Weather Icon
Κίνα , Οικονομία & Αγορές , Τουρκία 12 Δεκεμβρίου 2023

Bloomberg: Η Τουρκία κινείται για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου ρεύματος εισαγωγών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Bloomberg: Η Τουρκία κινείται για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου ρεύματος εισαγωγών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο πούλησε EVs αξίας 184 εκατομμυρίων δολαρίων στην Τουρκία τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, σχεδόν διπλάσιο από το σύνολο του 2022.

Εμπόδια στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας θέτει η Τουρκία, η τελευταία χώρα που το έπραξε αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε τη δική της έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της ασιατικής χώρας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, οι εταιρείες που εισάγουν EVs (ηλεκτρικά οχήματα) στην Τουρκία πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 140 εξουσιοδοτημένα πρατήρια καυσίμων κατανεμημένα ομοιόμορφα σε όλη τη χώρα και να ανοίγουν ένα τηλεφωνικό κέντρο για κάθε μάρκα, σύμφωνα με διάταγμα του υπουργείου Εμπορίου που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα.

Η απαίτηση θεωρείται ευρέως ότι στοχεύει τα κινεζικά οχήματα. Οι εισαγωγές από την ΕΕ και χώρες που έχουν συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών με την Τουρκία εξαιρούνται από το διάταγμα. Οι εισαγωγείς έχουν μόνο μέχρι το τέλος του μήνα να συμμορφωθούν, κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο για πολλούς.

Η ξαφνική αλλαγή σηματοδοτεί μια οπισθοδρόμηση για τις εταιρείες που ασχολούνται με την πώληση κινεζικών αυτοκινήτων στην Τουρκία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης. Αναζητούν τροποποιήσεις ή τουλάχιστον μια καθυστέρηση, ώστε οι αυστηρότεροι κανονισμοί να μην είναι τόσο ενοχλητικοί.

«Αυτοί οι κανόνες είναι τόσο σκληροί, που καμία μάρκα δεν συμμορφώνεται από σήμερα», δήλωσε ο Erol Sahin, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτων EBS.

Το μεγαλύτερο ζήτημα πηγάζει από την απαίτηση οι εισαγωγείς να ιδρύουν οι ίδιοι πρατήρια καυσίμων, κάτι που θα περιέπλεκε τις συμφωνίες με εξουσιοδοτημένες υπηρεσίες τρίτων, είπε ο Σαχίν.

Κερδίζοντας δημοτικότητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή στην Τουρκία, χάρη στη σχετική οικονομική προσιτότητα των κινεζικών εμπορικών σημάτων, καθώς και στην αναγνώριση του εγχώριου αυτοκινήτου Togg και στην πρόσφατη άφιξη της Tesla Inc του Elon Musk. Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σχεδόν 10 φορές φέτος έως τον Νοέμβριο του προηγούμενου έτους, δείχνουν τα στοιχεία από την ένωση βιομηχανίας ODMD. Τώρα αποτελούν το 7,1% του συνόλου των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.

Οι νέοι κανόνες έχουν σκοπό να βάλουν τάξη σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία και να της επιτρέψουν να προχωρήσει σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον, δήλωσε στο Bloomberg ένας αξιωματούχος στην Άγκυρα, μιλώντας υπό τον όρο της  ανωνυμίας. Δεν υπάρχουν σχέδια για αναθεώρηση των κανόνων ή καθυστέρηση της εφαρμογής τους, είπε ο αξιωματούχος.

«Θα ήταν κρίμα αν ο στόχος είναι η Togg να πουλήσει μερικές χιλιάδες ακόμη αυτοκίνητα», είπε ο Sahin της EBS. «Η Togg θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και στην εγχώρια αγορά, για να αναπτυχθεί περαιτέρω».

Η BYD Co., η εταιρεία αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, σχεδιάζει ένα δίκτυο εξουσιοδοτημένου σέρβις σε εθνικό επίπεδο και έχει υπογράψει συμβάσεις με αντιπροσώπους για την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες, δήλωσε ο Ismail Ergun, γενικός διευθυντής της BYD Τουρκίας.

«Εάν ο κανόνας εφαρμοστεί όπως έχει προγραμματιστεί, οι εισαγωγές μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν στα σύνορα για μήνες», είπε ο Εργκούν.

«Η λογική του κανονισμού είναι σωστή, καθώς στοχεύει στην προστασία του πελάτη», δήλωσε ο Kagan Dagtekin, Διευθύνων Σύμβουλος της Dogan Trend Otomotiv, που διανέμει την MG, μια μάρκα της κινεζικής SAIC Motor Corp. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι νόμοι περί ανταγωνισμού και η δίκαιη προσέγγιση για τον υπάρχοντα οργανισμό αντιπροσώπων».

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας της Τουρκίας και τα αγαθά από την ασιατική χώρα έπαιξαν ρόλο στη διόγκωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας σε σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Νοέμβριο. Οι εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων συμβάλλουν σημαντικά στο έλλειμμα.

Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο πούλησε EVs αξίας 184 εκατομμυρίων δολαρίων στην Τουρκία τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, σχεδόν διπλάσιο από το σύνολο του 2022. Νωρίτερα φέτος, η Τουρκία επέβαλε πρόσθετο δασμό 40% στις εισαγωγές EV από την Κίνα , αυξάνοντας το συνολικό φορολογικό συντελεστή στο 50%.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube