Χριστόδουλος Γιακουμής, πιλότος F-16 «ΖΕΥΣ»: Για να γίνεις πιλότος μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία, το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση… ο ουρανός είναι το όριο!

Χριστόδουλος Γιακουμής, πιλότος F-16 «ΖΕΥΣ»: Για να γίνεις πιλότος μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία, το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση… ο ουρανός είναι το όριο!

Οι άνθρωποι υποδέχονται την ελληνική Ομάδα Αεροπορικών Επιδείξεων «ΖΕΥΣ», πάντα, με επιφωνήματα θαυμασμού. Δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς με την τόσο εντυπωσιακή παρουσία τους στους αιθέρες. Εξάλλου όπως λέει ο ιπτάμενος επίδειξης Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ», επισμηναγός (Ι), Χριστόδουλος Γιακουμής «Αυτή η επίδειξη είναι ουσιαστικά η κορυφή του παγόβουνου (σ.σ σχετικά με τις ικανότητες της Πολεμικής Αεροπορίας)».

Μιλώντας στον ρ/σ του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104.9FM», ο Χριστόδουλος Γιακουμής είπε ότι «Σκοπός είναι κάποιος που βλέπει το «ΖΕΥΣ» και το demo που παρουσιάζουμε να ξέρει πως η Πολεμική Αεροπορία είναι παρούσα παντού. Αυτό ισχύει και για όλα τα events και σόου που γίνονται ανά την Ευρώπη στα οποία μπορεί να δώσουμε το παρόν. Σκοπός είναι να αναδεικνύουμε τη μαχητική ικανότητα της ΠΑ μας και όχι μόνο το demo ως επίδειξη».

Ο συγκεκριμένος είναι ο πιλότος που είχε απευθύνει και το, καθιερωμένο πια, μήνυμα προς το κοινό που παρακολουθούσε την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου 2021 στη Θεσσαλονίκη. Χειριστής μαχητικού αεροσκάφος F-16C Fighting Falcon Block 52+, o 37χρονος επισμηναγός (Ι) είναι ένας από τους δύο ιπτάμενους επίδειξης της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ», του αεροσκάφους που την Δευτέρα 16 Μαΐου έριξε τους «κεραυνούς» του στην άσκηση ΝΑΤΟ Tiger Meet (ΝΤΜ22), στην 116ΠΜ στον Άραξο.

«Το NATO Tiger 2022 έχει καθιερωθεί πολλά χρόνια και αφορά όλες οι Μοίρες του ΝΑΤΟ με χαρακτηριστικό κλήσεις “Tiger”. Οι Μοίρες αυτές συγκεντρώνονται κάθε χρόνο και εκτελούν σύνθετες ασκήσεις με σκοπό την αύξηση της επιχειρησιακής τους ετοιμότητας και δυνατότητας. Το φετινό ΝΤΜ είναι μια απίστευτη εμπειρία. Το κλίμα, όπως η συγκεκριμένη Μονάδα, η 116ΠΜ, είναι φιλόξενο. Ελπίζουμε πως το σόου που ετοιμάστηκε για τους επισκέπτες και τις σύμμαχες χώρες είναι κάτι που θα απόλαυσαν», σχολίασε ο Χριστόδουλος Γιακουμής, την ώρα που ένα «μελίσσι» χιλιάδων πολιτών περιέβαλε τους ανθρώπους και τις «ιπτάμενες μηχανές», που απλώθηκαν στο αεροδρόμιο του Αράξου. Σε μια ημέρα φωτεινή με τον γαλάζιο ουρανό να σκίζεται από τον βρόντο που προκαλούν οι χιλιάδες λίβρες ώσης των κινητήρων πανίσχυρων μαχητικών αεροσκαφών.

Ο «Δίας» θα ρίξει τους κεραυνούς του και η Ελλάδα θα διαφημιστεί
Ο επισμηναγός (Ι) εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 2002. Το 2007 τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/336 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7Ε Corsair ΙΙ, ενώ το 2009 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block52+. Από το 2010 υπηρετεί στην 340 Μοίρα.

Έχει περισσότερες από 1.700 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1.300 είναι σε αεροσκάφη F-16 και η συγκεκριμένη εμπειρία στην πορεία της καριέρας του είναι κάτι που μετρά με πήχη την θετική προβολή της Ελλάδας παντού.

«Όλοι οι υπόλοιποι πιλότοι στο φετινό ΝΤΜ2022 είναι ενθουσιασμένοι για τη συνεργασία τους με την Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας. Κάποιοι μάλιστα λένε να διοργανωθεί και του χρόνου στην Ελλάδα, κάτι που τους αρέσει, το θέλουνε. Είναι πολύ ενθουσιασμένοι», τόνισε. και περιέγραψε και το νέο πρόγραμμα της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 «ΖΕΥΣ», όπως αυτή μέχρι στιγμής προσχεδιάζεται.

«Για εμάς ξεκινά μια σεζόν αρκετά γεμάτη, κάτι φυσικά καλό. Θα έχουμε αρκετές παρουσίες εκτός Ελλάδας, σε χώρες με event σχετικά με την αεροπορία όπως η Γαλλία, η Δανία, η Αυστρία, το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως και επιδείξεις στις εθνικές επετείους στην Ελλάδα. Ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε, να δείξουμε τι μπορεί να κάνει η Πολεμική Αεροπορία, αφού για αρκετό καιρό εξαιτίας της Covid-19 είχαμε μείνει εκτός τέτοιων δραστηριοτήτων», εξήγησε.

Η Πολεμική Αεροπορία είναι ανοιχτή, ο ουρανός είναι το όριο…
Ακόμη και αν όλες οι αποστολές του «ΖΕΥΣ» έχουν ως θεμέλιο τον επαγγελματισμό, σε όλα στη ζωή υπάρχει το συναίσθημα. Πώς νιώθει λοιπόν ο Έλληνας άσος όταν ξεκινά μια πτήση demo; «Υπάρχει κάποιο άγχος στην αρχή, ο επαγγελματισμός όμως δεν σε αφήνει να σκεφτείς πολλά πράγματα. Ασχολείσαι μόνο με την πτήση, βγάζεις ένα profile δέκα με δώδεκα λεπτών και από την αρχή μέχρι το τέλος είσαι “πάνω” στο αεροπλάνο, γίνεσαι ένα με αυτό. Μέχρι την προσγείωση και μέχρι να ανοίξει η καλύπτρα είσαι εκεί 100%, δεν αποσπάται η προσοχή σε οτιδήποτε άλλο. Όταν προσγειωθείς, μπορείς να το απολαύσεις», υπογραμμίζει.

Με ένα μεγάλο κοινό να παρακολουθεί τις επιδείξεις όπως η συγκεκριμένη του ΝΤΜ2022, ο επισμηναγός θα ερωτηθεί και γι’ αυτό που θα έλεγε σε όσους, σε μια πιο τρυφερή ίσως ηλικία, του δηλώσουν πως θα ήθελαν να γίνουν πιλότοι της Π.Α. «Τους περιμένουμε όλους με μεγάλη χαρά. Η Π.Α. είναι ανοιχτή. Αν κάποιος το έχει όνειρο και μεράκι εάν μπει στη Σχολή Ικάρων το σίγουρο είναι πως θα πετύχει. Είναι μια επιλογή που συστήνω ανεπιφύλακτα», σχολιάσει ο Έλληνας Ιιτάμενος που πριν πάρει στα χέρια του για μια ακόμη φορά τα χειριστήρια του «ΖΕΥΣ», μας καλεί να «κοιτάμε ψηλά».

«Για να γίνει κανείς πιλότος μαχητικού αεροσκάφους στην ελληνική Πολεμικής Αεροπορία, το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση. Ο ουρανός είναι το όριο…», καταλήγει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Σωτήρης Κυριακίδης.

 

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube