Weather Icon

Απάντηση στον πόλεμο φθοράς της Τουρκίας! Σε επαφές για αγορά ιπτάμενου τάνκερ το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας – Συζητήσεις για το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο των ΗΠΑ

Απάντηση στον πόλεμο φθοράς της Τουρκίας! Σε επαφές για αγορά ιπτάμενου τάνκερ το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας – Συζητήσεις για το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο των ΗΠΑ

Επαφές για την απόκτηση ιπτάμενου αεροσκάφους που θα μπορεί να τροφοδοτεί με καύσιμα τα ελληνικά μαχητικά έχει το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας.

Επιμέλεια: ΧΑΚ

Όπως αναφέρεται σε σχετική επίσημη ενημέρωση, την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2022, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), τηλεδιάσκεψη του εκπροσώπου της εταιρείας «Omega Air», κ. Thomas Swiderek (CEO) και του κ. Anthony Nerad (Executive Vice President) με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ.

Σκοπός της τηλεδιάσκεψης ήταν η παρουσίαση-ενημέρωσης, αναφορικά με τις δυνατότητες των μεταχειρισμένων αεροσκαφών «McDonell Douglas ΚC-10 Multirole Strategic Tankers» που διαθέτει η εταιρεία προς πώληση.

Το συγκεκριμένο ιπτάμενο δεξαμενόπλοιο είναι βασισμένο στο McDonnell Douglas DC-10-30CF και είναι το μεγαλύτερο αεροσκάφος ανεφοδιασμού της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας. Εκτός από καύσιμα μπορεί να μεταφέρει και φορτίο.

Η εξέλιξη είναι σημαντική, καθότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία δεν είχε ιπτάμενο ανεφοδιαστικό καυσίμων. Οι πτήσεις στο Αιγαίο για αναχαίτιση εξαιτίας των μικρών αποστάσεων δεν καθιστούσαν απαραίτητο τον εναέριο ανεφοδιασμό. Ανατολικά όμως, αποστολές στο Καστελόριζο και κυρίως στην Κύπρο απαιτούν σαφώς περισσότερα καύσιμα γεγονός που συνεπάγεται λιγότερο χρόνο παραμονής στην περιοχή ενδιαφέροντος.

Εν αντιθέσει η Τουρκία το 1994 παρήγγειλε 7 ιπτάμενα τάνκερ KC-135 για να καλύψει την τεράστια απόσταση των 1.600 χιλιομέτρων σε ευθεία γραμμή που χωρίζει τις ακτές του Αιγαίου από τα ανατολικά σύνορα της χώρας με το Ιράν.

Πριν από τρία χρόνια, δημοσιεύματα στον ελληνικό Τύπο έκαναν αναφορά στον πόλεμο φθοράς που κάνει η Τουρκία στην Ελλάδα, βάζοντας στο παιχνίδι τα ιπτάμενα τάνκερ.

Πόλεμος φθοράς πάνω από Καστελόριζο

Τον Νοέμβριο του 2019, η Πολεμική Αεροπορία αναγκάστηκε να απογειώσει 8 μαχητικά f-16 για να αναχαιτίσουν μόλις ένα ζεύγος τουρκικών αεροπλάνων στην περιοχή του Καστελόριζου, το οποίο έμενε για αρκετές ώρες στον αέρα, μπαινοβγαίνοντας στον ελληνικό εναέριο χώρο του ακριτικού συμπλέγματος.

Το κατάφεραν γιατί σε απόσταση λίγων μιλίων, εκτός ορίου FIR Αθηνών, πετούσε συνεχώς το τουρκικό ιπτάμενο τάνκερ KC-135 το οποίο τα τροφοδοτούσε στον αέρα με καύσιμο. Αντίθετα, τα ελληνικά f-16 χωρίς τη δυνατότητα εναέριου εφοδιασμού και με πιο κοντινά αεροδρόμια το Καστέλι και τη Σούδα, αν και γεμάτα καύσιμα, τόσο στις σύμμορφες δεξαμενές στην άτρακτο όσο και στις εξωτερικές κάτω από τα φτερά τους, είχαν συγκεκριμένο χρόνο πτήσης στην περιοχή.

Αυτή η τουρκική τακτική, όπως εκτίμησαν επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας, εντάσσεται στον καθημερινό «πόλεμο φθοράς» στον οποίο έχουν επιδοθεί οι γείτονες, αφού αδυνατούν με κάθε άλλο τρόπο να αμφισβητήσουν την ελληνική ποιοτική κυριαρχία στον αέρα.

Και επιλέγουν την περιοχή του Καστελόριζου αφού βρίσκεται αρκετά μακριά από τα αεροδρόμια που φιλοξενούν τις ελληνικές πολεμικές μοίρες, αλλά και από τα αεροδρόμια επιφυλακής σε Λήμνο, Σκύρο αλλά και Καστέλι.

Σχεδόν κάθε φορά που η τουρκική αεροπορία απογειώνει μαχητικά, ειδικά όταν βρίσκεται σε εξέλιξη άσκηση, όπως τις τελευταίες ημέρες η Dogu Akdeniz, στην περιοχή θα πετά πάντα ένα τουρκικό ιπτάμενο τάνκερ ΚC-135 για να δίνει καύσιμο στα αεροπλάνα της.

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube