο αμυντικής συνεργασίας, το οποίο περιλαμβάνει ναυπήγηση υποβρυχίων, ανάπτυξη επανδρωμένων/μη επανδρωμένων συστημάτων και κοινή παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας, καθώς τα υποβρύχια τύπου Type-209 που διαθέτει πλησιάζουν στο τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, πρόκειται να προμηθευτεί 4 νέα υποβρύχια.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, η Ελλάδα αξιολογεί τα υποβρύχια Scorpene/Barracuda της Naval Group, τα Type 218/Type 209NG της TKMS και το A26 της Saab.

Η πρόταση της Νότιας Κορέας προς το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διαφοροποιείται από τις εναλλακτικές λόγω του ευρέος της εύρους, της δυνατότητας μεταφοράς τεχνολογίας, του Μοντέλου Κοινής Παραγωγής που θα προσφέρει άμεση ενίσχυση στις υποδομές της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, καθώς και της μακροπρόθεσμης στρατηγικής συνεργασίας που προτείνει.

Η Νότια Κορέα προτείνει την κατασκευή και την κοινή παραγωγή υποβρυχίων κλάσης Dosan Ahn Chang-ho, γνωστών και ως KSS-III.

Η πρόταση, που παρουσιάστηκε από τη νοτιοκορεατική Hanwha Ocean, περιλαμβάνει τόσο τη ναυπήγηση νέας γενιάς υποβρυχίων όσο και τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων τύπου Type-214.

Η Ελλάδα απαιτεί εθνική συμμετοχή στην κατασκευή των υποβρυχίων, ζητά την υποβολή τεχνικών προδιαγραφών για τον εκσυγχρονισμό των Type-214 και θέτει ως όρο η ελληνική συμμετοχή στα έργα να ανέρχεται σε τουλάχιστον 25%.

Αν και η πρόταση της Νότιας Κορέας βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, εφόσον υπάρξει σύγκλιση στα ζητήματα κόστους, μοντέλου κοινής παραγωγής και αμοιβαίων συμφερόντων στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, είναι πιθανό η διμερής συνεργασία να μετουσιωθεί σε συγκεκριμένα έργα με άμεση επιχειρησιακή εφαρμογή.

Διαβάστε τι αναφέρει το ρεπορτάζ του Βασίλη Νέδου στην “Καθημερινή”:

Τρεις προτάσεις από τη Σεούλ για εξοπλισμούς

Ναυπήγηση νέων υποβρυχίων, παραγωγή συστημάτων MUM-T και συμπαραγωγή στρατιωτικών οχημάτων στην Ελλάδα

Ενα μεγάλο πακέτο προτάσεων που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων, την παραγωγή συστημάτων συνεργασίας επανδρωμένων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών (Manned-Unmanned Teaming, γνωστά ως MUM-T και «Loyal Wingman» στα αγγλικά), αλλά και τη συμπαραγωγή οχημάτων σε ελληνικό έδαφος, έχει παρουσιάσει η Νότια Κορέα, με σκοπό να αποκτήσει πρόσβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι προτάσεις έχουν κατατεθεί τους προηγούμενους μήνες, με τελευταία αυτή που αφορά τη ναυπήγηση υποβρυχίων από τη Hanwha Ocean, η οποία δεσμεύεται και για την αναβάθμιση των υφισταμένων τύπου 214 του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.), που αποτελούν και την αιχμή του δόρατος κάτω από την επιφάνεια του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Hanwha Ocean έχει ήδη ναυπηγήσει στη Νότια Κορέα τρία υποβρύχια τύπου 214, ενώ αυτή τη στιγμή αναπτύσσει για λογαριασμό του ναυτικού της χώρας το KSS-III (κλάση Ντόσαν Αν Τσάνγκχο), το οποίο διαθέτει δυνατότητες να φέρει και βαλλιστικούς πυραύλους.

Από τους Ελληνες αξιωματικούς διαπιστώθηκε ότι οι τεχνολογικές προσεγγίσεις των Κορεατών είναι ποιοτικά ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου. Γι’ αυτό και ζητήθηκε από τους εκπροσώπους των Κορεατών αποστολή συγκεκριμένης πρότασης, στην οποία θα πρέπει να περιλαμβάνεται με τρόπο ευκρινή η δέσμευση για διαμόρφωση όρων συμπαραγωγής και αναβάθμισης των μονάδων υποβρυχίων σε ελληνικά ναυπηγεία με τη συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, όπως, άλλωστε, επιτάσσουν οι νέες προβλέψεις περί μίνιμουμ συμμετοχής της τάξης του 25%.

Λίγο νωρίτερα από τη Σεούλ είχε καταφθάσει ακόμη μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για παραγωγή συστημάτων συνεργασίας επανδρωμένων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών από την εταιρεία ΚΑΙ (Korea Airspace Industries). Τα συστήματα MUM-T αφορούν την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών μάχης (U-CAV), τα οποία έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται με κάποιο επανδρωμένο αεροσκάφος. Στη Νότια Κορέα τα συγκεκριμένα U-CAV αναπτύσσονται με σκοπό τη συνεργασία με τα εγχώριας κατασκευής μαχητικά αεροσκάφη τύπου KF-21, τα οποία η Σεούλ παρουσιάζει ως τη σημαντικότερη απόδειξη του επιπέδου στο οποίο έχει φθάσει η τεχνολογία της (έχουν παραδοθεί έξι και έως το 2028 αναμένεται να φθάσουν στα 40). Είναι προφανές ότι σε περίπτωση που Αθήνα και Σεούλ καταλήξουν σε συμφωνία για τέτοια συστήματα, αυτά θα αναπτυχθούν προκειμένου να συνεργαστούν με τα αεροσκάφη που ήδη διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.).

Οι κινήσεις της Νότιας Κορέας εντάσσονται στην προσπάθεια για γενικότερη δραστηριοποίησή της στην Ευρώπη, με αφορμή την έναρξη του προγράμματος επανεξοπλισμών.

Η τρίτη πρόταση που έχει καταφθάσει στην Αθήνα από τη Σεούλ είναι αυτή της προμήθειας και συμπαραγωγής στρατιωτικών οχημάτων στην Ελλάδα. Οι Ενοπλες Δυνάμεις, και ειδικά ο Στρατός Ξηράς (Σ.Ξ.) που αποτελεί τον πλέον πολυάριθμο κλάδο, έχουν σοβαρες μεταφορικές ανάγκες επί καθημερινής βάσης και ο στόλος οχημάτων γενικής χρήσης είναι αρκετά γερασμένος. Αλλωστε, η κατασκευή οχημάτων γενικής χρήσης είναι ένα από τα προγράμματα που η Αθήνα ήδη σχεδιάζει να προωθήσει σε περίπτωση που προκύψει δημοσιονομικός χώρος.

Υπηρεσιακά έχει ήδη τονισθεί προς τα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας ότι όλες οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί εμπεριέχουν ιδιαίτερα στοιχεία τα οποία μπορεί να προσφέρουν υπεραξίες τόσο στην ισχύ των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων όσο και στην ελληνική βιομηχανία. Και προτείνεται να υπάρξουν το επόμενο χρονικό διάστημα και επαφές σε υψηλότερο επίπεδο, ώστε να φανεί αν κάποιες από αυτές τις προτάσεις μπορεί να προχωρήσουν, σε συμφωνία, πάντα, με τον γενικότερο σχεδιασμό των Ενόπλων Δυνάμεων. Και στις τρεις περιπτώσεις, πάντως, οι Κορεάτες εμφανίζονται ιδιαίτερα μελετημένοι, καθώς οι προτάσεις τους αφορούν έργα τα οποία η Αθήνα έχει ήδη προϋπολογίσει στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου προγραμματισμού αμυντικών εξοπλισμών.

Οι προτάσεις της Σεούλ προς την Αθήνα εντάσσονται στην προσπάθεια για γενικότερη δραστηριοποίησή της στην Ευρώπη, με αφορμή την έναρξη του προγράμματος επανεξοπλισμού της Γηραιάς Ηπείρου (ReArm Europe), το οποίο προβλέπει να δαπανηθούν τα επόμενα χρόνια συνολικά 800 δισ. ευρώ.

Συζητήσεις με Γερμανούς για εκτοξευτές ρουκετών

Σε πιθανές προσαρμογές του σχεδιασμού για τον εκσυγχρονισμό του πυραυλικού πυροβολικού του Στρατού Ξηράς οδηγεί η απόφαση της Αθήνας να εξετάσει γερμανική πρόταση για εκτοξευτές ρουκετών τύπου GMARS, οι οποίοι αναπτύσσονται από τη Rheinmetall σε συνεργασία με την αμερικανική Lockheed Martin. Υπενθυμίζεται ότι όλη αυτή η συζήτηση αφορά την αναβάθμιση ή αντικατάσταση των υπαρχόντων ρουκετοβόλων M270 MLRS, έργο για το οποίο έως τώρα υπάρχει προσφορά της Lockheed Martin για εκσυγχρονισμό κάποιων από τους υφιστάμενους και προμήθεια ορισμένων HIMARS, και εκείνη των Ισραηλινών (Elbit) για τους Puls. Η εμφάνιση της γερμανικής πρότασης έρχεται και σε συνέχεια της συνάντησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Βερολίνο, όπου ο νέος καγκελάριος της Γερμανίας Φρίντριχ Μερτς εξέφρασε ενδιαφέρον για μεγαλύτερη συμμετοχή στα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα. Η ίδια η ανάπτυξη των GMARS αποτελεί μια ακόμη ορατή απόδειξη της επιρροής στην αμυντική βιομηχανία όλων όσα έχουν συμβεί στα πεδία των μαχών και κυρίως στην Ουκρανία, όπου το πυραυλικό πυροβολικό διαδραματίζει σημαντικό ρόλο.

Από τις παραπάνω προτάσεις η πλέον ώριμη ήταν, μέχρι πρότινος, αυτή του Ισραήλ, που λόγω κόστους (περί τα 600 εκατ. ευρώ) και της συμφωνίας για συμπαραγωγή σε ελληνικό έδαφος των συστημάτων, είχε οδηγήσει στη συγκρότηση τεχνικών επιτροπών για την εξέταση των επόμενων βημάτων. Ωστόσο, η νέα γερμανική πρόταση και η εξέτασή της από την Αθήνα θα οδηγήσει, εκ των πραγμάτων, σε ελαφρά καθυστέρηση των τελικών αποφάσεων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Υποβρύχιο εξειδικευμένο για επιχειρήσεις στον βυθό αναπτύσσει η Τουρκία

Το υποβρύχιο ονομάζεται Gurnard και ως αποστολή του έχει την καταστροφή υποδομών του εχθρού, όπως καλώδια και αγωγοί, οι οποίοι βρίσκονται στον πυθμένα της θάλασσας.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η τουρκική DATUM ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα υποβρύχιο μικρών διαστάσεων, εξειδικευμένο για επιχειρήσεις στον βυθό (πυθμένα). Το υποβρύχιο ονομάζεται Gurnard και ως αποστολή του έχει την καταστροφή υποδομών του εχθρού, όπως καλώδια και αγωγοί, οι οποίοι βρίσκονται στον πυθμένα της θάλασσας. Η αξία αυτών των επιχειρήσεων έγινε ιδιαίτερα εμφανείς στη διάρκεια του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας. Η καταστροφή ενός υποθαλάσσιου καλωδίου μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος είναι μια ζημιά που δύσκολα μπορεί να αποκατασταθεί, ενώ η επίδραση στην οικονομία είναι τεράστια. Ένα υποβρύχιο ηλεκτρικό καλώδιο ή ένα καλώδιο δικτύου επικοινωνιών διαθέτει προστασία από τις περιβαλλοντικές συνθήκες, αλλά είναι πολύ ευάλωτο σε δολιοφθορά.

Το Gurnard σχεδιάζεται να πραγματοποιεί τέτοιες δολιοφθορές, ενώ θα έχει και δυνατότητα ναρκοθέτησης. Θα μπορεί να αναπτυχθεί από πολεμικό πλοίο ή υποβρύχιο στην περιοχή ενδιαφέροντος. Στη συνέχεια θα χρησιμοποιεί σόναρ για να εντοπίζει τον στόχο και να προχωρά στη δολιοφθορά. Θα έχει μήκος εννέα μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα, ύψος 2,2 μέτρα και εκτόπισμα 12 τόνους. Θα μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο βάθος 600 μέτρα, η τυπική του ταχύτητα θα είναι μόλις τέσσερις κόμβοι (7,5 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ η μέγιστη μόλις έξι κόμβοι (11 χιλιόμετρα την ώρα). Το σύστημα κίνησης του θα είναι βασισμένο σε συσσωρευτές (μπαταρίες) και αναμένεται να έχει μέγιστη εμβέλεια 100 ναυτικά μίλια (185 χιλιόμετρα). Οι απαιτήσεις πληρώματος είναι μόλις δύο άτομα.

ΠΗΓΗ: DefenceReview

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ5 ώρες πριν

Αναγνώριση μέσω τέχνης επιδιώκει το ψευδοκράτος-Διοργανώνει δήθεν μπιενάλε

Στην ανακοίνωση του παράνομου Δήμου, είναι μάλιστα έκδηλη,  η επιδίωξη για προώθηση της ύπαρξης δύο κρατών, καθώς το ψευδοκράτος αναφέρεται...

Διεθνή9 ώρες πριν

Συνομιλίες Ισραήλ με Νότιο Σουδάν για το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης των Παλαιστινίων από τη Λωρίδα της Γάζας

Τα σχέδια ισοδυναμούν με τη μεταφορά ανθρώπων από μια εμπόλεμη περιοχή με κίνδυνο λιμού σε μια άλλη, εγείροντας σοβαρά ζητήματα...

Αναλύσεις11 ώρες πριν

Νότης Μαριάς: Διασύνδεση Τουρκίας-Ιταλίας με υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών με ελληνική υπογραφή – Το είχε γράψει από τον Μάρτιο το Geopolitico.gr

Η κυβέρνηση άναψε το «πράσινο φως» για τη διασύνδεση Τουρκίας-Ιταλίας με υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών μήκους 4.000 χλμ. μέσω Χανίων

Διεθνή11 ώρες πριν

Νετανιάχου στο i24news: Δεμένος με το όραμα του Μεγάλου Ισραήλ

«Βρίσκομαι σε ιστορική και πνευματική αποστολή», υποστήριξε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός

Αθλητικά12 ώρες πριν

Ισραηλινός αθλητής με συμπεριφορά τζιχαντιστή! Χειρονομία αποκεφαλισμού στον τηλεοπτικό αέρα (ΒΙΝΤΕΟ)

Μια κίνηση που μεταδόθηκε ζωντανά και προκάλεσε κύμα οργής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δημοφιλή