Video
Τι αλλάζει και τι πρέπει να αλλάξει η έλευση των τεθωρακισμένων αποβατικών AAV7 που αγοράζουμε από τις ΗΠΑ

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, Hellas Journal
Το AAV7, ένα αμφίβιο που έρχεται να λύσει τα χέρια των πεζοναυτών ή μήπως αποτελεί τον προάγγελο μιας ευρύτερης αλλαγής του δόγματος στις αμφίβιες επιχειρήσεις;
Από τις Αποβατικές Ακάτους (ΑΒΑΚ), στο ερπυστριοφόρο τεθωρακισμένο των 29 και κάτι τόνων. Το AAV7 με δυνατότητα μεταφοράς 21 πεζοναυτών με πλήρη φόρτο μάχης, ταχύτητα πλεύσης 8 χλμ, πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών, σύστημα καπνογόνων, αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων Μκ 19 των 40 χιλιοστών, είναι κάτι άλλο κι όχι σαν τις ακάτους του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που χρησιμοποιούν έως σήμερα κατά τις αποβατικές ενέργειές τους στην 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών.
Αν και το AAV7 τα χει τα χρόνια του… Σαράντα και κάτι γράφει το «κοντέρ» επιχειρησιακής ηλικίας, αλλά δεν είναι το ίδιο με τις υπέργηρες αποβατικές μεθόδους τύπου Νορμανδίας!
Αξίζει όμως να καταγραφεί ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πάψει να χρησιμοποιούν αυτά τ’ αμφίβια για τους Marines ύστερα από θανατηφόρο δυστύχημα τον Ιούλιο του 2020. Σε νυχτερινή άσκηση τότε, ένα AAV7 είχε βυθιστεί, παρασύροντας στον θάνατο οκτώ Πεζοναύτες κι έναν υγειονομικό του πολεμικού ναυτικού της Αμερικής. Και τον Δεκέμβριο του 2021 ελήφθη η απόφαση να «παγώσει» η επιχειρησιακή εκπαίδευση με τα συγκεκριμένα οχήματα… Αν χρησιμοποιηθούν δε θα είναι μόνο για ν’ αντιμετωπιστεί κάποιου είδους κρίση.
Και η απόφαση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την πώληση των AAV7 στην Ελλάδα έναντι τιμήματος που φτάνει τα 268 εκ. δολάρια, δεν ξέφυγε από τα «ραντάρ» της Αμερικανικής Επιθεώρησης Defense news, που οι συντάκτες της θυμούνται την τραγική κατάληξη 9 συνολικά στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ.
Αμφιλεγόμενη η συνύπαρξη AAV7 & αρματαγωγών…
Αν επανέλθουμε στο αρχικό μας ερώτημα, αν δηλαδή η προμήθεια αυτή αποτελεί προάγγελο ευρείας αλλαγής στο δόγμα των αμφίβιων επιχειρήσεων. Μήπως θα υπάρξει κι αλλαγή πλοίου που μεταφέρει τις δυνάμεις των Ελλήνων πεζοναυτών;
Διότι τα έως τώρα δεδομένα, σύμφωνα με τις επίσημες παρατηρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, εκείνο που σημειώνεται είναι πως τ’ αρματαγωγά κλάσης «Σάμος» όταν πατήσει ο καταπέλτης στην ακτή, τότε είναι ικανός να περάσουν από πάνω του είτε AAV7 ή άρματα μάχης των 60 τόνων για να πραγματοποιήσουν αποβατική ενέργεια 3ου ή 4ου κύματος απόβασης για την ενίσχυση των δυνάμεων μιας νήσου.
Αν όμως ο καταπέλτης του αρματαγωγού κατέβει εν πλω, αν πατήσει το AAV7 για να πλεύσει στη συνέχεια προς την ακτή απόβασης, τότε υπάρχει πρόβλημα, οι 29 τόνοι είναι ένα βαρύ φορτίο για έναν αιωρούμενο, πάνω από την επιφάνεια του νερού, καταπέλτη…Και για να υπάρχει πάντα η απαιτούμενη ασφάλεια για το προσωπικό, όπως έχει διατυπωθεί στις αναφορές κατά το παρελθόν, πρέπει να υπάρξουν δομικές αναβαθμίσεις στον καταπέλτη.
