Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

«Θωρακίζονται» Έβρος και νησιά: Στην Ελλάδα τα πρώτα τεθωρακισμένα οχήματα Μ1117 Guardian – Πόσα αναμένονται – Τι θα γίνει με τα Μ-113

Δημοσιεύτηκε στις

Τα προβλήματα ξεπεράστηκαν και επιτέλους ο Στρατός Ξηράς και οι Μονάδες της παραμεθορίου θα έχουν σύντομα τους «φύλακες» στη διάθεσή τους προκειμένου να καλύψουν τις μεγάλες ανάγκες σε επιτήρηση.

Σε στρατόπεδο της Αττικής βρίσκονται από τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου τα πρώτα Μ1117  τα οποία αποκτά ο Στρατός Ξηράς από τα αποθέματα των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων. Έφτασαν την Παρασκευή το πρωί σιδηροδρομικώς από τη Γερμανία στον σταθμό του Ρουφ και από εκεί μέσα από τους δρόμους της πρωτεύουσας τους οποίους είχε κλείσει η Τροχαία κινήθηκαν οδικώς στο στρατόπεδο προκειμένου να περάσουν έναν ακόμη τεχνικό έλεγχο-ήδη στη Γερμανία στελέχη του ΣΞ είχαν επιθεωρήσει τα υπό παραλαβή οχήματα- πριν μεταφερθούν προς τις Μονάδες του Έβρου αλλά και των νησιών του Αιγαίου βαμμένα με την ελληνική παραλλαγή.

Η πανδημία της Covid-19 είχε προκαλέσει εδώ και μήνες σημαντικές καθυστερήσεις τόσο στην παραλαβή των πρώτων M1117 Guardian από τη Γερμανία όσο και τον έλεγχο των υπόλοιπων 1200 οχημάτων στις ΗΠΑ τα οποία μέσα στους επόμενους μήνες θα φτάσουν και αυτά με πλοίο στη χώρα μας. Τα προβλήματα ξεπεράστηκαν και επιτέλους ο Στρατός Ξηράς και οι Μονάδες της παραμεθορίου θα έχουν σύντομα τους «φύλακες» στη διάθεσή τους προκειμένου να καλύψουν τις μεγάλες ανάγκες σε επιτήρηση. Και μόνο το γεγονός ότι τα πρώτα 44 «Guardian» οδηγήθηκαν από στελέχη του Στρατού Ξηράς για να φτάσουν από τον σιδηροδρομικό σταθμό στην πρώτη βάση που θα φιλοξενηθούν αλλά και η γενική τους εξωτερική αλλά και εσωτερική εικόνα δείχνει ότι βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση και σύντομα θα αναλάβουν δράση. 

Ανάλογη εικόνα έχουν και τα περίπου 1200 Μ1117  τα οποία επιθεωρήθηκαν στις ΗΠΑ σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέφερε το κλιμάκιο του ΣΞ το οποίο μετέβη για να επιλέξει τα ελληνικά «Guardian». Μεγάλος αριθμός μάλιστα από αυτά έχουν κινηθεί μόνο σε ασφάλτινους δρόμους στις ΗΠΑ αφού ανήκαν στην αμερικανική εθνοφρουρά. Επιπλέον τα Μ1117 αποτελούν οχήματα εξαιρετικά απλά στη συντήρηση έτσι αναμένεται να ενσωματωθούν στις ελληνικές Μονάδες γρήγορα και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Ήδη ο Στρατός Ξηράς έχει έτοιμα τόσο πολυβόλα και εκτοξευτές χειροβομβίδων όσο και ασυρμάτους προκειμένου να εξοπλίσει όσα Μ1117 θα αναλάβουν επιχειρησιακή δράση ενώ ένας μικρός αριθμός αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για ανταλλακτικά.

Τα ASV (Armored Security Vehicl e) M1117 «Guardian» επιχειρούν από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα και με ιδιαίτερη επιτυχία από τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις κυρίως σε Ιράκ και Αφγανιστάν. Με ιδιαίτερα ικανοποιητική θωράκιση, οπλισμό πολυβόλο Βrowing 0.50 και εκτοξευτή χειροβομβίδων ΜΚ19, τα Μ1117 μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αποστολές αναγνώρισης και  επιτήρησης, για συνοδεία αλλά και ως οχήματα διοίκησης ενώ με μετατροπή μπορούν να μεταφέρουν εκτός από το τριμελές πλήρωμα επιπλέον οκτώ στρατιώτες. Η ευελιξία και το μικρό τους σχετικά μέγεθος που δεν ξεπερνά τα έξι μέτρα μήκος καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των Μονάδων σε Έβρο και νησιά του Αιγαίου ενώ ως τροχοφόρα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως και 100 χλμ.

Τα M1117 «Guardian» πάντως δεν αποκτήθηκαν για να αντικαταστήσουν τα γερασμένα πλέον ΤΟΜΠ Μ-113 Α1-Α1Ε-Α2 τα οποία διαθέτουν οι μηχανοκίνητες Μονάδες Πεζικού και όχι μόνο εδώ και πολλές δεκαετίες. Και αυτό αποτελεί το επόμενο μεγάλο ζητούμενο για τον Στρατό Ξηράς. Με το ΓΕΣ να μην κρύβει ότι ο ιδανικός αντικαταστάτης για τα «παπάκια» όπως ονομάζονται τα Μ-113 δεν είναι άλλος από τα αμερικανικά M2 Bradley. Τεθωρακισμένα κατηγορίας AFM (Armored Fightin g Vehicle) με πυροβόλο 25mm M242 Bushmaster, αντιαρματικό φορέα BGM-71 TOW και πολυβόλο 7.62mm. Mε το Γενικό Επιτελείο Στρατού να αναμένει το «πράσινο» φως από τις ΗΠΑ στο αίτημα για παραχώρηση 350 Bradley.

ΠΗΓΗ: Protothema.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Σύντομα θα τρώμε τουρκικά ψάρια

Αν δεν δράσουμε σήμερα, αύριο θα αναρωτιόμαστε πώς καταφέραμε να χάσουμε μια μάχη που είχαμε ήδη κερδίσει. Και θα τρώμε τουρκικά ψάρια, για να μας θυμίζουν ότι η παραγωγή θέλει ελευθερία και όχι εξοντωτικές ρυθμίσεις.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

boat, fishing boat, sea, great, wide, blue, morning, fish, fishing, outstanding, sky view, aerial photography, nature, vietnamese landscape

Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που μπορεί να έχει θάλασσα παντού και να καταλήξει να τρέφεται με ψάρια εισαγωγής. Όχι επειδή δεν έχουμε τεχνογνωσία. Όχι επειδή λείπει το ανθρώπινο κεφάλαιο. Αλλά επειδή μας καταπίνει το ρυθμιστικό βάρος, η γραφειοκρατική ακινησία, και οι «πράσινοι ακτιβιστές».

Γράφει ο Α.Σκούρας, Liberal.gr

Η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια είναι ένας από τους λίγους εξαγωγικούς κλάδους με σταθερή παρουσία στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης. Απασχολεί πάνω από 3.500 άτομα άμεσα και 12.000 έμμεσα, με συνολική συνεισφορά 700 εκατ. ευρώ ετησίως στο ΑΕΠ. Και όμως, σήμερα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού.

Την τελευταία δεκαετία, η Τουρκία υπερτριπλασίασε την παραγωγή της, από 100.000 τόνους το 2013 σε 310.000 το 2023. Η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς πιστοποιήσεις και την ισχυρή φήμη, παραμένει στάσιμη περίπου στους 120.000 τόνους. Ο λόγος; Μια Ευρωπαϊκή Ένωση που νομοθετεί λες και δεν θέλει να υπάρχει πρωτογενής παραγωγή, ένα κράτος που, παρά τις καλές προθέσεις, διστάζει να ακούσει εκείνους που ρισκάρουν και επενδύουν, και μία οργανωμένη επικοινωνιακή εκστρατεία από την πλευρά ορισμένων περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Η κατάσταση είναι πιο επικίνδυνη απ’ όσο ακούγεται. Το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ιχθυοκαλλιέργειες λήγει το 2026. Αν δεν ανανεωθεί, οι επιχειρήσεις χάνουν τις άδειες λειτουργίας τους. Δηλαδή κλείνουν. Κι όλα αυτά σε έναν κλάδο που ήδη δεν μπορεί να επεκταθεί λόγω ρυθμιστικών αγκυλώσεων και οικολογικών εμμονών.

Την ίδια στιγμή, μια καλά ενορχηστρωμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης διαβάλλει την ελληνική παραγωγή, αμφισβητώντας την ποιότητά και τη βιωσιμότητά της. Κι όμως, η ελληνική τσιπούρα και το λαβράκι κυριαρχούν εδώ και χρόνια στα τραπέζια της Αμερικής και της Ευρώπης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ιχθυοκαλλιεργητές δεν ζητούν κάποιου είδους νόμιμης ασυδοσίας. Το ζητούμενο είναι η κοινή λογική. Δεν μπορεί η Τουρκία να εξάγει χωρίς ελέγχους, με κρατικές ενισχύσεις και χωρίς χωροταξικά εμπόδια, και εμείς να ζητάμε από τον Έλληνα επιχειρηματία να χτίσει πλωτή μονάδα με όρους οικοδομικής άδειας. Δεν είναι μόνο άδικο. Είναι αυτοκαταστροφικό.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει την ευκαιρία —και την υποχρέωση— να προστατεύσει έναν κλάδο στρατηγικής σημασίας. Όχι με επιδοτήσεις ή άλλου είδους “ειδικές χάρες”. Με απλές αποφάσεις για την παράταση και ανανέωση του χωροταξικού σχεδιασμού, με ένα σαφές πλαίσιο για επενδύσεις, και αυστηρούς ελέγχους στα τουρκικά εισαγόμενα προϊόντα.

Αν δεν δράσουμε σήμερα, αύριο θα αναρωτιόμαστε πώς καταφέραμε να χάσουμε μια μάχη που είχαμε ήδη κερδίσει. Και θα τρώμε τουρκικά ψάρια, για να μας θυμίζουν ότι η παραγωγή θέλει ελευθερία και όχι εξοντωτικές ρυθμίσεις.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Παρουσίαση του τρίτομου έργου για την Κύπρο, 1946-1974, του Πρέσβεως ε.τ. Περικλή Νεάρχου

Το Έλλειμμα Στρατηγικής είναι, κατά τον συγγραφέα, το κόκκινο νήμα που διατρέχει όλη την περίοδο των αγώνων της Κύπρου, από τον αντιαποικιακό αγώνα μέχρι την τραγωδία του 1974, αλλά και μέχρι σήμερα, με τη συνέχιση μιάς ανεδαφικής και αυτοκαταστροφικής πολιτικής, που είναι στην πραγματικότητα, συμπληρωματική της στρατηγικής του αντιπάλου.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τη Δευτέρα, 16 Ιουνίου, στις 19:00, θα γίνει, στην αίθουσα «ΑΤΤΙΚΟΝ» του Δήμου Πάφου, η παρουσίαση του τρίτομου έργου για την Κύπρο του Πρέσβεως ε.τ. Περικλή Νεάρχου, με τίτλο “Κύπρος: Πορεία Αγώνων και το Τραγικό Τίμημα του Ελλείμματος Στρατηγικής”.

Το Έλλειμμα Στρατηγικής είναι, κατά τον συγγραφέα, το κόκκινο νήμα που διατρέχει όλη την περίοδο των αγώνων της Κύπρου, από τον αντιαποικιακό αγώνα μέχρι την τραγωδία του 1974, αλλά και μέχρι σήμερα, με τη συνέχιση μιάς ανεδαφικής και αυτοκαταστροφικής πολιτικής, που είναι στην πραγματικότητα, συμπληρωματική της στρατηγικής του αντιπάλου.

Το έργο θα παρουσιάσουν οι διακεκριμένοι και ειδικοί σε θέματα εθνικής πολιτικής, διεθνών σχέσεων, γεωπολιτικής και στρατηγικής:

• Σάββας Καλεντερίδης, Δημοσιογράφος, Ερευνητής, Πολιτικός Αναλυτής
• Νεάρχος Παλάς, Πρέσβυς ε.τ.

Συντονιστής της εκδηλώσεως θα είναι ο Γιώργος Νικολάου, Καθηγητής Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, δημοσιογράφος.

Για το βιβλίο θα μιλήσει και ο συγγραφέας του Περικλής Νεάρχου.

Θα απευθύνουν χαιρετισμό:

• Ο Δήμαρχος Πάφου κ. Φαίδωνας Φαίδωνος
• Ο Διευθυντής των Εκδόσεων «Λειμών», κ. Γιώργος Φραγκούδης

Καλούνται όλοι όσοι μοιράζονται την αγάπη για την Κύπρο και αγωνιούν και προσμένουν μια σωστή εθνική πολιτική και στρατηγική στο Κυπριακό, να δώσουν το παρόν στην παρουσίαση του βιβλίου και στη συζήτηση για τα κρίσιμα θέματα που θέτει.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Έντονη κριτική κατά της Κομισιόν από την Eurometaux για την αδυναμία στήριξης της ευρωπαϊκής βαριάς βιομηχανίας

Σε νέα επιστολή της, η Eurometaux, η ένωση των ευρωπαϊκών εταιρειών μη σιδηρούχων μετάλλων, καταλογίζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτυχία ως προς την υποστήριξη της βαριάς βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσιμης ενεργειακής μετάβασης.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε νέα επιστολή της, η Eurometaux, η ένωση των ευρωπαϊκών εταιρειών μη σιδηρούχων μετάλλων, καταλογίζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτυχία ως προς την υποστήριξη της βαριάς βιομηχανίας, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κρίσιμης ενεργειακής μετάβασης.

«Παρότι στηρίζουμε τη μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές άνθρακα, ένα πλαίσιο πολιτικής που επικεντρώνεται μονοδιάστατα σε αυτόν τον στόχο, χωρίς να δίνει την ίδια έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ενεργοβόρων βιομηχανιών, θα ήταν ένα σοβαρό στρατηγικό σφάλμα», σημειώνει χαρακτηριστικά η Ένωση.

Η Κομισιόν εξετάζει την αναθεώρηση του πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις, ωστόσο, σύμφωνα με την Eurometau, το σχέδιο αγνοεί τον ρόλο της βαριάς βιομηχανίας, κρίσιμης για την επεξεργασία μετάλλων που είναι απαραίτητα για την πράσινη μετάβαση.

Η Ένωση επισημαίνει επίσης πως οι υφιστάμενοι κανόνες δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν το υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο λειτουργεί αποτρεπτικά για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Για ορισμένες χαλυβουργίες, το ενεργειακό κόστος αγγίζει πλέον το 60% του συνολικού λειτουργικού κόστους – από 40% προηγουμένως – γεγονός που εντείνει τις πιέσεις στην παραγωγή και στην αγορά.

Σε αυτό το περιβάλλον, προειδοποιεί η Eurometaux, υπάρχει κίνδυνος η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ επιχειρεί να περιορίσει την εξάρτησή της από τρίτες χώρες όπως η Κίνα, να αποδυναμώσει περαιτέρω τη δική της παραγωγική βάση.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή10 ώρες πριν

Εξελίξεις στη Μέση Ανατολή! Οι ΗΠΑ ετοιμάζονται να εκκενώσουν πρεσβείες υπό το φόβο ενδεχόμενης επίθεσης από το Ιράν

Η Τεχεράνη σκοπεύει να πλήξει αμερικανικές βάσεις στην περιοχή εάν οι διαπραγματεύσεις με την Ουάσινγκτον για το πυρηνικό πρόγραμμα του...

Αθλητικά11 ώρες πριν

Νέο επεισόδιο με Αταμάν! Επανέλαβε την ίδια ρητορική μιλώντας στο TRT Spor

Η χρήση της ελληνικής σημαίας αποτελεί πρόκληση εναντίον μου.

Ιστορία - Πολιτισμός12 ώρες πριν

Επαναπατρίστηκαν τα οστά του Χαράλαμπου Σαρλιάν που έχασε τη ζωή του στα γεγονότα του 1964 στην Κύπρο

Επέστρεψε σήμερα στην πατρίδα του στο Νέστο (από την Κύπρο) μετά από 61 Χρόνια!

Διεθνή12 ώρες πριν

Συστήματα Patriot στην Ουκρανία έστειλε το Ισραήλ λέει ο πρέσβης του στο Κίεβο! Διάψευση από το ισραηλινό υπουργείο Εξωτερικών

Το ενδεχόμενο παράδοσης συστήματος Patriot από το Ισραήλ στην Ουκρανία είναι κάτι που συζητιέται αρκετά.

Διεθνή13 ώρες πριν

Το σκάνδαλο κινεζικής κατασκοπείας που συγκλονίζει την Ταϊβάν

Σε ανακοίνωσή της, η Εισαγγελία ανέφερε ότι απήγγειλε κατηγορίες σε βάρος των Huang Chu-jung και Chiu Shih-yuan για κοινοποίηση ή...

Δημοφιλή