Αναλύσεις
Περί λαθρομετανάστευσης στη Μεσόγειο

Λαθρομετανάστες, ΜΚΟ και διακινητές στη Μεσόγειο, η θέση της Ιταλίας και η βουβή Ευρωπαϊκή Ένωση
Παραμονές της Συνόδου Κορυφής για την μετανάστευση (λάθος έκφραση: η σωστή έκφραση είναι «οργανωμένη λαθρομετανάστευση»!) στις 8-9 του Φλεβάρη στις Βρυξέλλες, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα «ξύπνησε» και, με τις υπογραφές τριών επιφανών του αντιπροσώπων – Μάνφρεντ Βέμπερ, πρόεδρο, Βαγγέλη Μεϊμαράκη, αντιπρόεδρο Λ.Ο. και Γερούν Λέναρς, συντονιστή – προώθησε μια «ανοιχτή επιτολή» για να καυτηριάσει την ολική αδράνεια της Ε.Ε. στο μεταναστευτικό και την απόλυτη ανάγκη βασικών μεταρρυθμίσεων οι οποίες σίγουρα πρέπει να ακυρώσουν τα πολλά στραβά των συμφωνιών του Δουβλίνου, μεταξύ των οποίων και το μεγάλο «θέμα» των ΜΚΟ και των συστηματικών περιπολιών τους στη Μεσόγειο.
Σχεδόν ταυτόχρονα οκτώ χώρες της Ε.Ε. (Ελλάδα, Δανία, Μάλτα, Σλοβακία, Αυστρία και οι τρεις βαλτικές) ζητούν με επιστολή από την προσεχή Σύνοδο Κορυφής να διορθωθεί αποτελεσματικά το σημερινό «ελαττωματικό σύστημα ασύλου», να ενισχυθεί η προστασία των εξωτερικών συνόρων και να αντιμετωπιστεί τελεσφόρα η αύξηση των παράτυπων αφίξεων με μια παράλληλη αύξηση των γρήγορων επιστροφών και επίτευξη καρποφόρων συμπράξεων με τις χώρες προέλευσης των λαθρομεταναστών, κάτι που αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της η ιταλική κυβέρνηση είχε μεριμνήσει να προτείνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και Συμβούλιο της Ευρώπης.
Ακριβώς για το φλέγον θέμα των ανεξέλεγκτων ΜΚΟ σε συνδυασμό με την ασταμάτητη ροή λαθρομεταναστών σε όλες τις ακτές της νότιας Ιταλίας, πριν από ένα μήνα περίπου ο Ιταλός ΥΠΕΞ Ταγιάνι αναφέρθηκε σε μια αναλυτική έκθεση της Frontex η οποία ευθαρσώς δηλώνει την ύπαρξη «συμφωνιών» μεταξύ των ΜΚΟ και των «αποστολέων» των βαρκών που ξεκινούν από τη βόρεια Αφρική.
Όλα αυτά συνάδουν τέλεια με όσα έχουν αρμοδίως τονιστεί σχετικά με τα «τρικ» των ΜΚΟ που, γνωρίζοντας ακριβώς τον μεγάλο αριθμό πλεούμενων τα οποία οι διακινητές ξεφορτώνουν στη θάλασσα, ειδικά με κατεύθυνση την Ιταλία, τριγυρίζουν φαρδιά-πλατιά και δεν απομακρύνονται πριν να έχουν γεμίσει το πλοίο τους.
Αυτό σημαίνει πως από τους πρώτους που έχουν «μαζέψει» έως τους τελευταίους μπορούν να περάσουν και 7 και 10 μέρες πριν το καράβι βάλει πλώρη προς ένα λιμάνι, 7 με 10 μέρες κατά τη διάρκεια των οποίων (και οι ΜΚΟ το ξέρουν πολύ καλά) η κατάσταση υγείας και φυσικής αντοχής των «διασωθέντων» τείνει όλο και παραπάνω να αποσταθεροποιηθεί,
κάτι που φαίνεται πως δεν ενδιαφέρει τις ΜΚΟ μιας και το «πρόγραμμα» τους προβλέπει, θα’ λεγε κανείς υποχρεωτικά, την ανάγκη μέγιστης «συλλογής» λαθρομεταναστών για να γεμίσει το πλοίο ανεξάρτητα κι αν οι συνθήκες ζωής εκεί γίνονται όλο και περισσότερο προβληματικές έτσι ώστε η υποχρέωση αποβίβασης να γίνεται όλο και πιο επιτακτική και κατ’ επέκταση πιο εκβιαστική.
Γι’ αυτό και, μετά από δεκαήμερες «περιπλανήσεις» στη Μεσόγειο «μαζεύοντας» το «προϊόν» των διακινητών, οι ΜΚΟ έχουν πλέον τεράστια βιασύνη να ξεφορτωθούν το επιρρεπές πλέον «εμπόρευμα» των εξού και οι βίαιες απαιτήσεις τους από’ την Ιταλία (με τη Μάλτα αυτό «δεν πιάνει» – 8.1.2023: το Alarm Phone δηλώνει πως ακόμη μια φορά η Μάλτα αγνόησε το αίτημα να διασώσει 75 άτομα στη Μεσόγειο – όσο για την Ισπανία, ούτε λόγος!) να επιτρέψει το ξεφόρτωμα ώστε να απαλλαγούν απ’ αυτό πριν κάποιος δεν αντέξει και πεθάνει πάνω στο πλοίο τους και αυτές βρουν και τον μπελά τους!
Τελικά, business is business, δε είναι έτσι;, και τι business!
Κατά τα άλλα, πρέπει να τονίσουμε έντονα ότι δεν υπάρχει καμία διεθνή νομοθεσία που να προβλέπει την δυνατότητα κάποιοι να εκτελεί υπηρεσία πορθμείου στη Μεσόγειο ή σε οποιαδήποτε άλλη θάλασσα πηγαινοέρχοντας για να μετακινεί ανθρώπους από ένα έθνος σε άλλο έθνος επιπλέον έτσι βοηθώντας να πλουτίσουν εγκληματίες διακινητές!
Το διεθνές δίκαιο προβλέπει μόνο πως εάν ένα πλοίο στη πορεία του συναντά μια βάρκα με ανθρώπους που κινδυνεύει να βουλιάξει ή έχει ναυαγήσει σε ανοιχτή θάλασσα, τότε υποχρεούται να διασώσει τους ανθρώπους και να τους ξεμπαρκάρει στο πρώτο λιμάνι της πορείας του.
Δεν προβλέπει όμως κάποιος με ένα πλοίο να συνεχίζει να κυκλοφορεί στη θάλασσα και να ψάχνει να κάνει πολλαπλές διασώσεις έως ότου το έχει γεμίσει, κάτι που συνηθίζουν να κάνουν οι ΜΚΟ με τα εμπορικά καράβια τους.
Όσο για το πλήθος των ΜΚΟ, είναι σίγουρα πολλές: από την Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Νορβηγία, κλπ., ως και από την Χώρα των Βάσκων, και από τον Παναμά!!! Και βεβαίως τα πλοία είναι υπό τις αντίστοιχες εθνικές σημαίες, κάτι πολύ σημαντικό, αλλά μη συμφέρον για κάποιους που κάνουν πως το «αγνοούν», όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Περιληπτικά: οι διακινητές (ανθρωπίνων όντων) μέσω της ακατάπαυστης «προσφοράς» ανθρώπινης σάρκας κυριολεκτικά πεταγμένης στη θάλασσα σίγουρα δεν εκβιάζουν τις αφρικανικές χώρες μέσα στις οποίες αντιθέτως, όπως φαίνεται, κυκλοφορούν άνετα και ελεύθερα, και ελεύθερα εκτελούν έναν παραπάνω από αποτελεσματικό «μεταναστευτικό προσηλυτισμό»,
αλλά τις χώρες των απέναντι μεσογειακών ακτών, ουσιαστικά διευκολύνοντας τις «επεμβάσεις» των «μεσολαβούντων» ΜΚΟ, οι οποίες οι «καημένες» είναι «υποχρεωμένες» να «σώσουν» αυτή την ανθρώπινη σάρκα – που κάτι απάνθρωποι εγκαταλείπουν στη μέση των κυμάτων – για να την «τοποθετήσουν» στα πιο κοντινά αυστηρώς νότια μεσογειακά λιμάνια – που φυσικά είναι ιταλικά (είναι και τα μαλτέζικα, βέβαια, στις ασήμαντες περιπτώσεις που αυτά την δέχονται!).
Στα πλαίσια αυτής όπως φαίνεται – και όπως βεβαιώνει και η Frontex – «συνεργασίας» μεταξύ διακινητών ανθρώπων και «διασώστριες» ΜΚΟ η θέση της Ιταλίας (αλλά και της Ελλάδας) είναι εμφανώς προκαθορισμένη βάση των πάντα απαιτητικών «προσδοκιών» των κέντρο-βόρειων ευρωπαϊκών χωρών οι οποίες εννοούν να βρίσκονται πάντα έξω από το εκρηκτικό και σοκαριστικό μεταναστευτικό πανδαιμόνιο με την ποντιοπιλατική «δικαιολογία» ότι αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί αποκλειστικά και μόνο από τις μεσογειακές χώρες και τα λεγόμενα λιμάνια του «πρώτου ελλιμενισμού», όπως πονηρά κατόρθωσαν να «θεσπίσουν»!!
Όπερ σημαίνει επίσης πως η Ιταλία και η Ελλάδα – και μόνο αυτές! – (κανείς ποτέ δεν κατηγόρησε τη Μάλτα και την Ισπανία που διώχνουν κακήν κακώς τους λαθρομετανάστες) θα πρέπει να δείξει έλεος σε αυτούς τους παράνομους οι οποίοι με τη θέλησή τους βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή τους πληρώνοντας επιπλέον σε εγκληματίες διακινητές 1000-3000 δολάρια ΗΠΑ κατά κεφαλήν,
και μόνο αυτές θα πρέπει να εκφράσουν την αναγκαία «αλληλεγγύη» προς τις εκατοντάδες χιλιάδες αφρικανούς και ασιάτες που εισβάλλουν μόνο και μόνο επειδή ιδιωτικές οργανώσεις «τους τις χαρίζουν» με το αζημίωτο, χωρίς καν να τις ρωτήσουν αν είναι καλοδεχούμενοι,
και μόνο αυτές οι δύο θα πρέπει να φορτωθούν εκατοντάδες χιλιάδες «μετανάστες» χωρίς καν να ελέγξουν το «ποιον» τους, αν είναι εγκληματίες, επικίνδυνοι, καμουφλαρισμένοι φονταμενταλιστές, μολυσματικοί, ή οτιδήποτε άλλο, όπως κάνουν οι Γερμανοί, Γάλλοι και Σία.
Όλα αυτά, και όλες οι συνέπειες τους, έχουν τον τουπέ να αξιώνουν οι κεντρο-βόρειες ευρωπαϊκές χώρες επιπλέον «νίπτοντας τας χείρας» όταν φτάνουμε στο «δια ταύτα», δηλαδή όταν πρόκειται να «μοιραστούν» αυτές οι αφρικανο-ασιατικές μάζες (απ’ τη Συρία, Πακιστάν, Νίγηρα, Σρι Λάνκα. Μπαγκλαντές, Ακτή Ελεφαντοστού, Ερυθραία, Σουδάν, Αφγανιστάν, Γκάνα κι άλλες τόσες).
Βεβαίως, το τεράστιο, ασυγχώρητο λάθος της Ιταλίας και της Ελλάδας υπήρξε η υπογραφή της «αρχής» – προφανώς και αδιανόητα δυσμενής για τις μεσογειακές χώρες και υπερβολικά ευνοϊκή για τις ηπειρωτικές κέντρο-ευρωπαϊκές – βάσει της οποίας όλες οι μεταναστευτικές ροές (ποιος ξέρει κατά πόσο «αυθόρμητες» και κατά πόσο επίτηδες οργανωμένες) πρέπει να μεταφέρονται αποκλειστικά και υποχρεωτικά(!!) «στο πιο κοντινό ασφαλές λιμάνι αποβίβασης της πιο κοντινής χώρας!!
Μια «αρχή» με την οποία οι βόρειες χώρες ωραία εξαπάτησαν τις μεσογειακές χώρες περισσότερο έκθετες (Ελλάδα, Ιταλία) υποχρεώνοντας τες να φορτωθούν την «πρώτη είσοδο» μιας συνεχώς ανανεωμένης πλημμυρίδας αφρο-ασιατικών μαζών, με την «υπόσχεση» ή δέσμευση (!) να «απορροφήσουν» ένα μέρος αυτών των μαζών, κάτι που κατέληξε να είναι μια ξεδιάντροπο, περιφρονητική φενάκη αφού στην πραγματικότητα αυτή ή «αναλογική απορρόφηση» αποκαλύφτηκε πως είναι μια καθαρή, γιγαντιαία απάτη καταλήγοντας σε μερικές, ασήμαντες, απλώς για το θεαθήναι, δεκάδες ή το πολύ εκατοντάδες άτομα!!!
Ένα παράδειγμα για να καταλάβουμε; Έως το τέλος του 2022 οι αφίξεις στην Ιταλία υπήρξαν πάνω από 100.000, για τις οποίες υπήρχε η δέσμευση της ΕΕ να απορροφήσει 8.000, δηλαδή πολύ λιγότερο από το 10%!!!
Κιόλας – και εδώ κάτι πάλι δεν πάει καλά – μια «δέσμευση» για ένα τόσο γελοίο ποσοστό είναι μια απαράδεκτη κοινοτική χλεύη. Η συνέχεια είναι ακόμη πιο κοροϊδευτική γιατί στην πραγματικότητα από τους 100.000 παράνομους «επανατοποθετήθηκαν» στις κοινοτικές χώρες μόνο 117(!!!), δηλαδή το 0,13%, από τους οποίους οι 38, δηλαδή το 0,04% (!!!) στη Γαλλία, που μιλάει για αλληλεγγύη και κατηγορεί την Ιταλία για έλλειψη αλληλεγγύης!!
Για το τί γίνεται στην Ελλάδα δεν έχουμε στοιχεία, αλλά δεν νομίζουμε πως διαφέρει και πολύ. Ίσως να είναι και χειρότερο.
Πάντως αυτή είναι η απόλυτη, ανενδοίαστη παρωδία της κοινοτικής συμπεριφοράς εκ μέρους των κατεργάρηδων γαλλο-γερμανών και Σία.
Σε αυτό το σημείο όμως πρέπει μα τονίσουμε με ιδιαίτερη έμφαση πώς εντέχνως «ξεχνιέται» η σημαντική ύπαρξη μιας άλλης βασικής αρχής κατά την οποία τα σύνορα των χωρών που λαμβάνονται υπόψη για την φιλοξενία-άσυλο ή απόρριψη-απέλαση των υποψηφίων «μεταναστών», στην ουσία πάντα παράνομων, δεν είναι μόνο και αποκλειστικά τα χερσαία-ηπειρωτικά, αλλά ΚΑΙ εκείνα των πλοίων σημαίας εν σχέση με τα οποία η διεθνής νομοθεσία προβλέπει ακριβείς και συγκεκριμένες διαδικασίες και δικαιώματα.
Το άρθρο 13 του Κανονισμού του Δουβλίνου δίνει δικαιοδοσία για την εξέταση αιτήσεων ασύλου στο κράτος τα σύνορα του οποίου πέρασε ο αιτών άσυλο.
Προσοχή εδώ λοιπόν: υπάρχει μια σημαντικότατη λεπτομέρεια που κάνουν πως αγνοούν και δεν εφαρμόζουν ποτέ.
Όπως ξέρουμε, στα διεθνή ύδατα επάνω στο πλοίο ισχύει η πλήρης δικαιοδοσία της χώρας σημαίας του πλοίου. Επομένως, στη θάλασσα τα σύνορα του κράτους είναι το ίδιο το πλοίο που φέρει τη σημαία αυτού του κράτους!!
Επομένως και βάση των διεθνών νόμων, ο πλοίαρχος είναι καθ’ ολοκληρίαν ο δημόσιος λειτουργός του κράτους σημαίας ο οποίος μπορεί να δεχθεί (και πρέπει να δεχθεί εάν του το ζητηθεί) πάνω στο πλοίο αιτήσεις ασύλου για τη χώρα του, αιτήσεις που αμέσως μετά πρέπει να προωθήσει στις αρμόδιες αρχές της χώρας σημαίας!!
Εξάλλου, οι ΜΚΟ, υπογράφοντας τον Κώδικα Συμπεριφοράς, ανέλαβαν και την δέσμευση να σεβαστούν και να δεχθούν αυτόν τον νόμο σημαίας.
Όλα αυτή η «ιστορία» τί σημαίνει; Πολύ απλά πως λ.χ. η Γερμανία. η Γαλλία, η Ισπανία, η Νορβηγία με τα πλοία ΜΚΟ δικής τους (γερμανικής, γαλλικής, κλπ.) είναι σαν να μαζεύουν οι ίδιες Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Νορβηγία, κλπ. στη Μεσόγειο και να ξεφορτώνουν λ.χ. στην Ιταλία τα πλήθη των λαθρομεταναστών που αμολούν στη θάλασσα οι διακινητές σε ένα εμπόριο ανθρωπίνων όντων. !
Βεβαίως κανένας πλοίαρχος αυτών τον πλοίων ΜΚΟ ποτέ δεν παροτρύνει, ούτε και απλά πληροφορεί ποτέ τους δύστυχους που κουβαλάει πως μπορούν να του παρουσιάσουν αίτηση ασύλου για τη χώρα σημαίας του πλοίου και αυτός θα την δεχθεί σαν να είναι το ίδιο το κράτος του!!!! «Έξυπνο» και πονηρό το «κόλπο», δεν είναι έτσι;! Αν και παράλογο, αποκρουστικό και νομικά απαράδεκτο.
Πολύ πρόσφατα η Βελγίδα υφυπουργός για το Άσυλο και την Μετανάστευση Νικόλ Ντε Μουρ δε μάσησε τα λόγια της για την αλήθεια που προσπαθούν να κρύψουν, λέγοντας: «Φαίνεται πως το 60 % των μεταναστών που ξεμπαρκάρουν στην Ευρώπη δεν δικαιούται καμία διεθνή προστασία. Πρόκειται βασικά για πολλά άτομα τα οποία πρέπει να στέλνονται πίσω το γρηγορότερο, ενώ όσοι άλλοι δικαιούνται διεθνή προστασία πρέπει να μοιράζονται πιο δίκαια μεταξύ των Κρατών-μελών».
Κατά συνέπεια, λοιπόν, είναι απολύτως φανερό πως πολλά στην κοινοτική νομοθεσία πρέπει να αλλάξουν, υπερβολικά πολλά πράγματα έχοντας αλλάξει από τον καιρό των διαφόρων Συμβάσεων του Δουβλίνου πριν από 20 και βάλε χρόνια!
Ας τελειώσουμε εδώ με ένα διδακτικό παράδειγμα χρήσιμο για την Ιταλία αλλά και για την Ελλάδα, μια διαδικασία που έγινε επ’ ευκαιρία του ελλημενισμού στη Τουλώνη του Ocean Viking της γαλλικής ΜΚΟ SOS Méditerranée μετά που δεν το δέχτηκαν σε κανένα ιταλικό λιμάνι όπου ήθελε να «ξεφορτώσει».
Προληπτικά πρέπει να επισημάνουμε ότι αυτό το πλοίο υπήρξε και το πρώτο και μοναδικό που ξεφόρτωσε λαθρομετανάστες στη Γαλλία, αντίθετα με τις εκατοντάδες πλοία/πλοιάρια που ξεφορτώνουν συνέχεια στην Ελλάδα και την Ιταλία.
Και τι έκανε η Γαλλία με τους λαθρομετανάστες; Στη χερσόνησο Giens, κοντά στην πόλη Hyères, οργάνωσε μια δομή που ονόμασε «ζώνη διεθνούς αναμονής» θεωρώντας την μη γαλλικό έδαφος αλλά διεθνές, έξω από τα γαλλικά σύνορα!!
Εκεί «πάρκαρε» τους 234 λαθρομετανάστες οι οποίοι έτσι θεωρούνταν πως δεν μπήκαν ποτέ επίσημα σε γαλλικό έδαφος, οπότε και δεν ισχύει το άρθρο 13 του Κανονισμού. Άλλη μια πονηριά! Και εκεί μαθαίνουμε πως γρήγορα και με συνοπτικές διαδικασίες αποφασίστηκε πως οι 123 δεν είχαν δικαίωμα ασύλου και επομένως βρίσκονται υπό απέλαση, ενώ από τους υπόλοιπους 111, ένα μέρος θα μείνει στη Γαλλία και οι άλλοι θα διοχετευτούν σε χώρες που δέχτηκαν να τους πάρουν.
Αυτά γίνονται στην περιώνυμη Ευρωπαϊκή Ένωση των… ας πει ο καθένας μας πώς τους βλέπει!
Κρεσέντσιο Σαντζίλιο
Ελληνιστής
…………………………………………………………………………………

Αναλύσεις
ΕΣΤΙΑ: Καταργοῦν τήν ΑΟΖ Καστελλορίζου ἀλλά ὁ κ. Γεραπετρίτης ἀνησυχεῖ… γιά τόν διάλογο
Ἐκτός χωρικῶν ὑδάτων τῆς Ἀγκύρας τά θαλάσσια πάρκα τῆς Τουρκίας, ἐντός περιοχῶν ἀσκήσεως κυριαρχικῶν δικαιωμάτων μας – Κλειστήκαμε στά 6 μίλια γιά νά κάνουμε τά «καλά παιδιά» καί ἰδού τά ἀποτελέσματα

Μέ τήν ἀνακοίνωση θαλασσίων πάρκων ἀπό τήν Ἄγκυρα ἀποδεικνύεται γιά μιάν ἀκόμη φορά πόσο τραγικό λάθος ἦταν ἡ Πολιτική Διακήρυξις τῶν Ἀθηνῶν γιά Φιλία καί Καλή Γειτονία. Μέ τήν διακήρυξη αὐτή, ἡ Ἑλλάς ἔδωσε «πιστοποιητικό καλῆς διαγωγῆς» στήν ἀναθεωρητική Τουρκία καί τῆς ἄνοιξε τόν δρόμο νά συνεχίσει νά παραβιάζει τά κυριαρχικά μας δικαιώματα. Τήν ἴδια στιγμή, χάριν μιᾶς ἀπατηλῆς προσδοκίας «ἠρέμων νερῶν», ἡ Ἑλλάς ἔχει αὐτοεγκλωβισθεῖ στά ἕξι μίλια τῶν χωρικῶν της ὑδάτων.
Ἡ Ἄγκυρα προχώρησε στήν χωροθέτηση δύο θαλασσίων πάρκων, ὅπως εἶχε προαναγγείλει. Συμφώνως πρός τούς χάρτες πού ἐδόθησαν στήν δημοσιότητα, τό ἕνα πάρκο εὑρίσκεται στό βόρειο Αἰγαῖο, τό ὁποῖο ἐπί τῆς οὐσίας διχοτομεῖ, καί τό ἄλλο ἀνατολικά τῆς Ρόδου. Ἀμφότερα ἐκτείνονται καί ἐκτός τῶν τουρκικῶν χωρικῶν ὑδάτων, σέ περιοχές ἑλληνικῆς ὑφαλοκρηπῖδος. Στό βόρειο Αἰγαῖο τίθεται ὡς ὅριο ἡ μέση γραμμή ὅπως τήν προσδιορίζει ἡ Ἄγκυρα, δηλαδή μέ ἀφετηρία τίς ἠπειρωτικές ἀκτές τῶν δύο χωρῶν, χωρίς νά λαμβάνονται ὑπ’ ὄψιν τά κυριαρχικά δικαιώματα τῶν νησιῶν. Στό πάρκο τῆς Ἀνατολικῆς Μεσογείου περικλείεται τό Καστελόριζο σέ χωρικά ὕδατα 6 μιλίων, κατά τήν πάγια θέση τῆς γείτονος ὅτι τό νησιωτικό αὐτό σύμπλεγμα δέν ἔχει κυριαρχικά δικαιώματα. Ἡ τακτική τῆς Ἀγκύρας προσδιορίζεται μέ τόν ὅρο «creeping jurisdiction» (σταδιακή ἐπέκτασις δικαιοδοσίας) πού περιγράφει τήν σταδιακή, συχνά ἔμμεση ἤ σιωπηρή ἐπέκταση τοῦ ἐλέγχου ἤ τῆς ἐξουσίας ἑνός κράτους σέ μιά περιοχή – χωρίς ἐπίσημες δηλώσεις ἤ ἄμεση χρήση βίας (ἰδέ σχετικό ἄρθρο «Ἡ στρατηγική τοῦ “πάρκου χωρίς Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχέδιο” εἶναι αὐτοϋπονόμευση»).
Ἡ ἀντίδρασις τῶν Ἀθηνῶν μέ ἀνακοίνωση τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν εἶναι τοὐλάχιστον ἐξοργιστική. Σέ αὐτήν ἀναφέρεται ὅτι τέτοιες ἐνέργειες «θέτουν σέ διακύβευση τίς σχέσεις καλῆς γειτονίας μεταξύ τῶν δύο χωρῶν»! Ἄς μᾶς συγχωρήσουν, ἀλλά αὐτές οἱ «σχέσεις καλῆς γειτονίας» ὑπάρχουν μόνον στήν τεταραγμένη φαντασία τῶν ἐγκεφάλων πού συνέταξαν τήν ἀνακοίνωση τοῦ ΥΠΕΞ, τήν ὁποία παραθέτουμε παρακάτω:
«Μετά τήν πρωτοβουλία τῆς Ἑλλάδας γιά τήν καθιέρωση Ἐθνικῶν Θαλασσίων Πάρκων στό Ἰόνιο καί στό Αἰγαῖο Πέλαγος, σέ περιοχές ἑλληνικῆς κυριαρχίας, ἡ Τουρκία ἀνακοίνωσε σήμερα τόν καθορισμό δύο θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχῶν καί σέ διεθνῆ ὕδατα τοῦ Αἰγαίου καί τῆς Ἀνατολικῆς Μεσογείου.
Ἡ ἐξαγγελία “θαλάσσιων πάρκων” σέ μή ὁριοθετημένες περιοχές ἐκτός τουρκικῶν χωρικῶν ὑδάτων συνιστᾶ ἀπαράδεκτη, μονομερῆ καί παράνομη ἐνέργεια πού δέν παράγει κανένα ἔννομο ἀποτέλεσμα ἔναντι τῶν ἑλληνικῶν κυριαρχικῶν δικαιωμάτων καί δείχνει πλήρη ἔλλειψη σεβασμοῦ στό Διεθνές Δίκαιο τῆς Θάλασσας. Ἡ ἑλληνική κυβέρνηση ἐνεργεῖ διαρκῶς καί μέ συνέπεια γιά τήν προστασία τῶν δικαιωμάτων τῆς πατρίδας μας καί τῆς βιωσιμότητας τῶν θαλασσῶν μας καί ὑπενθυμίζει πώς ἀντανακλαστικές ἐνέργειες κενές περιεχομένου θέτουν σέ διακύβευση τίς σχέσεις καλῆς γειτονίας μεταξύ τῶν δύο χωρῶν». Τό ἐρώτημα εἶναι βεβαίως ποιός εἶναι ὁ τρόπος διά τοῦ ὁποίου «ἀντιδρᾶ μέ συνέπεια» ἡ ἑλληνική Κυβέρνησις. Ἀρκεῖται σέ δηλώσεις καταγγελίας τίς ὁποῖες οὐδείς λαμβάνει ὑπ’ ὄψιν; Γιατί δέν ζητεῖ ἄμεση ἀκύρωση τῶν τουρκικῶν παρανόμων ἐνεργειῶν;
«Ἐπικίνδυνη κλιμάκωση τῆς τουρκικῆς ἀναθεωρητικῆς στρατηγικῆς» ἀποτελεῖ ἡ ἐξέλιξις γιά τό ΠΑΣΟΚ, ἐνῶ γιά «ἐπικίνδυνη ὑποβάθμιση τῶν τουρκικῶν προκλήσεων ἀπό τήν Κυβέρνηση» κάνει λόγο ὁ ΣΥΡΙΖΑ.
Μέ τέτοιες ἀνακοινώσεις, βεβαίως, τό «ροκάνισμα» τῶν κυριαρχικῶν δικαιωμάτων δέν ἀποτρέπεται. Ἀπεναντίας ἐπαναβεβαιώνεται ὅτι δέν ὁδηγεῖ πουθενά ἡ κατευναστική πολιτική τῆς Κυβερνήσεως. Ἀσχέτως πρός τό τί ὑποστηρίζει τό ἑλληνικό Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν, ἡ ἔκδοσις τῶν χαρτῶν ἀπό τήν Ἄγκυρα εἶναι ἀκόμα μία ἧττα τῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς τῆς χώρας μας. Οἱ κ.κ. Μητσοτάκης καί Γεραπετρίτης, πού εἶναι ἀρχιτέκτονες τῆς πολιτικῆς αὐτῆς, θά ἔπρεπε νά ἔχουν κατανοήσει ὅτι οἱ ἐπικλήσεις τοῦ Διεθνοῦς Δικαίου εἶναι κενές περιεχομένου ὅταν δέν συνοδεύονται ἀπό τήν ἰσχύ τῆς ἀποτροπῆς τῆς παραβιάσεώς του καί ἀπό τήν πολιτική ἀποφασιστικότητα ἐπιβολῆς του.
Καί ἕπεται συνέχεια, δεδομένου ὅτι οἱ Τοῦρκοι μᾶς ἔχουν προειδοποιήσει ὅτι θά ἐκδοθοῦν καί ἄλλοι χάρτες συμπληρωματικά. Τήν ἴδια στιγμή, ἐπικρατεῖ ἔντονος προβληματισμός δεδομένου ὅτι οἱ ἐπί τῆς οὐσίας ἀνύπαρκτες σχέσεις τῆς ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως μέ τήν ἀμερικανική ἔχουν ὁδηγήσει στήν ἰδιόμορφη κατάσταση νά μήν ὑπάρχει ἀνταπόκρισις ἀπό τήν Οὐάσιγκτων σέ στοιχειώδη αἰτήματα πού θά ἰσχυροποιοῦσαν τήν θέση τῆς Ἑλλάδος στό Αἰγαῖο. Χαρακτηριστικό εἶναι τό γεγονός ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ Προέδρου Τράμπ ζητεῖ περισσότερες βάσεις ἐπί ἑλληνικοῦ ἐδάφους, ἀλλά ἀποφεύγει ἐπιμελῶς νά περιλάβει σέ αὐτές τήν νῆσο Σκῦρο καί ἄλλα νησιά τοῦ Αἰγαίου. Ἡ ἀμερικανική παρουσία σέ αὐτά θά ἀπέτρεπε τήν Τουρκία ἀπό κινήσεις ἀμφισβητήσεως τῶν ἑλληνικῶν θαλασσῶν. Ἀπεναντίας οἱ ΗΠΑ ἀπορρίπτουν συστηματικῶς τό σχετικό ἑλληνικό αἴτημα, ἐνῶ ζητοῦν τήν δυνατότητα πλέον μόνιμης παρουσίας στήν Ξάνθη καί τήν Θεσσαλονίκη καθώς καί δημιουργίας ὑποδομῶν στό ἀεροδρόμιο τῆς Λαρίσης πρός κάλυψη ἀναγκῶν πού ἔχουν προκύψει μετά τήν καταστροφή τῆς βάσεως τῆς Ἀεροπορίας Στρατοῦ στό Στεφανοβίκειο.
ΠΗΓΗ: ΕΣΤΙΑ
Αναλύσεις
Γιάννος Χαραλαμπίδης: Καταπίνει τις ΑΟΖ της Κύπρου και της Κρήτης η Τουρκία
Παρέμβαση του Δρ. Διεθνών Σχέσεων Γιάννου Χαραλαμπίδη στην τηλεόραση ΣΙΓΜΑ

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Καταπίνει τις ΑΟΖ της Κύπρου και της Κρήτης η Τουρκία, χρησιμοποιώντας τη στρατηγική του υβριδικού πολέμου, μέσω του μεταναστευτικού, σε τρία μέτωπα: Του Αιγαίου, των κατεχομένων της Κύπρου και της Λιβύης, όπου οι Βάσεις της αποτελούν νέο κάστρο εκτός των τουρκικών συνόρων, την ίδια στιγμή που η Συρία εξελίσσεται σε πρώτης τάξεως προτεκτοράτο και σε επέκταση των συνόρων τής Τουρκίας με το Ισραήλ.
Αναλύσεις
Nordic Monitor: Ο Ερντογάν χρησιμοποιεί την τουρκική υπηρεσία πληροφοριών MİT για να φιμώσει τους επικριτές και να απειλήσει ξένα έθνη
Έχει εξελιχθεί από μια παραδοσιακή υπηρεσία πληροφοριών σε βασικό εργαλείο τόσο εσωτερικής καταστολής όσο και επιθετικών επιχειρήσεων επιρροής στο εξωτερικό

Γράφει ο Αμπντουλάχ Μποζκούρ, Nordic Monitor
Η περιβόητη τουρκική υπηρεσία πληροφοριών, Milli İstihbarat Teşkilatı (MIT), η οποία εδώ και καιρό θεωρείται πιστός εκτελεστής του ολοένα και πιο αυταρχικού καθεστώτος του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έχει υποστεί εκτενή εσωτερική αναδιάρθρωση.
Αυτή η μεταμόρφωση υπογραμμίζει την εξέλιξη της MIT από μια παραδοσιακή υπηρεσία πληροφοριών σε βασικό εργαλείο τόσο εσωτερικής καταστολής όσο και επιθετικών επιχειρήσεων επιρροής στο εξωτερικό, όπως αποκαλύπτει το Nordic Monitor.
Η αναδιάρθρωση εστιάζει στην ενίσχυση των δυνατοτήτων κατασκοπείας στο εξωτερικό και στην εντατικοποίηση των επιχειρήσεων εσωτερικής παρακολούθησης, καταδεικνύοντας τον αναβαθμισμένο ρόλο της MIT ως κεντρικού πυλώνα του πολιτικοϊσλαμικού μοντέλου διακυβέρνησης του Ερντογάν. Υπό την ηγεσία του, η υπηρεσία έχει πολιτικοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, λειτουργεί με πλήρη ατιμωρησία και δρα ως σκιώδης προέκταση της κρατικής εξουσίας για την προώθηση κομματικών στόχων, εντός και εκτός συνόρων.
Στην καρδιά της διαρθρωτικής αναμόρφωσης της MIT βρίσκεται η Διεύθυνση Εξωτερικών Επιχειρήσεων (Dış Operasyonlar Başkanlığı), στην οποία έχει αποδοθεί διευρυμένη εξουσία για τη διεξαγωγή μυστικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό προς εξυπηρέτηση των γεωπολιτικών και ιδεολογικών στόχων του προέδρου Ερντογάν. Η αποστολή της περιλαμβάνει μυστική παρακολούθηση, επιχειρήσεις παραπλάνησης, δολιοφθορές, εκφοβισμό αντιφρονούντων, διείσδυση, κυβερνοπόλεμο, εκστρατείες παραπληροφόρησης, ακόμη και εξωδικαστικές ενέργειες, όπως απαγωγές και στοχευμένες δολοφονίες.
Οι πράκτορες της MIT δεν περιορίζονται πλέον στο πλαίσιο των τουρκικών διπλωματικών αποστολών. Σε πολλές χώρες —ιδίως στην Ευρώπη, όπου υπάρχουν πολυπληθείς κοινότητες της τουρκικής διασποράς— η υπηρεσία έχει εγκαθιδρύσει μυστικούς πυρήνες υπό το κάλυμμα δημοσιογραφίας, ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, επιχειρήσεων, φιλανθρωπικών οργανώσεων και πρωτοβουλιών της κοινωνίας των πολιτών. Αυτά τα μυστικά δίκτυα χρησιμεύουν όχι μόνο για την παρακολούθηση επικριτών και αντιφρονούντων στο καθεστώς Ερντογάν, αλλά και για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης και την άσκηση επιρροής στη χάραξη πολιτικής στις χώρες υποδοχής.

Ο İbrahim Kalın, επικεφαλής των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, υπηρέτησε προηγουμένως ως εκπρόσωπος Τύπου και στενός σύμβουλος του Ταγίπ Ερντογάν.
Η υπηρεσία έχει επίσης εξουσιοδοτηθεί να καλλιεργεί ομάδες-πληρεξουσίους, ενσωματωμένες στις τουρκικές και ευρύτερες μουσουλμανικές κοινότητες, οι οποίες μπορούν να κινητοποιηθούν προς εξυπηρέτηση της εξωτερικής πολιτικής της Άγκυρας. Οι ομάδες αυτές συνδέονται μερικές φορές με το οργανωμένο έγκλημα, καθώς η MIT έχει συνεργαστεί με διακρατικά εγκληματικά δίκτυα, περιλαμβανομένων μαφιών, κυκλωμάτων λαθρεμπορίου και διακινητών ναρκωτικών, προκειμένου να αποκρύψει το επιχειρησιακό της αποτύπωμα και να διατηρήσει αξιόπιστη άρνηση εμπλοκής.
Ίσως το πιο ανησυχητικό είναι ότι οι εξωεδαφικές επιχειρήσεις της MIT περιλαμβάνουν απαγωγές και εξαναγκαστικές επαναπατρίσεις αντιπάλων του Ερντογάν που ζουν στο εξωτερικό. Οι μυστικές αυτές μεταγωγές στοχεύουν κυρίως μέλη του κινήματος Γκιουλέν, μιας αντιφρονούσας ομάδας που έχει δαιμονοποιηθεί από την κυβέρνηση για την πολιτική της αντιπαράθεση. Ο ίδιος ο Ερντογάν έχει επαινέσει δημοσίως τις παγκόσμιες καταδιώξεις της MIT, έχει παραδεχθεί ανοιχτά την εξαγωγή της καταστολής στο εξωτερικό και έχει καυχηθεί για την ικανότητα της υπηρεσίας να προβαίνει σε απαγωγές χωρίς συνέπειες.
Στο εσωτερικό, η μεταμόρφωση της MIT είναι εξίσου ανησυχητική. Η ίδρυση της Διεύθυνσης Ελέγχου Ασφαλείας (Güvenlik Tahkikat Başkanlığı) έχει θεσμοθετήσει ιδεολογικό έλεγχο για όλες τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Η εντολή της είναι να διασφαλίζει ότι μόνο άτομα πιστά στο κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) ή στον ακροδεξιό κυβερνητικό του εταίρο, το Κόμμα Εθνικιστικής Δράσης (MHP), επιτρέπεται να εισέλθουν στη δημόσια διοίκηση.
Η MIT διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στις πρωτοφανείς μαζικές εκκαθαρίσεις της περιόδου 2015–2017, κατά τις οποίες περίπου 130.000 δημόσιοι υπάλληλοι —συμπεριλαμβανομένων δικαστών, εισαγγελέων και αρχηγών της αστυνομίας— καθώς και περισσότεροι από 24.000 στρατιωτικοί απολύθηκαν αυθαίρετα και συνοπτικά. Οι εκκαθαρίσεις καθοδηγήθηκαν από την καταγραφή και το προφίλ των ατόμων με βάση τις πολιτικές και θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, οι οποίες θεωρήθηκαν ασύμβατες με την πολωτική και διχαστική ατζέντα του Ερντογάν.

Ο Χακάν Φιντάν, σημερινός υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, οργάνωσε σειρά επιχειρήσεων παραπλάνησης κατά τη θητεία του στην ηγεσία της MIT, προς στήριξη της κυβέρνησης Ερντογάν.
Ο ιδεολογικός έλεγχος εφαρμόζεται πλέον συστηματικά σε όλους τους υποψηφίους για θέσεις στη Δικαιοσύνη, τις Ένοπλες Δυνάμεις, την Αστυνομία και άλλους κρίσιμους κρατικούς θεσμούς.
Η πολιτικοποίηση της υπηρεσίας αποτυπώνεται στην ηγεσία της. Τόσο ο νυν επικεφαλής της, İbrahim Kalın, όσο και ο προκάτοχός του, Hakan Fidan, επιλέχθηκαν προσωπικά από τον Ερντογάν, παρά την απουσία παραδοσιακού υποβάθρου ή εμπειρίας στον τομέα των πληροφοριών. Οι διορισμοί τους αντανακλούν τη γενικότερη τάση σύμφωνα με την οποία η αφοσίωση στον Ερντογάν και η ευθυγράμμιση με την ισλαμοεθνικιστική ιδεολογία του υπερισχύουν των επαγγελματικών προσόντων.
Ένα ακόμη κρίσιμο σκέλος της αναδιαρθρωμένης MIT είναι η Διεύθυνση Κυβερνοπληροφοριών (Siber İstihbarat Başkanlığı), η οποία διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στον ψυχολογικό πόλεμο και στη χειραγώγηση της πληροφορίας.
Η διεύθυνση έχει συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση δημόσιων αφηγήσεων για να αντισταθμίσει τις τεράστιες αποτυχίες της κυβέρνησης Ερντογάν — από ανεπαρκείς αντιδράσεις σε φυσικές καταστροφές έως εξωτερικές πολιτικές γκάφες και εσωτερικά σκάνδαλα που, υπό φυσιολογικές δημοκρατικές συνθήκες, θα οδηγούσαν στην κατάρρευση οποιασδήποτε κυβέρνησης.
Οι τακτικές της περιλαμβάνουν διαστρέβλωση γεγονότων, δημιουργία αντιπερισπασμών και πληροφοριακού θορύβου για την υπονόμευση της αλήθειας, καθώς και διάδοση παραπληροφόρησης, ημι-αληθειών και κατάφωρων ψευδών, συχνά μέσω δικτύων τρολ, αυτοματοποιημένων λογαριασμών και συντονισμένων εκστρατειών στα μέσα ενημέρωσης.
Σε συνεργασία με εισαγγελείς και ΜΜΕ που ευθυγραμμίζονται με το καθεστώς Ερντογάν, η MIT έχει οργανώσει εκστρατείες παραπληροφόρησης για τη δημιουργία κατασκευασμένων ποινικών υποθέσεων, συχνά με κατηγορίες για τρομοκρατία, εναντίον δημοσιογράφων, πολιτικών αντιπάλων και εκπροσώπων της κοινωνίας των πολιτών. Οι αφηγήσεις αυτές ενσωματώνονται σε πολιτικά υποκινούμενα κατηγορητήρια, αναπαράγονται από κρατικά ελεγχόμενα μέσα και ενισχύονται από δίκτυα κοινωνικών λογαριασμών επιφορτισμένων με τη διάδοση της κυβερνητικής προπαγάνδας.
Η Διεύθυνση Κυβερνοπληροφοριών έχει επίσης αρχίσει να εξάγει τη δράση της στο εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια, έχει ιδρύσει εταιρείες-βιτρίνες σε ξένες χώρες για να συγκαλύψει τη συμμετοχή της σε εκστρατείες παραπληροφόρησης πολλών γλωσσών, με στόχο ξένα ακροατήρια και φορείς χάραξης πολιτικής.

Αεροφωτογραφία των κεντρικών γραφείων της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών στην περιοχή Μπαγλικά της Άγκυρας.
Τα νομικά και θεσμικά αντίβαρα που θα μπορούσαν να ελέγξουν την εξουσία μιας υπηρεσίας πληροφοριών έχουν συστηματικά αποδομηθεί. Μέσω σειράς νομοθετικών τροποποιήσεων που προώθησε το κυβερνών κόμμα του Ερντογάν, η MIT απολαμβάνει πλέον πλήρους ασυλίας από διώξεις. Καμία έρευνα δεν μπορεί να κινηθεί κατά της υπηρεσίας ή των στελεχών της χωρίς την άμεση έγκριση του προέδρου.
Η κοινοβουλευτική εποπτεία υφίσταται μόνο τυπικά. Ο προϋπολογισμός της υπηρεσίας, ο οποίος έχει αυξηθεί σημαντικά, παραμένει στο απυρόβλητο. Οι δημοσιογράφοι που ερευνούν τις παράνομες δραστηριότητες της MIT ή αποκαλύπτουν εμπλεκόμενους πράκτορες αντιμετωπίζουν βαριές ποινές, συχνά με πολυετείς καθείρξεις βάσει νόμων περί τρομοκρατίας ή κατασκοπείας. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αποφεύγουν σε μεγάλο βαθμό να επικρίνουν την υπηρεσία, υπό το φόβο αντιποίνων — είτε μέσω εκστρατειών σπίλωσης, είτε με κατασκευασμένες διώξεις, είτε με επιλεκτικές διαρροές.
Η τεράστια ισχύς που έχει συγκεντρώσει η MIT, σε συνδυασμό με την ανεξέλεγκτη εξουσία της να διεξάγει μυστικές επιχειρήσεις χωρίς εποπτεία, έχει καλλιεργήσει στην Τουρκία ένα κλίμα φόβου και ατιμωρησίας, στερώντας από τους πολίτες κάθε ουσιαστικό μηχανισμό λογοδοσίας.
Η ραγδαία μεταμόρφωση της MIT την τελευταία δεκαετία αντανακλά την επιταχυνόμενη διολίσθηση της Τουρκίας στον αυταρχισμό υπό τον Ερντογάν. Οι παραδοσιακές λειτουργίες της υπηρεσίας έχουν υποταχθεί σε πολιτικές επιταγές. Σήμερα λειτουργεί ως όργανο επιβολής του καθεστώτος, εργαλειοποιημένη για τη διατήρηση της εξουσίας του Ερντογάν, την καταστολή της διαφωνίας, τον περιορισμό δικαιωμάτων και ελευθεριών και την προβολή ισχύος στο εξωτερικό.
Όσο η MIT παραμένει προφυλαγμένη από κάθε λογοδοσία και συνεχίζει να λειτουργεί στην υπηρεσία της προσωπικής και πολιτικής ατζέντας του Ερντογάν, το κράτος δικαίου, η δημοκρατική διακυβέρνηση και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα στην Τουρκία θα βρίσκονται σε θανάσιμο κίνδυνο.
-
Πολιτική1 μήνα πριν
Τεράστια ανατροπή; Ισχύει ότι αρνήθηκε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ να αναλάβει την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα;
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Έρχεται μεγάλο ΣΟΚ για την Ελληνική Δημοκρατία! Κατεδαφίζεται με δικογραφίες το πολιτικό σύστημα της κλεπτοκρατίας
-
Απόψεις2 μήνες πριν
Γι’αυτό οι Τούρκοι τρέμουν το μένος του Ισραήλ! Η προφητεία του μέντορα του Ερντογάν που “στοιχειώνει” την Άγκυρα
-
Απόψεις1 μήνα πριν
Η φωτογραφία που “μίλησε”! Ανύπαρκτος γεωπολιτικός παίκτης η Ελλάδα
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Ανατροπή στην ανατροπή! Ο Σίσι βάζει τα πράγματα στη θέση τους για το Σινά – Καμία προσβολή της μοναδικής και ιερής θρησκευτικής θέσης της Μονής -Δεν αλλάζει πουθενά το καθεστώς
-
Αναλύσεις7 ημέρες πριν
Βόμβα από την Israel Hayom! Σενάριο απελευθέρωσης της Κύπρου με την κωδική ονομασία “Οργή του Ποσειδώνα” – Τα κατεχόμενα είναι και ισραηλινό πρόβλημα
-
Αναλύσεις2 εβδομάδες πριν
Διαλύοντας την Τουρκική προπαγάνδα!
-
Διεθνή3 μήνες πριν
Ινδός στρατηγός απειλεί με πυρηνικό αφανισμό την Τουρκία