Είναι όμως για το Πολεμικό Ναυτικό προτεραιότητα ένα πλοίο αποβατικών επιχειρήσεων, ικανό στα σπάργανά του να μεταφέρει τους πεζοναύτες και τα νέα τεθωρακισμένα τους AAV7 την στιγμή που δεν έχουν προχωρήσει κρίσιμα προγράμματα για την ενίσχυση του στόλου;
Οι ΗΠΑ τα είχαν φέρει στην 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών στον Βόλο
Πάντως, για του λόγου το αληθές, τα AAV7 δεν αποτελούν «παρθενογένεση» των τελευταίων ετών ή της παρούσας μόνο ηγεσίας. Η ιστορία τους και το ελληνικό αίτημα για παραχώρηση τέτοιων αμφίβιων οχημάτων, χάνεται σχεδόν μια δεκαετία πριν.
Το 2011 η Αθήνα ζητούσε από την Ουάσιγκτον τα πρώτα αμφίβια αυτού του τύπου, με τις ΗΠΑ ν’ απαντούν τότε ότι πλεονάζον υλικό δεν υπάρχει προς διάθεση. Ενστάσεις υπήρξαν και τότε από το ναυτικό για το βάρος του αμφιβίου αλλά και για τον όγκο του διότι εισέρχεται και εξέρχεται από τα αρματαγωγά με «χειρουργικές» κινήσεις.
Η Αθήνα όμως επανήλθε οκτώ χρόνια αργότερα, το 2018 κι έναν χρόνο αργότερα, o διακα;hς πόθοw του Στρατού Ξηράς είχe εμφανιστεί εις διπλούν στην άσκηση «Μέγας Αλέξανδρος 2019» στην 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών στον Βόλο.
Τα AAV7 είχαν έρθει ώστε να παρουσιαστούν στο ελληνικό Επιτελείο, οι πεζοναύτες να γνωρίσουν από κοντά ποιες οι επιχειρησιακές δυνατότητες και πως είναι μια απόβαση με όρους ασφαλείας σε σχέση ειδικά με τις αποβατικές ακάτους με τις οποίες επιχειρούν ως σήμερα.
Το άλλο μέσο που βρισκόταν κι αυτό για χρόνια στο στόχαστρο του ελληνικού Επιτελείου και τώρα δόθηκε το πράσινο φως από τους Αμερικανούς, ήταν το τεθωρακισμένο όχημα μάχης Bradley στο οποίο έχει αναφερθεί η HellasJournal.
Το οπτικό υλικό που είχε αποδεσμευτεί τότε από το Γενικό Επιτελείο Στρατού και είχε επιμεληθεί η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών είναι χαρακτηριστικό των όσων παρουσιάζονται για τα αμφίβια οχήματα μεταφοράς προσωπικού των Πεζοναυτών.
Ο γενικός στόχος για τα AAV7 είναι να υπάρχει επιτέλους η κάλυψη ενός κενού στις αμφίβιες επιχειρήσεις και οι πεζοναύτες να μεταφέρονται στην ακτή απόβασης όπως ορίζουν οι σύγχρονες συνθήκες κι όχι οι τακτικές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στις οποίες περιλαμβάνονταν οι αποβατικές άκατοι.
Το ερώτημα το οποίο προκύπτει όμως είναι αν τα AAV7 για να αξιοποιηθούν κυρίως με ασφάλεια για το προσωπικό, είτε από το Πολεμικό Ναυτικό, είτε τους πεζοναύτες, χρειάζεται κι άλλο βήμα που θα «κουμπώσει» στις επιχειρησιακές απαιτήσεις, όπως διαμορφώνονται αυτές, με βάση τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα και οι Ένοπλες Δυνάμεις στο ανατολικό Αιγαίο ή όπου αλλού απαιτηθεί για Εθνικούς σκοπούς;
https://hellasjournal.com/2023/03/to-mono-sigouro-ine-oti-figame-apo-ti-normandia-ti-allazi-ke-ti-prepi-na-allaxi-i-elefsi-ton-tethorakismenon-apovatikon-aav7-pou-agorazoume-apo-tis-ipa-video/

Video
Μας το έκρυβαν από το 1963 όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις – Έγγραφα ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ
Σε τρομερές αποκαλύψεις προέβη ο Γιώργος Ανθρακεύς, νομικός του ευρωπαϊκού δικαίου.

Το δίκαιο της θάλασσας για τις οικονομικές ζώνες του 1982 στο Μοντέγκο Μπέι είναι και ευρωπαϊκό δίκαιο, οπότε οι όποιες διαφορές με την Τουρκία, αν θα πάμε σε δικαστήριο, αυτό πρέπει να είναι το ευρωπαϊκό δικαστήριο του Λουξεμβούργου.
Σε τρομερές αποκαλύψεις προέβη ο Γιώργος Ανθρακεύς, νομικός του ευρωπαϊκού δικαίου.
Η συμφωνία σύνδεσης ΕΟΚ – Τουρκίας του 1963 είναι ευρωπαϊκό δίκαιο από τον Δεκέμβριο της δωδεκάτης Σεπτεμβρίου του 1977 (12.09.1977) όπου πήρε ΦΕΚ των ευρωπαϊκών κοινοτήτων και αναγνωρίζει επίσημα και η ίδια η Τουρκία την αρμοδιότητα του δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης του Λουξεμβούργου. Σε αυτό, προβλέπεται ρητώς η όποια δικαστική επίλυση διαφοράς να λαμβάνεται στο Δικαστήριο της ΕΕ στο Λουξεμβούργο.
Επίσης, η Σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας του 1982 κατέστη ευρωπαϊκό δίκαιο από την 23 Ιουνίου 1998, όπου και πήρε ΦΕΚ των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. Στην πέμπτη σελίδα πριν το τέλος του κειμένου ορίζεται ρητώς ότι το ζήτημα των αλιευτικών πόρων αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ.
Σε περίπτωση μη συμμετοχής της ΕΕ σε διαδικασία οριοθέτησης θαλάσσιας ζώνης μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας τότε η διαδικασία αυτή μπορεί να καταστεί ακυρώσιμη λόγω και των δικαιωμάτων αρμοδιότητας και της ΕΕ. Για την Τουρκία το κείμενο αποτελεί κοινοτικό κεκτημένο και βασική προϋπόθεση εισδοχής στην ΕΕ, η τήρηση της Σύμβασης για το δίκαιο της θάλασσας ως ευρωπαϊκό πλέον δίκαιο.
Προτείνονται δύο εφικτές νομικές εκδοχές μεταξύ Ελλάδος Και Κύπρου για οριοθέτηση ΑΟΖ όπου προβλέπονται ρητώς στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
1. Άρθρο 273 Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
“Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο είναι αρμόδιο επί οποιασδήποτε διαφοράς μεταξύ των κρατών μελών, συναφούς με το αντικείμενο των Συνθηκών, αν η διαφορά αυτή του υποβληθεί δυνάμει συνυποσχετικού”.
Παρατήρηση:
Συναφούς με το αντικείμενο των Συνθηκών σημαίνει να έχει καταστεί ενωσιακό δίκαιο με οποιανδήποτε τρόπο. Η Σύμβαση για το δίκαιο της θάλασσας του 1982 έχει ισχύ ενωσιακού δικαίου από την 23 Ιουνίου 1998 και σαφώς η Ελλάδα και η Κύπρος το ζήτημα της οριοθέτησης ζώνης αλιείας μεταξύ τους μπορούν να το εντάξουν με συνυποσχετικό στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο.
2. Άρθρο 259 Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
“Κάθε κράτος μέλος δύναται να προσφύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Λουξεμβούργο, αν κρίνει ότι άλλο κράτος μέλος έχει παραβεί υποχρέωσή του εκ των Συνθηκών. Πριν ένα κράτος μέλος ασκήσει προσφυγή κατά άλλου κράτους μέλους, επικαλούμενο παράβαση υποχρεώσεως εκ των Συνθηκών, οφείλει να φέρει το ζήτημα στην Επιτροπή. Η Επιτροπή διατυπώνει αιτιολογημένη γνώμη επί του θέματος, αφού προηγουμένως παρέχει τη δυνατότητα στα ενδιαφερόμενα κράτη να προβούν κατ’ αντιδικία σε γραπτές ή προφορικές παρατηρήσεις. Αν η Επιτροπή δεν διατυπώνει γνώμη εντός τριών μηνών από της υποβολής της αιτήσεως, η προσφυγή δύναται να κατατεθεί στο Δικαστήριο και χωρίς τη γνώμη της Επιτροπής”.
Παρατήρηση:
Εάν η Ελλάδα αρνηθεί την υπογραφή συνυποσχετικού με την Κύπρο για παραπομπή της οριοθέτησης στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε η Κύπρος να προβεί κατά της Ελλάδας στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Video
Αποφασισμένος να συγκρουστεί με όλους ο Ερντογάν!
Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή Skal Wars – Powered by XAK την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

Σάββας Καλεντερίδης: Αυτό πρέπει να το έχει υπόψιν της η Ελλάδα. Αποφασισμένος να παίξει δυνατά και να συγκρουστεί με ΗΠΑ, Ισραήλ, Εβραίους, Σιωνιστές ο Ερντογάν. Δεν είναι δυνατόν να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με αυτόν και να περιμένεις και να υποχωρήσει κιόλας. Αποφύγετε στοχοποιήσεις προσώπων – Δεν υπάρχει απέναντι πλευρά του Αιγαίου. Υπάρχει το Αιγαίο με τα νησιά που είναι ελληνικά. Προσέξτε που μας πάνε. Μας κάνουν πλύση εγκεφάλου. Είναι μεγάλο πρόβλημα για την ελληνική κοινωνία. Μας πετάνε προπαγάνδα και δεν σκεφτόμαστε.
Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή Skal Wars – Powered by XAK την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024
Τα θέματα της εκπομπής
1. Ισχυρές ενδείξεις για μεγάλο κοίτασμα νοτιοδυτικά της Κρήτης | 02:40
2. Το πρόγραμμα ήλιος και η δημογραφική τραγωδία | 14:37
3. Ο Ελληνισμός στην Αλβανία σε στενωμπό – Τραγική ήττα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής με τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Αλβανίας | 17:07
4. Η τριμερής στη Νέα Υόρκη | 25:37
5. Αποφασισμένος να κοντραριστεί με όλους ο Ερντογάν | 32:50
6. Πότε θα χτυπήσει το Ισραήλ το Ιράν; Το σχέδιο, οι στόχοι και το timing της Ισραηλινής επίθεσης | 38:35
7. ΗΠΑ: Κακός χαμός με τις πρόωρες εκλογές στη Τζόρτζια – Οι εκλογές θα εξελιχθούν σε θρίλερ | 52:19
8. Ρωσία κατά ΗΠΑ για όσα γίνονται στην Κορέα – Θέλουν να ξεσπάσει άλλη μια φωτιά | 59:03
Video
Η φωνή της Αρμενίας: Αυτή είναι η ωμή αλήθεια

Η φωνή της Αρμενίας – Παρουσιάζει η Λιάναν Μανουκιάν
Ελληνόφωνο δελτίο ειδήσεων με την υποστήριξη της Δημόσιας Ραδιοφωνίας της Αρμενίας
Ενημέρωση στις 15 Οκτωβρίου 2024
-
Πολιτική3 εβδομάδες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Άμυνα2 μήνες πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική3 εβδομάδες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Απόψεις3 μήνες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Συναγερμός από τον δήμαρχο Αλεξανδρούπολης! “Αθόρυβος εποικισμός – Βούλγαροι και Τούρκοι αγοράζουν σπίτια στην περιοχή”