fbpx
Weather Icon
Γαλλία , Ελλάδα , Ινδία 10 Ιανουαρίου 2021

Προς νέα μεγάλη συμφωνία ΙΝΔΙΑΣ και ΓΑΛΛΙΑΣ για τα RAFALE και όχι μόνο… μας αφορά

Προς νέα μεγάλη συμφωνία ΙΝΔΙΑΣ και ΓΑΛΛΙΑΣ για τα RAFALE και όχι μόνο… μας αφορά

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Hindustan Times της 9ης Ιανουαρίου 2021, η Γαλλία προσέφερε στην Ινδία την κατά 100% μεταφορά της γραμμής συναρμολόγησης του ελικοπτέρου Panther (ΑS565) που είναι η στρατιωτική έκδοση του δικινητήριου επιτυχημένου Dauphin. Παράλληλα οι Γάλλοι, μέσω της πρόσφατης επίσκεψης του διπλωματικού συμβούλου του Εμμανουέλ Μακρόν, E. Bonne στην Ινδία, προσέφεραν και την κατά 70% μεταφορά της γραμμής συναρμολόγησης του μαχητικού Rafale εκεί!

Πρόκειται για μία πολύ σημαντική εξέλιξη η οποία επιβεβαιώνει παλαιότερο δημοσίευμα του DP, σύμφωνα με το οποίο οι Ινδοί βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με τους Γάλλους για την προμήθεια μεγάλου αριθμού μαχητικών του τύπου.

Το 70% της παραγωγικής διαδικασίας του μαχητικού είναι ένα πραγματικά τεράστιο νούμερο, που καθιστά την Ινδία ουσιαστικά ισότιμο εταίρο στο πρόγραμμα. Φυσικά δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με το τι ακριβώς θα περιλαμβάνει αυτό το ποσοστό. Σκάφος, κινητήρες, ηλεκτρονικά, ηλεκτροοπτικά, λογισμικό

Όπως και να έχουν όμως τα πράγματα, γνωρίζουμε ότι εάν τελικά οι Ινδοί, που είναι σκληροί διαπραγματευτές όπως αποδείχθηκε και στην περίπτωση του ρωσικού T-50/Su-27, συμφωνήσουν σε αυτή την πρόταση, οι προοπτικές του γαλλικού μαχητικού αποκτούν τελείως διαφορετική δυναμική σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα των Hindustan Times, η γαλλική προσφορά κατατέθηκε στο πλαίσιο του 34ου Συνεδρίου Γαλλοϊνδικού στρατηγικού διαλόγου, που πραγματοποιήθηκε εντός τη πρώτης εβδομάδας του 2021.

Στο πλαίσιο των συνομιλιών συμφωνήθηκε επίσης η κατασκευή (με γαλλική συνδρομή) πυρηνικής εγκατάστασης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 9.900 MW στο Jaitapur από την Electricite de France (EDF) σε συνεργασία με την Nuclear Power Corporation of India (NPCIL), ενώ παράλληλα οι Ινδοί αποδέχθηκαν πρόταση για την ενοικίαση έξι αεροσκαφών μεταφορών και εναέριου ανεφοδιασμού, Α330 MRTT.

Τέλος, η Γαλλία που έχει διακόψει την υποστήριξη των παλαιών μαχητικών Mirage III και -V, καθώς και των υποβρυχίων Augusta του Πακιστάν, μετά από σειρά επιθετικών δηλώσεων του Πακιστανού πρωθυπουργού Imran Khan κατά του Εμμανουέλ Μακρόν, έχει προσφερθεί να συνδράμει την Ινδία στο πρόγραμμα ανάπτυξης ενός εντελώς νέου κινητήρα για το ινδικό μαχητικό (LCA) Tejas. Κάτι που είχε γίνει και στο παρελθόν άλλωστε μέσω της εμπλοκής της SNECMA στην ανάπτυξη του κινητήρα Kaveri.

Σε περίπτωση που η γαλλική προσφορά γίνει αποδεκτή, θα είναι ίσως κορυφαίο επίτευγμα της πολιτικής “Make in India” την οποία οι Ινδοί έχουν ενεργοποιήσει και στην οποία παραμένουν πιστοί εδώ και μία περίπου δεκαπενταετία. Με στόχο φυσικά την πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες και την απόκτηση κρίσιμης τεχνογνωσίας.

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
Η σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στη Γαλλία και την Ινδία, δηλαδή ανάμεσα σε δυο χώρες που κατατάσσονται από άμεσου έως πολύ σημαντικού ενδιαφέροντος για την ελληνική διπλωματία, ταιριάζει απόλυτα με τη νέα ελληνική οπτική των γεωστρατηγικών ισορροπιών που αφορούν την ασφάλεια χώρας μας.

Τα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη δείχνουν δυναμική να εξελιχθούν σε ενοποιητικό παράγοντα στην πολιτική ασφαλείας χωρών κρίσιμων για τα ελληνικά συμφέροντα. Η Γαλλία με την οποία η στρατηγική συμμαχία δεν έχει εγκαταλειφθεί, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) που επενδύουν πραγματικά στις σχέσεις τους με την Ελλάδα, την πρώτη ζώνη άμυνας απέναντι στις ανεξέλεγκτες τουρκικές ηγεμονικές φιλοδοξίες και τέλος την Ινδία.

Η Ινδία είναι μια χώρα ξεχωριστού και διαρκώς αυξανόμενου ειδικού βάρ9υς στη διεθνή σκηνή. Η συμμετοχή της σε οποιοδήποτε εξοπλιστικό πρόγραμμα είναι εγγύηση επιτυχία λόγω των τεραστίων αναγκών που έχει, ενώ τα εξαιρετικά σοβαρά και φιλόδοξα ΗΑΕ, επενδύουν εντυπωσιακά στην αμυντική τεχνολογία και βιομηχανία.

Η ιδιότητα της Ελλάδας ως μέλους της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, πέραν της τουρκική παραμέτρου, δημιουργεί προϋποθέσεις για συνέργειες αμοιβαία επωφελείς οι οποίες δεν έχουν συνειδητοποιηθεί ακόμη επαρκώς στην Ελλάδα. Ωστόσο, θα πρέπει κανείς να παραδεχθεί, ότι μετά από πολλά -το λιγότερο πέντε- χρόνια αβελτηρίας και ολιγωριών, ο πολιτικός κόσμος δείχνει να αρχίζει να συνειδητοποιεί…

defencepoint.gr

σχετικά άρθρα