REAL TIME |

Weather Icon
Διαφθορά , Πολιτική 10 Μαρτίου 2023

Χρήστος Πουγκιάλης: Έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας και κρυφοί υπεύθυνοι για την τραγωδία των Τεμπών-Χ.Πουγκιάλης

Χρήστος Πουγκιάλης: Έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας και κρυφοί υπεύθυνοι για την τραγωδία των Τεμπών-Χ.Πουγκιάλης

Γράφει ο Χρήστος Πουγκιάλης*

Παρά τις συνεχείς αποκαλύψεις για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, υπάρχει και μια αποκάλυψη για την οποία ουδείς κατηγορείται. Οι κλοπές καλωδίων και άλλου τροχαίου υλικού, που συμβαίνουν συνεχώς στις γραμμές του ΟΣΕ, αναφέρονται συνεχώς με έναν τρόπο ωσάν να αποτελούν περίπου… ένα «φυσικό φαινόμενο». Έτσι αποκαλύπτεται ενώπιών μας η έλλειψη κουλτούρας ασφάλειας σε όλο της το μεγαλείο!

Οι κλοπές αυτές καλωδίων αποτελούν έναν από τους λόγους για τους οποίους δεν δουλεύει η τηλεματική στον ΟΣΕ, η οποία αν ήταν εν ενεργεία, δεν θα είχε συμβεί η μοιραία σύγκρουση των τρένων. Δεν γνωρίζουμε αν είναι ακριβές αυτό που ειπώθηκε, δηλαδή ότι έχουν κλαπεί καλώδια μήκους τριακοσίων χιλιομέτρων, αλλά είναι ενδεικτικό της ανομίας και της έλλειψης ελέγχου που υπάρχει στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Παρά το συνεχώς συζητούμενο γεγονός της  κλοπής των καλωδίων του ΟΣΕ, κανείς δεν κατηγορείται διότι, εδώ και χρόνια, δεν συλλαμβάνει τους κλέφτες, τους κλεπταποδόχους και τα χυτήρια που κάνουν τη βρώμικη δουλεία. Οι συλλήψεις τέτοιων συμμοριών που έχουν καταγραφεί στα ΜΜΕ είναι μόνον το 2017 επί υπουργίας Νικολάου Τόσκα και το 2013 επί υπουργίας Νίκου Δένδια όταν είχαν συλληφθεί τέτοιες συμμορίες, οι οποίες ασκούσαν αυτή τη σοβαρότατη παρανομία. Με το δυστύχημα στα Τέμπη, αποδείχθηκε περίτρανα πόσο σοβαρότατη είναι αυτού του είδους η κλοπή, διότι μας έχει στοιχίσει τις ζωές δεκάδων ανθρώπων. Έκτοτε… ουδεμία άλλη σύλληψη.

Οι ευθύνες Θεοδωρικάκου και προηγούμενων Υπουργών.

Επομένως θα πρέπει να απολογηθεί ενώπιον του λαού και να πει τι ενέργειες έχει κάνει προς την κατεύθυνση σύλληψης των κυκλωμάτων αυτών ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος. Μας κάνει εντύπωση πως είναι δυνατόν να μένει στο απυρόβλητο για μια τόσο μεγάλη αμέλειά του. Αλλά για να μην τον αδικούμε και δεδομένου ότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό, θα έπρεπε μαζί του να απολογηθούν και οι προηγούμενοι Υπουργοί, κατά σειρά Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Όλγα Γεροβασίλη, Γιάννης Πανούσης, Βασίλης Κικίλιας κλπ.

Θα πρέπει λοιπόν όλοι αυτοί οι υπουργοί να μας πουν τι πιέσεις άσκησαν στις κατά τόπους αστυνομικές αρχές για να εντοπίζουν τις συμμορίες των κλεπτών και να τις συλλαμβάνουν; Για να εντοπίζουν τους κλεπταποδόχους και τα χυτήρια που ενέχονται; Τι έκαναν για τη φρούρηση του σιδηροδρομικού δικτύου με ειδικές ενέδρες και παγίδες; Πως αντιμετώπισαν τους κατά τόπους αστυνομικούς προϊσταμένους όταν μάθαιναν ότι στην περιοχή δικαιοδοσίας τους εκλάπησαν μερικά… χιλιόμετρα καλωδίων; Πόσους αστυνομικούς υπευθύνους έκριναν στάσιμους από τον λόγο αυτόν; Ή μήπως τους προήγαγαν κιόλας;

Οι ευθύνες Κώστα Καραμανλή

Το ζήτημα της έλλειψης ή του πολύ ευτελούς επιπέδου κουλτούρας ασφάλειας δεν αφορά μόνον στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά και στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Ο παραιτηθείς Υπουργός Κώστας Καραμανλής, όφειλε να γνωρίζει ότι τα τρένα αυτά δεν κουβαλούν μόνον ανθρώπους της καθημερινότητας, παιδιά, φοιτητές κλπ. Πιθανώς αύριο να χρειαστεί να  κουβαλούν πολεμικό υλικό και φαντάρους για τον πόλεμο. Τότε οπλίτες θα μεταφέρουν και οι συρμοί του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου. Αλίμονο λοιπόν αν αυτά τα μέσα δεν είναι 100% ασφαλή, όπως ψευδώς ισχυριζόταν στη Βουλή, κουνώντας μάλιστα το δάκτυλο, λίγες μέρες προ του ατυχήματος.

Την αναγκαιότητα αυτής της απόλυτης ασφάλειας όφειλε να την έχει μεταδώσει με ιδιαίτερη αυστηρότητα στον ΟΣΕ, αλλά  και στην ιταλική εταιρία που έχει αναλάβει τη διακίνηση των ελληνικών τρένων. Αντιθέτως μαθαίνουμε ότι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ περίπου δεν μιλιούνται. Αλλά για αυτό ήταν υπουργός ο Κώστας Καραμανλής: Για να τους βάλει στη θέση τους και να τους εμφυσήσει πρωτίστως την κουλτούρα ασφάλειας, χάριν της οποίας οφείλουν να συνεργάζονται αρμονικώς, έστω και με το ζόρι.

Σήμα κινδύνου για το ΥΠΕΘΑ

Υπάρχει όμως και άλλο ένα Υπουργείο που οφείλει να ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των τρένων, αλλά πολύ αμφιβάλουμε ότι έχει κουνήσει το δακτυλάκι του. Είναι το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης το οποίο, σε περίπτωση πολέμου θα διακινήσει μέσω τρένων και πολεμικό υλικό και κυρίως οπλίτες. Όμως έγινε γνωστό, πέραν των άλλων, ότι δεν γίνεται πλέον οπτικός έλεγχος των σιδηροδρομικών γραμμών μετά από έντονες βροχές κλπ, λόγω ελλείψεων προσωπικού. Άρα δεν μπορεί να εντοπισθεί και τυχόν δολιοφθορά στις γραμμές ή και στα τρένα, εκ μέρους πρακτόρων της Τουρκίας, πράγμα αναμενόμενο σε μια κρίση.

Επομένως το ΥΠΕΘΑ έχει απόλυτη ανάγκη και υποχρέωση να πιέζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου το τελευταίο να τηρεί διαρκώς τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας, στη φύλαξη των συρμών και των γραμμών, πέραν της άψογης λειτουργίας των ηλεκτρονικών δικλείδων ασφαλείας. Ας φανταστεί κανείς τι θα συμβεί αν (κούφια η ώρα) προκύψει μια αντίστοιχη τραγωδία με οπλίτες που πηγαίνουν στον πόλεμο. Διότι δεν είναι μόνον το κρίμα της απώλειας της ζωής των νέων ανθρώπων, αλλά και η κατάπτωση του ηθικού που θα επιφέρει κάτι τέτοιο στο αγωνιζόμενο στράτευμα.

Οι χαλαρές θέσεις Γεραπετρίτη και η βαθύτερη ευθύνη Μητσοτάκη

Δυστυχώς η μέχρι στιγμής αντίδραση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, δεν δείχνει πρόθεση για άμεσες διορθώσεις. Αντί να αντικαταστήσει τον Κώστα Καραμανλή με έναν τεχνικό υπουργό, τον αντικατέστησε με έναν νομικό, τον Γιώργο Γεραπετρίτη, των 6 μιλίων ως κόκκινη γραμμή. Δηλαδή έναν άνθρωπο με πολύ χαλαρές θέσεις για τα θαλάσσια δικαιώματα της Ελλάδας, πράγμα που δείχνει και πολύ χαμηλό επίπεδο κουλτούρας ασφάλειας.

Είναι ο Γιώργος Γεραπετρίτης που αφού διαλεγόταν παλαιότερα με τον Μένιο Φουρθιώτη, ο πρωθυπουργός εσχάτως του ανέθεσε να διαπραγματεύεται κρυφά με το Τούρκο Πρέσβυ σε «ουδέτερα σπίτια», προφανώς πάλι χαλαρά, παραγκωνίζοντας το Υπουργείο Εξωτερικών. Κατά την εφημερίδα «Εστία», προαλειφόταν για Υπουργός Εξωτερικών, μετά τις εκλογές. Πώς να τον εμπιστευθούμε ότι ως αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν θα έχει παρόμοια χαλαρές θέσεις και για την εις βάθος διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος;

Αυτές όμως οι χαλαρές θέσεις αφορούν προφανώς και στον ίδιο τον πρωθυπουργό που κάνει και τις ανάλογες επιλογές προσώπων (όπως του Γ. Γεραπετρίτη) και δίνει τις αντίστοιχες εντολές. Με τέτοια όμως χαλαρότητα δεν πρόκειται να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, ούτε του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ούτε του ΟΣΕ, ούτε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ούτε και ολόκληρης της χώρας. Θα πρέπει όμως να γνωρίζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ότι την ευθύνη που του έχει δώσει ο λαός όφειλε να την νοιώθει συμβολικά σαν ηλεκτρική καρέκλα και όχι σαν σαιζ λονγκ για χαλάρωση, πίνοντας φραπέ και φορώντας ακουστικά…

*Ο Χρήστος Πουγκιάλης είναι Υποπτέραρχος ε.α. – Μετεωρολόγος.

Είναι σύμβουλος στο κανάλι «Neocleous» του YouTube και παρουσιαστής των εκπομπών «Παραθέσεις» και «ΒιβλιοΠαραθέσεις» στο κανάλι αυτό.

Παραλλήλως είναι συντάκτης άρθρων για εθνικά και κοινωνικά θέματα καθώς και για τον χορό.

Απόφοιτος της Σχολής Πολέμου Αεροπορίας και της Σχολής Εθνικής Αμύνης. Ειδικός στα συστήματα αυτόματης συλλογής μετεωρολογικών δεδομένων μέσω ηλεκτρονικών αισθητήρων.

Έχει διατελέσει Διευθυντής στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, Προϊστάμενος προγραμμάτων εκπαίδευσης στη Σχολή Εθνικής Αμύνης, Τμηματάρχης Μετεωρολογικών Σταθμών, Διοικητής Σμήνους Μετεωρολογίας της 112 Πτέρυγας Μάχης, Υπεύθυνος του έργου «Αυτόματοι Μετεωρολογικοί Σταθμοί Ολυμπιακών Αγώνων 2004». Έχει συνεργαστεί με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο πρόγραμμα “STRIDE”.

 

ΠΗΓΗ: Militaire.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube