Weather Icon
Δημόσια Διοίκηση , Παιδεία 11 Δεκεμβρίου 2023

Ποιο είναι το μέλλον μιας ημιεγγράμματης και γερασμένης χώρας;

Ποιο είναι το μέλλον μιας ημιεγγράμματης και γερασμένης χώρας;

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA 2022, που αποτυπώνουν το χαμηλό επίπεδο των βασικών μαθητικών δεξιοτήτων της χώρας μας, προκάλεσαν όπως ήταν αναμενόμενο μια προσωρινή αναστάτωση στην ελληνική κοινωνία, αφού η υπόθεση «παιδεία» αποτελεί προτεραιότητα, όχι μόνο για τους στόχους κάθε οικογένειας, αλλά και για τον οικονομικό προϋπολογισμό κάθε νοικοκυριού. 

Tο γεγονός ότι το 47% των μαθητών από την Ελλάδα κατατάχθηκαν στη χαμηλότερη κατηγορία βαθμολογίας που υπάρχει στα μαθηματικά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν ούτε στις απλούστερες καταστάσεις με μαθηματικούς όρους, είναι εφιαλτικό. Σχεδόν οι μισοί 15χρονοι μαθητές στην Ελλάδα αποδεικνύεται ότι είναι ανίκανοι να κάνουν απλά πράγματα και να λύσουν απλά αριθμητικά προβλήματα της καθημερινότητας. Όπως είναι για παράδειγμα η μετατροπή ποσών από το ένα νόμισμα σε άλλο και η σύγκριση ομοειδών μεγεθών που παρουσιάζονται με διαφορετικό τρόπο. Έτσι, μόλις το 53% των μαθητών διαθέτει τουλάχιστον τις βασικές μαθηματικές δεξιότητες, όταν ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ βρίσκεται στο 69%.

Το ανησυχητικό δεν είναι ότι οι μαθητές δεν ανταποκρίθηκαν με επιτυχία σε εξετάσεις που αφορούσαν προχωρημένες μαθηματικές έννοιες, ή σύνθετα προβλήματα. Το ανησυχητικό είναι ότι απέτυχαν για παράδειγμα να βρουν το ετήσιο κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου, όταν στα δεδομένα του προβλήματος υπήρχε ο αριθμός χιλιομέτρων που θα καλυφθεί, η τιμή του καυσίμου ανά χιλιόμετρο και το ετήσιο κόστος του service. Επιπλέον, σε άλλα ερωτήματα απέτυχαν να βρουν ποσοστά, μέσους όρους ή ακόμα και να υπολογίσουν αποστάσεις. 

Αν στο προαναφερθέν ποσοστό συνυπολογίσουμε και το 37% των μαθητών που αδυνατούν να εξηγήσουν, να ερμηνεύσουν ή να σχολιάσουν απλά φυσικά ή χημικά φαινόμενα με τα οποία ερχόμαστε σε επαφή στην καθημερινή ζωή μας, τότε τα πράγματα αποκτούν εφιαλτικές διαστάσεις. 

Τέλος, το 38% δεν μπορεί να διαβάσει ένα κείμενο, να κατανοήσει το κεντρικό του νόημα, να εξάγει συμπεράσματα και πληροφορίες και να εξηγήσει τι είναι αυτό που διάβασε και τι κατάλαβε μέσα από το κείμενο. Και τα κείμενα τα οποία κλήθηκαν να διαβάσουν οι μαθητές, δεν αφορούσαν τίποτα περισσότερο από κείμενα της καθημερινής ζωής. Με βάση αυτά τα στοιχεία μόλις το 62% των μαθητών διαθέτει τουλάχιστον τις βασικές δεξιότητες κατανόησης κειμένου, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ βρίσκεται στο 74%.

Για τη συνέχεια Liberal

 

Σχετικό :

 

Το ελληνικό σχολείο και η επόμενη χρεοκοπία. Η προφητεία ενός Γερμανού!

 

 

 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube