REAL TIME |

Weather Icon
Ναυτιλία 2 Φεβρουαρίου 2022

Π. Χατζηιωάννου (Safebulkers): Χωρίς Ελλάδα και Κύπρο “τελειώνει” η Ευρωπαϊκή ναυτιλία

Π. Χατζηιωάννου (Safebulkers): Χωρίς Ελλάδα και Κύπρο “τελειώνει” η Ευρωπαϊκή ναυτιλία

Ελλάδα και Κύπρος “σηκώνουν στην πλάτη τους” την ευρωπαϊκή εμπορική ναυτιλία

Την αισιοδοξία του ότι η ελληνική ναυτιλία έχει παρόν και μέλλον εξέφρασε ο ισχυρός άνδρας της Safebulkers Πόλυς Χατζηιωάννου, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε σήμερα.

Όπως είπε η Ελλάδα και η Κύπρος είναι χώρες πολύ φιλικές που βοηθούν στην ανάπτυξη μιας ναυτιλιακής επιχείρησης και αυτό θα πρέπει να διαφυλαχθεί. “Εάν τελειώσουμε εμείς, τελειώνει η Ευρωπαϊκή ναυτιλία και το εμπόριο προς την Ε.Ε. θα ελέγχεται από τρίτους” ανέφερε ο κ. Χατζηιωάννου προσθέτοντας ότι ο ελληνικός εφοπλισμός είναι η πιο ανταγωνιστική δραστηριότητα.

Ερωτηθείς για τις εκτιμήσεις του για την πορεία της ναυλαγοράς, ο κ. Χατζηιωάννου εμφανίστηκε αισιόδοξος εκτιμώντας ότι τόσο το 2022 όσο και το 2023 αναμένονται καλές τιμές.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της Safebulkers, τονίστηκε ότι η εταιρεία διαθέτει στόλο 39 πλοίων που έχει χτιστεί σε ποσοστό 80% σε Ιαπωνικά ναυπηγεία, ενώ υπάρχουν παραγγελίες για 9 ακόμη πλοία που θα ξεκινήσουν να παραλαμβάνονται από το επόμενο τρίμηνο και θα είναι συμβατά με τους καινούριους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Παράλληλα το προηγούμενο διάστημα προχώρησε η ανανέωση του στόλου καθώς πουλήθηκαν 7 παλιά πλοία και αποκτήθηκαν 4 νεότερα καθώς και 1 ακόμη Capesize.

“Στόχος μας είναι να έχουμε κερδοφόρα ανάπτυξη και να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους μας” ανέφερε ο κ. Χατζηιωάννου τονίζοντας ότι η εταιρεία εστιάζει σε επενδύσεις πλοίων νέας τεχνολογίας προχωρώντας παράλληλα στην σταδιακή ανανέωση του στόλου πουλώντας παλαιότερα πλοία και αγοράζοντας νεότερα.

Στο μέτωπο της χρηματοδοτικής πολιτικής η εταιρεία εστιάζει στην απομόχλευση, και μάλιστα το 2021 καταβλήθηκε σημαντική προσπάθεια καθώς ο δανεισμός μειώθηκε κατά 200 εκατ. δολάρια, με τη συνολική αξία του να βρίσκεται στα επίπεδα της αξίας του στόλου σε τιμές διάλυσης. Συγκεκριμένα από 611,7 εκατ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου του 2020 ο δανεισμός είχε μειωθεί στα 413 εκατ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου του 2021. Σε ό,τι αφορά τη ρευστότητα η εταιρεία εμφανίζει ταμειακά διαθέσιμα ύψους 108,8 εκατ. ευρώ, ενώ έχει εξασφαλισμένες δεσμεύσεις για δανειακές συμβάσεις ύψους 88,9 εκατ. ευρώ. Τέλος στο μέτωπο των εσόδων η εταιρεία έχει προβλεπόμενα έσοδα από συμφωνηθείσες μη ακυρώσιμες συμβάσεις ύψους 431 εκατ. ευρώ, ενώ στο 9μηνο του έτους εμφάνιζε EBITDA 161,9 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 109,1 εκατ. ευρώ.

capital.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube