Weather Icon

FT : Το βουνό άδειων κοντέινερ που προκαλεί έμφραγμα στο εμπόριο

FT : Το βουνό άδειων κοντέινερ που προκαλεί έμφραγμα στο εμπόριο

Πώς το λιμάνι του Λος Αντζελες βρέθηκε με 65.000 άδεια «κουτιά» και 86 πλοία να περιμένουν να ξεφορτώσουν. Οι οδηγοί που μένουν άπραγοι, το πρόβλημα στα τρένα και τα πλοία-σκούπα που καλούνται να δώσουν λύσεις.

Μια χρόνια έλλειψη οδηγών φορτηγών κατατρύχει τις εφοδιαστικές αλυσίδες στις ΗΠΑ, με τις επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν τα προϊόντα τα οποία χρειάζονται. Αλλά όταν ο Ματ Σραπ επισκέφτηκε πρόσφατα μια μάντρα φορτηγών κοντά στα δίδυμα λιμάνια της Καλιφόρνια, το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς, είδε 20 φορτηγά να είναι ακινητοποιημένα.

Η εικόνα καταδεικνύει έναν άλλο παράγοντα πίσω από το πρόβλημα στις παραδόσεις αγαθών στη χώρα: τα άδεια εμπορευματοκιβώτια. Καθώς κάθονται στα λιμάνια περιμένοντας την επιστροφή τους στους εξαγωγείς, πολλά καταλαμβάνουν χώρο στα τρέιλερ των φορτηγών.

«Μας χαλάει πραγματικά τη δουλειά» δήλωσε ο Σραπ, επικεφαλής της Ένωσης Φορτηγών Λιμένων. «Επειδή δεν μπορούμε να μεταφέρουμε τα τρέιλερ αυτά, στέλνουμε ουσιαστικά κόσμο στο σπίτι του», πρόσθεσε.

Το πρόβλημα με τα άδεια εμπορευματοκιβώτια έχει εξελιχθεί σε προτεραιότητα για τα λιμάνια, τις ναυτιλιακές και την κυβέρνηση Μπάιντεν, καθώς προσπαθούν να επιδιορθώσουν μια εφοδιαστική αλυσίδα που έχει πιεστεί από την άνοδο της καταναλωτικής ζήτησης.

O Τζιν Σερόκα, διευθυντής στο λιμάνι του Λος Άντζελες, ανέφερε αυτή την εβδομάδα ότι 65.000 άδεια εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται στις προβλήτες του, από 55.000 μερικές εβδομάδες νωρίτερα. Tα δεδομένα από τρεις μεγάλους διαχειριστές τρέιλερ δείχνουν ότι το 90% των τρέιλερ που βρίσκονται στα λιμάνια χρησιμοποιούνται, από 75% τον Ιανουάριο. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των φορτηγών πλοίων που είναι αγκυροβολημένα έξω από τα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, περιμένοντας να ξεφορτώσουν, έφτασε στο νέο ρεκόρ των 86 αυτή την εβδομάδα.

Όλα ξεκίνησαν όταν νωρίτερα φέτος εμπορευματοκιβώτια άρχισαν να μένουν κολλημένα στην ενδοχώρα των ΗΠΑ επειδή κάποιοι οδηγοί δεν ήθελαν να μεταφέρουν άδεια κουτιά στις ακτές. Θα κέρδιζαν περισσότερα χρήματα αν μετέφεραν πλήρη φορτία, σύμφωνα με ειδικούς στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Ως απάντηση, οι ναυτιλιακές άρχισαν να κρατούν τα εμπορευματοκιβώτια κοντά στα λιμάνια, με τις στοίβες να μεγαλώνουν όσο περνούσε ο καιρός, ανέφεραν στελέχη της αγοράς.

H Κέιτλιν Μέρφι, CEO στη Global Gateway Logistics, μεταφορική εταιρεία με έδρα το Μιζούρι, τόνισε ότι έχει δυσκολίες από τον Μάιο να μεταφέρει φορτία στο εσωτερικό της χώρας με τρένο από το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς.«Υπό φυσιολογικές συνθήκες, τα γεμάτα εμπορευματοκιβώτια θα έπρεπε να μεταφέρονται με τρένο. Δεν το κάνουν πλέον αυτό» ανέφερε, επειδή οι ναυτιλιακές στις οποίες ανήκουν ή νοικιάζουν τα κουτιά αυτά «θέλουν τα εμπορευματοκιβώτια να είναι έτοιμα να πάνε πίσω στην Ασία».

Απηύθυνε έκκληση στην κυβέρνηση Μπάιντεν να εστιάσει περισσότερο στην ομαλή λειτουργία των σιδηρόδρομων αντί να επικεντρωθεί στα λιμάνια. «Tα προβλήματα στις σιδηροδρομικές μεταφορές έπνιξαν την εφοδιαστική αλυσίδα».

H Κιθ Γουίντερ, CΕΟ στην Crane Worldwide Logistics, μια άλλη μεταφορική εταιρεία, εξέφρασε την ανησυχία της, λέγοντας ότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς διστάζουν να προσφέρουν θέσεις για τη μεταφορά φορτίου με τρένο, περιορίζοντας τη συνήθη ροή των εμπορευματοκιβωτίων στην ενδοχώρα.

Η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων στην ενδοχώρα των ΗΠΑ έχει με τη σειρά της επηρεάσει τους εξαγωγείς οι οποίοι υπό φυσιολογικές συνθήκες θα γέμιζαν τα άδεια κουτιά με αγαθά από τις διεθνείς αγορές, τόνισε ο Μάικλ Φαρέκλας, CEO της E2open, η οποία παράγει λογισμικό για τη μεταφορά αγαθών.

Πάνω από το 80% των εμπορευματοκιβωτίων που εξήχθησαν από το λιμάνι του Λος Άντζελες τον Σεπτέμβριο ήταν άδεια, μετέδωσαν πρόσφατα οι New York Times, από περίπου δύο τρίτα τον Σεπτέμβριο του 2020 και τον Σεπτέμβριο του 2019.

Για τη συνέχεια Euro2Day

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube