REAL TIME |

Weather Icon

Με άριστα πέρασε στις ΗΠΑ τα πρώτα «crash test» το Ελληνικό F-16 Viper – Πότε «προσγειώνεται» στην Ελλάδα η πρώτη «οχιά» της Πολεμικής Αεροπορίας

Με άριστα πέρασε στις ΗΠΑ τα πρώτα «crash test» το Ελληνικό F-16 Viper – Πότε «προσγειώνεται» στην Ελλάδα η πρώτη «οχιά» της Πολεμικής Αεροπορίας

Πλήρης ικανοποίηση επικρατεί στην Πολεμική Αεροπορία έπειτα από τα πρώτα «crash test» τα οποία πέρασε με απόλυτη επιτυχία στις ΗΠΑ το πρώτο F-16 Viper. To μονοθέσιο μαχητικό F-16 block 52+ adv το οποίο φέρει σειριακό αριθμό «005» εδώ και δύο μήνες βρίσκεται στην Αμερική και συγκεκριμένα στην Αεροπορική Βάση Edwards στην Καλιφόρνια και πετά σχεδόν καθημερινά. Ήδη έχει συμπληρώσει 60 πτήσεις στις οποίες δοκιμάζονται στα όρια όλα τα καινούργια συστήματα τα οποία τοποθετήθηκαν στο μαχητικό στην Ελλάδα και στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.

Οι Αμερικανοί ελέγχουν εξονυχιστικά κάθε λειτουργία του μαχητικού και καταγράφουν με λεπτομέρειες τη συμπεριφορά του σε κάθε πτητική φάση αλλά και στο έδαφος. Θερμοκρασίες, ακτινοβολίες, πιστοποιήσεις συστημάτων και όπλων βρίσκονται μεταξύ άλλων στο «μικροσκόπιο» των εξειδικευμένων τεχνικών της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin. Το «Fly Test Aircraft» υποβάλλεται καθημερινά σε εξαντλητικούς ελέγχους με τους αρμόδιους να μετρούν με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού τη συμπεριφορά του και τις επιδόσεις του.

Οι έως τώρα παρατηρήσεις και οι σχετικές ρυθμίσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο «πρωτότυπο» μαχητικό είναι ελάχιστες με τα στελέχη της LM να κάνουν λόγο για ένα απόλυτα επιτυχημένο project όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί από την εταιρεία και παρουσιάστηκε στην Πολεμική Αεροπορία. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σύμφωνα με πληροφορίες στον έλεγχο της συμβατότητας του νέου ραντάρ AESA AN/APG-83 SABR με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II το οποίο ήδη διέθεταν τα Ελληνικά F-16. Tα πρώτα στοιχεία από τις δοκιμές σύμφωνα με πληροφορίες δείχνουν ότι δεν έχουν προκύψει προβλήματα στην «συνύπαρξη» των δύο συστημάτων και έτσι δεν τίθεται θέμα για νέο σύστημα αυτοπροστασίας το οποίο θα επιβάρυνε επιπλέον το συνολικό κόστος του προγράμματος αναβάθμισης κατά περίπου 200 εκ.

Οι δοκιμές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έλεγχο σε ειδική εγκατάσταση ραντάρ, έλεγχο επικοινωνιών, ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου σε περιβάλλον κάθε είδους παρεμβολών και απειλών. Τεχνικοί και δοκιμαστές επισημαίνουν ότι μπορεί να αλλάξει με στόχο την άριστη λειτουργία του μαχητικού σε συνθήκες απόλυτης πίεσης και την δυνατότητα καλύτερου ελέγχου και χειρισμού από τον ιπτάμενο.

Όταν ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές του «Fly Test Aircraft» στην Αεροπορική Βάση Edwards το μαχητικό αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι να πετάξει στο Αεροπορική Βάση Elgin στη Φλόριντα. Eκεί θα υποβληθεί σε νέες εξαντλητικές δοκιμές και κυρίως σε έλεγχο στον Anechoic Chamber, στον ειδικό δηλαδή ανηχοϊκό θάλαμο. Πρόκειται ουσιαστικά για το τελευταίο κρίσιμο «crash test» για να ανάψει το «πράσινο φως» και να προχωρήσει η μαζική μετατροπή των 83 υπόλοιπων Ελληνικών F-16 σε διαμόρφωση Viper. Έως τα τέλη του 2021 σύμφωνα με τον σχεδιασμό το «Fly Test Aircraft» μαχητικό θα επιστρέψει στην Ελλάδα με την γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ να αναλαμβάνει.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2022 στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία συνολικά 8 F-16 θα μετατραπούν σε Viper ,το 2023 ακόμη 14 και το 2024 16 τα οποία θα επιστρέφουν σε δύο Πολεμικές Μοίρες ώστε άμεσα να συγκροτηθούν οι πρώτες επιχειρησιακές Μοίρες Viper. Θα ακολουθήσει η αναβάθμιση ακόμη 16 το 2025, 18 το 2026 και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί το 2027 με τα τελευταία 11 μαχητικά.

ΠΗΓΗ: Newpost.gr

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube