Weather Icon
Παιδεία 25 Μαΐου 2021

Κάθε νομός και ΑΕΙ, κάθε πόλη και σχολή

Κάθε νομός και ΑΕΙ, κάθε πόλη και σχολή

Το αίτημα που εκφράστηκε από βουλευτές, εκπρόσωπους των επιμελητηρίων, παραγωγικές τάξεις και τοπικούς δημοτικούς παράγοντες όλων των πολιτικών αποχρώσεων, για την επανίδρυση του αυτόνομου Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας με έδρα το Αγρίνιο, αντήχησε με ιδιαίτερα παράφωνο τρόπο στην Ελλάδα του 2021.

Την ίδια στιγμή, που η αναδιάρθρωση της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελεί μια από τις βασικές προϋποθέσεις, για το «ξεβάλτωμα» της ελληνικής οικονομίας, οι δυνάμεις της αντίδρασης, σηκώνουν το χειρόφρενο, απέναντι στον μονόδρομο της πραγματικότητας.

Οι λεγόμενες «ντόπιες» κοινωνίες που για πολλά χρόνια, οι εκπρόσωποι τους στο κοινοβούλιο και στον κυβερνητικό μηχανισμό, τους έκαναν δώρο μια σταθερή «πελατεία», για τα ακίνητα τους, για τα εμπορικά καταστήματα τους, για τις καφετέριες, τα εστιατόρια και τα ΚΤΕΛ, αντιδρούν στη ορθολογικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης. Φυσικά και δεν ανησυχούν ούτε για το επίπεδο σπουδών, ούτε για την ποιότητα των πτυχίων, ούτε για τη διασύνδεση ανάμεσα στα πανεπιστήμια και την αγορά εργασίας. Ανησυχούν για τις γκαρσονιέρες και τα «πανωσηκώματα» που θα μείνουν ξενοίκιαστα, για τις καφετέριες που θα χάσουν τους τακτικούς θαμώνες τους και τα εμπορικά καταστήματα που θα απωλέσουν έσοδα που προέρχονταν από τους φοιτητές.

Και δεν είναι μόνο το Αγρίνιο. Στη χώρα μας σήμερα, 55 διαφορετικές πόλεις, φιλοξενούν πάνω από 430 τμήματα, των 23 ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Το παρακμιακό σύνθημα του υπουργού αθλητισμού της δικτατορίας, «κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο», βρήκε εφαρμογή κατά τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, στο χώρο των Πανεπιστημίων.

Ο πανεπιστημιακός χάρτης της χώρας έχει σχεδιαστεί με βάση συμφέροντα, που ουδεμία σχέση έχουν να κάνουν με την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη διασύνδεση της με την πραγματική οικονομία. 

Ιδρύθηκαν Πανεπιστήμια σε περιοχές με καθαρά ψηφοθηρικά κριτήρια. Ιδρύθηκαν τμήματα με περιεχόμενο σπουδών, που να ταιριάζει με συγκεκριμένα καθηγητικά συμφέροντα. Διδάσκονται μαθήματα, με επικαλυπτόμενα αντικείμενα, με αντικείμενα ξεπερασμένα, που όμως «δένουν» με τα διδακτορικά και τις εξειδικεύσεις του διδακτικού προσωπικού.

Με δυο λόγια ο πανεπιστημιακός χάρτης δεν αφορά κυρίως τις σπουδές των φοιτητών, αλλά τη διατήρηση ενός ανορθολογικά κτισμένου κατεστημένου.

Σαν αποτέλεσμα, τα στατιστικά δεδομένα δεν είναι ευχάριστα. Έτσι η χώρα μας βρίσκεται πρώτη στην ΕΕ στον αριθμό φοιτητών, που υπερβαίνει το 6% του συνολικού πληθυσμού. Όμως στο ποσοστό αποφοίτων, φιγουράρει στη τελευταία θέση, αφού ποσοστό κάτω από το 10%, αποφοιτά από τα ΑΕΙ. Αυτό σημαίνει ότι κάποια εκατομμύρια ευρώ πετάχτηκαν από το παράθυρο, για να εισαχθούν νέα παιδιά στα πανεπιστήμια και ακόμα περισσότερα εκατομμύρια ευρώ πετάχτηκαν, για να βρεθούν αυτά τα παιδιά αντιμέτωπα με την αδυναμία ολοκλήρωσης των σπουδών τους και με το φάσμα της ανεργίας μπροστά στα μάτια τους.

Για τη συνέχεια Liberal

Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις που αφορούν τα εθνικά θέματα, τις διεθνείς σχέσεις, την εξωτερική πολιτική, τα ελληνοτουρκικά και την εθνική άμυνα.
Ακολουθήστε το infognomonpolitics.gr στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Facebook

Ακολουθήστε τον Σάββα Καλεντερίδη στο Twitter

Εγγραφείτε στο κανάλι του infognomonpolitics.gr στο Youtube

Εγγραφείτε στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη στο Youtube