Weather Icon

ΦΑΚΕΛΟΣ: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Όταν ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» προειδοποιούσε στη Βουλή από το 1992…

ΦΑΚΕΛΟΣ: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Όταν ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» προειδοποιούσε  στη Βουλή από  το 1992…

Το χρονικό ενός συνεχώς προαναγγελλόμενου επί 36 χρόνια αλλά εις ώτα μη ακουόντων, μείζονος οικονομικού εγκλήματος

Διάβασα στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» ότι ήδη «τρέχουν» οι δύο διαγωνισμοί για τα Ελληνικά Ναυπηγεία (ναυπηγεία Σκαραμαγκά), από τους οποίους ο ένας αφορά  την εκποίηση κινητού εξοπλισμού της εταιρείας, η οποία έχει υπαχθεί στην έκτακτη διαδικασία  ειδικής διαχείρισης και ο άλλος ακίνητο στην περιοχή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά  που ανήκει στην ΕΤΑΔ. Νωρίτερα, είχε ανακοινωθεί ότι θα διδόταν στη δημοσιότητα η νέα προκήρυξη για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, από την ειδική εκκαθάριση χωρίς καμία αλλαγή στους όρους του διαγωνισμού, πέραν ενός πιο σφιχτού χρονικού πλαισίου κατάθεσης των προσφορών.

Έτσι, τελειώνει ένα ακόμα οικονομικό έγκλημα μετά τη μεταπολίτευση, το οποίο συντελέστηκε στις 3 Σεπτεμβρίου του 1985 με την εξαγορά των Ελληνικών Ναυπηγείων από το κράτος με την καταβολή στον τότε ιδιοκτήτη του Σταύρο Νιάρχο ποσού 14 εκατ. Δολαρίων  για να γίνει το «Ναυπηγείο του Λαού», όπως έγραφε το τεράστιο πανό την ίδια ημέρας της αγοράς και του ξέφρενου πανηγυριού!

Το τραγικό αυτό επί 36 χρόνια οικονομικό «ναυάγιο» στη θάλασσα του Σκαραμαγκά συνεχίστηκε με την καταβολή  άλλων 140 δισ. δραχμών για την παγκόσμιας επινόησης… «ιδιωτικοποίησή τους» το 1995 και καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Και θυμήθηκα τη συζήτηση που είχε πραγματοποιηθεί στη Βουλή  στις 3 Φεβρουαρίου του 1992, κατά την οποία ακούστηκαν στην αίθουσα  οι εκκωφαντικές προειδοποιήσεις του «Οικονομικού Ταχυδρόμου». Κατά τη συνεδρίαση αυτή συζητήθηκε η επίκαιρη επερώτηση κατά των υπουργών Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου, Εθνικής Οικονομίας, Εθνικής Άμυνας, των Γ. Μπούτου, Γ. Δασκαλάκη, Κ. Βρεττού, Ε. Μπεντενιώτη, Π. Ζακολίκου, Γ. Κατσιμπάρδη, Γ. Νιώτη, Δ. Αλαμπάνου, Α. Ντεντιδάκη και Ε. Παπαζώη “Για το μέλλον της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας”.

Όταν η συζήτηση έφθασε στα Ελληνικά Ναυπηγεία (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) ο τότε υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας Αριστείδης Τσιπλάκος είχε μεριμνήσει να φέρει μαζί του μία έρευνά μου, με τίτλο «Το Σκαραμάγκειον άγος», η οποία δημοσιεύθηκε στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στις 16  Ιανουαρίου του 1992, δηλαδή λίγες μόλις ημέρες πριν από τη συζήτηση.

Αυτή την έρευνα μαζί ένα πίνακα με εύγλωττα επίσημα στοιχεία επικαλέστηκε ο Αριστείδης Τσιπλάκος, αιφνιδιάζοντας  τους επερωτώντες βουλευτές, οι οποίοι την αγνοούσαν! Μάλιστα,  στην αρχή της συζήτησης ο Αριστείδης Τσιπλάκος δεν ανέφερε το όνομα του συντάκτη της έρευνας, το όνομά μου, γεγονός που παρέσυρε τον Γιώργο Δασκαλάκη να χρησιμοποιήσει αλλότρια επιχειρήματα λέγοντας τα εξής. «…δεν ήρθαμε να κάνουμε εδώ διάλογο και δεν παρακολουθήσατε εδώ τι είπαμε. Απλά μας διαβάσατε ένα άρθρο, αγνώστου δημοσιογράφου, γιατί δεν τον αναφέρατε, του έγκριτου όμως περιοδικού του ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ, που έχει τις απόψεις του, τις πληροφορίες του, τις διασυνδέσεις του, για να πείτε τι;…»

Ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» στη Βουλή το 1992

 Επίσης, την «απορία ψάλτου βήχοντος» θύμισε και η παρέμβαση του πρώην βουλευτή και υπουργού κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας και διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και τότε βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Μπούτου, ο οποίος εξέφρασε την… κακοπιστία του για τα στοιχεία του «Οικονομικού Ταχυδρόμου», δηλαδή του ελληνικού Τύπου, επειδή τα επίσημα πρωτογενή ήταν επεξεργασμένα!!! Από τη  μαραθώνια αυτή συζήτηση στη Βουλή, παραθέτω μερικά αποσπάσματα της έρευνάς μου, η οποία δημοσιεύθηκε στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στις 16 Ιανουαρίου 1992 και ανέγνωσε ο Αριστείδης Τσιπλάκος. Από τη συζήτηση αυτή προκύπτει ότι η κορυφαία  δικαίωση του ιστορικού περιοδικού για τις προειδοποιήσεις που εκκωφαντικά έστελνε.

«…Εντύπωση, όμως, αλλά και έκπληξη μου προκάλεσαν η άνεση, η ευχέρεια με την οποία άσκησαν την κριτική τους οι υπόλοιποι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ. Προφασίσθηκαν ότι αγνοούν την τραγική πραγματικότητα, αγνοούν τα αδιέξοδα στα οποία οδήγησαν τις επιχειρήσεις των ναυπηγείων όλες οι Κυβερνήσεις, που είχαν την ευθύνη διακυβερνήσεως της Χώρας από το 1982 έως το 1989.

 Την υπεύθυνη προσπάθεια της σημερινής Κυβερνήσεως, για να βγούμε από το αδιέξοδο και να λειτουργήσουν τα ναυπηγεία σε καθαρώς ανταγωνιστική βάση, την χαρακτήρισαν σαν πραξικόπημα, σαν πρόθεση ξεπουλήματος κ.λπ., κλισέ που έχουν κατασκευασθεί ειδικώς για την περίπτωση των αποκρατικοποιήσεων, τα οποία ακούμε συνεχώς επαναλαμβανόμενα. Μας μίλησαν για νεφελώδεις διαδικασίες, για μεθοδεύσεις διαλύσεως της ναυπηγοεπισκευαστικής μας βιομηχανίας.

 Ακόμα δεν δίστασαν να μιλήσουν για ύψιστα εθνικά συμφέροντα της Χώρας και παρακάμπτοντας την ουσία του προβλήματος μας ζητούν να συνεχίσουμε την διαιώνιση της καταστάσεως αυτής, να συνεχίζουν τη λειτουργία τους οι ζημιογόνες αυτές επιχειρήσεις και με μία καταπλήσσουσα υπεραπλούστευση, και ζητούν να συνεχίσουν με το καθεστώς που οι ίδιοι εφήρμοσαν, οι ίδιοι το δοκίμασαν, οι ίδιοι είδαν ότι απέτυχε παταγωδώς.

Για τη συνέχεια Οικονομικός Ταχυδρόμος

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube

σχετικά άρθρα