Η άγνωστη επένδυση στο Βόλο που κίνησε το ενδιαφέρον της ExxonMobil
Η Stonepeak εξαγοράζει την Teekay LNG έναντι 6,2 δισ. δολαρίων
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Προ ημερών πραγματοποιήθηκε στο Βόλο εκδήλωση για την παρουσίαση του έργου FSRU ΑΡΓΩ που προβλέπεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι της πόλης. Στην εκδήλωση εκτός από την εταιρεία Mediterranean Gas που αναπτύσσει το έργο, συμμετείχε και εκπρόσωπος του αμερικανικού ενεργειακού κολοσσού ExxonMobil.
Άλλωστε, ο αμερικανικός ενεργειακός κολοσσός έχει υπογράψει στρατηγική συμφωνία με την εταιρεία Mediterranean Gas για την τεχνική και εμπορική υποστήριξη του έργου, καθώς και για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ελλάδα.
Το έργο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε αρχικό σχέδιο ανάπτυξης: η Mediterranean Gas έχει υποβάλει αίτημα προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για τη χορήγηση άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) για το FSRU.
Σύμφωνα με την Mediterranean Gas το FSRU “ΑΡΓΩ” έχει σχεδιαστεί προκειμένου να υποστηρίξει τις ενεργειακές ανάγκες της περιοχής και να συμβάλλει στην ασφάλεια επάρκειας σε φυσικό αέριο για τη χώρα και την Μεσόγειο συμβάλλοντας στη διαφοροποίηση της προμήθειας φυσικού αερίου και την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας, των Δυτικών Βαλκανίων και της Μεσογείου. Πλεονέκτημα για το έργο αποτελεί η χωροθέτησή του στην κεντρική Ελλάδα, κοντά σε γειτονικές βιομηχανικές ζώνες καθώς επίσης και η εγγύτητά του στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου. Στο πλαίσιο αυτό, το λιμάνι του Βόλου μπορεί να μετατραπεί σε κόμβο για την προμήθεια αυτόνομων μη διασυνδεδεμένων δικτύων στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια με φορτηγά μεταφοράς, προμήθειας και διανομής υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου s (Small Scale CNG & LNG, CNG & LNG Truck Loading) καθώς και ως σημείο τροφοδοσίας LNG Bunkering για πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας, κρουαζιερόπλοια αλλά και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το project προβλέπεται ότι θα περιλαμβάνει μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου, μια προβλήτα με σημεία πρόσδεσης, υποθαλάσσιους και χερσαίους αγωγούς, μετρητικό σταθμό και διοικητικές εγκαταστάσεις. Η συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης προβλέπεται να φτάνει τις 170 χιλ. κ.μ. ενώ η μέση δυνατότητα αεριοποίησης υπολογίζεται στις 590.000 cm/h με μάξιμουμ τις 884.000. Σύμφωνα με τα σενάρια που έχει επεξεργαστεί η εταιρεία, το ΑΡΓΩ FSRU μέχρι το 2032 θα μπορεί να εξυπηρετήσει έως 46 φορτία LNG ετησίως για τη μεταφορά έως 4,3 δισ. κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG.
Σημειώνεται τέλος ότι στόχος της εταιρείας είναι η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της υποδομής του FSRU μέχρι το Μάρτιο του 2023.
capital.gr