Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Δέος αλλά και ικανοποίηση στο Πολεμικό Ναυτικό με τη φρεγάτα ΚΙΜΩΝ – Εξελίξεις και για τις κορβέτες

Δημοσιεύτηκε στις

Ήδη οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού είχαν την ευκαιρία να ανέβουν πάνω στην πρώτη Ελληνική Belharra ενώ στο κατάστρωμα της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» θα βρεθεί τις επόμενες ώρες ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης

Βγήκε από την dry dock δεξαμενή των ναυπηγείων  στη θάλασσα και προκάλεσε δέος η πρώτη Ελληνική φρεγάτα Belharra F-601 «ΚΙΜΩΝ» αν και ακόμη δεν έχει πάρει την τελική της μορφή. Καθώς εκκρεμεί η τοποθέτηση του τελευταίου block πάνω στο πλοίο το οποίο περιλαμβάνει τον ιστό με το πανίσχυρο ραντάρ Sea Fire αλλά και όλους τους υπερσύγχρονους αισθητήρες. Block το οποίο είναι ήδη σχεδόν έτοιμο και αναμένεται να τοποθετηθεί πάνω στο πλοίο εντός Οκτωβρίου με τη βοήθεια γερανών  όπως άλλωστε έγινε και στην πρώτη Γαλλική Belharra «Amiral Monarc’h» η οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής λίγο πριν την έναρξη των seatrials.

Πέρα  όμως από την εντυπωσιακή εικόνα της F-601 «ΚΙΜΩΝ» όχι μόνο οι Γάλλοι κατασκευαστές αλλά και το κλιμάκιο με τα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκεται στη Lorient μεταφέρει στην Ελλάδα την εικόνα ενός πλοίου «State of Art» το οποίο έρχεται να ανεβάσει επίπεδο τον Ελληνικό Στόλο. Και μάλιστα σύντομα αφού η F-601 «ΚΙΜΩΝ» και η F-602 «ΝΕΑΡΧΟΣ» αναμένεται να παραδοθούν στις αρχές και στα μέσα του 2025 ενώ η F-603 «ΦΟΡΜΙΩΝ» το 2026.

Ήδη οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού είχαν την ευκαιρία να ανέβουν πάνω στην πρώτη Ελληνική Belharra ενώ στο κατάστρωμα της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» θα βρεθεί τις επόμενες ώρες ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος  Ιωάννης Δρυμούσης λίγο πριν την επίσημη τελετή καθέλκυσης του πλοίου την ερχόμενη Τετάρτη παρουσία και του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια.

Το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται πλέον σε διαδικασία παραλαβής καινούργιας φρεγάτας 24  χρόνια μετά την παραλαβή της φρεγάτας «ΣΑΛΑΜΙΣ». Ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των κύριων Μονάδων Επιφανείας φρεγατών S και ΜΕΚΟ έχει πλέον ξεπεράσει κατά πολύ τα 30 χρόνια.

Ωστόσο η ενίσχυση του Στόλου με τρία καινούργια πανίσχυρα υπερσύγχρονα πλοία αποτελεί  χωρίς αμφιβολία μεγάλη «ανάσα» όμως αυτά δεν είναι αρκετά να καλύψουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού σε μεγάλες Μονάδες επιφανείας την ώρα μάλιστα που οι γείτονες Τούρκοι ναυπηγούν και ρίχνουν στη θάλασσα το ένα μετά το άλλο πλοία που προστίθενται στο οπλοστάσιο τους. Κορβέτες αλλά και φρεγάτες οι οποίες ναι μεν δεν συγκρίνονται τεχνολογικά με τις FDI όμως δίνουν βάθος και «πλώρες» στον  Τουρκικό στόλο.

Έτσι στο προσκήνιο έρχεται ξανά το αίτημα του Πολεμικού Ναυτικού για άμεσες αποφάσεις ώστε να «ξεκλειδώσει» και το πρόγραμμα των κορβετών. Δεδομένο θεωρείται ότι οι Γάλλοι θα επανέλθουν  και θέσουν τις προτάσεις τους στον Έλληνα υπουργό Άμυνας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στη χώρα τους την ερχόμενη εβδομάδα.

 

Στη θάλασσα η «State of Art» πρώτη Ελληνική φρεγάτα Belharra F-601 «ΚΙΜΩΝ» – Δέος αλλά και ικανοποίηση στο Πολεμικό Ναυτικό – Εξελίξεις και για τις κορβέτες

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Έτοιμη για την εκτόξευση του Νανοδορυφόρου MICE-1 η Prisma Electronics

Ο Πρώτος Ελληνικός IoT Νανοδορυφόρος Ενώνει την Ελληνική Επιχειρηματική και Ερευνητική Κοινότητα με το Διάστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Prisma Electronics ανακοινώνει την εκτόξευση του MICE-1, του πρώτου ελληνικού IoT νανοδορυφόρου, στο διάστημα τον Νοέμβριο. Σχεδιασμένος και κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου σύμφωνα με τις ανάγκες της εταιρείας στην Αλεξανδρούπολη, ο δορυφόρος θα εκτοξευθεί εντός Νοεμβρίου μέσω SpaceX (Falcon 9, Transporter-15 – Rideshare Mission), σηματοδοτώντας ένα κρίσιμο σημείο για την ελληνική δορυφορική τεχνολογία και την παρουσία της Ελλάδας στο διάστημα.

Ένα Γεγονός με Διεθνές Ενδιαφέρον

Το MICE-1 αποτελεί τον πρώτο ελληνικό δορυφόρο ειδικά σχεδιασμένο για την Ναυτιλία και την υποστήριξη καταστάσεων στις οποίες οι τεχνολογίες του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of ThingsIoT) μπορούν να συνεισφέρουν ουσιαστικά, όπως η έγκαιρη ειδοποίηση για φυσικές καταστροφές και η υποστήριξη δράσεων αντιμετώπισης των επιπτώσεών τους. Η Ελλάδα μέσω της Prisma Electronics δημιουργεί τις προϋποθέσεις για νέες ειδικές υπηρεσίες στην Ναυτιλία με έμφαση στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Ναυτιλίας, την αυξημένη Κυβερνοασφάλεια και την προετοιμασία για το νέο κανονιστικό πλαίσιο που σχεδιάζεται να ισχύει μετά το 2028,– ένα ξεχωριστό ορόσημο για τη δυνατότητα της χώρας στο πεδίο της διαστημικής τεχνολογίας και σε συνδυασμό με τις σύγχρονες ανάγκες της Ναυτιλίας για πλοία φιλικότερα προς το περιβάλλον και με χαμηλότερο κόστος λειτουργίας. Η αποστολή αυτή δεν είναι μόνο ελληνικής σημασίας, αλλά και παγκόσμιας, μία Ευρωπαϊκή πρωτιά.

Η Prisma Electronics, με την επίβλεψη και την καθοδήγηση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency – ESA) πέτυχε όλα τα κρίσιμα ορόσημα σχεδιασμού, κατασκευής και ελέγχων που χαρακτηρίζουν κάθε διαστημική αποστολή, ακολουθώντας τις διεθνής προδιαγραφές ποιότητας της ESA. Παράλληλα, ενέταξε στην όλη διαδικασία τις απατήσεις της SpaceX για την ασφαλή εκτόξευση του δορυφόρου.

Τεχνικές Προδιαγραφές: Ένας Δορυφόρος που Κάνει τη Διαφορά

Το MICE-1 είναι ένας 3U CubeSat (4.9 κιλών) εξοπλισμένος με:

  • Δέκτη AIS (Automatic Identification System) που συλλέγει σήματα από πλοία από οπουδήποτε στον πλανήτη

  • Συστήματα επικοινωνίας TMTC (Τηλεμετρία, εντοπισμός, έλεγχος) SBand και VHF/UHF με σταθμούς ελέγχου

  • Ειδικό πολυκαναλικό IoT S-band πομποδέκτη για άμεση επικοινωνία με τα εξοπλισμένα πλοία LAROS και λοιπά σημεία ενδιαφέροντος

  • Αυτόνομο Σύστημα τροφοδοσίας και ελέγχου αποτελούμενο από ηλιακά πάνελ, ειδική μπαταρία και σύστημα για ακριβή τροχιακό έλεγχο

  • Αλγοριθμικά επεξεργασίας δεδομένων AI που λειτουργούν απευθείας στο δορυφόρο (AI on the edge)

  • Επαυξημένη Κυβερνοασφάλεια στην αποστολή και λήψη δεδομένων

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πραγματοποιήθηκε στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Πρίσμα Ηλεκτρονικά ΑΒΕΕ με άμεση και έμμεση συμμετοχή περισσότερων από 45 εξειδικευμένων μηχανικών της εταιρείας σε στενή συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης το οποίο έχει αναλάβει την λειτουργία του κυρίως Σταθμού Εδάφους και σε συνεργασία με κορυφαίες Ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η Endurosat, η Exolaunch, η GΟΜSpace, η Satlab, η Cube Space, η Leaf Space, η RBC Signals κλπ.

Ο δορυφόρος πέρασε από πλήθος λειτουργικών και περιβαλλοντικών ελέγχων που ζητήθηκαν από την ESA και την SPACEX, και εξασφαλίζουν ότι ο δορυφόρος θα επιβιώσει από τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν κατά την εκτόξευση και την έξοδο από την ατμόσφαιρα, αλλά και ότι θα είναι λειτουργικός σε περιβάλλον διαστήματος όπου δεν υπάρχει βαρύτητα και επικρατούν ακραίες θερμοκρασίες. Στους ελέγχους αυτούς περιλαμβάνονται έλεγχοι κραδασμών (vibration tests) και έλεγχοι που πραγματοποιούνται εντός ειδικού θαλάμου κενού στον οποίο επικρατούν θερμοκρασίες παρόμοιες με αυτές στις οποίες θα κληθεί να λειτουργήσει στο διάστημα (Thermal Vacuum ChamberTVAC). Έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία τους ελέγχους αυτούς, έλαβε στις 8 Σεπτεμβρίου 2025 την τελική έγκριση για την εκτόξευση (FARFinal Acceptance Review). O MICE-1 βρίσκεται ήδη σε ειδικό θάλαμο της Exolaunch στις εγκαταστάσεις της SPACEX, έτοιμος προς εκτόξευση.

Σύνδεση Θάλασσας – Διαστήματος: Ο MICE-1 Επεκτείνει το LAROS

Ο MICE-1 δεν είναι απλώς ένας ακόμη δορυφόρος. Είναι η δορυφορική επέκταση του LAROS – του συστήματος ναυτιλιακής παρακολούθησης της Prisma που ήδη εξυπηρετεί ένα μεγάλο αριθμό από εμπορικά πλοία σε πραγματικό χρόνο επιτρέποντας την λειτουργία αυτών με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και λιγότερες βλάβες και μία νέα λογική στις επικοινωνίες και την ανάλυση των δεδομένων.

Σήμερα το LAROS παρέχει συνεχή παρακολούθηση των αισθητήρων του πλοίου αξιοποιώντας τις IoT συσκευές που η ίδια σχεδιάζει και παράγει ενώ αξιοποιεί δίκτυα επικοινωνιών όπως τα STARLINK, IMARSAT, 5G κλπ. τα οποία είναι διαθέσιμα στα πλοία.

Ο MICE-1 θα επιτρέψει την δοκιμή τεχνολογιών αιχμής για την ανταλλαγή δεδομένων και εντολών με πλοία και άλλες σημαντικές υποδομές ακόμη και όταν τα κύρια συστήματα επικοινωνίας δεν λειτουργούν. Δεδομένα από τα πλοία θα συλλέγονται από τον δορυφόρο MICE-1 και θα επιστρέφουν στη γη ως στρατηγικές πληροφορίες για:

Ταυτοποίηση και θέση των πλοίων οπουδήποτε στη Γη

Άμεση επικοινωνία με πλοία κλπ χωρίς μεσολάβηση άλλων δικτύων για επείγουσες εντολές ή ενημέρωση κατάστασης.

Δημιουργία νέων υβριδικών πολυκαναλικών μοντέλων επικοινωνίας μέσω διαστημικών σχηματισμών με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας και ισχυρή ασφάλεια στις επίγειες επιχειρήσεις.

Προηγμένη ανάλυση κινδύνων χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγορίθμους που εκτελούνται στον ίδιο τον δορυφόρο

Αυξημένη Κυβερνοασφάλεια στην ανταλλαγή της πληροφορίας

Απώτερος σκοπός της Prisma Electronics είναι η χρήση όλων των ανωτέρω δυνατοτήτων που μπορεί να παρέχει η διαστημική αποστολή MICE-1, αλλά και μελλοντικές αποστολές για την αύξηση της θαλάσσιας ασφάλειας και την επέκταση των λειτουργικοτήτων και των δυνατοτήτων της Ναυτιλίας. Στους στόχους αυτούς περιλαμβάνονται η πρόβλεψη κρίσεων πριν αυτές συμβούν και ο περιορισμός της έκτασης και των επιπτώσεών τους, πάντα με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Ευρωπαϊκή Συνεργασία και Μελλοντικά Σχέδια

Ο MICE-1 υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΛΛΑΔΑ 2.0 και στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Δορυφόρων και συγκεκριμένα του ελληνικού προγράμματος επικύρωσης σε τροχιά (In-Orbit Validation – IOV) νανοδορυφόρων, το οποίο έχει ανατεθεί στην ESA, η οποία έχει και την επίβλεψη και τον έλεγχο της όλης προσπάθειας, ενώ παρέχει ουσιαστική καθοδήγηση της ομάδας σχεδίασης και υλοποίησης της αποστολής. Η Prisma Electronics σχεδιάζει την περαιτέρω εξέλιξη και επέκταση του συστήματος είτε αυτόνομα αλλά κυρίως μέσω συνεργασιών.

Το όραμα της Prisma Electronics είναι η Ελλάδα να αποκτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα ολόκληρο δορυφορικό δίκτυο ελληνικής κατασκευής, υψηλής προστιθέμενης αξίας. Με αυτή τη δυναμική, η Prisma Electronics θα καθιερώσει τη χώρα μας ως πυλώνα ευρωπαϊκής διαστημικής τεχνολογίας και παραγωγής.

Σημασία για την Εταιρία και τη Χώρα

Για την Prisma Electronics, ο MICE-1 αποτελεί κορυφαίο επίτευγμα: η εταιρία περνά από ερευνητική και αναπτυξιακή φάση σε διεθνή πρωτοπορία στην δημιουργία δορυφορικών λύσεων με πραγματική εφαρμογή στην Ναυτιλία, την επαύξημένη αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών κλπ. Η εμπλοκή της εταιρείας στη σχεδίαση και παραγωγή δορυφόρων την καθιερώνει σαν έναν στρατηγικό παράγοντα στη νέα εμπορική εποχή του διαστήματος.

Η Prisma Electronics συμμετέχει συμβατικά και ενεργά στους αντίστοιχους νανοδορυφόρους του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Αριστοτελείου Πανεπιστήμίου Θεσσαλονίκης δημιουργώντας ένα μοναδικό οικοσύστημα για νέους επιστήμονες και στις δυνατότητες της χώρας να συμμετέχει σε παγκόσμιες εξελίξεις.

Η Prisma Electronics συνεργάστηκε αποτελεσματικά με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και για να αντιμετωπισθούν πλήθος νομικών θεμάτων που οδηγήσαν σε μία καλύτερη διαστημική πολιτική και νομοθεσία στην χώρα καθώς και για καλυφθούν όλες οι απαιτήσεις αδειοδότησης από την ITU και τον αποτελεσματικό διεθνή συντονισμό.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το έργο υλοποιήθηκε μετά την πρωτοβουλία της Ελληνικής Κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει από πόρους του ΕΛΛΑΔΑ 2.0 την πρόταση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με την Ένωση Ελληνικών Βιομηχανιών Διαστημικής Τεχνολογίας & Εφαρμογών (ΕΒΙΔΙΤΕ) και το SI-Cluster. Η συνέχεια και η εξέλιξη των έργων αυτών είναι το επόμενο στοίχημα της χώρας.

Για την Ελλάδα, ο MICE-1 αποδεικνύει ότι η χώρα μπορεί να σχεδιάζει, κατασκευάζει και εκτοξεύει δικούς της δορυφόρους, αποκτώντας ενεργή παρουσία στο διάστημα. Η Prisma Electronics στην Αλεξανδρούπολη είναι πλέον το σύμβολο αυτής της ικανότητας.Ένα μεγάλο Ευχαριστώ στους ανθρώπους που έκαναν εφικτό και συνεισφέραν στο διαστημικό και μαγευτικό ταξίδι τεχνολογίας και γνώσης της PRISMA ELECTRONICS.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Πόσο θα κοστίσουν τελικά τα βρετανικά Eurofighter στην Τουρκία;

Νέες πληροφορίες προκύπτουν από την Άγκυρα σχετικά με τη συμφωνία Βρετανίας–Τουρκίας για την αγορά 20 μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τουρκικές πηγές «διορθώνουν» το κόστος της συμφωνίας για τα Eurofighter: 5,4 δισ. λίρες αντί για 8

Νέες πληροφορίες προκύπτουν από την Άγκυρα σχετικά με τη συμφωνία Βρετανίας–Τουρκίας για την αγορά 20 μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, καθώς πηγές του τουρκικού υπουργείου Άμυνας επισημαίνουν ότι το πραγματικό κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε 5,4 δισεκατομμύρια βρετανικές λίρες και όχι σε 8 δισ. όπως είχε ανακοινώσει αρχικά ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μαζί με τον Βρετανό πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλη Κωστίδη, οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι στις 27 Οκτωβρίου 2025 υπογράφηκε σύμβαση με τη βρετανική κυβέρνηση για την προμήθεια νέων αεροσκαφών Eurofighter Typhoon, καθώς και για εξοπλισμό αποστολής και διάφορους τύπους πυρομαχικών που θα καλύψουν τις ανάγκες της Διοίκησης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

«Το συνολικό κόστος του έργου, που περιλαμβάνει τα 20 νέα αεροσκάφη, τον επιχειρησιακό εξοπλισμό και τα πυρομαχικά, ανέρχεται σε περίπου 5,4 δισ. λίρες,» σημειώνουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές, προσθέτοντας ότι το πρόγραμμα περιλαμβάνει και εργασίες για αεροσκάφη Eurofighter που πρόκειται να προμηθευτεί η Τουρκία από το Κατάρ και το Ομάν.

Η συμφωνία αυτή, που παρουσιάστηκε πανηγυρικά στην Άγκυρα ως «νέα σελίδα στη στρατηγική συνεργασία με τη Βρετανία», είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε Γερμανία και Ισπανία, χώρες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία παραγωγής του Eurofighter, καθώς απαιτείται η ομόφωνη έγκριση όλων των εταίρων για την εξαγωγή των αεροσκαφών.

Η Τουρκία επιδιώκει μέσω της συγκεκριμένης αγοράς να ενισχύσει τον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά το πάγωμα της συμφωνίας για τα αμερικανικά F-16 και τις καθυστερήσεις στην ένταξη των εγχώριων μαχητικών KAAN.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Στιγμές Ιστορίας: Οχυρό Ρούπελ – Από την Προδοσία στο Έπος

Ντοκιμαντέρ από το κανάλι της Βουλής

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Τάκης Κάμπρας και οι Στιγμές Ιστορίας παρουσιάζουν την Ιστορία και το Έπος του οχυρού Ρούπελ.

Η εποποιία των Οχυρών το 1941, ήταν – σαν να ήταν γραφτό – να έρθει…, ως γομολάστιχα, για να σβήσει μια άλλη ημερομηνία, την 27η Μαΐου του 1916, που έχει καταγραφεί ως μια από τις μελανότερες σελίδες της ελληνικής ιστορίας.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άμυνα25 λεπτά πριν

Έτοιμη για την εκτόξευση του Νανοδορυφόρου MICE-1 η Prisma Electronics

Ο Πρώτος Ελληνικός IoT Νανοδορυφόρος Ενώνει την Ελληνική Επιχειρηματική και Ερευνητική Κοινότητα με το Διάστημα

Γενικά θέματα55 λεπτά πριν

Μαυρίδης: Η κατοχή επιτακτικός λόγος για περιορισμούς στην αγορά γης από ξένους

Στην ομιλία του, ο κ. Μαυρίδης ανέλυσε την αρχή της ενιαίας αγοράς καθώς και τις εξαιρέσεις που βασίζονται στο επιτακτικό...

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Πώς η Τουρκία έστησε μια «αόρατη αρχιτεκτονική ισχύος» στην Αφρική

Η διείσδυση της Τουρκίας στην Αφρική βασίζεται πλέον λιγότερο σε drones ή μεγάλες συμβάσεις και περισσότερο σε θεσμούς, πρότυπα και...

Άμυνα2 ώρες πριν

Πόσο θα κοστίσουν τελικά τα βρετανικά Eurofighter στην Τουρκία;

Νέες πληροφορίες προκύπτουν από την Άγκυρα σχετικά με τη συμφωνία Βρετανίας–Τουρκίας για την αγορά 20 μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter Typhoon

Άμυνα2 ώρες πριν

Στιγμές Ιστορίας: Οχυρό Ρούπελ – Από την Προδοσία στο Έπος

Ντοκιμαντέρ από το κανάλι της Βουλής

Δημοφιλή