Weather Icon
Κίνα 20 Ιουλίου 2023

Πώς η Κίνα έγινε ο ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πώς η Κίνα έγινε ο ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Κίνα εξελίσσεται στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο

Ο αριθμός των ηλεκτρικών μοντέλων αυξάνεται καθημερινά, όμως το μεγαλύτερο στοίχημα για εταιρείες και κυβερνήσεις, είναι το πλαίσιο μέσω του οποίου θα τονωθούν οι πωλήσεις τους. Τα κίνητρα είναι η προφανής επιλογή για κάθε χώρα, όμως έχει ενδιαφέρον να δούμε την περίπτωση της Κίνας, που εξελίσσεται στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.

Πριν από μερικά χρόνια τη θεωρούσαμε ανερχόμενη αγορά, όμως τα πράγματα έτρεξαν με πολύ γρήγορους ρυθμούς από τότε. Πλέον, εκτός από τα σε απόλυτες τιμές υψηλά νούμερα πωλήσεωνσημαντικό μερίδιο στην αγορά καταλαμβάνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα. Πέρυσι, αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίναπολύ μπροστά από το ένα στα επτά περίπου στις ΗΠΑ και το ένα στα οκτώ στην Ευρώπη.

Μάλιστα ο ρυθμός δείχνει να επιταχύνεται. Η HSBC εκτιμά ότι το ποσοστό διείσδυσης των EV στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, θα φθάσει το 90% έως το 2030.

Συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, οι πωλήσεις αυτοκινήτων χαμηλών ή μηδενικών ρύπων στην Κίνα, έφτασαν τα 5,67 εκατομμύρια το 2022, δηλαδή πάνω από το ήμισυ των ταξινομήσεων της κατηγορίας παγκοσμίως. Σύμφωνα με το BloombergNEF, η Κίνα θα αντιπροσωπεύει περίπου το 60% των 14,1 εκατομμυρίων νέων πωλήσεων επιβατικών ηλεκτρικών στον κόσμο φέτος.

Όμως δεν είναι μόνο οι πωλήσεις που ανθούν στην Κίνα, αλλά και οι κατασκευαστέςΟι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ όλων των ηλεκτρικών μοντέλων που πωλούνται παγκοσμίως, ανέφεραν πρόσφατα οι αναλυτές της HSBC.

Οι υποδομές προφανώς συμβάλλουν. Η Κίνα, διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο φόρτισης στον κόσμο, ενώ πρόσθεσε 649.000 δημόσιους φορτιστές μόνο το 2022, δηλαδή πάνω από το 70% όλων των εγκαταστάσεων που έγιναν παγκοσμίως εκείνη τη χρονιά.

Παρακάτω, ακολουθεί μια ματιά στην προσέγγιση της Κίνας στο θέμα προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων που έχει κάτι από το μοντέλο “καρότο και μαστίγιο”.

Το καρότο

Καταναλωτικές επιδοτήσεις: Ένα πρόγραμμα που έτρεξε για μια δεκαετία αποζημίωσε τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων με περίπου 7.000 ευρώ. Παρόλο που οι εθνικές επιδοτήσεις έληξαν το 2022, οι τοπικές κυβερνήσεις σε μέρη όπως η Σαγκάη συνεχίζουν να χορηγούν εκπτώσεις της τάξεως των 1.250 ευρώ.

Φορολογικές ελαφρύνσεις: Μια τυπική φορολογική επιβάρυνση 10% έχει καταργηθεί για αγορές οχημάτων μηδενικών ρύπων κάτω των 37.000 ευρώ μέχρι το 2025 και θα επιστρέψει στο 5% για το 2026 και το 2027. Η φορολογική ελάφρυνση, που ισχύει από το 2014, εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε λίγο πάνω από 1 δις ευρώ μέχρι το τέλος του 2027. Στις ΗΠΑ, ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού ο οποίος ψηφίστηκε πέρυσι, περιλαμβάνει 240 δισεκατομμύρια ευρώ σε φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και την καθαρή παραγωγή και σχεδόν 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε δάνεια για έργα καθαρής ενέργειας.

Διαβάστε την συνέχεια στο topgeargreece.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube