REAL TIME |

Weather Icon

Ελληνική PISA: Σήμερα οι εξετάσεις για τους «μικρούς» που δεν καταλαβαίνουν όλοι οι «μεγάλοι»

Ελληνική PISA: Σήμερα οι εξετάσεις για τους «μικρούς» που δεν καταλαβαίνουν όλοι οι «μεγάλοι»

Μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου από 600 σχολεία της Ελλάδας συμμετέχουν σήμερα Τετάρτη (10.5) στις Εθνικές Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα, την «ελληνική PISA».

Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν κανονικά μετά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, με την οποία η προκηρυχθείσα στάση εργασίας από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική. Ποιος είναι, όμως, ο στόχος των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα και τι μας έδειξαν τα αποτελέσματα του 2022 για τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών; 

Η Χρύσα Σοφιανοπούλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, εθνική συντονίστρια του προγράμματος PISA στον ΟΟΣΑ και μέλος της επιτροπής των ΕΕΔΧ εξηγεί στην ATHENS VOICE ότι «στόχος των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα είναι να αποτελέσουν ένα εργαλείο που θα αποτυπώνει το εκπαιδευτικό έργο στο τέλος της πρωτοβάθμιας και στο τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και θα οδηγεί σε κινήσεις που θα το αναβαθμίζουν». Επιπλέον, αναλύει γιατί το πρόγραμμα PISA δεν έχει σχέση με τις ΕΕΔΧ. 

Τι έδειξαν οι εξετάσεις του 2022 – Ποιες οι αδυναμίες

Η Ελλάδα μέχρι και πέρυσι ήταν από τις λίγες εξαιρέσεις χωρών της Ε.Ε. που δεν είχαν εθνικές διαγνωστικές εξετάσεις. Στόχος των ΕΕΔΧ («ελληνική PISA»), όπως τονίζει η κ. Σοφιανοπούλου είναι «η έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών. Πιο απλά, στόχος είναι να εντοπίσουμε τις αδυναμίες των μαθητών, τα σημεία στα οποία δυσκολεύονται, τα λάθη και τις παρανοήσεις και να προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε έτσι ώστε να βρούμε τρόπους αποφυγής αυτών και βελτίωσης. Τρόπους με τους οποίους οι μαθητές μας θα καταφέρουν στην πλειονότητά τους να μάθουν όσα λένε τα βιβλία μας και διδάσκονται μέσα στην τάξη από τους εκπαιδευτικούς».

Ήδη η επιστημονική επιτροπή έχει δημοσιεύσει πόρισμα με τα αποτελέσματα, τις ερμηνείες και προτάσεις βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων. «Κάποια βασικά αποτελέσματα που αναδείχθηκαν από την πρώτη διεξαγωγή των ΕΕΔΧ είναι ότι οι μαθητές του Δημοτικού πήγαν καλύτερα από τους μαθητές του Γυμνασίου τόσο στη Νεοελληνική Γλώσσα όσο και στα Μαθηματικά. Αυτό μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στην ξαφνική αύξηση του επιπέδου δυσκολίας, κυρίως των μαθηματικών, στο Γυμνάσιο σε σχέση με το Δημοτικό. Εντοπίσαμε ακόμη αδυναμίες στην ικανότητα διάκρισης και διαχείρισης πληροφοριών, αλλά και γλωσσικές δυσκολίες που σχετίζονται με τις μαθηματικές έννοιες. Με βάση όλα τα συμπεράσματα, ως  επιστημονική επιτροπή προτείναμε τρόπους αντιμετώπισης που αφορούν κυρίως τις διδακτικές προσεγγίσεις», σημειώνει η κ. Σοφιανοπούλου. 

για τη συνέχεια AthensVoice

 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube