Weather Icon
Αιγαίο , Εθνική Άμυνα , Τουρκία 27 Σεπτεμβρίου 2021

Με πλοίο που ειδικεύεται στον… γαύρο, συνεχίζει τις προκλήσεις στο Καστελόριζο η Τουρκία

Με πλοίο που ειδικεύεται στον… γαύρο, συνεχίζει τις προκλήσεις στο Καστελόριζο η Τουρκία

Ποιο είναι το Billim 2 που «ερευνά» στην περιοχή ανάμεσα στη Ρόδο και στο Καστελόριζο – Το περιστατικό με το ωκεανογραφικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών και το τουρκικό πλοίο

Μ΄ ένα ερευνητικό πλοίο που ειδικεύεται στη έρευνα για τ’ αποθέματα… γαύρου, η Τουρκία επιχειρεί να προκαλέσει και πάλι στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου, με πρόσχημα τη θαλάσσια έρευνα.

Πρόκειται για το ερευνητικό πλοίο Billim 2 το οποίο, σύμφωνα με τη δημοφιλή online υπηρεσία εντοπισμού πλοίων MarineTraffic, αυτές τις ώρες (10:00 πμ) βρίσκεται στα στενά ανάμεσα στη Σύμη και στη Μαρμαρίδα, στα τουρκικά παράλια, με νότια κατεύθυνση.

Για το Billim 2 έχει εκδοθεί παράνομη NAVTEX, του υδρογραφικού σταθμού της Αττάλειας, για διεξαγωγή ωκεανογραφικών και κλιματολογικών ερευνών μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου και ανατολικά της Κρήτης, εντός ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Περιοχή δικαιοδοσίας του υδρογραφικού σταθμού του Ηρακλείου Κρήτης.

Σύμφωνα με την τουρκική NAVTEX, οι έρευνες θα πραγματοποιηθούν μεταξύ 26 Σεπτεμβρίου έως και 8 Οκτωβρίου 2021, ενώ οι συντεταγμένες της δεν οριοθετούν θαλάσσια περιοχή ως συνήθως, αλλά αντιθέτως αποτυπώνουν την πορεία του ερευνητικού πλοίου.

Το Billim 2 ανήκει στο Ινστιτούτο Θαλασσίων Επιστημών της Τουρκίας, που αντικείμενο έχει την εκπαίδευση και έρευνα που σχετίζονται με τη θαλάσσια επιστήμη. Ε έδρα του είναι στην πανεπιστημιούπολη Ερντεμλί της Μερσίνας, απέναντι από την Κύπρο, και στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μέσης Ανατολής

Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1983 στην Κωνσταντινούπολη και είναι κατάλληλα εξοπλισμένο για θαλάσσιες βιολογικές και γεωλογικές έρευνες. Το μήκος του αγγίζει τα 40,36 μ. είναι πετρελαιοκίνητο και η ταχύτητα που αναπτύσσει φτάνει έως 11,5 κόμβους (21,3 χλμ) την ώρα. Διαθέτει ραντάρ με σύγχρονο σύστημα επικοινωνίας, υποθαλάσσια κάμερα και η αυτονομία του αγγίζει τις 45 μέρες στη θάλασσα. Το πλήρωμα αποτελείται από δώδεκα άτομα και μπορεί να φιλοξενήσει έως 14 επιστήμονες κ.α.

Το Ινστιτούτο Θαλασσίων Επιστημών, διαθέτει ακόμη δύο μικρότερα ξύλινα ερευνητικά σκάφη το RV Erdemli (1979) και το RV Lamas-1 (1981).

Το 2010 είχε ανατεθεί από το τουρκικό υπουργείο Τροφίμων, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας στο Ινστιτούτο Θαλασσίων Επιστημών και στο Billim 2 πρόγραμμα ακουστικού προσδιορισμού του αποθέματος γαύρου στις τουρκικές θάλασσες, στο πλαίσιο του προγράμματος Συλλογής Αλιευτικών Δεδομένων. Τα στοιχεία που προέκυψαν αξιολογήθηκαν προκειμένου ν΄ αντιμετωπιστεί η μείωση αλιευτικών ποσοτήτων, γεγονός που οδηγεί τα τελευταία χρόνια και στον «πόλεμο» του γαύρου στο Αιγαίο.

Η έκδοση παράνομης NAVTEX εκτιμάται πως αποτελεί τουρκική απάντηση στη δραστηριότητα του ωκεανογραφικού «Αιγαίο» του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου μεταξύ 20-23 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με το OPEN το ελληνικό ερευνητικό, όταν εξήλθε από τα 6 νμ και πέρασε στα διεθνή ύδατα, δέχτηκε προσέγγιση από τουρκικό πολεμικό πλοίο με τον κυβερνήτη να ζητάει μέσω ασυρμάτου, δύο φορές, ενημέρωση για τα στοιχεία και την αποστολή του ελληνικού ερευνητικού. Μετά την άρνηση του Έλληνα πλοιάρχου να απαντήσει, συνεχίζοντας κανονικά το έργο του, το τουρκικό πολεμικό απομακρύνθηκε από την περιοχή.

ΠΗΓΗ: protothema.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube