Weather Icon
Ναυτιλία 2 Σεπτεμβρίου 2021

Γιατί μετατρέπουν εκτάκτως τα πλοία ξηρού φορτίου σε containerships

Γιατί μετατρέπουν εκτάκτως τα πλοία ξηρού φορτίου σε containerships

Του Γιώργου Γεωργίου

Συνθήκες άνευ προηγουμένου έχει επιφέρει στο διεθνές εμπόριο η “εκτόξευση” της ζήτησης στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του τελευταίου διαστήματος, κατά το οποίο, αρκετές εισαγωγικές/εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι οποίες θέλουν να μεταφέρουν containers, υποχρεώνονται πλέον να στραφούν σε ναυτιλιακές μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου για την ολοκλήρωση των παραγγελιών τους, καθώς ψάχνουν containerships και… δε βρίσκουν.

Μάλιστα, καταγράφονται με μεγάλη συχνότητα συζητήσεις ναυτιλιακών και ασφαλιστικών εταιρειών σχετικά με το κατά πόσο είναι εφικτή μία τέτοια μεταφορά. Η ναυτασφαλιστική εταιρεία UK P&I Club ανέφερε σε πρόσφατο σημείωμα ότι έχει λάβει μία σειρά από αιτήματα από ναυτιλιακές αναφορικά με τέτοιες συναλλαγές και τα ασφαλιστικά ζητήματα που ενδέχεται να προκύψουν από αυτές.

Πώς γίνεται η μεταφορά

Όπως λένε ναυλομεσίτες στο Capital.gr, ορισμένα μικρότερα bulk carriers, τύπου handysize (χωρητικότητας περίπου 37.000 dwt), είναι “open hatch box shaped”, διαθέτουν, δηλαδή, ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την τοποθέτηση containers. Έτσι, αξιοποιούνται σήμερα και στο εμπόριο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

“Αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τον οποίο τα ναύλα σε αυτά τα πλοία ανέρχονται σε τόσο υψηλά επίπεδα” επισημαίνουν. Τα εν λόγω πλοία κερδίζουν σήμερα (στοιχεία μέχρι 27 Αυγούστου) στη spot αγορά κατά μέσο όρο 34.152 δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking. Στις αρχές του έτους κέρδιζαν περίπου 11.805 δολάρια ημερησίως.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι το ενδεχόμενο μεταφοράς containers εξετάζουν και οι πλοιοκτήτες με άλλα μεγέθη πλοίων, όπως τα supramaxes (χωρητικότητας από 52.000 έως και 62.000 dwt), τα οποία, όμως, δεν είναι σχεδιασμένα, όπως τα handysizes. “Ίσως αναζητούν τρόπους να τα τοποθετήσουν πάνω στα αμπάρια” εξηγούν.

Ναυτασφαλίτες συμβουλεύουν τους πλοιοκτήτες να αξιολογήσουν σε βάθος την κατάσταση πριν προχωρήσουν σε μία τέτοια κίνηση και να λάβουν ειδικές διαβεβαιώσεις από ασφαλιστικές, τεχνικούς, νηογνώμονες και νομικούς.

Η ελληνική περίπτωση

Ένα μεγάλο όνομα της ελληνικής ναυτιλίας συνδέθηκε τις τελευταίες ημέρες με deal για ναύλωση ταξιδιού μεταφοράς containers. Ο λόγος για την Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Πέτρου Παππά.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία δραστηριοποιείται αμιγώς στο ξηρό φορτίο, διαθέτοντας στόλo 128 πλοίων.

Στο διά ταύτα, οι ναυλομεσιτικές Braemar και Alphaliner τόνισαν σε πρόσφατο report ότι η ναυτιλιακή έλαβε έγκριση από νηογνώμονα για τη ναύλωση ενός μεγάλου bulk carrier, τύπου capesize (χωρητικότητας 175.000 dwt), σε δρομολόγιο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με την Alphaliner, το πλοίο θα μεταφέρει περίπου 1.400 TEUs, από την Ευρώπη μέχρι την Κίνα. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος οίκος έκανε λόγο για “ιστορική πρώτη μεταφορά”. Οι αναλυτές της Braemar ανέφεραν από την άλλη ότι τα “κουτιά” θα μεταφέρονταν στο κατάστρωμα.

Μόλις, έγιναν γνωστές οι αναφορές των ναυλομεσιτών, το Capital.gr επικοινώνησε με τη Star Bulk, χωρίς, ωστόσο, να λάβει κάποιο σχόλιο μέχρι τώρα. Διεθνή ναυτιλιακά μέσα επικαλούνται πάντως δηλώσεις της εταιρείας, η οποία φαίνεται πως αρνείται τη συμφωνία.

ΠΗΓΗ: capital.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube