Weather Icon
Γαλλία , Γερμανία , Ιταλία , Τουρκία 10 Δεκεμβρίου 2022

«Φάκελος Κορβέτες»: Οι «μονομάχοι» ανεβάζουν «στροφές» – Η γαλλική ρελάνς στην Ιταλική πρόταση – Οι θέσεις εργασίας και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

«Φάκελος Κορβέτες»: Οι «μονομάχοι» ανεβάζουν «στροφές» – Η γαλλική ρελάνς στην Ιταλική πρόταση – Οι θέσεις εργασίας και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Την ώρα που το Ναυτικό Επιτελείο «ακτινογραφεί» τις δύο προτάσεις Γάλλων και Ιταλών για το πρόγραμμα των καινούργιων κορβετών του Στόλου οι «μονομάχοι» ανεβάζουν «στροφές». Σπεύδουν να ενισχύσουν τις προσφορές τους με διευκρινήσεις προβάλλοντας τα ισχυρά τους σημεία με επίκεντρο την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων και τη συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Την πολύ ισχυρή Ιταλική πρόταση της Fincantieri με την αυξημένου εκτοπίσματος FCX-30 (Doha) επιχειρούν να «χτυπήσουν» οι Γάλλοι της Naval Group με την Gowind και κύριο ‘’όπλο’’ τους τις πολύ προχωρημένες επαφές που έχουν τόσο με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όπου σκοπεύουν να ‘’χτίσουν’’  τα τρία από τα τέσσερα πλοία της προσφοράς με το πρώτο να ναυπηγείται στη Lorient.

Όπως τονίζεται στη Γαλλική πρόταση το ναυπηγικό έργο που θα αναλάβουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με τα οποία θα συνεργαστεί η Naval Group απαιτεί 1.200 θέσεις εργασίας. Ενώ  παραγωγή υλικών για τις κορβέτες σε άλλες συνεργαζόμενες εταιρείες θα προσθέσει ακόμη 150. Επιπλέον για την υποστήριξη των πλοίων τα οποία θα υπηρετήσουν τον Ελληνικό Στόλο για τουλάχιστον 40 χρόνια θα απαιτηθούν ακόμη 500 θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης. Σύμφωνα με τους Γάλλους η συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στο πρόγραμμα θα προσεγγίσει το 30%. Με την τέταρτη κορβέτα να είναι 100% Ελληνικής κατασκευής. Ήδη η Naval Group αναφέρει ότι  περισσότερες από 55 ελληνικές εταιρείες έχουν προεπιλεγεί ή βρίσκονται σε διαδικασία ένταξης στην εφοδιαστική αλυσίδα και της Naval Group ενώ όλες οι εξειδικευμένες Ελληνικές εταιρείες που εντάσσονται στο πρόγραμμα των Gowind θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής  σε άλλους μελλοντικούς διεθνείς διαγωνισμούς. Ουσιαστικά δηλαδή οι Γάλλοι τονίζουν ότι το 30% του συνολικού κόστους θα επιστρέψει στην Ελλάδα. Ενώ επιπλέον η μεταφορά της απαραίτητης τεχνογνωσίας θα δώσει τα επόμενα χρόνια τη δυνατότητα στα Ελληνικά Ναυπηγεία κατασκευής «made in Greece» πολεμικών πλοίων βάζοντας τα στο παγκόσμιο ναυπηγικό βιομηχανικό σύστημα. Ενώ στην πρόταση τους τονίζουν ότι τα τελευταία χρόνια έχουν ναυπηγήσει 25 πολεμικά πλοία σε ναυπηγεία κρατών-πελατών εκτός Γαλλίας. ‘Ήδη σημειώνεται ότι οι επαφές με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν προχωρήσει στον καθορισμό του χρονοδιαγράμματος και όλων των παραμέτρων που αφορούν εκπαίδευση, εργασίες και δοκιμές.

Η πρόταση όπως σημειώνουν οι Γάλλοι δίνει την ευχέρεια στην Ελλάδα χρηματοδότησης του προγράμματος με ελκυστικό πακέτο μακροπρόθεσμων διαφοροποιημένων πληρωμών, προϋπόθεση την οποία η Αθήνα προέβαλε στα ζητούμενα.  Άλλωστε το είχε αναφέρει με εμφατικό τρόπο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος τονίζοντας ότι ευνοϊκή χρηματοδότηση και εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να επέλθει συμφωνία.

Η πρώτη Gowind θα παραδοθεί στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τρία χρόνια έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης ενώ όσο η κορβέτα θα «χτίζεται» στα Γαλλικά ναυπηγεία της Lorient επί τόπου θα βρίσκεται εξειδικευμένο προσωπικό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προκειμένου να εκπαιδευτεί και να είναι απόλυτα έτοιμο και χωρίς να χαθεί χρόνος για τον ναυπηγικό του έργο στην Ελλάδα.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube