Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Σάββας Καλεντερίδης: Τι λέει η Συνθήκη του Μοντρέ που «ταράζει» απόστρατους και Ερντογάν στην Τουρκία

Δημοσιεύτηκε στις

Στην έφοδο νωρίς το πρωί της Δευτέρας στο σπίτι του εμπνευστή του δόγματος «Γαλάζια Πατρίδα» Τζεμ Γκιουρντενίζ, όπως επίσης και στα σπίτια εννέα ακόμα ναυάρχων εν αποστρατεία, οδήγησε η… ταραχή της Άγκυρας από την κοινή δήλωση 103 αποστράτων υπέρ της Συνθήκης του Μοντρέ.

Γράφει ο Σάββας Καλεντερίδης

Όλα ξεκίνησαν από τον πρόεδρο της Εθνοσυνέλευσης, που ανέφερε ότι θεωρητικά ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα μπορούσε να αποσύρει την Τουρκία από τη συγκεκριμένη συμφωνία, όπως έκανε με τη Συνθήκη της Κωνσταντινούπολης για την πρόληψη και την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών.

Μόνο που η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936 δεν είναι τόσο «απλό» θέμα στην Τουρκία. Το 1923 υπεγράφη η Συνθήκη των Στενών (Λοζάνη) από επίσημους εκπροσώπους της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Σερβία, την Κροατία και τη Σλοβενία. Εγκρίθηκε απ’ όλα τα κράτη και τέθηκε σε ισχύ στις 6 Αυγούστου 1924.

Κατά τη Διάσκεψη της Ειρήνης της Λοζάνης το καθεστώς των Στενών (Βόσπορος και Δαρδανέλιαήταν το θέμα για το οποίο υπήρξε η περισσότερη διαπραγμάτευση. Οι τότε συνομιλίες έκλεισαν με μια προσωρινή λύση: τα μη στρατιωτικά πλοία και αεροπλάνα θα μπορούσαν να περνούν σε καιρό ειρήνης.

Προκειμένου να αποστρατικοποιηθούν οι δύο πλευρές των Στενών και να διασφαλιστεί η διέλευση συγκροτήθηκε ένα διεθνές συμβούλιο με Τούρκο πρόεδρο και αποφασίστηκε ότι αυτοί οι κανονισμοί θα διατηρηθούν υπό την εγγύηση της Κοινωνίας των Εθνών. Έτσι, απαγορεύτηκε στους Τούρκους στρατιώτες να εισέλθουν στα Στενά.

Διαβάστε τη συνέχεια στο Pontosnews.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Δεν με σβήνει κανένας! Η εξήγηση ενός φαινομένου που πήγε κόντρα στο σύστημα και το νίκησε

Ο συγγραφέας του βιβλίου “Δεν με σβήνει κανένας” που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ινφογνώμων, Κώστας Μπαλαχούτης σε συνέντευξη στον Σάββα Καλεντερίδη

Δημοσιεύτηκε

στις

Συνέντευξη του Κώστα Μπαλαχούτη στον Σάββα Καλεντερίδη για το βιβλίο “Δεν με σβήνει κανένας” που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ινφογνώμων και μπορείτε να το προμηθευτείτε ΕΔΩ

Ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν κόντρα στο σύστημα και το νίκησεΟ Καζαντζίδης είχε μια αποστολή. Τραγουδούσε τον πόνο, για να απαλύνει τον πόνο του κόσμου.

Πώς εξηγείται το φαινόμενο «Καζαντζίδης»;

Γιατί δεκαετίες μετά τη φυγή του ο ίδιος και τα τραγούδια που σφράγισε με την ψυχή και τη φωνή του, εξακολουθούν να έχουν καίρια θέση στην καθημερινότητά μας; Γιατί όλοι οι ομότεχνοί του, παλαιότεροι και νεότεροι, υποκλίνονται στο χάρισμά του; Πώς ερμηνεύονται οι αποχές του από τις ζωντανές εμφανίσεις και τη δισκογραφία στα καλύτερά του χρόνια; Γιατί συγκρούστηκε με δισκογραφικές εταιρείες και ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων; Ποια ήταν τα δομικά στοιχεία του χαρακτήρα του, ποια τα παράπονα, οι σκέψεις και οι επιδιώξεις του;

Όλα αυτά και άλλα πολλά περισσότερα, ιδιαίτερα και μοναδικά, βρίσκονται στην έκδοση αυτή, που για πρώτη φορά παρουσιάζει με αναλυτικό και έγκυρο τρόπο τη συνολική διαδρομή του Στέλιου Καζαντζίδη και τη δισκογραφία του.

Το βιβλίο υπογράφει ένας άνθρωπος που τον γνώρισε και τον οποίο ο βάρδος τίμησε παραχωρώντας του συνεντεύξεις και προλογίζοντας πονήματά του.

Ο Κώστας Μπαλαχούτης, πέρα από τις μαρτυρίες του ίδιου του Καζαντζίδη που συγκέντρωσε, συνομίλησε με σπουδαίους συνεργάτες και φίλους του, με κομβικούς δευτεραγωνιστές, καθώς και σύγχρονους καλλιτέχνες.

Παράλληλα, εδώ και πολλά χρόνια, αποθησαύριζε μεθοδικά και ακάματα όλα όσα έχουν ειπωθεί και γραφεί για τον βάρδο, ώστε να δημιουργήσει αυτό το ολοκληρωμένο βιβλίο για την προσωπικότητα και το έργο του Στέλιου Καζαντζίδη.

Το βιβλίο περιλαμβάνει σπάνιο αρχειακό υλικό καθώς και την αναλυτική δισκογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη στις 78, 45 και 33 στροφές καθώς και σε δίσκους ακτίνας.

Όπως εύστοχα σημειώνει, μεταξύ άλλων, η Χάρις Αλεξίου, στον πρόλογο της παρούσας έκδοσης:

«Ο Καζαντζίδης εισπνέει αέρα, καημό και συναισθήματα και εκπνέει τον απόλυτο στρογγυλό ήχο. Ρουφάει τη μιζέρια και δίνει πίσω το κάλλος του ήχου».

Βιογραφικό συγγραφέα:

O Κώστας Μπαλαχούτης είναι διακεκριμένος ερευνητής του ελληνικού τραγουδιού, με πλούσια συγγραφική δραστηριότητα.

Μελέτες, λευκώματα, μουσικά ημερολόγια και βιογραφίες του έχουν κερδίσει την αγάπη και εκτίμηση του κοινού, ενώ έχουν αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές.

Επί μακρόν διετέλεσε υπεύθυνος ύλης του μουσικού περιοδικού «Δίφωνο», του οποίου στη συνέχεια ανέλαβε και τη διεύθυνση. Επίσης υπήρξε εμπνευστής και διευθυντής του μουσικού περιοδικού «Όασις» και καλλιτεχνικός διευθυντής του ogdoo.gr για 14 συνεχόμενα χρόνια και από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του.

Παράλληλα συμμετείχε στην αρχισυνταξία και μουσική επιμέλεια ξεχωριστών τηλεοπτικών εκπομπών «Σε χρόνο TV», «Rewind», «Κοίτα τι έκανες», «Όλοι οι καλοί χωράνε», «Στα τραγούδια λέμε ΝΑΙ», «Αυλή των χρωμάτων», «Νύχτα στάσου».

Επίσης, στο Κανάλι της Βουλής των Ελλήνων, στην εκπομπή του «Κατάθεση ψυχής» φιλοξενήθηκαν κορυφαίες προσωπικότητες του ελληνικού τραγουδιού.

Αντιστοίχως κινήθηκε και στο ραδιόφωνο, με εκπομπές του στους σταθμούς «Στο κόκκινο 105,5», «Derti 98,6», «Κανάλι Ένα του Πειραιά 90,4», «Βήμα Fm 99,5» και όχι μόνο.

Επιπλέον, ο Κώστας Μπαλαχούτης έχει μια σημαντική παρουσία ως στιχουργός, συνεργαζόμενος με κορυφαίους συνθέτες και ερμηνευτές, με τραγούδια που αγαπήθηκαν («Αρχιπέλαγος», «Φίλα με», «Κόκκινο ποτάμι», «Γλυκάνισος», «Συγγνώμη Πόλη μου» κ.ά. ).

Ακόμη, ξεχωριστή αίσθηση προκάλεσαν οι δισκογραφικές συλλογές και τα πορτραίτα που επιμελήθηκε στη Minos – EMI και τη Lyra.

Έχει εμπνευστεί και επιμεληθεί σειρά συναυλιών και παραστάσεων με τη συμμετοχή σπουδαίων καλλιτεχνών.

Κείμενά του για το τραγούδι και τον πολιτισμό, τη γευσιγνωσία αλλά και τον αθλητισμό φιλοξενούνται σε εφημερίδες (Καθημερινή, Τα Νέα, Ελεύθερος Τύπος, Sportday, Sportime) και περιοδικά (Cine – 7, Μετρονόμος, Γαστρονόμος), έως και στη σχετική έκδοση της εγκυκλοπαίδειας «Δομή».

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Ο λαός μίλησε και οι ιστορικές ευθύνες δεν παραγράφονται – Ζητείται ηγέτης για ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ! Πηγή:

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει η Φανούλα Αργυρού*, iEpikaira

25.7.2025
Ένα σχόλιο στο άρθρο του κ. Κρίς Κωνσταντινίδη:
«Όσοι στήριξαν τη ΔΔΟ φέρουν ιστορική ευθύνη. Διότι καλλιέργησαν την εντύπωση πως ο κυπριακός ελληνισμός είναι γενικότερα έτοιμος να συνθηκολογήσει έναντι της Τουρκίας…» (Βλέπε άρθρο κ. Κρίς Κωνσταντινίδη «Προορίζουν την διχοτομημένη Κύπρο για «ασπίδα» ΗΠΑ και Ισραήλ» 21/7/2025 https://i-epikaira.blogspot.com/2025/07/blog-post_43.html)
Σίγουρα φέρουν ευθύνη όσοι την στήριξαν αρχικά από το 1974/75 και συνεχίζουν να φέρουν μέρα με τη μέρα ακόμα περισσότερη ευθύνη και όσοι ζουν, αμετανόητοι συνεχιστές τους, υπηρέτες των ξένων, και ακολουθούν τυφλά πιστά τις πάγιες υποδείξεις και πολιτική του βρετανικού Φόρεϊν Όφις. Το οποίο υιοθέτησε τελεσίδικα – αφού άφησε πρώτα την Τουρκία να εισβάλει και να αρπάξει τη μισή Κύπρο προτού ‘διαπραγματευθεί’ – και προώθησε την ΔΔΟ από τις 16 Αυγούστου 1974. Επιλέγοντας τότε ως το ‘πρωτοπαλίκαρο’ του για αυτή τη ‘δουλειά’ τον μ. Γλαύκο Κληρίδη…
Με την ευκαιρία αυτή και την 51 μαύρη επέτειο των δύο βάρβαρων τουρκικών εισβολών ας υπενθυμίσουμε πως ξεκίνησε η διαιρετική, ρατσιστική βρετανο-τουρκική Δικοινοτική, Διζωνική Ομοσπονδία. Μια πολιτική του Φόρεϊν Όφις, αποικιοκρατικής πολιτικής του διαίρει και βασίλευε, που δεν είχε και δεν έχει, πιστεύω τίποτα να κάνει με το τι συμβαίνει στη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου…
Καταρχήν να τονίσω ότι είναι λάθος να λέμε ότι η Τουρκία εγκατέλειψε τη ΔΔΟ επειδή απαιτεί αναγνώριση δύο κρατών. Δύο κράτη η Τουρκία πάντοτε απαιτούσε βάση της στρατηγικής Δρ. Νιχάτ Ερίμ 1956 για επανάκτηση ολόκληρης της Κύπρου. Και η ΔΔΟ ήταν και παραμένει το κύριο συστατικό για τα δύο κράτη. Ήταν και είναι η ραχοκοκαλιά των δύο κρατών. Προσέφερε τον απαιτούμενο αναγκαίο, γεωγραφικό διαχωρισμό δύο κοινοτήτων, δίχως τον οποίο δεν μπορούσε να προχωρήσει η στρατηγική Δρ. Νιχάτ Ερίμ, για εξασφάλιση του τελικού στόχου και η πολιτική του Φόρεϊν Όφις…
Το Κυπριακό όπως τότε έτσι και σήμερα ήταν και παραμένει θέμα βρετανικού Φόρεϊν Όφις, κανενός άλλου…
Πιο αναλυτικά για όσους δεν γνωρίζουν:
Η βρετανο-τουρκική ΔΔΟ ξεκίνησε από το 1956 χέρι- χέρι με το σχέδιο του Δρ. Νιχάτ Ερίμ (Νοεμβρίου 1956) για επανάκτηση της Κύπρου.
Σ’ αυτές τις γραμμές συνεννοήθηκαν (όπως κακή ώρα στις 17 Ιουλίου 1974 στο 10 Downing Street οι δύο σοσιαλιστές Ετσεβίτ/Γουίλσον) ο τότε βρετανός Υπ. Αποικιών στην μυστική συνάντησή του με τον Τούρκο πρωθυπουργό Μεντερές στις 16 Δεκ 1956 στην Κωνσταντινούπολη. Τρείς μέρες πριν ανακοινώσει από τη Βουλή των Κοινοτήτων (όπως του υπαγόρευσε ο Μεντερές στις 16/12) στις 19 Δεκεμβρίου 1956 την δέσμευση του ΗΒ ότι σε τελική λύση του Κυπριακού δεν θα αποκλείεται η διχοτόμηση με ξεχωριστή αυτοδιάθεση στο 18% των Τούρκων της Κύπρου. Εκεί και τότε εισήγαγαν οι Βρετανοί την ΔΙΚΟΙΝΟΤΗΤΑ, όπως ζητούσε ο Δρ. Ερίμ.
Αφού πήραν την υπόσχεση της 19ης Δεκεμβρίου 1956 οι Τούρκοι εντός του 1957 προχώρησαν και απαίτησαν ΔΥΟ ΖΩΝΕΣ στην Κύπρο μια ελληνική και μια τουρκική. Με ‘διορατικότητα’ που ούτε οι Βρετανοί θεωρούσαν πιθανό, έλεγαν ότι με κάποια βοήθεια από τους Ελληνοκύπριους θα τα κατάφερναν! Δεν έπεσαν έξω και οι Έλληνες ηγέτες της Κύπρου και Ελλάδας έγιναν οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές της βρετανο-τουρκικής τερατουργίας του 1956. Και εγένετο η ΔΔΟ!
Επειδή όμως οι ΗΠΑ απέρριψαν το 1957 τα βρετανικά σχέδια για διχοτόμηση, οι Βρετανοί τον Ιανουάριο του 1958 είπαν στον Δρ. Ερίμ ότι η διεθνής κοινότητα δεν δεχόταν διχοτόμηση. Θα έπρεπε να ικανοποιείτο με ότι έπαιρνε τότε (εξού και η λεγόμενη δικοινοτική ανεξαρτησία της Κύπρου) και τα υπόλοιπα με… ‘σταδιακές συνταγματικές ρυθμίσεις’… ΄Όπως και έγινε!
Αποφάνθηκαν τότε (1958) στο Γραφείο Αποικιών ότι η ιδέα για γρήγορη διχοτόμηση με χωριστές κυριαρχίες θα ήταν πολύ δαπανηρή για το Ηνωμένο Βασίλειο. Εκτός του ότι μια τέτοια λύση θα έπρεπε να επιβληθεί ΔΙΑ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΥ και θα ήταν πολύ δαπανηρή για το ΗΒ παρά μια σταδιακή προσέγγιση του θέματος. Ακριβώς όπως σχεδίασαν στο Τμήμα Σχεδιασμού του Φ.Ο το 1964… (Βιβλίο γράφουσας Έτσι Κατέστρεψαν την Κύπρο» Σεπτέμβριος 1992 έκδοση σε συνεργασία με εφημερίδα «Σημερινή»).
Οι καταβολές της ρατσιστικής ΔΔΟ
Καθώς ο Βρετανός Στρατηγός Young στη Λευκωσία τέλος του 1963, τραβούσε την ‘Πράσινη Γραμμή’, όταν οι Τ/κ αποπειράθηκαν το πρώτο πραξικόπημα εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας, το Φόρεϊν Όφις στις 3.1.1964 ξεκίνησε μελέτη: «Σχέδιο για την ανασύσταση της Κύπρου σε ένα ομοσπονδιακό κράτος», Εννιασέλιδο Memorandum με αναφορές σε «Greek and Turkish constituent states» και στη συνέχεια πως θα διευκολυνόταν η Τουρκία να κάνει την εισβολή, 10 χρόνια μπροστά, εκτέλεση 20 Ιουλίου 1974… (Βιβλίο Φ.Α. ‘Διζωνική vs Δημοκρατία 1955-2019’).
Στις 16/1/1964, στο Λονδίνο, ο Ντενκτάς ζήτησε γεωγραφική ομοσπονδία με ανταλλαγή πληθυσμών.
Στις 28/2/1964, ο Τούρκος Υπ. Εξωτερικών Feridun Cemal Erkin διαμήνυσε στο Φόρεϊν Όφις ότι «η Τουρκία και οι Τουρκοκύπριοι είχαν μία πολιτική, μία απαίτηση, γεωγραφικό διαχωρισμό, και οποιαδήποτε υπόδειξη προς τους Τουρκοκύπριους και την Άγκυρα προς το αντίθετο ήταν σαν να τους καλούσαν να απαρνηθούν τον στόχο τους, που ήταν η γεωγραφική ομοσπονδία. Και υπενθύμισε στους Βρετανούς ότι πολλάκις στο παρελθόν τούς είχαν δώσει εμπιστευτικές διαβεβαιώσεις ότι συμφωνούσαν με τον στόχο της Ομοσπονδίας…»)
Τον Ιούνιο 1964, η τουρκική κοινοτική συνέλευση ζήτησε κράτος στη «Βόρεια Κύπρο» με διαχωριστική γραμμή από τη Γιάλα μέχρι την Αμμόχωστο με 37% του εδάφους της Κύπρου.
«Η διχοτόμηση και η ομοσπονδία με δύο χωριστά κράτη με το 38% του κυπριακού εδάφους να δοθεί στους Τούρκους, συζητείτο έντονα για οκτώ χρόνια στο Λονδίνο 1956-1964». (Βιβλίο “Cyprus What now? Λονδίνο 1964 του Ελληνοκύπριου κομμουνιστή Εύδωρα Ιωαννίδη με χάρτη.)
Ο χάρτης Εύδωρα Ιωαννίδη (με το ψευδώνυμο Δώρος Άλαστος) στο βιβλίο του το 1964.
«Η ομοσπονδία επινοήθηκε το 1956 από τους Βρετανούς και τους Τούρκους για τη λύση της διχοτόμησης και όχι για την όποια επανένωση», Δρ. Γιάννου Χαραλαμπίδη, «Σημερινή», 14/5/2017. Η θέση του Δρ. Χαραλαμπίδη τεκμηριώνεται πλήρως με τα βρετανικά ιστορικά επίσημα έγγραφα.
«Η πατρότητα της «Διζωνικής, Δικοινοτικής, Ομοσπονδίας» από το 1974, είναι τουρκική: Των Τούρκων εισβολέων κατακτητών και των Τ/κ συνεργατών τους. Η πατρότητα των «Συνιστώντων Στέιτς» είναι, με τη σειρά της, επίσης βρετανική, με την προσωπική σφραγίδα του επίλεκτου του Φόρεϊν Όφις λόρδου Χάνεϊ, στο περιώνυμο Σχέδιο Ανάν. Άπαντες, λοιπόν, οι όροι και οι έννοιες, (1) Συνεταιρισμός, (2) Διζωνική, (3) Δικοινοτική, (4) Ομοσπονδία (5) Συνιστώντα Στέιτς, επινοήθηκαν από τους Εγγλέζους και τους Τούρκους, προς εξυπηρέτηση των βρετανικών και τουρκικών στρατηγικών σχεδιασμών, εναντίον και εις βάρος του Ελληνισμού στην Κύπρο», Λάζαρος Μαύρος, 9/5/2009, «Σημερινή».
23/8/1974 – Βρετανός Υπ. Αρμοστής στη Λευκωσία: «Αν ο Κληρίδης εξασφάλιζε την υποστήριξη της Ελλάδας… θα μπορούσε να πουλήσει τη διζωνική ομοσπονδία στους Ελληνοκύπριους».
24/8/1974 – Ο Ρ. Ντενκτάς δηλώνει ότι η θέση του είναι μια δι-περιφερειακή ομόσπονδη δημοκρατία της Κύπρου.
11/9/1974 – Συνάντηση Αρχιεπισκόπου Μακαρίου/Callaghan στο Λονδίνο. Ο Μακάριος διαφωνεί με την επιδιωκόμενη από τον Callaghan γεωγραφική ομοσπονδία. Ο Callaghan ανένδοτος συμβουλεύει τον Μακάριο να διασώσει ό,τι μπορεί.
23/9/1974 – Η Τουρκία επιμένει σε δύο ζώνες και ο Callaghan ήθελε δέσμευση από τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο για λόγους ρεαλισμού. Ο Γ. Μαύρος δεν μπορούσε να δεχθεί σε εκείνη τη φάση τη διζωνική ομοσπονδία.
2/10/1974 – Μακάριος – «Ουδέν επιχείρημα δύναται να δικαιολογήσει την απαίτησιν της Τουρκίας για γεωγραφική ομοσπονδία, η οποία ουχί μόνο θα είναι απάνθρωπος, αλλά ωσαύτως, θα επέφερε αλλαγήν του χαρακτήρος της Κύπρου…»
΄Όμως, συμφωνούσε με καντόνια ακόμα πριν την δεύτερη εισβολή και δέχθηκε τη ΔΔΟ εντός του 1975 κρυφά από το λαό. Και ο Κληρίδης δέχεται τα τετελεσμένα της εισβολής πριν την δεύτερη εισβολή και λέγει στο Βρετ. Υπ. Αρμοστή στη Λευκωσία, 27 Ιουλίου 1974, έτοιμος να διαπραγματευθεί ομοσπονδιακή (εννοείται γεωγραφική) όπως ο Ραούφ Ντενκτάς..
16/10/1974 – Οι Τούρκοι απαιτούν από τον Κληρίδη δημόσια αποδοχή της αρχής μιας δι-περιφερειακής ομοσπονδίας (διζωνικής).
9/11/1974 – Ο Γλ. Κληρίδης υποστηρίζει την τουρκική απαίτηση για γεωγραφική ομοσπονδία σε ομιλία στην γκαλερί Αργώ στη Λευκωσία και εξασφαλίζει τα συγχαρητήρια και θαυμασμό του James Callaghan. (Υπενθυμίζεται το Φόρεϊν Όφις τον είχε επιλέξει ως τον άνθρωπό του για την προώθησή της).
15/11/1974 – Εζεκίας Παπαΐωάννου και Ανδρέας Φάντης (Γ.Γ. και βοηθός Γ.Γ. του ΑΚΕΛ) πάνε Λονδίνο μέσω βρετανικών βάσεων καθ’ υπόδειξιν του Γλ. Κληρίδη, επειδή αμφότεροι υποστήριζαν τις απόψεις του για λύση. Αμφότεροι παρέδωσαν στον Μακάριο υπόμνημα 9 σελίδων της Κεντρικής Επιτροπής του ΑΚΕΛ που καλούσε τον Μακάριο να προβεί σε δήλωση προς την τουρκοκυπριακή πλευρά ότι δέχεται να συζητήσει τη γεωγραφική ομοσπονδία.
20/11/1974 – Γλ. Κληρίδης προς Αμερικανό Τζόζεφ Σίσκο: «Μόνο η διζωνική θα αρκούσε για τους Τούρκους» .Το Λονδίνο ζητεί ξανά διαβεβαιώσεις από Κίσινγκερ ότι συνεχίζει να υποστηρίζει τη λύσης για ΔΔΟ (όπως τους υποσχέθηκε στις 27/8/74 όταν του την πρότειναν και είχαν ζητήσει την υποστήριξή τους ). Ο Κάλαχαν παρέμενε ανήσυχος για τη στάση του Κίσινγκερ…
23/11/1974 – Ο Τούρκος νέος ΥΠΕΞ Melih Esenbel διαβεβαιώνει τον Αμερικανό Πρέσβη στην Άγκυρα Macomber ότι δεν επρόκειτο να διαφοροποιηθούν από τον στόχο της δι-περιφερειακής (Δ.Δ.) Ομοσπονδίας.
30/11/1974 έως 1/12/1974 – Σύσκεψη στην Αθήνα – Ο Κ. Καραμανλής είπε ότι όσον αφορούσε τους Άγγλους «αυτοί είναι οι κυρίως υπεύθυνοι. Διότι αυτοί ενεθάρρυναν και το πραξικόπημα των συνταγματαρχών και τας διαθέσεις των Τούρκων…». Βιβλίο Σάββα Παύλου, η «Άλλη Κατάθεση»1991.
10/12/1974 – Ο Ντενκτάς δηλώνει ότι η διζωνική ομοσπονδία παραμένει ο στόχος.
12/12/1974 – Η Τουρκία επιδιώκει διζωνικό σύστημα με κάποιες αναπροσαρμογές. Οι Βρετανοί απαιτούν όπως ο Μακάριος εξουσιοδοτήσει τον Κληρίδη να μπορεί να αποφασίζει μόνος του.
Μάρτιος 1975 – Το Economist δημοσιεύει «προφητικό» άρθρο με χάρτη για δύο «component parts», ότι οι Τούρκοι θέλουν μια πολύ χαλαρή ομοσπονδία με σύστημα δύο ζωνών.
Ο χάρτης του «Economist»
17/6/1975 – Ο Βρετανός Υπ. Αρμοστής γράφει ότι για αρκετό καιρό πιέζει Ντενκτάς, Κληρίδη και Αρχιεπίσκοπο να δεχθούν προκαταρκτική αποδοχή της διζωνικής ομοσπονδίας.
Ο Μακάριος εντός του 1975 ενημέρωσε Βρετανούς και Αμερικανούς ότι δέχεται τη ΔΔΟ αλλά δεν θα το έλεγε δημόσια…
Η εν αγνοία του λαού αποδοχή των τετελεσμένων και ΔΔΟ από τον Μακάριο – Τηλεγράφημα 22/8/1975 προς το Φόρεϊν Όφις από τον Βρετανό Ύπατο Αρμοστή.
1975 – Μακάριος, Κληρίδης και ΑΚΕΛ υποστηρίζουν πλέον την ΔΔΟ…
12/2/1977 – 4 κατευθυντήριες γραμμές Μακαρίου/Ντενκτάς δεν περιλαμβάνουν την ΔΔΟ όμως ο Μακάριος την είχε δεχθεί και είχε ζητήσει από τον Ντενκτάς να μην αναφέρεται στα πρακτικά για να του διδόταν καιρός να ενημέρωνε το απληροφόρητο λαό του, εξού και έδωσε διζωνικό χάρτη στη Βιέννη τέλος Μαρτίου 1977 δια χειρός μ. Τάσου Παπαδόπουλου… Πέθανε τον Αύγουστο 1977.
Ο διζωνικός χάρτης που ετοίμασαν Μακάριος και πέριξ του. Ο Τάσος Παπαδόπουλος έδωσε τον χάρτη στους Τούρκους στη Βιέννη τέλος Μαρτίου 1977. Οι Τούρκοι τούς ξεγέλασαν, δεν έδωσαν δικό τους, αλλά ο Παπαδόπουλος δεν τον απέσυρε ούτε κανένας άλλος μέχρι σήμερα…
Ο δεύτερος πρόεδρος μ. Σπύρος Κυπριανού είναι ο μόνος που δεν δέχθηκε τη ΔΔΟ γι’ αυτό Βρετανοί και Αμερικανοί δεν τον ήθελαν και οι Βρετανοί τελικά ‘ανακάλυψαν’ το «πολύτιμο τους κεφάλαιο» ονόματι Γιώργος Βασιλείου στις επόμενες εκλογές και εκτόπισαν τον Σπύρο Κυπριανού.
Ο Γ. Βασιλείου δίχως εξουσιοδότηση από το λαό έκανε ότι ζητούσαν οι Βρετανοί και δέχθηκε το διαβόητο ψήφισμα 649/90 το πρώτο που εισήγαγε τελικά τη ΔΔΟ, δέχθηκε το 99% των τουρκικών αξιώσεων, και έτσι ξεκίνησαν οι Βρετανοί να εμφανίζουν πλέον τα διζωνικά σχέδιά των με πρώτες τις τάχα «Ιδέες Γκάλι» το 1992. Απορρίφθηκαν από το λαό με λαϊκές διαμαρτυρίες, χιλιάδες λαού στους δρόμους…
Οι Βρετανοί συνέχισαν προσαρμόζοντας και τροποποιώντας προς το χειρότερο τα σχέδιά τους … σε «Σχέδιο Ανάν» από τον Σερ Ντέιβιντ Χάνει (Φ.Ο). Απορρίφθηκε και αυτό με το 76% ΟΧΙ των Ελλήνων στις 24/4/2004.
Με τελικό ναυάγιο σε ακόμα μια προσπάθεια των Βρετανών να εξασφαλίσουν αποδοχή των βρετανο-τουρκικών επιδιώξεων τους βάση του «Σχεδίου(τους)Αναν» δηλαδή αναγνώριση δύο κρατών και όχι μόνο, στο Κραν Μοντανά το 2017…
Εκεί οι ‘μάστορες’ Βρετανοί πήγαν με μια αποστολή άνω των 30 αξιωματούχων έχοντας πάρει υποσχέσεις από την κυβέρνηση Αναστασιάδη ότι θα έκλειναν ‘λύση’ αλλά έπεσαν έξω και ο εκνευρισμός τους ήταν απαρηγόρητος… Καταγράφτηκε στο βιβλίο του τότε υφυπουργού στο Φόρεϊν Όφις και επικεφαλής της διπλωματικής αποστολής στο Κραν Μοντανά Σερ Άλαν Ντάνκαν , “In the Thick of it”…
«Τα στρατηγικά συμφέροντα είχαν μετακινηθεί και η επιμονή σε μια δομή τύπου ΔΔΟ έπαψε να θεωρείται απαραίτητη. Η μη ενδοτικότητα δεν ήταν προσωπική επιλογή, αλλά έκφραση νέου διεθνούς πλαισίου. Η αποτυχία της διάσκεψης δεν σήμανε το τέλος της διαδικασίας, αλλά την έναρξη μιας νέας φάσης…», έγραψε ο κ. Κρις Κωνσταντινίδης στο προαναφερθέν άρθρο του.
Αντιθέτως, «η μη ενδοτικότητα» πιστεύω ήταν προσωπική επιλογή. Εκεί έστω και την τελευταία στιγμή ο Ν. Αναστασιάδης δίστασε, απλά και μόνο γιατί διαχρονικά με όλες τις χρόνο με χρόνο παραχωρήσεις και υποχωρήσεις, έφθασαν πλέον στο τέρμα. Έκτοτε δεν έχουν άλλη επιλογή από την ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ!!!
Όπως δήλωσε ο ίδιος ο Ν. Αναστασιάδης στον εκδότη συγγραφέα κ. Κώστα Ν. Χατζηκωστή, του ζητούσαν να υποταγεί, να παραδώσει τον έλεγχο της Κύπρου στην Τουρκία… (βιβλίο Κωστή Χατζηκωστή  «7 Προεδρικά Πορτραίτα»). Δεν το άντεξε…
΄Όμως οι Βρετανοί δεν σταμάτησαν. Συνεχίζουν απαιτώντας την δική μας υποταγή στα πάγια βρετανο-τουρκικά τους σχέδια με τον 8ο Πρόεδρο Νίκο Χριστοδουλίδη με τη … σειρά του να βρίσκεται στον τοίχο. Αναγνώριση του κατοχικού μορφώματος μέσω ΔΔΟ, αποτέλεσμα δικής τους διαχρονικής φιλο-τουρκικής πολιτικής. Υπενθυμίζεται όπως ξεκίνησαν από τις τις 16 Αυγούστου 1974. Όταν έβαλαν μπροστά πλέον ως τελικό στόχο την υφέρπουσα αναγνώρισή τους (creeping recognition) η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα άσχετο με τι συμβαίνει στην πέριξ περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Αναμένουμε να γραφτεί και το επόμενο βιβλίο του κ. Κ. Ν. Χατζηκωστή με τα κατορθώματα και του νυν 8ο Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας…
Πιο κάτω οι σύνδεσμοι με τις δημοσιεύσεις της γράφουσας για τα προσφάτως αποδεσμευμένα βρετανικά επίσημα έγγραφα παρουσιάζοντας τη συνεχιζόμενη επίμονη βρετανική προσπάθεια επιβολής των βρετανο-τουρκικών σχεδιασμών με στόχο την αναγνώριση…
Τέλος ναι, όσοι υποστήριξαν και υποστηρίζουν την βρετανο-τουρκική ΔΔΟ φέρουν τεράστια ευθύνη.
«…Ο Τάσσος έχασε και μια άλλη ιστορική ευκαιρία: Να αλλάξει την στρατηγική της πλευράς μας στο Κυπριακό, αφού το ΟΧΙ ακύρωσε όλες τις υποχωρήσεις της. Τι ειρωνεία και οποία τραγωδία:
Ο ηγέτης που κάλεσε τον κυπριακό Ελληνισμό να βροντοφωνάξει ένα ηχηρό ΟΧΙ στο τερατούργημα και στην τουρκο-διζωνική, για να διασώσει την Κυπριακή Δημοκρατία από την κατάλυσή της, ο ίδιος προσυπέγραψε με τον κατοχικό Ταλάτ το ανακοινωθέν της 8ης Ιουλίου 2006, που βρυκολάκιαζε την διζωνική, η οποία ακριβώς οδηγεί στην κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Αντί ως εθνικός ηγέτης, λειτούργησε και αυτός ως επιτήδειος κομματάρχης όπως όλοι οι προκάτοχοι και οι διάδοχοί του. Ουδείς Πρόεδρος σεβάστηκε το ΟΧΙ των Ελλήνων. Όλοι Αναν-ιστές και τουρκο-διζωνιστές, ασέβησαν βάναυσα και ξεδιάντροπα στην λαϊκή ετυμηγορία…» έγραψε ο Σάββας Ιακωβίδης στη «Σημερινή» (στις 23/4/2025 σε άρθρο του υπό τον τίτλο: «Οι πολίτες διέσωσαν την Κυπριακή Δημοκρατία το 2004, ΟΧΙ η Αναν-ική, τουρκοδιζωνική ηγεσία»).
Δεν βρέθηκε ακόμα ένας ‘Μαντέλα’ για την Κύπρο. Να τους την τρίψει στα μούτρα… απαιτώντας καθαρά και σταράτα ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ (sic) από την τουρκική κατοχή σε ένα ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ για όλους τους νόμιμους και μόνιμους κατοίκους της ΚΔ…

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Η αναγνώριση των Μπεκτασήδων-Αλεβιτών από το Ελληνικό κράτος

Η αναγνώριση των Μπεκτασήδων Αλεβιτών θεωρείται από τις ελληνικές αρχές «γενναία κίνηση υψηλής στρατηγικής σημασίας» για τα δικαιώματα θρησκευτικής ελευθερίας.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Σπυρίδων Θεοχαράκος, Αναλυτής ΚΕΔΙΣΑ

 

Την 10η Ιουλίου 2025 η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή σχέδιο νόμου με το οποίο αναγνωρίζεται η θρησκευτική κοινότητα των Μπεκτασήδων Αλεβιτών Μουσουλμάνων Θράκης ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η κοινότητα αυτή εδρεύει στη Ρούσσα Έβρου και αποκτά θεσμική υπόσταση χωρίς να χρειάζεται δικαστική διαδικασία για την ίδρυσή της. Παράλληλα συστήνεται και νέα «Διαχειριστική Επιτροπή Βακουφίων Μπεκτασήδων Αλεβιτών Μουσουλμάνων Θράκης», κοινωφελούς χαρακτήρα και υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, που θα αναλάβει τη διαχείριση των βακουφίων και λατρευτικών χώρων της κοινότητας. Το νομοσχέδιο ρυθμίζει επίσης θέματα των χώρων λατρείας (τζεμ-εβί, τεκέδες κ.ά.) και της εκπαίδευσης των μαθητών της κοινότητας.

Η αναγνώριση των Μπεκτασήδων Αλεβιτών θεωρείται από τις ελληνικές αρχές «γενναία κίνηση υψηλής στρατηγικής σημασίας» για τα δικαιώματα θρησκευτικής ελευθερίας. Έχει προηγηθεί τριετής διαβούλευση με τους ίδιους τους εκπροσώπους της κοινότητας, ώστε να λάβουν θεσμικό πλαίσιο ανάλογο άλλων θρησκειών στην Ελλάδα. Το σημαντικότερο είναι ότι τα μέλη της κοινότητας – περίπου 3.500 άτομα που κατοικούν σε τουλάχιστον δέκα χωριά της Θράκης (π.χ. Ρούσσα, Μέγα Δέρειο, κ.α.) – διατηρούν τα δικαιώματα που απορρέουν από το καθεστώς της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης κατά τη Συνθήκη της Λωζάνης. Ειδικότερα, αναγνωρίζεται ρητά ότι «ως μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας Θράκης διατηρούν τα δικαιώματα…της Συνθήκης της Λωζάνης», ενώ δεν εφαρμόζεται γι’ αυτούς το άρθρο 146/ν.4964/2022 για τις αρμοδιότητες των Μουφτήδων. Με άλλα λόγια, οι Αλεβίτες Μπεκτασήδες αποκτούν διοικητική αυτονομία (π.χ. οι χώροι λατρείας τους δεν υπόκεινται σε σουνιτική οργάνωση των Μουφτήδων) χωρίς να παύουν να ανήκουν στη συνολική θρησκευτική μειονότητα της Θράκης.

Οι Μπεκτασήδες Αλεβίτες αποτελούν μια ιστορική θρησκευτική υπό-κοινότητα του ευρύτερου ισλαμικού κόσμου, βαθιά επηρεασμένη από το σιιτικό Ισλάμ και την ρομαντική παράδοση των μυστικιστικών δερβίσηδων. Ιδρυτής τους θεωρείται ο Χατζή Μπεκτάς Βελή του 13ου αιώνα, ενώ τιμούν ιδιαίτερα τον Αλή ιμπν Άμπι Τάλιμπ όχι μόνο ως τέταρτο χαλίφη, αλλά και ως πηγή πνευματικής σοφίας. Οι πιστοί τους – Μουσουλμάνοι αλεβιτικής παράδοσης – διαφοροποιούν τη λατρεία τους ριζικά από το κυρίαρχο σουνιτικό δόγμα. Για παράδειγμα, δεν προσεύχονται στα κοινά τζαμιά των σουνιτών, αλλά τελούν τις τελετές τους σε ειδικούς χώρους, τα τζεμ-εβί (κοινώς «Τζεμιτζί», ή τεκέδες) όπου συνδυάζονται μουσική, χορός, ποίηση και συλλογική περισυλλογή. Δεν εφαρμόζουν τη Σαρία, δεν τηρούν υποχρεωτικά το Ραμαζάνι, και ούτε αποδέχονται τον κρατικό μουφτή ως θρησκευτικό τους ηγέτη. Σημαντικό επίσης στοιχείο αποτελεί το ότι στις τελετές τους οι γυναίκες συμμετέχουν ισότιμα, χαρακτηριστικό που τους ξεχωρίζει από τη σουνιτική παράδοση. Βασικός άξονας της θρησκευτικής τους πρακτικής είναι η έμφαση στην εσωτερική ηθική, την πνευματική καλλιέργεια και τον σεβασμό στον συνάνθρωπο, παρά σε αυστηρούς κανόνες εξωτερικής συμμόρφωσης.

Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν ότι ο αλεβιτικός-μπεκτασικός προσανατολισμός έχει ιστορικές ρίζες και δικές του ιδιαιτερότητες μέσα στο Ισλάμ. Κατά συνέπεια, η αναγνώρισή τους ως ξεχωριστή θρησκευτική κοινότητα στην Ελλάδα αναδεικνύει την εσωτερική πολυμορφία του μουσουλμανικού κόσμου, ένας κόσμος που δεν περιορίζεται απλώς στη διχοτόμηση Σουνιτών–Σιιτών. Αν και ο διαχωρισμός αυτός παραμένει σημαντικός στον ευρύτερο ισλαμικό χώρο, υπάρχει πλήθος ομάδων με ιδιότυπες πεποιθήσεις και πρακτικές που δεν εξαντλούνται σε αυτό το δίπολο. Η πράξη αναγνώρισής τους στην Ελλάδα δείχνει, επίσης, ότι το ισλαμικό θρήσκευμα είναι πολυσχιδές και σε εθνικό επίπεδο, αφού ξεχωρίζει ομάδες που ήταν «σιωπηρές» εντός της μουσουλμανικής μειονότητας.

Η πρωτοβουλία της Αθήνας έχει αναπόφευκτα και σημαντικές διπλωματικές διαστάσεις. Η Τουρκία παραδοσιακά διεκδικεί το ρόλο «προστάτη» της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και ταυτίζει στη ρητορική της τη λέξη «μειονότητα» με τον όρο «τουρκική», πρακτική που ήδη έχει καταδικαστεί ως αντίθετη προς το πνεύμα της Συνθήκης της Λωζάνης. Κατά το τουρκικό αφήγημα, κάθε εσωτερική διαφοροποίηση εντός της μειονότητας θεωρείται απειλή για την ομοιομορφία που θέλει να προβάλλει η Άγκυρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική κίνηση ανατροφοδοτεί το μήνυμα ότι το ελληνικό κράτος αναγνωρίζει την «πλουραλιστική» φύση της μειονότητας: ο μουσουλμάνος της Θράκης μπορεί να είναι Πομάκος, Ρομά, Σουνίτης, Αλεβίτης, να ομιλεί ελληνικά ή τουρκικά, χωρίς αυτό να λαμβάνει αυτομάτως εθνοτική διάσταση.

Η Άγκυρα και τμήματα της μειονότητας αντέδρασαν έντονα. Τουρκικά ΜΜΕ χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιο «διαίρεση» ή «απειλή διαχωρισμού» της «τουρκικής» μειονότητας της Θράκης. Κορυφαίοι εκπρόσωποι του λεγόμενου «τουρκικού» στοιχείου στη Θράκη εξέφρασαν ανησυχίες ότι η αυτονόμηση των Μπεκτασήδων συνιστά ρήξη της ενότητάς τους και ενδεχομένως αναχαιτίζει το πλαίσιο συλλογικών τους δικαιωμάτων. Σύμφωνα με το τουρκικό επιχείρημα, τέτοιου είδους ρυθμίσεις θα πλαισιώνουν το μειονοτικό σώμα με διακρίσεις όσον αφορά το θρήσκευμα, με «εσωτερικό κατακερματισμό» ή ακόμα και παράβαση της Συνθήκης της Λωζάνης. Η επίκληση της Συνθήκης της Λοζάνης είναι όντως κομβική – η Ελλάδα απαντά ότι οι Μπεκτασήδες κατ’ αρχήν συνεχίζουν να είναι μέρος της αναγνωρισμένης μουσουλμανικής μειονότητας, λαμβάνουν πλήρη προστασία βάσει του διεθνούς δικαίου και δεν θίγονται τα δικαιώματά τους.

Από τη σκοπιά της, η ελληνική πλευρά αξιολογεί τη ρύθμιση ως διπλωματικό πλεονέκτημα. Όπως επισημαίνεται σε ελληνικά ΜΜΕ και από αρμόδιους παράγοντες, η κίνηση επιτρέπει στην Ελλάδα να παρουσιάσει διεθνώς μια θρησκευτικά πλουραλιστική μειονότητα, ευθυγραμμισμένη με τα διεθνή πρότυπα προστασίας θρησκευτικών ομάδων. Οι Έλληνες διπλωμάτες θα μπορούν να απαντούν στις τουρκικές αιτιάσεις περί «υποβάθμισης δικαιωμάτων» επικαλούμενοι ως αντίφαση την ίδια την κατάσταση των Αλεβιτών στην Τουρκία, μιας χώρας όπου ιστορικά οι αλεβικοί θεσμοί ήταν υποβαθμισμένοι και περιθωριοποιημένοι. Σε αυτό το πλαίσιο, αν η Άγκυρα καταδικάσει το ελληνικό νομοθέτημα, αυτό θα «εκθέσει» διεθνώς το τουρκικό αφήγημα, αν πάλι αποφύγει τον δημόσιο σχολιασμό θα φανεί ότι η Αθήνα καθορίζει το πλαίσιο των μειονοτικών δικαιωμάτων στο εσωτερικό της κατά το δοκούν.

Η αναγνώριση των Μπεκτασήδων Αλεβιτών στη Θράκη είναι μια κίνηση πολλαπλού συμβολισμού. Επισημαίνει, αφενός, την εσωτερική πολυμορφία της ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας και αφετέρου ενισχύει τη θέση της Ελλάδας σε ένα ευρύτερο διακρατικό “παιχνίδι αφηγημάτων”. Αν και η Τουρκία προσπάθησε να παρουσιάσει το συνολικό μουσουλμανικό στοιχείο ως ομοιογενή «τουρκική μειονότητα», η πρόσφατη εξέλιξη δείχνει ότι ο θρησκευτικός προσδιορισμός (μουσουλμάνοι) υπερβαίνει τον εθνοτικό ή γλωσσικό. Στη βάση αυτή, η Αθήνα μπορεί να προβάλλει ότι η μόνη καθαρά «μειονοτική» παράμετρος στη Θράκη είναι η θρησκεία, χωρίς εθνικές διεκδικήσεις.

Σε όρους ελληνοτουρκικών σχέσεων, το γεγονός θα μπορούσε να σημαίνει περαιτέρω επιδείνωση της ρητορικής έντασης μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, ταυτόχρονα οπλίζει την Αθήνα με μία αξιόπιστη «ανταπόδειξη»: δείχνει ότι το ελληνικό κράτος εφαρμόζει πραγματικές μεταρρυθμίσεις για μειονοτικές ομάδες, την ώρα που η τουρκική πλευρά δεν έχει προβεί σε αντίστοιχη κίνηση για τους δικούς της Αλεβίτες. Κάπως έτσι, η πρωτοβουλία μπορεί να ερμηνευθεί ότι «αμφισβητεί» το κεντρικό αφήγημα της Άγκυρας περί ομοιογενούς «τουρκικού στοιχείου».

Τέλος, από τη σκοπιά της ίδιας της κοινότητας των Μπεκτασήδων της Θράκης, η αναγνώριση θεωρείται θετική εξέλιξη: αποσύρει το καθεστώς «σιωπής» που επί δεκαετίες επιβαλλόταν έμμεσα σε μια μειονοτική μερίδα και της δίνει το δικαίωμα να εκφράσει δημόσια την ταυτότητά της χωρίς φόβο στιγματισμού. Αποτελεί δηλαδή ένα παράδειγμα θρησκευτικής ισονομίας εντός της ίδιας μειονότητας και αναγνωρίζει την πολυσχιδή φύση του ισλαμικού κόσμου.

 

         Πηγές

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άμυνα9 ώρες πριν

Η Ρωσία χρησιμοποιεί παιδιά για να σχεδιάζει και να δοκιμάζει στρατιωτικά drones

Οι ρωσικές αρχές συστηματικά εμπλέκουν παιδιά στο σχεδιασμό και τη δοκιμή drones στον πόλεμο με την Ουκρανία μέσω πανεθνικών διαγωνισμών...

Διεθνή10 ώρες πριν

Η Γερμανία δεν σχεδιάζει «βραχυπρόθεσμα» να αναγνωρίσει το παλαιστινιακό κράτος

Η Γερμανία δεν σχεδιάζει να αναγνωρίσει ένα παλαιστινιακό κράτος βραχυπρόθεσμα, με τον εκπρόσωπο της γερμανικής κυβέρνησης να δηλώνει ότι προτεραιότητά...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ10 ώρες πριν

Η Ρωσία απέλυσε στέλεχος του πρακτορείου ειδήσεων TASS μετά την επίσκεψή του στο Αζερμπαϊτζάν

Ο Μιχαήλ Γκουσμάν, ο οποίος επέβλεπε τις διεθνείς σχέσεις στο TASS ως πρώτος αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, πήρε συνεντεύξεις από παγκόσμιους...

Πολιτική11 ώρες πριν

Νέος θεσμός για τη Γαλάζια Πατρίδα: Η Άγκυρα απαντά στην Αθήνα με μηχανισμό για τις θάλασσες

H Τουρκία ανακοίνωσε τη σύσταση του Συμβουλίου Συντονισμού του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, το οποίο θα χαράσσει τη στρατηγική για την...

Γενικά θέματα11 ώρες πριν

Παρέμβαση για τις πυρκαγιές στην Κύπρο!

Οι αναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης από επικεφαλής θεσμικών οργάνων της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Προέδρου της Επιτροπής κ. φον ντερ...

Δημοφιλή