Weather Icon

Times of Oman: Η Ινδία διατηρεί τη Γαλάζια Οικονομία της για ένα καλύτερο αύριο

Times of Oman: Η Ινδία διατηρεί τη Γαλάζια Οικονομία της για ένα καλύτερο αύριο

Η Γαλάζια Οικονομία ορίζεται από την Παγκόσμια Τράπεζα ως «η αειφόρος χρήση των ωκεάνιων πόρων για οικονομική ανάπτυξη, βελτιωμένα μέσα διαβίωσης και θέσεις εργασίας, διατηρώντας παράλληλα την υγεία του οικοσυστήματος».

Καθώς ο κόσμος ολοένα και περισσότερο επιδιώκει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDG), η συνέχιση με αυτό η Ινδία διατηρεί έντονα τη γαλάζια οικονομία της.

Το Υπουργείο Επιστημών της Γης ολοκληρώνει την Εθνική Πολιτική για τη Γαλάζια Οικονομία για τη χώρα. Έχει προετοιμαστεί ένα σχέδιο πλαισίου πολιτικής για τη Γαλάζια Οικονομία της Ινδίας. Το σχέδιο πλαισίου πολιτικής για τη Γαλάζια Οικονομία προβλέπει τη βέλτιστη αξιοποίηση όλων των τομέων του θαλάσσιου τομέα (έμβιοι, μη έμβιοι πόροι, τουρισμός, ωκεάνια ενέργεια κ.λπ.) για την αειφόρο ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών.

Αυτό το έγγραφο πολιτικής περιέχει βασικές συστάσεις σχετικά με το Εθνικό Λογιστικό Πλαίσιο για τη Γαλάζια Οικονομία και τη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, τον Χωροταξικό Σχεδιασμό της Παράκτιας Θάλασσας και την Προτεραιότητα Τουρισμού, τη Θαλάσσια Αλιεία, την Υδατοκαλλιέργεια και την Επεξεργασία Ψαριών.

Μεταποίηση, Αναδυόμενες Βιομηχανίες, Εμπόριο, Τεχνολογία, Υπηρεσίες και Ανάπτυξη Δεξιοτήτων, Logistics, Υποδομές και Ναυτιλία, Παράκτια και Βαθιά Θάλασσα και Υπεράκτια Ενέργεια και Ασφάλεια, Στρατηγικές Διαστάσεις και Διεθνής Δέσμευση.

Η Γαλάζια Οικονομία ορίζεται από την Παγκόσμια Τράπεζα ως «η αειφόρος χρήση των ωκεάνιων πόρων για οικονομική ανάπτυξη, βελτιωμένα μέσα διαβίωσης και θέσεις εργασίας, διατηρώντας παράλληλα την υγεία του οικοσυστήματος». Για τους δεσμούς της με την οικονομική ανάπτυξη, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και την εθνική ασφάλεια, η γαλάζια οικονομία αναφέρεται γενικά στο πλήθος των ωκεάνιων πόρων που είναι προσβάσιμοι στη χώρα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βοηθήσουν στη δημιουργία αγαθών και υπηρεσιών. Η γαλάζια οικονομία προσφέρει σε παράκτια έθνη όπως η Ινδία μια τεράστια κοινωνικοοικονομική ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν υπεύθυνα τους ωκεανούς πόρους για κοινωνικό όφελος.

 Η αύξηση της ζήτησης προϊόντων που συνδέονται με τους ωκεανούς, όπως τα θαλασσινά, η παραγωγή ενέργειας κ.λπ. οδήγησε στην ανάπτυξη της Γαλάζιας Οικονομίας παγκοσμίως, με εκτιμώμενο παγκόσμιο κύκλο εργασιών να κυμαίνεται μεταξύ 3-6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ ετησίως, σύμφωνα με το India Brand Equity Foundation.

Η γαλάζια οικονομία της Ινδίας είναι μια υποδιαίρεση της εθνικής οικονομίας που περιλαμβάνει το πλήρες σύστημα ωκεάνιων πόρων καθώς και ανθρωπογενείς οικονομικές υποδομές στις θαλάσσιες, θαλάσσιες και χερσαίες παράκτιες ζώνες νομικής δικαιοδοσίας της χώρας. Η ιδέα της Γαλάζιας Οικονομίας της Ινδίας είναι πολύπλευρη και παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας λόγω των τεράστιων θαλάσσιων συμφερόντων της. Η γαλάζια οικονομία της Ινδίας αντιπροσωπεύει περίπου το 4 % του ΑΕΠ και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μόλις βελτιωθεί ο μηχανισμός.

Ο τομέας έχει παραμείνει ισχυρός παρά τις προκλήσεις που προκλήθηκαν από την πανδημία του Covid-19 και έχει καταγράψει εξαγωγές αξίας 56.200 Rs (7,2 δισεκατομμύρια $) μεταξύ Απριλίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022. Ωκεανοί πόροι, φυσική υποδομή για θαλάσσια οικονομική ανάπτυξη, θαλάσσιες ανέσεις και διαχείριση ακτών οι υπηρεσίες αποτελούν μέρος του σχεδίου για τη διασφάλιση της οικονομικής ανάπτυξης και βιωσιμότητας, καθώς και της εθνικής ασφάλειας.

 Η αλιεία και τα ορυκτά είναι τα δύο πιο βιώσιμα συστατικά της γαλάζιας οικονομίας στην Ινδία. Τα δύο κοιτάσματα ορυκτών εμπορικής σημασίας για τους προγραμματιστές στον Ινδικό Ωκεανό είναι πολυμεταλλικοί όζοι και πολυμεταλλικά τεράστια σουλφίδια.

 Τα πολυμεταλλικά οζίδια, τα οποία είναι οζίδια μεγέθους γκολφ έως μπάλα του τένις που περιέχουν νικέλιο, κοβάλτιο, σίδηρο και μαγγάνιο που αναπτύσσονται για εκατομμύρια χρόνια στον πυθμένα της θάλασσας, ανακαλύπτονται συχνά σε βάθος νερού 4-5 Kms. Το 1987, παραχωρήθηκαν στην Ινδία αποκλειστικά δικαιώματα για την εξερεύνηση πολυμεταλλικών οζιδίων στη λεκάνη του Κεντρικού Ινδικού Ωκεανού. Έχει εξερευνήσει τέσσερα εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια και έχει δημιουργήσει δύο τοποθεσίες ορυχείων από τότε. Η παράκτια οικονομία συντηρεί πάνω από 4 εκατομμύρια ψαράδες και παράκτιες πόλεις.

 Η Ινδία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής ψαριών στον κόσμο και διαθέτει στόλο 2.50.000 αλιευτικών σκαφών. Η Ινδία έχει μια αξιοσημείωτη θαλάσσια θέση με 7.517 χιλιόμετρα ακτογραμμής. Εννέα από τις πολιτείες της Ινδίας έχουν πρόσβαση στην ακτογραμμή.

Η Ινδία περιλαμβάνει 200 ​​λιμάνια, εκ των οποίων τα 12 είναι μεγάλα λιμάνια που διακινούσαν 541,76 εκατομμύρια τόνους το 21ο έτος, με το υψηλότερο να είναι το λιμάνι Mormugao, που βρίσκεται στην Γκόα, το οποίο διακινούσε το 62,6 τοις εκατό της συνολικής κίνησης. Η ναυπηγική και η ναυτιλία είναι επίσης σημαντικές πτυχές της γαλάζιας οικονομίας στην Ινδία.

Το μερίδιο των μέσων μεταφοράς της ακτοπλοΐας έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί στο 33 % έως το 2035, από περίπου 6 τοις εκατό που είναι σήμερα. Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου και του φυσικού αερίου της χώρας προμηθεύεται από τη θάλασσα, με αποτέλεσμα η περιοχή του Ινδικού Ωκεανού να είναι κρίσιμη για την οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας. Αυτή η εξάρτηση αναμένεται να αυξηθεί δραματικά έως το 2025.

Το Pradhan Mantri Matsya Sampada Yojana εφαρμόζεται για μια περίοδο πέντε ετών από το 2020-21 έως το 2024-25 σε όλες τις πολιτείες και τα UT. Ως αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών, τα τελευταία χρόνια ο τομέας της αλιείας στη χώρα παρουσίασε εντυπωσιακή ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 10 τοις εκατό κατά την περίοδο 2014-15 έως 2018-19.

Η παραγωγή ψαριών έχει καταγράψει μέση ετήσια αύξηση άνω του 7% και διαμορφώθηκε στο ιστορικό υψηλό των 14.164.000 μετρικών τόνων κατά την περίοδο 2019-20. Παρά τα διάφορα προβλήματα που αντιμετώπισε ο κλάδος κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, η Ινδία έχει επιτύχει υψηλές εξαγωγές θαλάσσιων προϊόντων όλων των εποχών αξίας 7165 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ από τον Απρίλιο έως τον Φεβρουάριο, 2021-22.

 Με μια ακτογραμμή σχεδόν 7,5 χιλιομέτρων, η Ινδία έχει μια μοναδική θαλάσσια θέση. Εννέα από τις 29 πολιτείες της είναι παράκτιες και η γεωγραφία του έθνους περιλαμβάνει 1.382 νησιά. Υπάρχουν σχεδόν 199 λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων 12 μεγάλων λιμένων που διακινούν περίπου 1.400 εκατομμύρια τόνους φορτίου κάθε χρόνο.

ΠΗΓΗ: Times of Oman

 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube