Γενικά θέματα
Δορυφορικές εικόνες δείχνουν την υποχώρηση του ρωσικού στόλου από την Κριμαία

Πύραυλοι, drones αέρος και θαλάσσης, φουσκωτά με καταδρομείς, έχουν επιστρατευθεί τους τελευταίους μήνες κατά του ρωσικού στόλου, την ίδια ώρα που οι μεν Ουκρανοί επιμένουν ότι “ο πόλεμος θα τελειώσει στην Κριμαία”, οι δε Δυτικοί συνοφρυόνονταν φοβούμενοι τα χειρότερα…
Χθες η Wall Street Journal έγραψε πως η Ρωσία έχει αποσύρει τον κύριο όγκο του ρωσικού Στόλου της Μαύρης Θάλασσας από την κύρια βάση του στην προσαρτημένη Κριμαία. Η WSJ ανέφερε πως η απόφαση αυτή ελήφθη λόγω των επιτυχημένων ουκρανικών επιθέσεων στην βάση του στόλου, στη Σεβαστούπολη
Σήμερα, ήρθαν στην δημοσιότητα δορυφορικές εικόνες στις οποίες φαίνεται ότι ο ρωσικός στόλος της Μαύρης Θάλασσας μετέφερε τα πολεμικά του πλοία από την προσαρτημένη Κριμαία στη νότια Ρωσία μετά από μια σειρά επιθέσεων στο αρχηγείο του. Τις εικόνες κοινοποίησαν μάλιστα φιλοπόλεμοι Ρώσοι στρατιωτικοί μπλόγκερ.
Πρώτη αναφορά [από ρωσικής πλευράς] για αποχώρηση πλοίων είχε κάνει το ανεξάρτητο Ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο The Bell την Τετάρτη.
Πάντως, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες αυτές, παραπέμποντας στο ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Κι όμως, η Ρωσία χάνει στην Κριμαία
Μετά τα συγχαρητήρια του υπουργού Ενόπλων Δυνάμεων του Ηνωμένου Βασιλείου Τζέιμς Χίππεϊ για τα ουκρανικά πλήγματα κατά του ρωσικού στόλου, σήμερα, ήρθε προς επιβεβαίωσή του η εκτίμηση του Ινστιτούτου για την Μελέτη του Πολέμου (ISW).
Η ανάλυση του thinktank δείχνει ότι έχει δίκιο ο Βρετανός υπουργός ότι η Ρωσία αναγκάζεται να απομακρύνει τουλάχιστον μερικά από τα πλοία της μακριά από την Ουκρανία και τις πολεμικές μάχες.
Το Ινστιτούτο για τη Μελέτη του Πολέμου αναφέρει ότι η Ρωσία έχει μεταφέρει πολλά πλοία του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας (BSF) από το λιμάνι της Σεβαστούπολης της Κριμαίας, στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ.
Το αμερικανικό thinktank λέει ότι η κίνηση είναι «πιθανότατα μια προσπάθεια να προστατευθούν τα πλοία του στόλου από συνεχιζόμενα ουκρανικά πλήγματα στην κατεχόμενη Κριμαία».
Σημείωσε ότι οι δορυφορικές εικόνες που δημοσιεύθηκαν έδειξαν ότι οι ρωσικές δυνάμεις έχουν μεταφέρει τουλάχιστον 10 πλοία από τη Σεβαστούπολη στο Νοβοροσίσκ.
«Οι ρωσικές δυνάμεις ενδέχεται να μεταφέρουν προσωρινά κάποια πλοία στο Νοβοροσίσκ μετά από πολλαπλά χτυπήματα σε θέσεις του στόλου της Μαύρης Θάλασσας μέσα και κοντά στη Σεβαστούπολη, αλλά πιθανότατα θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το λιμάνι της Σεβαστούπολης, το οποίο παραμένει η βάση της BSF», ανέφερε το ISW.
Oι δορυφορικές εικόνες τα δείχνουν όλα
Οι φρεγάτες “Ναύαρχος Έσεν” και “Ναύαρχος Μακάροφ”, τρία υποβρύχια, πέντε μεγάλα αποβατικά πλοία και πολλά μικρά πυραυλοφόρ πλοία είναι τώρα αγκυροβολημένα στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ στην περιοχή Κρασνοντάρ της Ρωσίας, αναφέρει το ρωσικό ανεξάρτητο μέσο Bell..
Ο “ναύαρχος Μακάροφ” έγινε η ναυαρχίδα του στόλου της Μαύρης Θάλασσας μετά τη θεαματική βύθιση – κατόπιν ουκρανικού πυραυλικού πλήγματος – του “Μοσκβά”.
Οι δορυφορικές εικόνες, με ημερομηνία 1-2 Οκτωβρίου, δείχνουν ότι ένα μεγάλο αποβατικό πλοίο, ναρκαλιευτικά και άλλα μικρά πλοία έχουν μετακινηθεί από τη Σεβαστούπολη στη νοτιοδυτική Κριμαία στο λιμάνι Feodosia, το οποίο βρίσκεται στα ανατολικά της χερσονήσου.
Η Σεβαστούπολη δέχθηκε δύο μεγάλες ουκρανικές πυραυλικές επιθέσεις τον περασμένο μήνα, με ένα χτύπημα της 13ης Σεπτεμβρίου να προκαλεί σοβαρές ζημιές σε ένα υποβρύχιο και ένα μεγάλο καταδρομικό, καθώς και ένα χτύπημα στις 22 Σεπτεμβρίου που έπληξε το κτίριο του αρχηγείου του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας.
Το Bell σημειώνει ότι τα ρωσικά πολεμικά πλοία μπορούν ακόμη να εκτοξεύουν πυραύλους κρουζ σε στόχους εντός ουκρανικού εδάφους από τα σημερινά τους λιμάνια.
Αλλά η μετεγκατάσταση πλοίων πιθανότατα σημαίνει ότι η Μόσχα δεν θα είναι σε θέση να διακόψει τις μελλοντικές εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας και θέτει περαιτέρω αμφιβολίες για τη συνολική αξία του στόλου, πρόσθεσε η The Bell.
- «Το πιο σημαντικό, ο Στόλος της Μαύρης Θάλασσας ουσιαστικά παραιτείται από τις αξιώσεις του ελέγχου στη δυτική Μαύρη Θάλασσα», ανέφερε.
Η Ουκρανία χρησιμοποιεί ασύμμετρο θαλάσσιο πόλεμο για να υποβαθμίσει και να «αποστρατιωτικοποιήσει» το ρωσικό Ναυτικό, δήλωσε στο Newsweek τον Σεπτέμβριο ο πρώην υπουργός Άμυνας της Ουκρανίας και νυν σύμβουλος του υπουργείου Αντρίι Ζαγκορόντνιουκ.
Aπό ανάγκη ρωσική ναυτική βάση στην Αμπχαζία
Μια ακόμη εξέλιξη αποδεικνύει τα βάσανα της ναυτικής διοίκησης της Μαύρης Θάλασσας. Εν ολίγοις επιβεβαιώνει την αναζήτηση νέων αγκυροβολίων…
Η Ρωσία σχεδιάζει μια ναυτική βάση στην ακτή της Αμπχαζίας στη Μαύρη Θάλασσα, της αποσχισθείσας περιφέρειας της Γεωργίας, δήλωσε ο ηγέτης της περιφέρειας, σύμφωνα με την ρωσική εφημερίδα “Ιζβέστια”, μία ημέρα μετά τη συνάντησή του με τον Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο Ασλάν Μπζάνια, ο αυτοανακηρυχθείς πρόεδρος της υποστηριζόμενης από τη Ρωσία αποσχισθείσας περιφέρειας, δήλωσε πως υπογράφηκε συμφωνία για μια μόνιμη ναυτική βάση στην περιοχή της Οτσαμτσίρα.

Γενικά θέματα
Ημερίδα στη Μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη
Την Τετάρτη 23 Απριλίου, η ιστορική Ένωση Ποντίων Σουρμένων, στα πλαίσια των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί για πάνω από εκατό χρόνια, οργανώνει ημερίδα αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

“Το Νέο Ανατολικό Ζήτημα. Από το δικαίωμα στη Μνήμη, στην 19η Μαϊου ως διεθνή ημέρα θυμάτων του Κεμαλισμού”.
Την Τετάρτη 23 Απριλίου, η ιστορική Ένωση Ποντίων Σουρμένων, στα πλαίσια των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί για πάνω από εκατό χρόνια, οργανώνει ημερίδα αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.
Όλοι οι λαοί που αγωνίζονται για την επίλυση του Τουρκικού προβλήματος, για την αναγνώριση της Γενοκτονίας, για τη Δικαιοσύνη και την Ελευθερία τιμούν έναν πρωτοπόρο πολιτικό και διανοούμενο, έναν υπέροχο άνθρωπο, έναν σπουδαίο Έλληνα!
Γενικά θέματα
Ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά στον Πόντο! Τα τεχνάσματα σε Τούρκους και Αρμένηδες

Για τα ήθη και τα έθιμα στα Κοτύωρα, την πατρίδα της μητέρας του στην οποία και ο ίδιος πέρασε τα παιδικά του χρόνια, έχει γράψει ο Ξενοφών Άκογλου, ο λογοτέχνης, λαογράφος και στρατιωτικός που είναι γνωστός και με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Ξένος Ξενίτας.
Το έργο του Από τη ζωή του Πόντου – Λαογραφικά Κοτυώρων κυκλοφόρησε το 1939 στην Αθήνα. Ακόμα και σήμερα θεωρείται πολύτιμο λαογραφικό ντοκουμέντο, διότι αποτυπώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων.
≈ ≈
Τ’ αυτά ήταν αφθονότατα και φτηνότατα, από τα κύρια προϊόντα του τόπου. Από την ημέρα του Πάσχα έως την Ανάληψη –τα λαμπροήμερα– κάθε Κυριακή και ενδιάμεση γιορτή παίζανε στον περίβολο της εκκλησία ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά.
Οι αυγουλάδες, ή και όποιοι άλλοι ήθελαν να κερδίσουν από την πώληση αυγών, τα έφερναν με τα καλάθια και τα αράδιαζαν ανά 5,8,10 κτλ. σε σειρές. Όποιος ήθελε να παίξει προκαλούσε τους άλλους λέγοντας:
Παίζομε ωβά σην σειράν; Ή, κρούγομε ωβά σην σειράν;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ PONTOSNEWS.GR
Γενικά θέματα
Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη;
Ποιοι θέλουν να μειώσουν τους πιλότους στα αεροσκάφη, λόγω ΑΙ

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη; Ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι έχουν κατατεθεί εισηγήσεις στον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) για να μειωθούν από δύο σε έναν οι πιλότοι στο κόκπιτ των αεροσκαφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.
Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αυτού του μέτρου δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά φαίνεται ότι τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προκύψουν το 2029 και να γίνουν επίσημα το 2030.
Ήδη πάντως, οι σκέψεις αυτές προκαλούν μεγάλες αντιδράσεις από τις ενώσεις των πιλότων σε όλη την Ευρώπη.
«Αυτό που προτείνεται είναι μια παρέκκλιση που παραβιάζει όλες τις αρχές», λέει ο Ανχελ Γκονδάλεθ, αναπληρωτής διευθυντής του τεχνικού τμήματος στη Sepla. «Η φόρμουλα να υπάρχουν δύο πιλότοι στο κόκπιτ ανά πάσα στιγμή είναι απολύτως κρίσιμη , καθώς χωρίς αυτήν, η ασφάλεια είναι σαφώς μειωμένη», λέει ο Γκονδάλεθ. « Σε ένα αεροπλάνο, όλοι οι έλεγχοι και οι διαδικασίες πρέπει να εκτελούνται εις διπλούν για να αποφευχθούν προβλήματα και πρέπει πάντα να υπάρχει ένας πιλότος που παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν και τη δραστηριότητα του συναδέλφου του», τονίζει και εξηγεί: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε ποτέ να αντικαταστήσει τους ανθρώπους σε αυτές τις διαδικασίες, δεδομένου ότι δεν μπορεί να διορθώσει λάθη ή να λάβει αποφάσεις κατά περίπτωση· απαιτείται κριτική, ανθρώπινη κρίση, την οποία η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να προσφέρει».
Σύμφωνα, με τον εκπρόσωπο των Ισπανών πιλότων, δύο εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών προωθούν αυτό το μέτρο – η Airbus και η Dassault. «Καμία αεροπορική εταιρεία δεν βρίσκεται πίσω από αυτό· μόνο αυτές οι δύο εταιρείες δοκιμάζουν ήδη πιλοτήρια ενός πιλότου. Δεν θέλουν όλες οι εταιρείες να μειώσουν την ασφάλεια, μόνο αυτές οι δύο», λέει ο Γκονδάλεθ.
Διευκρινίσεις από τον ΕΑSΑ
Ο EASA επιβεβαιώνει ότι είναι οι κατασκευαστές αεροσκαφών που πιέζουν για τη μείωση του αριθμού των πιλότων στο κόκπιτ, αλλά θεωρεί ότι δημιουργείται ένα προπέτασμα καπνού για τις πραγματικές επιπτώσεις της μελέτης.
Αυτό που τίθεται στο τραπέζι είναι ότι σε μεγάλες πτήσεις , που απαιτούν δύο πληρώματα για εναλλαγή και ανάπαυση, θα μπορούσαν να μειωθούν και ότι, για τμήματα της πτήσης, θα μπορούσε ουσιαστικά να υπάρχει μόνο ένας πιλότος.Aλλά θα υπάρχουν πάντα δύο πιλότοι σε βασικές στιγμές της πτήσης, όπως η προσγείωση ή η απογείωση. «Ένας μόνος πιλότος θα μπορεί να είναι στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια ορισμένων φάσεων της πτήσης, αλλά αυτό θα απαιτούσε σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές που θα μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα διαπιστώνεται από την ΑΙ αν ο πιλότος δεν μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του».
Με αυτή την έννοια, από τον ΕASA μπιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να περιλαμβάνει « συστήματα ανίχνευσης κόπωσης ή ανικανότητας ». Υπό αυτή την έννοια, «θα μάθουμε από αυτή την εμπειρία να συλλέγουμε δεδομένα που θα μας επιτρέψουν όχι μόνο να αξιολογήσουμε την πιθανότητα αυτής της μείωσης του προσωπικού, αλλά και να βελτιώσουμε τη συνολική ασφάλεια όλων των πτήσεων».
Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι «η δημιουργία ενός «έξυπνου» πιλοτήριου με καινοτόμα χαρακτηριστικά μείωσης του φόρτου εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης της απόδοσης και της εξεύρεσης λύσεων για την πρόληψη απειλών στην ασφάλεια του αεροσκάφους».
Συνεπώς, τονίζουν από τον ΕASA ότι, σε αντίθεση με όσα λέγονται, «δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα» και ότι «όλα θα εξαρτηθούν από το αν οι νέες τεχνολογίες θα επιδείξουν τα οφέλη τους για την ασφάλεια.
Έλλειψη πιλότων
Σε κάθε περίπτωση, το συνδικάτο Sepla των πιλότων αναγνωρίζει ότι αυτή η απόφαση είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες απειλές που διατρέχουν τον κλάδο: η έλλειψη πιλότων τα επόμενα χρόνια. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με την έλλειψη επαγγελματιών πιλότων, αλλά αυτό δεν μπορεί να λυθεί με την εγκατάλειψη της ασφάλειας», λέει ο Γκονδάλεθ. «Πρέπει να διευκολύνουμε την αύξηση του αριθμού περισσότερων πιλότων, δεν υπάρχει άλλος τρόπος».
Εκτιμάται ότι το 2026, παγκοσμίως θα υπάρχει έλλειψη 24.000 πιλότων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι το 2030 θα υπάρχει έλλειψη σχεδόν 60.000 πιλότων.
Το «εργατικό κόστος» είναι επίσης μεγάλη δαπάνη για τις αεροπορικές εταιρείες. Για τη Lufthansa ή την American Airlines αυτό είναι περίπου 20% έως 30%. Αυτό είναι πρακτικά το ίδιο με το κόστος των καυσίμων.
Σύμφωνα με την World Aviation, ένας κυβερνήτης αεροσκάφους κερδίζει περίπου 80.000 ευρώ και ο συγκυβερνήτης 50.000 ευρώ, ετησίως. Ένας νέος πιλότος κερδίζει ήδη περίπου 22.000 ευρώ ετησίως.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προβλέπει ότι περισσότεροι από 350.000 πιλότοι θα χρειαστούν παγκοσμίως μεταξύ 2024 και 2032. Αντιμέτωπες με αυτήν την πραγματικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες «μπορεί τώρα να δουν την ανάπτυξή τους να περιορίζεται σαφώς από την έλλειψη πιλότων και αυτοί μπορεί να γίνουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που τους μετατρέπει στο επίκεντρο ενός πολέμου που αυτές οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά».
Κατά συνέπεια, “αναζητούνται λύσεις, από την πρόσληψη ξένων πιλότων, όπως κάνουν οι ΗΠΑ με τους Αυστραλούς επαγγελματίες, έως την αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση πιλότων. Και αυτό είναι το ζητούμενο στην Ευρώπη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η τελευταία από τις “λύσεις” σε μια από τις μεγαλύτερες υπαρξιακές κρίσεις του κλάδου.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Απόψεις3 μήνες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Συναγερμός από τον δήμαρχο Αλεξανδρούπολης! “Αθόρυβος εποικισμός – Βούλγαροι και Τούρκοι αγοράζουν σπίτια στην περιοχή”