Άμυνα
Η «χειρουργική» καταδρομική από τα κομάντα του ΕΤΑ και το C-130, που έγραψε ιστορία στο Σουδάν

Η επιχείρηση είχε σχεδιαστεί ήδη από το προηγούμενο βράδυ όταν το ΓΕΕΘΑ είχε εικόνα τόσο από στρατιωτικές πηγές όσο και από διπλωματικούς διαύλους ότι ήταν εφικτή μια επιχείρηση προσέγγισης
Το χτύπημα που δέχτηκε το Τουρκικό μεταφορικό C-130 την ώρα που προσέγγιζε το πρωί την αεροπορική βάση Wadi Seidna κοντά στο Χαρτούμ κατέδειξε ότι μόνο ακίνδυνη και χωρίς ρίσκο δεν ήταν η επιχείρηση που πραγματοποίησε λιγότερο από 24 ώρες νωρίτερα το Ελληνικό C-130 και οι κομάντος του ΕΤΑ στο ίδιο αεροδρόμιο.
Μια επιχείρηση σχεδιασμένη έως και την τελευταία της λεπτομέρεια και μάλιστα με εναλλακτικό σχέδιο δράσης σε περίπτωση που θα προέκυπτε οποιαδήποτε εμπλοκή. Εναλλακτικό σχέδιο το οποίο όπως αποδείχθηκε δεν διέθετε η Τουρκία με αποτέλεσμα το δικό της C-130 να παραμείνει καθηλωμένο στο αεροδρόμιο.
Όπως αποκαλύπτει το Newpost την ώρα που το C-130 της Πολεμικής μας Αεροπορίας κατευθυνόταν από το Ασουάν της Αιγύπτου προς την αεροπορική βάση Wadi Seidna το δεύτερο μεταφορικό αεροσκάφος της HAF C-27 το οποίο επίσης είχε μετασταυθμεύσει στο ίδιο αεροδρόμιο ήταν πανέτοιμο να επιχειρήσει.
Στο αεροσκάφος υπήρχαν ήδη πάνοπλοι κομάντος της Ζ΄ΜΑΚ με πλήρη εξοπλισμό επικοινωνιών όπως άλλωστε διέθετε και το πλήρωμα του C-27. Δορυφορικές συσκευές οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να μεταδίδουν τόσο από τον αέρα όσο φυσικά και από το έδαφος ήχο και εικόνα σε πραγματικό χρόνο στον Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων στο υπόγειο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Εκεί όπου βρίσκονταν ο υφυπουργός Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς μαζί με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο ο οποίος παρακολουθούσε, συντόνιζε και έδινε κατευθύνσεις.
Η επιχείρηση είχε σχεδιαστεί ήδη από το προηγούμενο βράδυ όταν το ΓΕΕΘΑ είχε εικόνα τόσο από στρατιωτικές πηγές όσο και από διπλωματικούς διαύλους ότι ήταν εφικτή μια επιχείρηση προσέγγισης στην αεροπορική βάση Wadi Seidna λίγα χιλιόμετρα έξω από την πρωτεύουσα Χαρτούμ. Η περιοχή βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Εθνικού Στρατού του Σουδάν ενώ ο έλεγχος της βάσης είχε περάσει στα χέρια των Βρετανών κομάντος Royal Marines.
Την ίδια ώρα που έφτανε στο ΓΕΕΘΑ από την Αμερικανική Διοίκηση στην Αφρική AFRICOM ήταν ότι ο εναέριος χώρος πάνω από το Σουδάν ήταν υπό τον έλεγχο των Αμερικανών. Με ανοιχτό όμως πάντα το ενδεχόμενο προσβολής αεροσκάφους το οποίο θα πετούσε σε χαμηλό ύψος είτε από φορητό αντιαεροπορικό Manpads είτε από φορητό οπλισμό όπως ακριβώς έγινε στην περίπτωση του Τουρκικού C-130.
Όμως όσο περνούσαν οι ώρες τόσο οι πληροφορίες που έφταναν στο ΓΕΕΘΑ ήταν ότι οι πιθανότητες επιτυχίας της επιχείρησης είχαν αυξηθεί. Ήταν μια σειρά από κρίσιμες πληροφορίες και παραμέτρους τις οποίες ‘’ζύγισε’’ ο Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και τελικά έδωσε το συνθηματικό έπειτα και από τη σύμφωνη γνώμη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Άλλωστε ‘’Ο Τολμών νικά’’ είναι το σύνθημα των καταδρομέων το οποίο υπηρετεί ο πρασινοσκούφης Αρχηγός.
Το C-130 απογειώθηκε με το πλήρωμα αποφασισμένο να προσεγγίσει το αεροδρόμιο με ταχύτητα και αντανακλαστικά στο 100% την ώρα που μέσα στο αεροσκάφος οι 13 πάνοπλοι κομάντος του ΕΤΑ ήταν εξίσου έτοιμοι να το προστατεύσουν όσο θα βρισκόταν εκτεθειμένο στο έδαφος. Τόσο το πλήρωμα όσο και οι SOF του Ειδικού Τμήματος Αλεξιπτωτιστών διέθεταν δορυφορικές συσκευές και ήδη έδιναν σε real time εικόνα και ήχο στο ΕΘΚΕΠΙΧ πριν καν προσεγγίσουν το Wadi Seidna.
Τόσο οι Βρετανοί Royal Marines όσο και η AFRICOMείχε δώσει το ‘’slot’’ 13.00 έως 14.00 στο Ελληνικό C-130 προκειμένου να προσγειωθεί και να παραλάβει τους Έλληνες και ξένους που ήδη είχαν μεταφερθεί στην αεροπορική βάση. Το πλέον επικίνδυνο χρονικό σημείο ήταν όταν το C-130 κατέβηκε χαμηλά για να ‘’πιάσει’’ διάδρομο. Κάθε δευτερόλεπτο ήταν κρίσιμο.
Το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια και οι πάνοπλοι κομάντος αναπτύχθηκαν περιμετρικά με το δάχτυλο στη σκανδάλη. Κάθε σημείο του αεροδρομίου ‘’σάρωναν’’ οι κάμερες ενώ όλοι ήταν σε συνεχή επικοινωνία με τον επικεφαλής που με τη σειρά του έπαιρνε εντολές όταν ήταν απαραίτητο από το ΕΘΚΕΠΙΧ.
Έπειτα από περίπου μιάμιση ώρα τροχοδρομούσε και πάλι φορτωμένο με τους εγκλωβισμένους πολίτες. Ήταν τα επόμενα πολύ κρίσιμα λεπτά μέχρι να απογειωθεί και να πάρει ύψος. Για να ακουστεί η λέξη ‘’succes’’ από τους ασυρμάτους και τις δορυφορικές συσκευές η οποία σηματοδοτούσε την πλήρη επιτυχία της επιχείρησης. Και να αποδειχθεί ότι τόσο τα πληρώματα της ΠΑ όσο και οι Έλληνες SOF διαθέτουν δυνατότητες να ολοκληρώσουν αποστολές υψηλής επικινδυνότητας και μεγάλης δυσκολίας.

Άμυνα
ΝΑΤΟ: Εντός του στόχου 5% για αμυντικές δαπάνες η στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία
Όπως αποκαλύπτουν στο Euractiv πέντε διαφορετικές πηγές με γνώση των εσωτερικών διαπραγματεύσεων, το σχέδιο αυτό αναμένεται να τεθεί επί τάπητος στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ που θα πραγματοποιηθεί στη Χάγη στις 24 και 25 Ιουνίου παρουσία και του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Σε κρίσιμη φάση βρίσκονται οι συζητήσεις εντός του ΝΑΤΟ για την αναθεώρηση των στόχων αμυντικών δαπανών, με τα κράτη-μέλη να εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να συμπεριληφθούν οι νέες στρατιωτικές δαπάνες υπέρ της Ουκρανίας στο πλαίσιο του νέου στόχου για «αμυντικές συνεισφορές» που θα ανέλθει στο 5% του ΑΕΠ.
Όπως αποκαλύπτουν στο Euractiv πέντε διαφορετικές πηγές με γνώση των εσωτερικών διαπραγματεύσεων, το σχέδιο αυτό αναμένεται να τεθεί επί τάπητος στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ που θα πραγματοποιηθεί στη Χάγη στις 24 και 25 Ιουνίου παρουσία και του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Νέος διαχωρισμός δαπανών: 3,5% για άμυνα – 1,5% για συναφείς δράσεις
Σύμφωνα με την πρόταση που εξετάζεται, κάθε κράτος-μέλος θα καλείται να δαπανά ετησίως τουλάχιστον 5% του ΑΕΠ του για την άμυνα, με διαχωρισμό σε δύο σκέλη: 3,5% για τον σκληρό πυρήνα της άμυνας (εξοπλισμοί, μισθοί στρατιωτικών, εκπαίδευση) και 1,5% για ευρύτερες «συναφείς με την άμυνα» δαπάνες, όπως κυβερνοασφάλεια, υποδομές και ενίσχυση ανθεκτικότητας. Σε αυτό το δεύτερο σκέλος τοποθετείται και η νέα στρατιωτική βοήθεια προς την Ουκρανία, εφόσον χρηματοδοτείται εκ νέου και δεν προέρχεται από υπάρχοντα αποθέματα.
Οι πηγές τονίζουν ότι η συμφωνία αφορά μόνο νέες αγορές στρατιωτικού υλικού για το Κίεβο και επενδύσεις στην ουκρανική αμυντική βιομηχανία. Αντίθετα, η παροχή μη στρατιωτικής βοήθειας – όπως η συνδρομή στο ενεργειακό δίκτυο της Ουκρανίας ή η ανθρωπιστική βοήθεια – δεν θα περιλαμβάνεται στον στόχο.
Επενδύσεις στην ουκρανική αμυντική βιομηχανία με το «μοντέλο Δανίας»
Το ενδιαφέρον των συμμάχων στρέφεται πλέον περισσότερο στην απευθείας ενίσχυση της ουκρανικής πολεμικής βιομηχανίας αντί για την εξάντληση των εθνικών τους αποθεμάτων. Όπως επιβεβαιώνει και η πρόσφατη απόφαση της Σουηδίας να χρηματοδοτήσει ουκρανικές βιομηχανίες αντί να δωρίσει νέο σουηδικό εξοπλισμό, η τάση ενίσχυσης της τοπικής παραγωγής ενισχύεται. Το μοντέλο αυτό – γνωστό πλέον ως «μοντέλο της Δανίας» – ξεκίνησε από την Κοπεγχάγη και φαίνεται να υιοθετείται από ολοένα και περισσότερες χώρες.
Το 2023, οι συνολικές στρατιωτικές δαπάνες του ΝΑΤΟ για βοήθεια στην Ουκρανία ανήλθαν σε περίπου 40 δισ. ευρώ, ενώ το 2024 το ποσό αυτό ξεπέρασε ήδη τα 50 δισ., σύμφωνα με στοιχεία της Συμμαχίας.
Εν αναμονή της τελικής συμφωνίας
Αν και η αρχή πολιτικής συμφωνίας για αύξηση του στόχου αναμένεται να επιτευχθεί στη Σύνοδο της Χάγης, οι τεχνικές λεπτομέρειες και η ακριβής κατανομή των δαπανών ενδέχεται να οριστικοποιηθούν αργότερα. Οι συζητήσεις εντός ΝΑΤΟ παραμένουν έντονες, με διαφωνίες για το τι ακριβώς θα πρέπει να θεωρείται «συναφές με την άμυνα», ενώ υπογραμμίζεται η ανάγκη να αποφευχθεί η διπλή καταμέτρηση των ίδιων κονδυλίων. Ο εξοπλισμός που έχει ήδη αγοραστεί και μεταφερθεί στην Ουκρανία δεν θα προσμετρηθεί ξανά, αλλά οι νέες παραγγελίες για την αναπλήρωσή του θα υπολογίζονται στο 3,5%.
Σύμφωνα με δύο από τις πηγές, η λογική πίσω από την ένταξη της στρατιωτικής βοήθειας στην Ουκρανία στους στόχους του ΝΑΤΟ είναι απλή: η ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων του Κιέβου λειτουργεί υπέρ της ασφάλειας ολόκληρης της Συμμαχίας.
ΠΗΓΗ: Πρώτο Θέμα
Άμυνα
Αυτή είναι η φρεγάτα FDI HN «Φορμίων» που καθελκύεται σήμερα στην Lorian της Γαλλίας παρουσία Δένδια
Πρόκειται για συμφωνίες οι οποίες σημειώνονται και στον απόηχο της μετασκευής και παράδοσης στο Πολεμικό Ναυτικό, στις 20 Ιανουαρίου 2025, των 4 περιπολικών τύπου ISLAND, που αποκτήθηκαν από τις Η.Π.Α .

Η φρεγάτα FDI HN «Φορμίων» που καθελκύεται σήμερα στην Lorian της Γαλλίας, στα ναυπηγεία του Ομίλου Naval, έχει φτιαχτεί και από ελληνικά χέρια. Όπως αντίστοιχα κατασκευάζονται από ελληνικά χέρια και τμήματα για ακόμη δυο φρεγάτες FDI, αυτή τη φορά για λογαριασμό του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού.
Κατά τρόπο απολύτως αντίστοιχο ποιοτικά εκείνου κορυφαίων γαλλικών και γερμανικών ναυπηγείων αλλά και εντελώς πρωτοποριακού για την ελληνική αγορά, καθώς για πρώτη φορά η χώρα μας καθίσταται, μέσω των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, όπου κατασκευάστηκε τμήμα του συγκεκριμένου πλοίου και των δυο γαλλικών FDI, εξαγωγός πολεμικού ναυπηγικού υλικού.
Φρεγάτα FDI HN «Φορμίων»: Φτιαγμένη και από Ελληνικά χέρια
Στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, όπως εξηγεί απαντώντας σε ερωτήματα του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλός τους, Δρ. Γιώργος Κόρος, κατασκευάστηκαν συνολικά πέντε blocks της FDI HN “Φορμίων”, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων εκ των πλέον απαιτητικών από πλευράς προδιαγραφών, όπως το δεύτερο τμήμα της πλώρης, το οποίο φέρει και την βάση του πυροβόλου της φρεγάτας και στεγάζει και το bow thruster του πλοίου, καθώς και το hangar του ελικοπτέρου.
Όπως εξηγεί ο κ. Κόρος, «τα υπόλοιπα blocks του πλοίου (που κατασκευάστηκαν στην Γαλλία) δεν έχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία σε σχέση με αυτά που κάναμε. Δηλαδή, θα μπορούσαμε να τα κάνουμε χωρίς να αλλάξει απολύτως τίποτε (σ.σ. από πλευράς ποιότητας) και σίγουρα είμαστε φθηνότεροι από Γάλλους κατασκευαστές, παρά το κόστος μεταφοράς από την Ελλάδα στην Γαλλία. Και αυτός είναι ένας βασικός λόγος που μας έχουν προσεγγίσει και άλλοι ναυπηγικοί κολοσσοί, παγκόσμιοι», σημειώνει.
«Η καθέλκυση της φρεγάτας FDI HN Formion στα ναυπηγεία της Naval Group μάς γεμίζει περηφάνια, καθώς ένα μέρος αυτής της φρεγάτας χτίστηκε στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας. Ανυπομονούμε να δούμε τη Formion να επιστρέφει, στο Πολεμικό μας Ναυτικό», σημείωσαν χθες με ανάρτησή τους στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης “Χ”, τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας.
Ως απότοκο της τεχνογνωσίας και των υψηλών πιστοποιήσεων ποιότητας που έλαβαν, τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, τα οποία προωθούν πενταετές επενδυτικό πλάνο έως 15 εκατ. ευρώ, βρίσκονται ενόψει και νέων εξαγωγικών συμφωνιών με διεθνείς οίκους, πέραν της Naval Group, για την κατασκευή πολεμικών πλοίων, «όχι απαραίτητα για την Ελλάδα”, όπως σημειώνει ο ίδιος.
Όπως δηλώνει, με πρόδηλη υπερηφάνια, «εμείς ανοίξαμε τον δρόμο, γίναμε εξαγωγείς για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Δεν έχει εξαχθεί ποτέ πολεμικό ναυπηγικό υλικό από την Ελλάδα. Εμείς το κάναμε πρώτη φορά. Ήταν πρωτοπορία αυτό.»
Πρόκειται για συμφωνίες οι οποίες σημειώνονται και στον απόηχο της μετασκευής και παράδοσης στο Πολεμικό Ναυτικό, στις 20 Ιανουαρίου 2025, των 4 περιπολικών τύπου ISLAND, που αποκτήθηκαν από τις Η.Π.Α . Όπως προσθέτει, ήταν ένα σημαντικό και απαιτητικό έργο το οποίο απαίτησε συνδυασμό γνώσεων, καθώς από φύση του είναι πολυσκελές, αφού εμπεριέχει εργασίες επισκευής, επανεκκίνησης (reactivation) και αναβάθμισης (upgrade).
Όπως δηλώνει, «όσον αφορά τα Island, εκεί χρησιμοποιήσαμε τεχνογνωσία που ήδη είχαμε, δηλαδή από επανενεργοποίηση πλοίων, το έχουμε κάνει πάρα πολλές φορές αυτό. Επίσης ιδιαίτερα πλοία τα Island, χτισμένα με πολύ υψηλά στάνταρτ, 36 μέτρα το καθένα. Αλλά πολύ “πυκνά” πλοία, δηλαδή έξυπνα σχεδιασμένα. Προσωπικά τα θεωρώ καλή αγορά».
Στρατηγικός στόχος, ωστόσο, των Ναυπηγείων Σαλαμίνας είναι, δηλώνει ο κ. Κόρος, το λεγόμενο «εθνικό πλοίο”, το οποίο αναμένεται να προκηρυχθεί περί τα τέλη του έτους και θα αφορά πιθανότατα μία «μίνι κορβέτα, OPV 80 μέτρων (Offshore Patrol Vessel), δηλαδή ένα περιπολικό ανοικτής θαλάσσης».
Όπως εξηγεί, «με τη Naval έχουμε αποκτήσει μία πολύτιμη τεχνογνωσία, η οποία είναι δυσεύρετη θα έλεγα, γιατί είναι ιδιαίτερα δύσκολο να κτίσεις πολεμικό πλοίο. Άρα, σε ό,τι αφορά σε αυτήν την κατεύθυνση θέλουμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα και να κτίσουμε ολόκληρο πλοίο εδώ, για την άμυνα», της χώρας.
Ακόμη τα ναυπηγεία Σαλαμίνας δραστηριοποιούνται στην σχεδίαση και κατασκευή Unmanned Surface Vessel (USV) και υποβρυχίων drones, μέσω του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης που έχουν συγκροτήσει ειδικά για πολεμικά σκάφη, επανδρωμένα ή μη. Πρόκειται, όπως εξηγεί ο κ.Κόρος για τα πολεμικά «εργαλεία του μέλλοντος ή ακριβέστερα του παρόντος, βάσει των εμπειριών που μας κληροδότησε η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία».
Ωστόσο, το έτερο σκέλος των δραστηριοτήτων των Ναυπηγείων Σαλαμίνας αφορά σε εμπορικά πλοία, τα οποία όπως σημειώνει «δεν κτίζονται στην Ελλάδα» και σε αυτό το πλαίσιο υλοποιείται και σημαντικό τμήμα του επενδυτικού τους πλάνου. «Αυτό είναι κάτι το οποίο είναι όνειρό μας εδώ και πάρα πολύ καιρό. Άρα ανεξάρτητα από οτιδήποτε άλλο προχωράει. Δεν κτίζονται εμπορικά πλοία στην Ελλάδα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν κτίζονται και στην Ευρώπη εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Κτίζονται κάτι Ferry, κάτι τέτοια. Ότι κάνουμε και εδώ εμείς, στην Ελλάδα. Άρα, εμείς την επένδυση συνεχίζουμε και την κάνουμε. Προχωράει η επένδυση, άσχετα με οτιδήποτε.», δηλώνει κατηγορηματικά.
Ωστόσο, θίγει και ένα κεφαλαιώδες, όπως το χαρακτηρίζει, ζήτημα για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία. Το ζήτημα των εγγυήσεων, το λεγόμενο “refundment guarantee”, στο κτίσιμο πλοίων.
Όπως εξηγεί, «η Κίνα, η Κορέα, η Ιαπωνία, όλοι οι major shipbuilders δηλαδή, του κόσμου, έχουν από πίσω έναν κρατικό μηχανισμό στήριξης ο οποίος τους βγάζει, σχεδόν εν λευκώ εγγυητικές επιστολές για να δώσουν στον πελάτη τους. Ο πελάτης για να κτίσει ένα πλοίο θα πάει να πάρει ένα δάνειο από μία ναυτιλιακή τράπεζα και θα βάλει και κάποιο δικό του κεφάλαιο. Και σου λέει πώς ξέρω εγώ ότι θα μου παραδώσεις το πλοίο; Μπορεί να υπάρχουν απεργίες για 6 μήνες και να χάσει το ναύλο του μετά ο άνθρωπος ή χιλια-δυο πράγματα μπορεί να συμβούν. Χρειάζεται λοιπόν, μία εγγύηση ότι θα πάρει τα λεφτά του πίσω. Αυτό είναι το refundment guarantee. »
Για αυτό υπάρχουν κρατικοί μηχανισμοί στις ασιατικές χώρες και στην Τουρκία, που το εκδίδουν και οι άνθρωποι κάνουν τη δουλειά τους. Είναι ένα όργανο για να ενισχύσει η χώρα την ναυπηγική της βιομηχανία. Αυτός ο μηχανισμός δεν υπάρχει στην Ελλάδα.»
Όπως σημειώνει, «εάν η κυβέρνηση έβρισκε έναν τρόπο να φτιάξει αυτόν τον μηχανισμό το ΑΕΠ θα ανέβαινε πολύ σημαντικά. Η Ελλάδα, ξέρετε, σαν χώρα για να κτίσεις πλοία έχει φτηνύνει πάρα πολύ και αν μιλήσω για τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, η ποιότητά μας είναι εφάμμιλη της γερμανικής, της γαλλικής. Τέτοια επίπεδα πλέον. Αυτά χρειάζονται και για εμπορικά πλοία και για πολεμικά πλοία.».
ΠΗΓΗ: Newpost.gr
Άμυνα
Όταν ο Ντόκος πρωτοστάτησε κατά της προσέγγισης με τον Χαφτάρ! (ΒΙΝΤΕΟ)
Τί έλεγε πριν τέσσερα χρόνια ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας

Ο νυν ΣΕΑ Ντόκος -που έστελνε απολογητικά μέιλς στους Τούρκους- πρωτοστάτησε κατά της προσέγγισης του Χαφτάρ (εντολή Πάιατ), τον εξευτέλισαν οταν ήρθε στην Αθήνα για βοήθεια και τώρα περιμένουν να ακυρώσει το τουρκολιβυκό & να σταματήσει τις ροές.
Τι έλεγε πριν 4 χρόνια
«Έχει αλλάξει το momentum της σύγκρουσης. Από εκεί που είχαμε “επενδύσει” και εμείς όταν φαινόταν ότι έχει το πάνω χέρι, πλέον φαίνεται ότι χάνει στο πεδίο των μαχών και ίσως οι πολιτικές του μέρες να είναι μετρημένες. Από την άλλη, έχουμε μια ομάδα κρατών, που όλο και διευρύνεται και θεωρεί ότι το στρατιωτικό κομμάτι αυτό έφτασε στο τέλος του και δεν μπορεί να γίνει κάτι για αυτό, άρα πρέπει να μπούμε στη διαδικασία δημιουργίας νέας Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας. Υπάρχει βέβαια και η στάση της Τουρκίας ως προς τις διαπραγματεύσεις, που είναι προβληματική σε κάθε επίπεδο» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ενώ για το τουρκολιβυκό σύμφωνο εκτίμησε ότι «θα πρέπει να ζήσουμε για κάποιο διάστημα» με το παράνομο τουρκολυβικό μνημόνιο, καθώς παραδέχθηκε ότι παρά τις δηλώσεις στήριξης από ΗΠΑ και ΕΕ, η υπόθεση αυτή δεν φαίνεται να είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα σε Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες.
«Το τουρκολιβυκό μνημόνιο είναι κάτι που μας προβληματίζει πάρα πολύ αλλά δεν αφορά μόνο εμάς. Έχουμε δηλώσεις συμπαράστασης από τις ΗΠΑ και την ΕΕ αλλά δε νομίζω ότι είναι υψηλή προτεραιότητα για εκείνους, όμως φοβάμαι πως δεν πρόκειται να το ανταλλάξουν με κάποιο δικό τους συμφέρον. Άρα, φοβάμαι ότι είναι μια πραγματικότητα με την οποία θα πρέπει να ζήσουμε για κάποιο διάστημα, μέχρι να βρούμε τρόπους να το υπονομεύσουμε»!
Στα χέρια αυτού του ανθρώπου βρίσκεται η εθνική ασφάλεια και αυτόν τον άνθρωπο επέλεξε για σύμβουλό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Προφανώς μας προετοιμάζει η κυβέρνηση για μεγάλη ήττα και έβγαλαν τον Ντόκο να ετοιμάσει το έδαφος…
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις2 μήνες πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική6 ημέρες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Άμυνα4 εβδομάδες πριν
Χειρουργική επιχείρηση! Η Ινδία χτύπησε το Πακιστάν με SCALP και HAMMER που εκτοξεύτηκαν από Rafale
-
Διεθνή4 εβδομάδες πριν
Ινδός στρατηγός απειλεί με πυρηνικό αφανισμό την Τουρκία
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Με την ουρά στα σκέλια! Φιντάν: Η Τουρκία δεν επιθυμεί καμία αντιπαράθεση με το Ισραήλ στη Συρία
-
Άμυνα2 εβδομάδες πριν
Το 20% της αεροπορικής ισχύος του Πακιστάν διέλυσε σε ένα βράδυ η Ινδία!